|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
שיקלי. הליכוד יעתור לעליון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עתירת מרצ התקבלה: שיקלי נפסל מהתמודדות לכנסת

סיבת הפסילה - עמיחי שיקלי הוכרז כפורש ולא התפטר בסמוך להכרזה לעומתו, עידית סילמן התפטרה יחסית בסמוך ולכן תוכל להתמודד בליכוד
28/09/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות
סעיף 6א
סעיף 6א לחוק יסוד הכנסת קובע כי חבר כנסת שפרש מסיעתו לא יוכל להתמודד בבחירות שלאחר מכן ברשימה אחרת של סיעה המיוצגת בכנסת הנוכחית, אלא אם כן הוא התפטר בסמוך לפרישתו. בחוק היסוד לא מוגדרת מהי פרישה, אלא כתוב שפרישה היא גם (לרבות) הצבעה נגד עמדת הסיעה בהצבעת אי-אמון.

סעיף 61 לחוק הכנסת מסדיר את סמכותה של ועדת הכנסת לקבוע את דבר פרישתו של חבר הכנסת. יש מחלוקת משפטית האם רק קביעה של ועדת הכנסת הופכת את חבר הכנסת לפורש (קביעה קונסטיטוטיבית), או שלמעשה קביעת ועדת הכנסת היא רק הצהרתית (דקלרטיבית), ואזי לכאורה יש אפשרות שחבר הכנסת יוגדר כפורש גם בלי החלטה של ועדת הכנסת.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל את בקשת סיעת מרצ, לפסול את מועמדותו של ח"כ עמיחי שיקלי, להתמודד במסגרת רשימת הליכוד לכנסת ה-25. במקביל, דחה את הבקשות לפסול את מועמדות ח"כ עידית סילמן, להתמודד ברשימה.

ליו"ר ועדת הבחירות הוגשו שלוש בקשות לפסילת מועמד. שתי בקשות הוגשו לפסילת המועמדת עידית סילמן מרשימת הליכוד, ובקשה אחת לפסילת המועמד שיקלי מרשימת הליכוד, שבה נטען כי מכיוון שוועדת הכנסת הכריזה על שיקלי כפורש, יש לפסול את מועמדתו. בליכוד כבר הודיעו שיגישו ערעור לבית המשפט העליון.

בעניינו של שיקלי יש למעשה שאלה משפטית ממוקדת. הסעיף קובע: "חבר הכנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו סמוך לפרישתו, לא ייכלל, בבחירות לכנסת שלאחריה, ברשימת מועמדים שהגישה מפלגה שהייתה מיוצגת על-ידי סיעה של הכנסת היוצאת". ועדת הכנסת הכריזה על שיקלי כפורש ביום 25.4.2022; שיקלי ערער לבית המשפט המחוזי כ-50 יום לאחר מכן, ביום 13.6.2022; ביום 10.7.2022 התקיים דיון, בסופו ניתן פסק דין:

  • "לאחר שהתקיים דיון ונשמעו טענות הצדדים, המערער (שיקלי) ביקש לחזור בו מהערעור מטעמים שפירט בא-כוחו ולאחר ששמע את דברי ב"כ משיבים 1-3. לפיכך, הערעור נדחה.
    רשמנו לפנינו את עמדת ב"כ המשיבים 1-3 (ועדת הכנסת, יושב הראש שלה וממלא מקומו), לפיה בנסיבות ערעור זה, אם המערער יתפטר בארבעת הימים הקרובים הדבר ייחשב מבחינת הכנסת כהתפטרות בסמוך למועד הפרישה. אף אנו סבורים כי בנסיבות העניין מדובר בעמדה ראויה העולה בקנה אחד עם החוק ועם עובדות המקרה".

פ"מ 2-1,4/25 התנועה למען איכות השלטון בישראל, גבריאלה (גבי) לסקי-שוץ ואח' נ' עידית סילמן, עמיחי שיקלי ואח' / החלטה
בקשות לקבוע כי מועמדים אינם כשירים להיכלל ברשימת מועמדי הליכוד לכנסת ה-25 ולפי סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשי"ט–1959 (פ"מ 1/25), וסעיף 6א לחוק-יסוד: הכנסת (פ"מ 2/25 ו-4/25), ולכן לא ניתן לאשר את הכללת שמם ברשימת המועמדים לפי סעיף 63א לחוק הבחירות (37 עמ').

