|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

יום הוקרה ראשון:

קצין מילואים ראשי: טופחים <br>למילואימניקים על השכם

היום יצוין יום ההוקרה הראשון למערך המילואים של צה"ל; קצין מילואים ראשי, תא"ל אריאל היימן: החברה הישראלית עשתה כברת דרך ביחס לאנשי המילואים אך אנו רחוקים ממצב אידיאלי; על מודל המילואים החדש: מדובר בעקרונות בלבד ולא בתוכנית למחר בבוקר
09/05/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: גל ברגר  |  

תא"ל היימן, חותם על אמנת הסטודנט

גלית יצחק
יום שיחות חינם לחיילי המילואים בל"ג בעומר

הדר פרבר
חייילי מילואים ב'ריח מנטה'

גל ברגר
יום ההוקרה לחיילי המילואים: תנועת בלת"מ שולחת שק תפו"א למופז

גל ברגר
בצה"ל דוחים המודל החדש למערך המילואים; במשרד הביטחון שותקים

צה"ל מצדיע למילואימניקים: לראשונה מאז הוקם, ייערך היום (א', 9.5.04) בצה"ל יום הוקרה לחיילי מערך המילואים. יום זה יחול מדי שנה בל"ג בעומר. המטרה, אומרים בצה"ל, להסיר את סטיגמת הפראיירים מאנשי המילואים.

היוזמה נולדה כבר לפני חצי שנה על-ידי קצין המילואים הראשי (קמל"ר), תת-אלוף אריאל היימן, אושרה בועדת השרים לעניני טקסים וסמלים וקיבלה את ברכת ועדת השרים לעניני מילואים. יום ההוקרה לאנשי המילואים 2004 בסימן "הנבחרים למילואים" יוצא לדרך.

אירועי יום ההוקרה למילואים החלו ביום שני שעבר בטקס שנערך בחיפה במעמד שר הביטחון, שאול מופז, וקצין המילואים הראשי, וצפויים להימשך עד סוף החודש. במסגרת זו מתוכננים טקסי הענקת תעודות הצטיינות לאנשי מילואים, אירועי הצדעה למילואימניקים, ימי כיף ואירועים חברתיים.

בשעה 10:30 ייפתח יום ההוקרה למילואים בטקס חלוקת תעודות ל-18 יחידות מצטיינות בבית הנשיא. ישיבת הממשלה השבועית ציינה את מערך המילואים ואת יום ההוקרה. הרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון, יעניק תעודות הצטיינות לאנשי מערך המילואים ובערב ייערך ערב הוקרה למפקדים במילואים בראשות הרמטכ"ל ושר הביטחון.

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בישיבת הממשלה: "מאז הקמתה של מדינת ישראל, וגם בעתיד הנראה לעין מערך המילואים מהווה את עיקר כוחו של צה"ל ומהווה מרכיב ביטחוני חיוני שלא ניתן בלעדיו. חיילי המילואים נושאים בחלק גדול מנטל ההגנה על המדינה, מתוך תחושה של שליחות ודאגה לביטחונם של אזרחי ישראל. ממשלת ישראל מחוייבת להמשיך את חיילי המילואים. אני רוצה להודות לשר הביטחון על היוזמה הזו כמו על יוזמות רבות נוספות לחיזוק מעמד המילואים".

הערכה: עלות הפרויקט - 5 מיליון ש"ח

כמו כן, כמה חברות ציבוריות אשר נרתמו למהלך תספקנה הטבות לחיילי המילואים לרגל יום ההוקרה: חברות הסלולר יעניקו שיחות חינם לחיילי מילואים המשרתים בפועל, רכבת ישראל תאפשר נסיעה חינם ובחברת אגד יוענקו 50% הנחה ברכישת כרטיסי נסיעה, כרטיסים חינם למשחקי כדורגל, "יום ללא תור" בבנק הפועלים וכן כרטיסים להופעות ו-25% הנחה בדמי הכניסה לאתרי רשות שמורות הטבע.

הפרויקט, המלווה בקמפיין הסברתי גדול, מתפרס על כמה שבועות ומוקדש למטרה אחת בלבד - אמירת תודה מצד צה"ל והחברה למערך המילואים, או "טפיחה על השכם", כפי שמגדיר זאת קצין המילואים הראשי. בנוסף אליו, מובילות את הפרויקט נורית דאבוש וסגן ליאת ליזר. בצה"ל מעריכים את עלות הפרויקט ב-5 מיליוני ש"ח - הכל פרי תרומות החברות הציבוריות.

קמל"ר - בולדוזר למען המילואימניקים

בראיון ל-Nfc אומר תת-אלוף אריאל היימן, כי החברה הישראלית עשתה כברת דרך ביחס למערך המילואים. "זהו עוד צעד בשינוי התודעה אצל החברה הישראלית מתפיסת אנשי המילואים כפראיירים למצב של התייחסות אליהם כקבוצת איכות מובילה, מוערכת ומוקרת". מבחינתו, מדובר בנקודת שיא, אך כזו שיש לאחריה עלייה בלבד.

