|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

300 עולים מאוקראינה צפויים להגיע ביום ראשון מפולין ומרומניה

02/03/2022  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

שלוש טיסות מיוחדות עם כ-300 עולים מאוקראינה ינחתו בשדה התעופה בן גוריון ביום ראשון הקרוב במבצע משותף של משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, הקרן לידידות ובסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה וקרן היסוד.

יהודי אוקראינה יגיעו בשתי טיסות עולים ייצאו מוורשה שבפולין ומקישינב שבמולדובה ובטיסה נוספת יגיעו כמאה יתומים בחסות חב"ד תצא מיאסי ברומניה.

תאריך:  02/03/2022   |   עודכן:  02/03/2022
איציק וולף
+גרמניה החרימה את היאכטה הגדולה בעולם מהואליגרך אוסמנוב
12:04 03/03/22  |  מירב ארד
מגזין פורבס: הרשויות בגרמניה החרימו את היאכטה דילבר הנחשבת ליאכטה הממונעת הגדולה בעולם, מהאוליגרך הרוסי, אלישר אוסמנוב. לפי הפרסום, היאכטה שאורכה 156 מטר, ושוויה מוערך בכ-600 מיליון דולר, הוחרמה ב-2 במרס בנמל המבורג. היאכטה שכנה בשטח יצרנית היאכטות Blohm+Voss מאז סוף אוקטובר 2021. אוסמנוב רכש את היאכטה ב-2016 מחברת Lürssen הגרמנית, שבנתה אותה במשך 52 חודשים בהתאמה אישית.

+סבב השיחות בין רוסיה לאוקראינה צפוי להתחדש בצהריים
11:59 03/03/22  |  עידן יוסף
סבב השיחות השני בין רוסיה ואוקראינה, יחל ככל הנראה בבלארוס בשעה 14:00 - שעון ישראל. בתוך כך, משרד ההגנה האוקראיני דיווח כי הפיל מטוס רוסי מעל שמי וולנובחה, צפונית למריופול.

נשיא אוקראינה זלנסקי: "רצו להשמיד אותנו כל כך הרבה פעמים ולא הצליחו. עברנו כל כך הרבה. מי שחושב שהאוקראינים יפחדו, יישברו או ייכנעו - הוא לא יודע דבר על אוקראינה, ואין לו מה לחפש פה".

+המודיעין האמריקני מנסה לברר האם פוטין מקבל החלטות רציונליות
11:55 03/03/22  |  מירב ארד
CNN מדווח: המודיעין האמריקני מנסה לברר האם פוטין מקבל החלטות רציונליות. חיל המודיעין קיבל הוראה לאסוף מידע על מצבו של פוטין וכיצד הגיב לתגובה המאוחדת והחריפה של המערב, לה כנראה לא ציפה. לטענת המקורות המצוטטים, לא היו אינדיקציות ספציפיות לכך שמצבו הכללי של פוטין השתנה באופן משמעותי. כמו כן, ההשערה היא שפוטין עשוי כעת להפעיל לחץ על ארצות הברית ובעלות בריתה בניסיון לשכנע אותו לקבל את תנאיו מחשש שיעשה משהו גרוע יותר. בתדרוך ביום שני האחרון אמר ראש המודיעין האמריקני כי אין להם מידע מעמיק על מצבו של פוטין.
(פוטין [צילום: AP])
+בנט: האחריות למו"מ היא של המעצמות
11:16 03/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה מבהיר כי אין זה מתפקידה של מדינת ישראל לתווך בין רוסיה לאוקראינה. בכינוס הסייבר-טק העולמי 2022, אמר נפתלי בנט: "הדברים נראים רע כרגע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים - אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא-ומתן".

עוד אמר: "יש מלחמה נוראית כרגע באוקראינה. מלחמה היא דבר נורא. השתתפתי בחמישה או שישה עימותים שונים - כחייל, כמפקד ובהמשך כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני - וזה דבר נורא. בישראל חווינו לא מעט מלחמות, ואני יכול לחלוק איתכם את התובנה המרכזית שלנו - מלחמות קל להתחיל וקשה מאוד לסיים".