בקשה לתיקון פרוטוקול

אחרי קבלת פסק הדין הגיש הייעוץ המשפטי של הכנסת בקשה לתיקון פרוטוקול, על-מנת שיוכנס לפרוטוקול שהכנסת אמרה שהקביעה אם שיקלי התפטר בסמוך לפרישתו היא בסמכות יו"ר ועדת הבחירות. הבקשה נדחתה, אך בית המשפט אישר שכך אכן טענה הכנסת בדיון.

יומיים אחרי פסק הדין שיקלי התפטר מהכנסת, כ-80 ימים אחרי ההכרזה עליו כפורש. כלומר, אין מחלוקת ששיקלי פרש מסיעת ימינה. השאלה היא האם ההתפטרות שלו נחשבת כהתפטרות בסמוך למועד הפרישה. הכנסת כתבה בתגובתה לבקשת הפסילה כי אכן הגשת הערעור על-ידי שיקלי הייתה בשיהוי, ויש בכך בכדי לפעול נגד שיקלי. עם זאת, הכנסת ציינה כי במכלול הנסיבות, יש לראות בשיקלי כמי שהתפטר בסמוך לפרישתו. היועצת המשפטית לממשלה לא הביעה עמדה בבקשה זו.

יו"ר ועדת הבחירות קבע כי בנסיבות אלה, לא ניתן לראות בהתפטרות כהתפטרות בסמוך. זאת, שכן שיקלי התמהמה מאוד בהגשת הערעור, ובמשך כל התקופה שאחרי ההכרזה המשיך לפעול נגד סיעתו, בהצבעות מהותיות. לכך יש לצרף גם את כל התקופה מאז הקמת הממשלה ועד ההכרזה עליו כפורש. יתרה על כך, גם אם שיקלי סבר שהוא יכול להסתמך על דברי הייעוץ המשפטי לכנסת בדיון בבית המשפט - הבהרתם הייתה צריכה לשלוח אותו לברר את הנושא אצל יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית.

בהחלטתו כתב עמית: "בנסיבות התנהלותו של שיקלי לאורך כל הדרך, הטענה כי יש לראות בהתפטרותו לאחר משיכת הערעור התפטרות 'בסמוך לפרישתו', עושה את החוק לפלסתר. שיקלי פעל מהרגע הראשון לכינונה של הממשלה בניגוד לעמדת סיעת ימינה. במישור הכמותי ובמישור האיכותי הצביע עם האופוזיציה החל מתחילת הדרך ועד סופה, לרבות בהצבעות חשובות בנושאים שלכאורה עומדים אפילו בניגוד לעמדתו הערכית-אידאולוגית שלו עצמו. במצב דברים זה, שעה שכל העם רואים את המראות ואת הקולות, והאזרח הסביר רואה בשיקלי כמי שפרש כבר בשנת 2021, התפטרותו לאחר החלטתה של ועדת הכנסת בחודש אפריל 2022 הייתה מתבקשת.

"לסיכום, גם לאחר שוועדת הכנסת קבעה כי יש לראות בשיקלי כמי שפרש מסיעת ימינה, הוא המשיך לפעול נגד הסיעה. במצב דברים זה, אם נכיר בו כמי שפרש 'בסמוך' להתפטרות, יהא בכך כדי לרוקן מתוכן את סעיף 6א לחוק-יסוד: הכנסת ואת התכלית שעומדת בבסיסו, ובכך יש כדי לפגוע באמון הציבור ב'כללי המשחק' כפי שנקבעו על-ידי הכנסת עצמה".

על ח"כ עמיחי שיקלי חל הסייג הקבוע בסעיף 6א לחוק היסוד, רואים אותו כמי שפרש מסיעתו ולא התפטר בסמוך לכך, ועל כן אין הוא יכול להתמודד במסגרת רשימת הליכוד.

בקשה לפסילת סילמן
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

בקשה נוספת, שהוגשה על-ידי התנועה לאיכות השלטון, טענה כי המועמדות של עידית סילמן ברשימת הליכוד מקורה בהסכם בדבר רשימת מועמדים שנעשה 90 יום ויותר לפני יום הבחירות לכנסת; הסכם כזה אסור לפי סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, ולכן מועמדותה של סילמן פסולה.

