|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
"שובר שיוויון במאבק בפשיעה" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
אושר לקריאה שנייה ושלישית:

חוק החיפוש החדש אושר בוועדת חוקה ומשפט

הצ"ח הינה כפוף לרביזיה לפי הצעת החוק שוטר יוכל לערוך חיפוש בבית מגורים גם בלא צו, לצורך תפיסת ראיות כגון מצלמות בעבירות פשע חמור, כשהחיפוש נדרש מידית למניעת העלמת הראיה או פגיעה בה
31/05/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת החוקה אישרה (יום ג', 31.5.22) את חוק החיפוש לקריאות שנייה ושלישית. הצעת החוק הממשלתית נועדה להרחיב בהוראת שעה לשנה וחצי, את העילות שבגינן יהיה רשאי שוטר לערוך חיפוש בלא צו שיפוטי, אשר קבועות בסעיף 25 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש). מדובר בסמכות שנתונה לשוטר לשם סיכול פשעים והבאת עבריינים לדין במצבים שבהם הוא נדרש לפעולה מידית, ושאינם מאפשרים לפנות לקבלת צו שיפוטי מראש.

העילות כיום כוללות סמכות חיפוש בלא צו בשעה שמתבצעת עבירה, או בתכוף לאחריה; כשאדם המצוי בבית או במקום פונה לעזרת המשטרה; או בעת מרדף אחר מי שנמלט ממעצר או ממשמורת חוקית. העילות מכוונות למניעת הפשע, להגנה על הנפגע וכן לתפיסת העבריין והבאתו לדין או למיצוי עונשו.

עיקר השינוי הוא בהוספת עילת חיפוש בלא צו לצורך תפיסת ראיות בעבירות פשע חמור, כאשר החיפוש נדרש באופן מידי לשם מניעת העלמת הראיה או פגיעה בה. במהלך דיון הנמקת ההסתייגויות וההצבעות אישרה הוועדה כי הוראת השעה תיכנס לתוקפה חודשיים מיום פרסומה ברשומות, זאת כדי לאפשר את אישור נהלי המשטרה הנוגעים לחיפוש ע"י היועמ"שית לממשלה.

ההסדר המוצע מהווה נדבך אחד מתוך הצעת חוק החיפוש הרחב, אשר עברה בקריאה ראשונה בכנסת העשרים, הכוללת סעיף מטרות ושורה של איזונים ובלמים, שנועדו לאזן את הפגיעה בזכויות הנובעת מהפעלת סמכות החיפוש. ההצעה נדונה בוועדת החוקה, אך הדיון בה לקראת קריאות שנייה ושלישית לא הושלם בטרם התפזרה הכנסת. יצוין, כי לדברי הממשלה העבודה בממשלה על הצעת החוק הרחבה נמשכת במטרה לשוב ולקדם את חקיקת החוק.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "חקיקת החוק הזה אינה דבר קל בעינינו גם כמי שמתכוונים להצביע בעדו גם לאחר השינויים שעמלנו עליהם ברובם נקלטו בנוסח החוק במסגרת הדיון עם המשרד המציע. זו הסיבה שהחקיקה מובאת בהוראת שעה ל-18 חודשים והסיבה שהצהרתי שבכוונתנו לקיים מעקב קפדני על יישומה. במסגרת הדיונים העלינו תהיה מדוע לא נבחן השימוש בהיוועדות חזותית עם שופט, לא כדי לייתר לחלוטין את החקיקה אלא כדי לצמצם את השימוש בה. נציגות משרד המשפטים הצהירו שהעניין ייבחן עם הנהלת בית המשפט והמשטרה. בדיוני מעקב שנערוך, נבדוק לא רק את היישום אלא את היערכות המדינה להיוועדות חזותית במקרים דחופים. אני מניח שהצ"ח פרטיות בנושא יונחו בקרוב מאוד על שולחן הכנסת ומניח שאצטרף אליהן. אני שב וקורא למשרד המשפטים לקדם את המהלך במהירות. ככל שהצעה ממשלתית או פרטית תגיע לשולחננו נעניק לה עדיפות בטיפול.
החוק רחוק מלהיות סוף פסוק".