+בוטל הרישום של רוסיה כבעלת חצר כנסיית אלכסנדר
11:04 03/03/22  |  עידן יוסף
‎דרמה דיפלומטית: בוטל הרישום של רוסיה כבעלת חצר כנסיית אלכסנדר. ‏בית המשפט מכריח את ראש הממשלה נפתלי בנט להכריע של מי הכנסייה. בנט הקים לפני למעלה מחצי שנה ועדת שרים כדי שתגבש המלצות, אלא שהוועדה כלל לא התכנסה (גלובס).
[צילום: אברהם גרייסר]
+לברוב: "הרוסים לא צריכים לפחד להיות שוב מאחורי 'מסך הברזל'
10:53 03/03/22  |  עידן יוסף
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב: "הרוסים לא צריכים לפחד להיות שוב מאחורי 'מסך הברזל'", שקיומו רק הוכיח את חוסר האמינות של מדינות המערב ואת חוסר יכולתן לנהל משא-ומתן. רוסיה המודרנית "תמצא לעצמה הזדמנות לחיות ולהתפתח". וגם נתמודד עם העיצומים.
+4 ספינות קרב רוסיות בדרכן לאודסה; מיליון אוקראינים נמלטו והפכו לפליטים
10:43 03/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוננות פלישה לאחר שהעיר חרסון נפלה לידי הרוסים  ▪  נהירת הפליטים הגדולה מתחילת המאה: מיליון אוקראינים נמלטו מאז הפלישה. סוכנות האו"ם לפליטים: זרם העקורים גובר במהירות  ▪  לברוב: הרוסים לא צריכים לפחד להיות שוב מאחורי "מסך הברזל"
שידור חי מקייב
שייטת רוסית [צילום: משרד ההגנה הרוסי]
יתומים יהודים שהוברחו מאודסה לקישינב [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+אוקראינה: ביום ה-8
10:41 03/03/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
משבר אוקראינה איננו מקומי ואסור לראותו ככזה. כל המעורבים בו עתידים להצטער על שלא השכילו לראות זאת מבעוד זמן ולהתפשר בטרם גלש לממדיו הנוכחיים. את המשחק הציני ביותר כשהוא עטוף בשפע של מילים יפות ומעשים רעים משחק כאן המערב על גבה של אוקראינה
דגל אוקראינה לצד דגל ארה"ב במשרד מושל דרום קרוליינה [צילום: ג'פרי קולינס/AP]
+‏כך נראית הבוקר העיר אירפין ליד קייב
10:34 03/03/22  |  עידן יוסף