בקשה זו נדחתה, שכן סעיף 57א לחוק הבחירות, שאוסר על הסכם כזה, לא קובע מה הסנקציה של הפרת האיסור. גם היועצת המשפטית לממשלה והיועצת המשפטית של הכנסת סברו כי יש לדחות בקשה זו, מטעם זה. וכי כלל לא הוכח קיומו של הסכם בין סילמן והליכוד, והעתירה נסמכה על פרסומים בתקשורת.

בקשה שנייה לפסילת סילמן הוגשה על-ידי רשימת מרצ. בבקשה זו נטען שח"כ סילמן פרשה מסיעתה (סיעת ימינה) ולא התפטרה בסמוך לכך.

היועצת המשפטית לממשלה לא הביעה עמדה בעניין בקשה זו לפסילת סילמן, שכן לעמדתה זה עניין מוסדי של הכנסת. היועצת המשפטית לכנסת סברה שדרך המלך היא שסיעה תגיש לוועדת הכנסת בקשה להכריז על חבר סיעה כפורש. מכיוון שימינה לא ביקשה להכריז על סילמן כפורשת, ולראשונה צד שלישי (סיעת מרצ) מבקש זאת, ראוי שוועדת הכנסת תקבע אם צד שלישי יכול לבקש הכרזה על פרישה. מטעם זה, ובהעדר פנייה של סיעת ימינה, סבורה היועצת המשפטית של הכנסת כי יש לדחות את הבקשה.

יו"ר ועדת הבחירות סבר כי יש לו סמכות להכריז על סילמן כפורשת לעניין סעיף 6א לחוק היסוד, ואולם במקרה שלפנינו בא יו"ר ועדת הבחירות המרכזית למסקנה כי אין לראות בח"כ סילמן כפורשת. זאת, בין היתר בגלל שסיעת ימינה לא ביקשה בשום שלב להכריז עליה כפורשת, ובשל מיעוט הפעולות שסילמן נקטה נגד סיעתה, ובכלל זה, שתי הצבעות בלבד נגד עמדת סיעתה.

"הינה כי כן, שיקולים שונים מושכים לכיוונים שונים בסוגיה שלפנינו. מאחר שסמכותו של יו"ר ועדת הבחירות היא סמכות שיורית מקום שבו ועדת הכנסת לא דנה בנושא הפרישה, או סמכות אגבית כלשונו של השופט הנדל בעניין היועץ המשפטי לכנסת, אאמץ את גישתו שם ולפיה 'הואיל ומדובר בסמכות אגבית, ראוי שוועדת הבחירות תקבע כי חבר כנסת פרש מסיעה, מבלי שהדבר נקבע בידי ועדת הכנסת, רק במקרים שאינם גבוליים מבחינה מעשית או משפטית'. המקרה שלפנינו גבולי, ומשכך, זכות היסוד להיבחר תכריע את הכף לזכותה של סילמן", דברי עמית.