ח"כ רוטמן: "ביתו של אדם איננו עוד מבצרו"

ח"כ שמחה רוטמן: "הדברים שנחשפים יום אחרי יום והתנהלות גופי החקירה והתביעה בתיקי נתניהו ואולי אף בתיקים אחרים מטרידה מאוד. אם כך קורה בתיקים של האנשים החזקים ביותר במדינה - מה קורה לבוזגלו".

לאחר מכן נימק הסתייגויותיו: "חלק מההסתייגויות מבקשות לקצר את הוראת השעה להסדר הפוגעני, כדי לבחון את השימוש בסמכות המאוד חריגה שאנחנו מעניקים פה לכל שוטר ברמת רפ"ק. לא הוצגה בדיונים דוגמה משכנעת לבד מסוגית המצלמות. ההסתייגות אומרת לצמצם את חיפוש הראיה - אם המשטרה זיהתה שהתרחש פשע, שצולם במצלמות בשטח פרטי, היא תוכל להיכנס לקחת את המצלמה, להוציא את החומר ולהחזירה לבעליו. התיקון כפי שהוא כרגע יצמצם את מספר המצלמות המצלמות, כי אנשים יחששו שימצאו אצלם סיגריית גראס. על קצין המשטרה להיות תנ"צ ולא רפ"ק. על סוגית חיפוש הנשקים יש קונצנזוס רחב - גם כאן אפשר לקבוע אזור שיוכרז בצו לפי קריטריונים שונים של כמות אירועים ועוד, עם תקופת זמן של 48 שעות לפני על מבצע חיפוש נשק. יש פה פגיעה אנושה בזכויות הפרט אצל אנשים שלא עברו עבירה. יש לתחום בזמן ובאזור ולחיפוש נשק בלבד. החוק יאפשר כניסה לכל בית בישראל ע"י כל שוטר, ביתו של אדם איננו עוד מבצרו. אם אנחנו מאשרים חוק שאינו עומד בפסקת המדתיות, הפוגע בקניינו של אדם, ויש אמצעי שפגיעתו פחותה אנחנו מועלים בתפקידנו. לצערי הנוסח הנוכחי בוחר להתמודד עם הבעיות בפטיש 5 ק"ג במקום במברג. זו הזדמנות אחרונה לחברי הקואליציה להסתכל במראה ולהצביע אחרת".

ח"כ אוסאמה סעדי: "כולנו מגויסים למלחמה בפשיעה במגזר הערבי ותמכנו בהרבה יוזמות של הממשלה, כמי ששנים לפני שהממשלות החלו לפעול בנושא, לחצו על המשטרה למלא תפקידה וחובותיה כלפי האזרחים, שהם קורבנות המגיפה הזו, ואלו שמאבדים יום יום נרצחים ופצועים קשה. לכן תמכנו בהצ"ח שבמצבים רגילים היינו מתנגדים אליהן כמו ענישת מינימום. גם התיקונים הרבים שנעשו לא משנים את עובדת היותה של הצ"ח לא מידתית הפוגעת בזכויות יסוד והופכת את הכלל החריג לחיפוש לא לפי צו - לכלל. אומנם החוק הוא הוראת שעה אך מרגע שיאושר יתחילו להשתמש בו מידית. יש להגדיר בדיוק מה מותר לחפש, שלא יתחילו לפשפש בארונות ולתפוס מזומנים או קנביס. יש להגדיר מה זה חפץ/נשק/מצלמה/ DVR. התיקון הזה לא חוקתי. אני מברך על כך שבית המשפט כשהכנסת מחוקקת חוקים הפוגעים בזכויות חוקתיות אומרים מה מעבר לנדרש חוקתית ואני מקווה שהמליאה לא תאשר את החוק הדרקוני הזה".

ח"כ אורי מקלב: "הפגיעה היא מעצם האפשרות שהחוק יבוצע. האפשרות שניתן יהיה לחפש ללא צו, פורצת את הזכות לפרטיות האזרח. כל אזרח יחשוש כעת ממקרה כזה מבלי שהוא יהיה קשור לסיטואציה. האם במשמרת של מרצ-עבודה זה יעבור? שמירה על פרטיות היא אחד הדגלים העיקריים בפוליטיקה שלהן".