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+פיץ' ומודי'ס חותכות את החוב הריבוני של רוסיה לסטטוס "זבל"
10:13 03/03/22  |  מירב ארד
סוכנויות הדירוג הבינלאומיות פיץ' ומודי'ס חותכות את החוב הריבוני של רוסיה לסטטוס "זבל", ומעבירות את רוסיה לקטגוריה של מדינות שנמצאות בסיכון שלא יוכלו להחזיר את חובן. מודי'ס הורידה את דירוג החוב הרוסי לטווח ארוך מ-Baa3 ל-B3 בעוד שפיץ' הורידה את הדירוג שלה מ-BBB ל-B. בסוף השבוע שעבר הורידה סוכנות S&P את דירוג האשראי של רוסיה לסטטוס "זבל", בעוד מודי'ס הזהירה שגם היא בדרך לשם.
+רוסיה תקפה מחסן נפט בעיר צ'רניהוב
10:04 03/03/22  |  עידן יוסף
בתקשורת האוקראינית דווח על מחסן נפט בעיר צ'רניהוב שהותקף לפנות בוקר על-ידי הרוסים. בעקבות התקיפה נפגעו 25 איש ונגרמה התלקחות בשישה מכלי דלק. במקביל שיגר צבא רוסיה פגזים לעבר מטרות רבות נוספות בעיר, כולל מתקני ציבור ובנייני מגורים.
+ספורטאים מרוסיה ובלארוס לא יתחרו באולימפיאדת החורף הפראלימפית בבייג'ינג
09:59 03/03/22  |  מירב ארד
הוועד הפראלימפי הבינלאומי הודיע: ספורטאים מרוסיה ובלארוס לא יורשו להתחרות באולימפיאדת החורף הפראלימפית בבייג'ינג 2022. משחקי החורף הפראלימפיים מתחילים ביום שבת, כאשר טקס הפתיחה מתקיים ביום שישי.
+חודורקובסקי קורא לרוסים לצאת להפגין ברחובות
09:54 03/03/22  |  מירב ארד
מיכאיל חודורקובסקי, המיליארדר שהיה בכלא הרוסי במשך קרוב ל-11 שנה, פונה לתושבי רוסיה באמצעות האינסטגרם וקורא להם לצאת להפגין נגד מלחמתו של פוטין באוקראינהף מבלי לחשוש ממעצר של 15 ימים. "פוטין לא מתמודד, פוטין תקוע באוקראינה וכדי להתמודד הוא זורק לשם את כל מה שיש לו. כל מי שיוצא עכשיו לרחובות הערים הרוסיות, כל אדם שמפגין מסיח את הדעת של חלק מכוחותיו של פוטין מלהרוג אזרחים אוקראינים. האם 15 הימים שלך שווים לא לאפשר להרוג אזרח אחד?", כתב חודרוקובסקי.
( מיכאיל חודורקובסקי [צילום: מינדאוגס קולביס/AP])
+זלנסקי על הרוסים: לא יהיה להם רגע של שקט במדינתנו
09:33 03/03/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי בנאום הלילה: "יותר ויותר מהכובשים בורחים חזרה לרוסיה. שברנו את התוכנית של האויב בתוך שבוע, תוכנית שנבנתה במשך שנים עם שנאה לארצנו ולכל האנשים שיש להם חרות ולב. אבל אנחנו עצרנו וניצחנו אותם. לא יהיה להם רגע אחד של שקט במדינה שלנו. הם תמיד יזכרו שלא נכנענו. הרגנו 9,000 רוסים בשבוע אחד".
+מחיר הנפט טיפס ל-117 דולר לחבית
09:10 03/03/22  |  עידן יוסף
מחיר הנפט טיפס ל-117 דולר לחבית; בורסות אסיה ירוקות לאחר העליות אמש בוול סטריט.
+ערבות מדינה לחברות התעופה הישראליות בקו ישראל-רוסיה ב-2 מיליארד דולר
09:03 03/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אישור הערבות - על-רקע פוליסות הביטוח הקובעות כי לא יוענק כיסוי ביטוחי למטוסים ולטיסות הנעשות בניגוד לעיצומים  ▪  הבקשה מגיעה ברקע קהילה יהודית גדולה מאוד ברוסיה
(היו"ר קושניר. המדינה מסייעת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+שרשרת האספקה תיפגע - אבל רוסיה הרבה יותר
08:46 03/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מנתח את ההשלכות הכלכליות של המלחמה באוקראינה ומסיק: ייתכן שהעולם ייפגע ממחסור בחומרים חיוניים ומבעיות שינוע, אבל ההשלכות על רוסיה יהיו הרות אסון
(הייצור של פולקסוואגן הואט [צילום: אריק שייציג, AP])
+היזהרו מטהרנים וצבועים!
08:34 03/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
אנחנו לא חיים בעולם אוטופי  ▪  צדקה תתחיל מבית, אם אתה נותן עצות למדינה איך לנהוג, קודם תיישם אותן במשפחה שלך, עם הילדים שלך, עם אשתך
(איך היא נהגה כשאנו הותקפנו [צילום: מרינקו אנדרו/AP])
+ביה"ד הבינ"ל בהאג אישר לפתוח בחקירה לפשעי מלחמה באוקראינה
01:49 03/03/22  |  עידן יוסף
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אישר שהוא יפתח בחקירת האפשרות שמתבצעים פשעי מלחמה באוקראינה, בעקבות בקשתן של 39 מדינות.
+"5,800 חיילים רוסים נהרגו בקרבות"
00:08 03/03/22  |  עידן יוסף
רשת NBC: על-פי גורמים אמריקנים 5,800 חיילים רוסים נהרגו בקרבות - נתון שזהה למה שמציגים האוקראינים.
+הרוסים השתלטו על חרסון;
מאות אוקראינים בקברי אחים
23:27 02/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הישג צבאי ראשון לרוסיה עם כיבוש העיר הדרומית חרסון בת 30 אלף התושבים  ▪  פיצוץ עז התרחש סמוך לתחנת הרכבת של קייב, ככל הנראה מדובר בנפל של טיל שיוט רוסי  ▪  חיל-האוויר הרוסי חדר למרחב האווירי של שוודיה לזמן קצר
חיילים רוסים, בשטח אוקראינה [צילום: AP]
כוחות רוסיים הונחתו ממסוקים [צילום: AP]
+לקראת משטר צבאי במוסקבה
22:30 02/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
הטלת משטר צבאי ברוסיה תאפשר לרשויות לנקוט בשלל מהלכים שמטרתם, לכאורה, לתמוך בכוחות הלוחמים, אך בפועל הם בעיקר יסייעו לרסק קולות אחרים המתנגדים למלחמה  ▪  חקיקה ייעודית נגד מפגינים המתנגדים ללחימה באוקראינה, וסגירת תחנות שידור עצמאיות  ▪  בינתיים מגרשת רוסיה את השגריר האמריקני במוסקבה
מעצר מפגין נגד המלחמה בסנט פטרסבורג [צילום: דמטרי לובצקי, AP]
הפגנה תוכל להיחשב בגידה שדינה עד 15 שנות מאסר [צילום: דמטרי לובצקי, AP]
+חקיקה נגד המחאה הרוסית: 15 שנות מאסר למפיצי מידע "מסוכן חברתית"
21:05 02/03/22  |  איציק וולף
בעקבות המחאות בתוך שטחה של רוסיה נגד המלחמה הרוסית נגד אוקראינה מוביל הממשל הרוסי תיקוני חקיקה שנועדו להשתיק את המחאה הציבורית.

