בסוף חודש יולי נכנסה לתוקף רפורמת דרך שווה, להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית. ברפורמה נקבע כי התעריף בנסיעה הכוללת רכבת למרחק אווירי עד 15 ק"מ (אזור תעריף צהוב) יעמוד על 9 שקלים עבור נסיעה בודדת, ו-18 שקלים עבור חופשי יומי.
בדיקת News1 מעלה כי בצו המחירים לרכבת, שנחתם בידי שרת התחבורה
מרב מיכאלי ושר האוצר נקבע תעריף מופקע לנוסעים בין תחנת הרכבת בעתלית לתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל. למרות שהמרחק האווירי בין התחנות הוא רק 11 ק"מ, קבע
משרד התחבורה כי הנוסעים ברכבת ישלמו כמו בתעריף הירוק.
עבור נסיעה בודדת, נדרשו הנוסעים לשלם 18 שקלים - כפליים מהמחיר הרגיל, ועבור חופשי יומי 28 שקלים - עשרה שקלים יותר מהמחיר הרגיל. מדובר בתשלום לפי אזור תעריף ירוק - במרחק אווירי שבין 15 ל-40 ק"מ.
בתשובת משרד התחבורה שנמסרה אתמול ל-News1 נמסר: "
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פועלת לתיקון התעריף בין תחנת הרכבת עתלית לתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל".
עד למועד פרסום הידיעה לא תוקן התעריף. במשרד התחבורה לא הסבירו מדוע נגבה תעריף מופקע מהנוסעים וסירבו למסור מידע האם קיימות תחנות רכבת נוספות שביניהן נגבה תעריף שאינו תואם את עקרונות המרחק האווירי שנקבעו ברפורמה. האם גם לכם ידוע על תחנות רכבת שבהן נגבה תשלום בתעריף החורג מעקרונות הרפורמה?