ח"כ צבי האוזר: "80% ממקרי הרצח לא מפוענחים וזו הפרת ההסכם הבסיסי בין המדינה לאזרחיה ברמת הביטחון וההגנה. מול העבריינות ומול המצב הזה צריכים להרים פטיש 5 ק"ג ולא מברגים".

היו"ר ח"כ קריב: "גם בעקבות הסתייגותו של ח"כ רוטמן, גם ביוזמת הממשלה עצמה ולאור הצורך באחידות כשהנהלים צריכים להגיע לאישור היועמ״שית לממשלה, נאשר בנוסח החוק סעיף נוסף של תחילה, לפיו הוראת השעה תתחיל חודשיים לאחר אישורה במליאה ופרסומה ברשומות. לשון החוק לא מאפשרת למשטרה להפעיל את הסעיף בהיעדר נהלים ונאפשר חודשיים ימים להתקנת הנהלים ואישורם ע"י היועמ"שית לממשלה".

תאריך:  31/05/2022   |   עודכן:  31/05/2022
מירב ארד
+נדחה ניסיון לקביעת מועד מוסכם לבחירות
22:05 31/05/22  |  עידן יוסף
מרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין הגיש לראשי הקואליציה הצעה לפיה יוסכם על מועד בחירות בין דצמבר הקרוב למאי 2023. ההצעה נדחתה בשלב זה (חדשות 13). במקביל, מנסה השר זאב אלקין לקדם ממשלה חלופית מוסכמת (חדשות 12).
+איסור פרסום מוצרי טבק ועישון - גם בעיתונות המודפסת
21:56 31/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הבריאות: "התנערות המשרד להגנת הסביבה מאחריות לטיפול במפגעי ריח של עישון - מאכזבת ביותר"  ▪  נציג המשטרה על היעדר אכיפה בעישון בבניין משותף: "החקיקה הקיימת אינה ישימה הלכה למעשה"  ▪  מיסוי הסיגריות האלקטרוניות החד-פעמיות, הפופולריות בקרב צעירים, יישאר ברף הגבוה יותר
ח"כ מוסי רז. יוזם הצעת החוק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: הודעות חירום יונגשו לבעלי מוגבלויות
19:44 31/05/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שידורי טלוויזיה (כתוביות ושפת סימנים) (תיקון מס' 10) (הודעות חירום מונגשות), התשפ"ב-2022 של חברת הכנסת שירלי פינטו קדוש. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע לקבוע כי לעניין הודעת חירום שמשדר תאגיד השידור הישראלי, הכתוביות שבהן תלווה ההודעה יהיו כתוביות גלויות והתרגום לשפת סימנים יהיה על-ידי מתורגמן מקצועי לשפת סימנים ישראלית. דמותו של מתורגמן תוצג באופן שיקל על הצופים לראותה, והכתוביות והמתורגמן יוצגו עם הדובר. עוד מוצע לקבוע כי הודעת חירום תיחשב גם הצהרה לתקשורת שנמסרת בידי גורם מטעם רשות ציבורית, ובכלל זה הודעה לתקשורת או מסיבת עיתונאים, ובלבד שהודעה עליהן נמסרה פחות מ־ 48 שעות לפני מועד שידור.

+בקריאה ראשונה: הארכת התיישנות של תובענה בגין עבירת מין
19:42 31/05/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ההתיישנות (תיקון מס' 7) (הארכת תקופת התיישנות של תובענה בגין עבירת מין), התשפ"ב-2022 של חברת הכנסת מיכל שיר סגמן. ההצעה עברה ברוב של 5 תומכים ללא מתנגדים או נמנעים ותחזור לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

