עד היום, לא העבירו ראש עיריית ת"א יפו ושרת התחבורה
מרב מיכאלי אל המשרד להגנת הסביבה תוכנית מפורטת ומתוקצבת כנדרש לטיפול בזיהום האוויר בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, ובצידה מחויבות ברורה ליישומה, כמו גם שאבני הדרך אכן יישומו בלוחות הזמנים הקבועים בתוכנית. ממילא, לא יכלו גורמי המקצוע האמונים על זיהום האוויר במשרד לבחון את התוכנית ולחוות דעתם על היתכנותה.
כבר בחודש יוני 2022 פנתה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אל חולדאי ומיכאלי, וציינה כי בכוונתה להכריז על אזור התמח"ת כנפגע זיהום אוויר, לאחר שנוכחה כי קיימת בו חריגה מתמשכת או חוזרת ונשנית מערכי סביבה - אלא אם יוצג בפניה מתווה מפורט, מהודק וקונקרטי, ובעיקר - מתווה שמוסכם על שני הגורמים הרלוונטיים בעלי האחריות והסמכות לביצוע -
משרד התחבורה ועיריית ת"א.
אולם בהעדר שיתוף פעולה, המשרד להגנת הסביבה מפרסם את טיוטת הצו להערות ציבור, וכן השרה להגנת הסביבה העבירה את טיוטת צו ההכרזה להתייחסות ראש עיריית תל אביב בתוך 21 יום.
במכתבה לחולדאי כתבה זנדברג: "במהלך השבועות האחרונים, נמסר לי, בין היתר על ידך בימים האחרונים, שחלה התקדמות משמעותית בהבנות לקראת הסכמות בין משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו על מתווה להפחתת זיהום האויר באזור התחנה המרכזית. אני שבה ומדגישה שפעולה משותפת ומוסכמת של כלל הגורמים היא המפתח להצלחה. ככל שנקדים לאשר את התוכנית בקרב גורמי המקצוע, ולהביאה לידיעת הציבור, כך ניטיב כולנו עם איכות האוויר, הבריאות והסביבה בסביבת התחנה המרכזית ובעיר".
במרכז גוש-דן, נמצאת התחנה המרכזית תל אביב, שאליה מתנקזת תנועה של כלי רכב רבים מדי יום, ובפרט אוטובוסים הנכנסים ויוצאים מהתחנה בקווים עירוניים ובין-עירוניים. התנועה הערה של כלי רכב מלווה בפליטות של מזהמי אוויר אשר מתבטאת בריכוזים גבוהים של מזהמים.