תא"ל היימן התגייס לצה"ל ב-1971 ומילא שורה של תפקידים פיקודיים בחיל השריון מרמת סמ"פ ועד לרמת מח"ט. הוא מונה לכהן בתפקיד זה בינואר 2002, והפך למעשה לקמל"ר הראשון של צה"ל. היוזמה היתה של דליה רבין-פילוסוף ששימשה בשעתו סגנית שר הביטחון וסגן הרמטכ"ל דאז, משה (בוגי) יעלון.

משנקרא לדגל, התייצב. מאז, הוא מקדיש ימים כלילות למען מטרה אחת - שיפור מעמדם של אנשי המילואים. תחילה סבר כי יוכל למלא את התפקיד במסגרת שירות מילואים, אך מהר מאוד הבין כי התפקיד דורש קמל"ר במשרה מלאה. עד תחילת השנה הבאה הוא אמור לסיים את תפקידו. בינתיים, בהשראת הכובע האזרחי שלראשו, גיאולוג, הוא מתכוון לחולל רעידת אדמה בתחום, במובן החיובי של המלה.

היימן, הכפוף הן לרמטכ"ל והן לשר הביטחון, אמון על שני היבטים הנוגעים לאיש המילואים: הפן הצבאי - מרגע קבלת צו הקריאה ועד לרגע השחרור, והפן האזרחי - כל מה שהותיר מאחוריו חייל המילואים (עבודה, לימודים, משפחה). הגוף בראשו הוא עומד, שאינו עולה על עשרה אנשים, אינו מטפל בנושאי פרט אלא בעיקר בבעיות מערכתיות המטרידות את אנשי המילואים ובשינוי התודעה בקרב החברה הישראלית ביחס למילואימניקים.

"לא יוצאים למילואים כדי לברוח מהאשה"

"בשנים האחרונות היתה דה-לגיטימציה לצאת למילואים", הוא אומר, "החברה נמצאת שני צעדים מאחורי הצבא ביחס למילואימניקים". עם זאת, יום ההוקרה למילואים, הוא מסביר, הוא ההוכחה לשינוי שחל ביחס החברה לאנשי המילואים. "אם החברה הישראלית תסתכל על עצמה בראי ותיווכח בשינוי שחוללה ביחס לאנשי המילואים, הדבר עשוי להוביל לתהליך של חברה בריאה יותר".

לאחר התבדחות קלה הוא מדגיש, כי איש לא יוצא למילואים על-מנת "לברוח מהאשה". "נכון, יש אלמנטים של יציאה משגרה, אך איש המילואים מקפל בחובו ערכים כמו נתינה, מוטיבציה, התנדבות, הכלל לפני הפרט ועוד".

"לא קדושים מעונים"

היימן מקפיד לצאת אל השטח ולבקר גדודי מילואים אחת לשבוע, לעיתים פעמיים ואף יותר. הוא מודע היטב למצוקות החיילים וער לביקורות. במקביל הוא נוהג לשוחח עם חיילי מילואים בטלפון ועם נשותיהם. "המגע הבלתי-אמצעי חשוב לי מאוד", הוא מדגיש.

עיתוי יום ההוקרה לחיילי המילואים נבחר דווקא ל-ל"ג בעומר בעיקר על שום הסמליות - גבורה. תא"ל היימן, המוביל את המהלך בנחישות, מסביר: "אני לא מבקש לעשות מאנשי המילואים 'קדושים מעונים', רק להביא אותם אל המקום אליו הם ראויים... הם באים באהבה, נותנים מה שנותנים, ועל-כן צריך לטפוח להם על השכם".

מודל המילואים החדש: "לא למימוש מחר"

אשר למודל מערך המילואים החדש, בגיבושו נטל חלק ואשר הוצג באחרונה לועדה לעניני שרים בראשות שר הביטחון, הוא מבקש להבהיר: "מדובר בעקרונות בלבד, קווי מתאר, שעדיין צריכים להיבחן, ולא בתוכנית עבודה למימוש מחר". הוא אינו מסתיר כי נשמעים קולות ביקורת כלפי המודל החדש מתוך הצבא. "בוא נשים את הקלפים על השולחן - הביקורת קיימת. כמו בכל מקום. והיא לגיטימית בעיניי". לטענתו, המודל הנו מעשי וניתן למימוש כבר בשנת 2005.

"בלת"ם - כוונות טובות"

היימן דוחה את הפרסומים בנוגע להחלטה בדבר הורדת גיל הפטור למימוש חובת השירות במילואים ל-36. במודל המילואים החדש נמסר כי גיל הפטור יפחת מ-40. "אלה דברים שצריכים עוד להתגבש... מי שיצטרך לקבוע זאת בסופו של דבר הוא אגף כוח האדם - ייתכן וגיל הפטור יפחת ל-37.5 ואולי ל-35. בשלב זה, טרם נעשתה בחינה מדוקדקת של הנושא".