ככלל, תקופת ההתיישנות להגשת תובענה אזרחית בידי נפגע נגד פוגע בעניין עבירת מין או התעללות מוארכת עד הגיע הנפגע לגיל 35 אלא אם הוגשה בעניינה כתב אישום. מוצע לקבוע כי החריג המוזכר יחול רק אם כתב האישום הוגש אחרי שמלאו לנפגע 18 שנים. בנוסף, החוק כיום קובע שתקופת ההתיישנות להגשת תביעה אזרחית ביחס לעבירת מין בקטין (ובתוך המשפחה ביחס לעבירת מין שבוצעה עד גיל 21) מוארכת עד שנה מיום שפסק הדין בהליך הפלילי הפך חלוט. מוצע לקבוע שהארכה זו תחול גם לגבי עבירות מין שבוצעו בבגירים.
+חובה ליידע שופט על עצור כבול השוהה באולם בית המשפט
19:38 31/05/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק כבילת עצורים ואסירים (חובת יידוע) (תיקוני חקיקה), התשפ"ב-2022 של חברי הכנסת משה ארבל, גבי לסקי וינון אזולאי. ההצעה עברה ברוב של 9 תומכים, ללא מתנגדים או נמנעים.

בחוק זה נקבע כי שוטר יודיע לשופט על עצור כבול השוהה באולם בית המשפט, וכן כי סוהר יודיע לשופט על אסיר כבול השוהה באולם בית המשפט.

מדברי ההסבר להצעת החוק עולה, כי חוק המעצרים ופקודת בתי הסוהר קובעים ברירת מחדל לפיה עצורים ואסירים לא יהיו כבולים באזיקים במקום ציבורי כדי לא להביא לפגיעה בכבודם והשפלתם אלא במקרים חריגים, ביניהם: הואשמו או נחשדו בעבירה חמורה ויש חשש להימלטות, לגרימת נזק לגוף או לרכוש ולפגיעה בראיות. עוד צוין, כי מנתוני הכבילה באולמות דיונים של יחידת נחשון בשירות בתי הסוהר לשנת 2020 עולה כי בחודש ינואר 92% מכלל העצורים נכבלו, ובחודש פברואר - 88% נכבלו.
+ח"כ יעקב ליצמן הודיע: אפרוש מהכנסת בימים הקרובים
18:54 31/05/22  |  איציק וולף
ח"כ יעקב ליצמן, שעמד בעבר בראש סיעת יהדות התורה בכנסת וכיהן מטעמה כשר הבריאות בתחילת משבר הקורונה, הודיע כי יפרוש בימים הקרובים מן הכנסת. את הדברים אמר (יום ג', 31.5.22) באירוע חנוכת ספריה לציבור החסידי בירושלים, בהשתתפות ראש עיריית ירושלים, משה ליאון.
+מנכ"ל נת"ע: רצוי לדעת את העובדות לפני שמטיחים האשמות
17:20 31/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אמר בדיון ועדת הכלכלה על התנהלות החברה והחשש לעיכובים ובזבוז כספי ציבור: הקו האדום ייפתח בסוף השנה - האומדן התקציבי היה ללא ניסיון קודם ובבחינה מול מיזמים בעולם, נת"ע במקום טוב  ▪  ח"כ מקלב שיזם את הדיון: התקציב עמד על 10.7 מיליארד שקל והיום אנחנו כבר עומדים על הערכות של 16 מיליארד  ▪  ח"כ מרגי: אנחנו מתעדכנים על עוד עיכובים והתחושה היא שזה גדול על מי שקיבל על עצמו את המיזם
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע
+ועדת העבודה והרווחה אישרה תשלומים לעובדים זרים
13:59 31/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עימות בין משרד הכלכלה ללשכות הפרטיות על עלות הפעלתן  ▪  יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: יש צורך באיזון בין האינטרסים של הגורמים השונים
[צילום: משה שי/פלאש 90]
+ועדת הכספים אישרה עדכון של צו המיסוי על סיגריות אלקטרוניות
13:50 31/05/22  |  מירב ארד
ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה את הצעת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 18), התשפ"ב-2022 - צו הממסה סיגריות אלקטרוניות. הצו החדש קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יחול מס קנייה בגובה 243% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 7.34 ש"ח למ"ל, אשר בכל מקרה לא יפחת מ- 14.08 ש"ח למ"ל. מדובר בהפחתה משיעור המס שהוטל בצו הקודם, כאשר רכיבי המיסוי הופחתו ב-10% כל אחד מהם.