תאריך:  28/09/2022   |   עודכן:  29/09/2022
עידן יוסף
+מסרים מהליכוד: שיקלי ימונה לתפקיד שר
08:49 29/09/22  |  עידן יוסף
בליכוד העבירו אמש מסרים לפיהם עמיחי שיקלי יקבל תפקיד שר בממשלה הבאה שירכיב נתניהו, גם אם ייפסל סופית בבג"ץ (גלי צה"ל).
+התקרבות בין גפני ללפיד
08:38 29/09/22  |  עידן יוסף
בשבועות האחרונים התקיימו כמה שיחות טלפון בין יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה יאיר לפיד, לבין ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בהן פנה גפני ללפיד וביקש את סיועו בנושאים שנוגעים למגזר החרדי. לפיד סייע לפתור כמה מהבקשות. למרות חיזוק הקשר, מקפיד גפני להבהיר בשיחות ללפיד כי לא יסייע לו להקים ממשלה (כאן חדשות).
+נפתרה תעלומת המעבר של מיכל שיר ליש עתיד
21:36 28/09/22  |  עידן יוסף
סוף לתעלומת המעבר של מיכל שיר ליש עתיד - מקור פוליטי מספר לחדשות 12 כי ערב פיזור הממשלה, לפני שבנט ולפיד פירקו את הממשלה בתיאום, חיפש לפיד ח״כ מהצד של בנט שיצביע עם סילמן ויבטיח את כהונת לפיד כראש ממשלת המעבר. לדברי אותו מקור לפיד ושיר היו מתואמים בעניין, מה שיכול להסביר את מיקומה ברשימה.
+שיקלי: השופט עמית הוא פוליטיקאי בגלימה והחלטתו שערורייתית
21:15 28/09/22  |  עידן יוסף
עמיחי שיקלי מגיב להחלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית: "השופט יכול להחליט לכאן או לכאן, לא משנה לי. מוכן לשלם את המחיר והעיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על העקרונות שלי. השופט עמית הוא פוליטיקאי בגלימה, וההחלטה שלו היא שערורייתית". הוא אמר את הדברים לערוץ עכשיו 14.
+רוטמן: פשיטת רגל מוסרית של השופט עמית
21:12 28/09/22  |  עידן יוסף
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "הפסילה של עמיחי שיקלי היא פשיטת רגל מוסרית של השופט עמית. חבר הכנסת היחיד שנשאר נאמן להבטחה לבוחרים, נפסל בגלל ש'פרש' מסיעת ימינה, אותה סיעה שהתפרקה לכל עבר. הצבת נציג 'מפלגת בג"ץ' בתור יו"ר ועדת הבחירות, מוכיחה את עצמה שוב ושוב כטעות".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ בטוויטר: "עמיחי שיקלי היה צדיק בסדום, היחיד ממפלגת ימינה שהיה נאמן לאורך כל הדרך למצביעים ולערכי הימין ובהחלטה אבסורדית נפסל. השופט עמית המשיך את המהלך המקומם שיזמו איילת שקד ובנט בהכרזה עליו כפורש. מאוד מקווה שהצדק ייעשה ושיקלי יוכל לרוץ ולהיות שותף בעז"ה בחזרת המחנה הלאומי לשלטון".
+דרעי: עתירת לפיד נגד ערוץ 14 - יום שחור לדמוקרטיה
21:09 28/09/22  |  עידן יוסף
יו״ר שס אריה דרעי: "‏העתירה הבזויה של לפיד ויש עתיד לסגירת ערוץ 14 היא יום שחור לדמוקרטיה. דמוקרטיה נוסח לפיד היא כל עוד 'בוחרים נכון'. בדיוק כמו בקוריאה הצפונית. לפיד, לא ניתן לך להשתיק את ערוץ 14 ולסתום פיות למיליוני יהודים המעוניינים בתקשורת נקייה ומאוזנת שמקדמת את אהבת ארץ ישראל ותורת ישראל".
+איכות השלטון: נשקול ערעור לבג"ץ בעניין סילמן
21:06 28/09/22  |  עידן יוסף
התנועה לאיכות השלטון על החלטת השופט עמית לאשר התמודדות עידית סילמן: "צר לנו על החלטת ועדת הבחירות המרכזית. החלטת הוועדה כמעט מעקרת מתוכן את סעיף 57א, ועל כן נבחן את המשך צעדינו ואם נערער על החלטת הוועדה לבג"ץ.

"הראיות בעניין השריון האסור של חברת הכנסת לשעבר סילמן זועקות לשמיים - סילמן עצמה העידה על הצעות שריון אסורות שהועברו אליה מטעם מפלגת הליכוד, וכן חברי כנסת נוספים מהליכוד העידו על כך. בכל מקרה לא ננוח עד שלא ימוצה הדין הפלילי ותתקיים חקירה בעניין".
+סקר חדשות 12: גוש נתניהו יורד ל-59
20:53 28/09/22  |  עידן יוסף
סקר חדשות 12, אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 24; המחנה הממלכתי 13; הציונות הדתית 12; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; העבודה, מרצ 5; רע״ם, חד״ש תע״ל 4. גוש נתניהו - 59.