לתנועת בלת"ם - בלי תנאי מילואים, הוא מסרב להתייחס בפומבי, ומסתפק ואומר כי מדובר בתנועה המעוניינת בטובת אנשי המילואים.

ריצת המרתון של קמל"ר

לסיכום אומר קצין המילואים הראשי של צה"ל, כי תהליך השינוי ביחס למערך המילואים הנו תהליך ארוך. הוא מסרב לעשות שימוש בדימוי "אני ישן טוב בלילה" בכל הנוגע למערך המילואים. "אנו בריצת מרתון ולא בריצה למרחקים ארוכים... התקדמנו, הכיוון הוא טוב, אך יש עוד המון מה לעשות. אסור לנוח על זרי דפנה. זוהי תחילתה של עלייה... הכוס מתמלאת אמנם אך ישנה עוד דרך ארוכה עד שתהיה מלאה". בתום אירועי יום ההוקרה בלשכת קמל"ר לא מתכוונים לנוח וכבר חושבים על יום ההוקרה הבא.

שק תפו"א - מבלת"ם באהבה

תנועת בלת"ם מתכוונת לנקוט הבוקר באקט פרובוקטיבי בתגובה ליום ההוקרה לחיילי המילואים. בשעה 11:00 צפויים ראשי התנועה להתדפק על שערי הקריה, כשברשותם שק תפוחי-אדמה טריים המיועד לשר הביטחון. בנוסף, יצרפו ראשי התנועה את דרישותיהם הידועות בדבר הקמת פלוגות קבע קצר לביצוע תעסוקות ומשימות אבטחה ושיטור וכן מתן תגמול נאות לחיילי המילואים.

התנועה אמנם בירכה על יום ההוקרה, אך מאידך הדגישה את הצורך לטפל בבעיות ובמצוקות האמיתיות של מערך המילואים. "אנו דורשים חקיקה, לא חגיגה", הדגישו בהודעתם אתמול.

"מודל המילואים - עורב לבן"

בלת"ם, שבין שורותיה נמנים כ-5,000 חיילי מילואים, מתכוונת להמשיך במאבק שהחל לפני 4 שנים, עד להשגת דרישותיה. בישיבת הועד ביום שני שעבר הרימו ראשי התנועה כוסית להכתרת "שלב המודעות" בהצלחה. כעת הם עוברים לשלב השני - היישום. "אנו רוצים לראות מעשים, לא ליטופים", אמר ל-Nfc יו"ר התנועה, רועי רון.

"עוד לא יבש הדיו וכבר הרמטכ"ל ובכירים נוספים בצמרת צה"ל מסתייגים ממודל המילואים", שב ואומר רון, "נוצרת התחושה שהמודל הזה יתממש רק כאשר אראה עורב לבן... חדל עם הקשקשת, הפטפטת והדברת... אנו מתחילים לתהות שמא מדובר היה במאחז עיניים בלבד".

בתנועת בלת"ם מעריכים את מאמציו של קצין המילואים הראשי, תא"ל היימן, בכל הנוגע לקידום מערך המילואים. "הוא אדם רציני ומשתדל", מדגיש רון, "מערך המילואים חשוב לו לפחות כמו לנו... הטענות שלנו מופנות לראש הממשלה ולשר הביטחון".

אירועי יום ההוקרה למילואים וההטבות למיניהן:
www.aka.idf.il/kamlar/adv.asp

תאריך:  09/05/2004   |   עודכן:  09/05/2004
גל ברגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העיתון בשפה הערבית היוצא בלונדון, אל-קדס אל-ערבי, מדווח (שבת, 8.5.04) כי צה"ל עצר בחודש האחרון 40 צעירים ישראלים-דרוזים, אשר סירבו לשרת בצה"ל בשל "מדיניות ישראל בשטחים הכבושים".
09/05/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
5 חברות ישראליות ייצרו כ-800 מקומות עבודה חדשים בקליפורניה - כך אמר מושל קליפונריה, ארנולד שוורצנגר, לסוכנויות הידיעות הזרות, בעקבות ביקורו בישראל.
09/05/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
39.2% מהשכירים - 942 אלף איש - משתכרים עד שכר המינימום במשק (3,335 שקל). הכנסתם של 45.3% מהעוסקים העצמאים - 89 אלף איש, מגיעה ל-3,482 שקל - מחצית מהשכר הממוצע במשק. כך עולה מנתוני המחלקה הכלכלית של איגוד לשכות המסחר.
09/05/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
נס טכנולוגיות הגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית תשקיף לגיוס 150 מיליון דולר. את ההנפקה יובילו בתי ההשקעות ליהמן ברדרס ומריל לינץ'.
09/05/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מתכוון לבטל 10 עמלות בנקאיות ולהכניס 50 עמלות לפיקוח, כך שהבנקים לא יוכלו להעלות אותן ללא אישור המפקח. כך מדווח האתר של גל"צ.
08/05/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il