+אושר לקריאה ראשונה: הרחבת הזכאות לדמי לידה
13:44 31/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מעתה גם מי שעבדה 9-6 חודשים לפני היום הקובע, תקבל דמי לידה עבור 9 שבועות. עלות החוק החדש הוא 6-4 מיליון ש"ח  ▪  אפרת רייטן-מרום: בשורה חשובה לאימהות צעירות בעולם של תעסוקה דינמית ומשתנה
דמי לידה מורחבים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+מיכאלי מקדמת רפורמה במוניות השירות מעל לראש של ביטון
13:18 31/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התחבורה הכשיל את רפורמת מוניות השירות שקידמה הכנסת, וכעת מנסה להעביר את ההפעלה והאחריות על הענף לרשויות המקומיות תוך עקיפת ועדת הכלכלה  ▪  המטרה הסמויה של השרה - לאפשר תחבורה ציבורית בשבת
מיכאלי. עוקפת את ועדת הכלכלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ביטון: צריך שיהיה בממשלה גורם אחד שידאג לגרעיני ההתיישבות
12:43 31/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל הקריה למחקר גרעיני: צריך להסיר חסמים ביורוקרטים כדי לאפשר קידום פתרונות דיור  ▪  מנכ"ל גרעין אלעד: עוצרים משפחות מלעבור דרומה  ▪  ח"כ יעקב מרגי: אין בעיה של כסף במדינה אלא בעיה של רצון
ח"כ מיכאל ביטון. "לנצח את הבירוקרטיה הממשלתית" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק החיפוש החדש אושר בוועדת חוקה ומשפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יופ ג', 31.5.22) את תקנות שירות התעסוקה, המסדירות את דמי-התיווך מעובד-זר בתחום הסיעוד. בתקנות אלו מבקש משרד הכלכלה להוסיף דמי-טיפול חודשיים - בנוסף לתשלום הראשוני החד-פעמי. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה) הביעה חשש מתשלום חודשי נוסף שיוטל על משפחות המטופל, הקשיש או בעל המוגבלות, והבהירה כי יש צורך באיזון בין האינטרסים של הגורמים השונים. בדיון, השיגה יו"ר הוועדה הפחתת התשלומים.
31/05/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ג', 31.5.22) לקריאה ראשונה את הצעת החוק המרחיבה את הזכאות לדמי לידה גם למי שעבדה רק שישה חודשים לפני היום הקובע.
31/05/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
אלפי שעות דיונים קיימה ועדת הכלכלה בכנסות הקודמות כדי להכין במשך כמה שנים את רפורמת מוניות השירות. אולם משרד התחבורה, במקום לפעול לקידום הרפורמה במתווה שחוקקה הוועדה, בחר להכשיל אותה באמצעות הַכְנָסַת רכיב מחיר למכרזים וחוסר אכיפה כלפי תאגידי מוניות ותיקים והביא לגוויעה של הענף.
31/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 31.5.22) לישיבה שעסקה בגרעיני התיישבות בנגב. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון אמר כי הוא מצפה לקבל בתוך שלושה חודשים דיווח שהוקמו תשתיות קק"ל והושקעו תקציבים למבנה זמני לגרעין הראל, ורה"מ יצטרך לנצח את הביורוקרטיה הממשלתית. מנכ"ל גרעין אלעד אמר בדיון שהמדינה עוצרת משפחות מלעבור דרומה, וח"כ מרגי טען שלא מדובר בבעיה של כסף במדינה אלא בבעיה של רצון.
31/05/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
גורמים במשרד המשפטים טוענים כי החלטת ראשי מפלגות האופוזיציה להימנע מתמיכה בכל הצעת חוק שתגיש הקואליציה - ללא קשר לנושא הצעת החוק או לחשיבותה הלאומית - עלולה לגרום לכך שלא ניתן יהיה להאריך את תוקף תקנות שעת החירום, שאמור לפוג בעוד כחודש. התקנות היו אמורות להיות מוארכות היום (יום ב', 30.5.22), אך בהיעדר רוב לקואליציה נדחתה בשבוע ההצבעה על החוק להארכת תוקפן.
30/05/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il