משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פועל בימים אלה להגדלת היצע כלי רכב "נקיים" וידידותיים לסביבה ומפרסם להערות הציבור תקנה חדשה שתאפשר ייבוא של רכב כבד המונע בהנעה חלופית או נטול פליטות.
תיקון התקנה החדש יגדיל את המשקל המרבי המותר בחוק, לרכב כבד ואוטובוסים. זאת, במטרה לפתוח את השוק לרכבים נוספים המיוצרים באירופה ולאפשר לייבא משאיות ואוטובוסים המונעים בהנעה חלופית או נטולי פליטות, מאחר שמשקלם כבד יותר מהמשקל המרבי הקבוע כיום בתקנות.
התקנה החדשה, הטעונה אישור של הכנסת, מותאמת לדרישות התקינה האירופית, המפרידה בין סוגי רכב שונים, וקובעת משקל מרבי ייעודי לרכב בעל הנעה חלופית (Alternatively Fuelled) ורכב מנועי נטול פליטות (Zero Emission). זאת, בשל הצורך לשאת סוללות חשמליות כבדות.
כלי רכב בהנעה חלופית ונטולי פליטות, פותחו רק בשנים האחרונות, ולא עמדו במשקל המרבי הנדרש בתקינה הישראלית. פער זה יוצר חסם בייבוא של כלי רכב כבדים ונקיים יותר, המיוצרים בתקינה אירופית. כמו-כן, הדבר עומד בניגוד למדיניות משרד התחבורה המאמצת את התקינה האירופית במסגרת התקנות העיקריות, ומעודדת מעבר לכלי רכב ידידותיים לסביבה.
התקנות החדשות, אם שתאושרנה, יחולו על רישום ראשוני של רכב או רישום רכב לאחר שינוי מבנה.
מנכ"ל משרד התחבורה, מיכל פרנק: "תיקון החקיקה יאפשר יבוא של מגוון כלי רכב לישראל, בין היתר מפרקיות חשמליות, שיאפשר למפעילי התחבורה הציבורית להרחיב את צי האוטובוסים מרובי הקיבולת, כך שיהיו שקטים וירוקים לרווחת הנוסעים".