העיתון פראבדה האוקראיני דיווח כי תיקוני החקיקה, שדורשים אישור סופי של בית הנבחרים הרוסי, כוללים ענישה של עד 3 שנות מאסר למי שיבצע זיופים ויפיץ אותם, ושל בין 5 ל-10 שנות מאסר למי שיעשה את הפעילות הזאת תוך שימוש בתפקיד רשמי, בקבוצה או באמצעות שימוש באינטרנט - מ-5 עד 10 שנות מאסר.

החקיקה כוללת גם קביעה שלפיה אם המפיץ יודע שהמידע שקרי והוא הוביל ל"תוצאות מסוכנות מבחינה חברתית" - הוא עלול להישלח לעד 15 שנות מאסר.
מפגין בסנט פטרסבורג נגד המלחמה באוקראינה נעצר על ידי המשטרה הרוסית [צילום: דמטרי לובצקי, AP]
+רומן אברמוביץ' ימכור את צ'לסי
20:41 02/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי ההערכות יוכל אברמוביץ' לקבל 2 מיליארד פאונד על קבוצת הכדורגל הבריטית למרות תג מחיר של 3 מיליארד פאונד שהציב  ▪  הצעד נובע, ככל הנראה, מחשש של אברמוביץ' מפני הסנקציות האמריקניות ושל המערב שהוטלו על שורת אוליגרכים רוסים
(אברמוביץ'. הרווח - לנפגעי המלחמה [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
300 עולים מאוקראינה צפויים להגיע ביום ראשון מפולין ומרומניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
בעליה של קבוצת הכדורגל צ'לסי, איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ', אישר הערב (יום ד', 2.3.22) כי ימכור את הקבוצה. תג המחיר שהציב הוא של 3 מיליארד פאונד, אך על-פי ההערכות ייתכן שלא יצליח לקבל יותר מ-2 מיליארד פאונד.
02/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
רוסיה חידשה (יום ד', 2.3.22) את ההתקפות האוויריות שלה על העיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. זאת, בזמן שבבלארוס נמסר דיווח על כך שמשלחת רוסית עושה דרכה לאזור הגבול לצורך חידוש המשא-ומתן בין רוסיה לבין אוקראינה. כלל לא בטוח שהמשא-ומתן שהתקיים בתחילת השבוע למשך כמה שעות והופסק, יתחדש בכלל, לנוכח הודעת נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, כי לא יהיה מוכן להמשיך את השיחות כל עוד רוסיה ממשיכה בפעולות המלחמתיות נגד ארצו.
02/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
התגובה הגורפת לפלישה הרוסית הייתה הערצה לכוח העמידה ולאומץ של העם האוקראיני, והיא ממוקדת בדמותו של הקומיקאי שהפך לנשיא – ולדימיר זלנסקי. הוא סומן כמטרה אך לא ברח. הוא מנצח במאבק ברשתות החברתיות, בעוד מאות שכירי חרב רוסים קיבלו הוראה לתופסו או להורגו. העוצמה הצבאית יכולה לכבוש את אוקראינה, אך לא את רוח העם – קובעת סוזנה מור, בעלת טור בדיילי טלגרף.
02/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ממשלת אוקראינה הודיעה רשמית (יום ד', 2.3.22) כי למעלה מ-2,000 אזרחים נהרגו מאז תחילת הפלישה. 400 שריפות פרצו באזורי מגורים, רשויות החירום ניטרלו 420 פצצות במרחב אזרחי – "במהלך שבעת ימי המלחמה, רוסיה הרסה מאות מוקדי תחבורה, בנייני מגורים, בתי חולים וגני ילדים", נמסר. האו"ם מסר כי יותר מ-800 אלף פליטים עזבו את אוקראינה מפרוץ המלחמה.
02/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה שגתה בדחותה פנייה אמריקנית לסייע לאוקראינה. לריב עם האמריקנים כדי לשאת חן בעיני פושע המלחמה ולדימיר פוטין, שכוכבו ממילא מתחיל לדעוך? ומה כשאנו נזדקק שוב ל"רכבת אווירית"?
02/03/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il