לא עוברות את אחוז החסימה: הבית היהודי 1.6%; חופש כלכלי 1.2%; צעירים בוערים, בל"ד 1.1%.
+שרת הפנים הודיעה: משפחת המחבל תגורש תוך שבוע
16:06 28/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השרה שקד הודיעה לבני המשפחה של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בארמון הנציב כי עליהם לעזוב את המדינה תוך שבוע  ▪  פנתה אל המשרד לביטחון פנים בבקשה להכנת כוח שיטור לצורך גירוש כפוי אם בני המשפחה לא ייצאו מישראל בתוך שבעה ימים
שרת הפנים שקד. [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+רע"ם וחד"ש-תע"ל על סף אחוז החסימה
15:17 28/09/22  |  עידן יוסף
סקרים פנימיים במפלגות הערביות: רע"ם וחד"ש-תע"ל על סף אחוז החסימה. בל"ד לא עוברת. אחוזי ההצבעה בחברה הערבית עדיין נמוכים, מתחת ל-43% (חדשות 12).
+שקד צפויה לתמוך מחר בפסילת בל"ד
14:42 28/09/22  |  עידן יוסף
איילת שקד צפויה לתמוך מחר בפסילת בל"ד, שקד: "אנחנו נתמוך בכל החלטה לפסול מפלגה שלא מכירה במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" (INN).
+נתניהו מבקש מעוקביו סרטוני חרטה ממי שלא הצביעו לליכוד
13:46 28/09/22  |  עידן יוסף
נתניהו פנה בטלגרם לאלפי עוקביו וביקש: "משימה ליום כיפור, ברוח סליחות. אם אתם תומכי ליכוד שבבחירות הקודמות לא יצאו להצביע או שהצבעתם למפלגה אחרת והצטערתם על כך - ספרו לנו על מה אתם מתחרטים בסרטון קצר".
+יש עתיד: להכריז על ערוץ 14 כגוף שמפרסם תעמולת בחירות
13:44 28/09/22  |  עידן יוסף
שימת יש עתיד הגישה פנייה ליו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית בבקשה להכריז על ערוץ עכשיו 14 כגוף שמפרסם תעמולת בחירות. בשבוע שעבר התרתה בראשי הערוץ להזדהות כגוף שכזה לנוכח הקידום לטענתה של הצבעה לגוש נתניהו.

ערוץ 14 סירב למסור את תגובתו לכלי התקשורת, וכעת ייאץ להגיש אותה בכתב ליו"ר ועדת הבחירות.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עתירת מרצ התקבלה: שיקלי נפסל מהתמודדות לכנסת
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Q
28/09/22 21:58
2
alice
29/09/22 10:24
3
עוד
29/09/22 12:23
4
אחד האדם
29/09/22 17:11
5
חשדנית
29/09/22 21:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
שרת הפנים, איילת שקד שלחה (יום ד׳, 28.9.22) הודעות לבני משפחת המחבל שמעמדם נשלל שעליהם לעזוב את ביתם בירושלים בשבוע הקרוב. כמו-כן, הודיעה שרת הפנים לשר לביטחון הפנים להכין כוחות שיטור לביצוע גירוש בכוח אם הם לא יעזבו בכוחות עצמם עד לתאריך 6 באוקטובר 2022.
28/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מרתון הבקשות לפסילת רשימות לכנסת שצפוי (יום ה', 29.9.22) בוועדת הבחירות המרכזית צפוי להיות הפעם קצר מן הרגיל. בגוש נתניהו מגבשים עמדה אחידה ומשותפת לכל מפלגות הגוש. ההערכה היא שחברי גוש הליכוד ייעדרו מההצבעה, בנימוק שמדובר בגורמים שבית המשפט העליון הכשיר, כאשר הסיבה האמיתית היא שלא לחזק את המפלגות הערביות שיוכלו לחזק את גוש השמאל מרכז.
28/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, פנה אל מנהל מטה הבחירות של המפלגה, יוסי שלי, בדרישה לקבל את שמו של הגורם במטה הבחירות שהורה על השעיית הפעיל רמי בן יהודה, לאחר שפורסמו סרטונים שבהם נראה מכה מפגינים המתנגדים ליו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.
27/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מה הבטיח לנו הפרזנטור עם הפרומפטר יאיר לפיד? הוא הבטיח לנו דמוקרטיה, הוא הבטיח לנו חוק וסדר, הוא הבטיח לנו מינהל תקין, ומה מביאה לנו מכשלתו עם פרוס השנה החדשה? לגמרי הפוך.
יו"ר רשימת בית יהודי, איילת שקד, אמרה בשיחות סגורות כי אם מפלגתה תגיע ל-2.5% בסקרים, לנתניהו לא תהיה ברירה והוא יסייע לה לעבור את אחוז החסימה. כך פורסם (יום א', 25.9.22) בכאן חדשות.
25/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il