|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
בדיון בבית המשפט העליון [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]

העליון: הבקשה לפסילת בל"ד - דלה בראיות

השופטים מזכירים שטענות דומות נדחו בעבר מותחים ביקורת קשה גם על בל"ד, המדברת בשפה אחת במצע שלה ובשפה אחרת בבית המשפט
06/10/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות
שידור חי: ערעורי בחירות בבית המשפט העליון

הבקשה לפסילת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25, אותה קיבלה ועדת בחירות המרכזית, דלה מאוד בראיות והיא חוזרת על טענות שכבר נדחו בידי בית המשפט העליון. כך אומרים (6.10.22) שופטי העליון בדיון בערעורה של בל"ד על פסילתה. לצד זאת, הם מותחים ביקורת על כך שהמפלגה מדברת בשני קולות – במצע שלה ובבית המשפט – ושבים ואומרים שהיא מצויה כל העת על סף הפסילה. הדיונים בערעורי הבחירות מתקייצחם בפני הרכב של תשעה שופטים ו-News1 מעביר אותם בשידור חי. פסקי הדין חייבים להינתן לכל המאוחר ביום ראשון הקרוב, כך שייתכן שהם יפורסמו בשלב הראשון ללא נימוקים.

השופטת ענת ברון אמרה לעו"ד מוש חוג'ה, נציג מפלגת אנחנו שהגישה את הבקשה: "המסד הראייתי שהגשתם הוא דל מאוד". חוג'ה השיב: "צירפנו ראיית זהב – ראיון של ח"כ סאמי אבו-שחאדה, הוא אומר שהוא רוצה מדינה דו-לאומית שתפסיק להיות מדינה יהודית". הנשיאה אסתר חיות: "מהבקשה שלכם עולה שיש לכם שלל ראיות והגשתם דוגמאות. בבקשה פסילה מגישים את כל הראיות, לא דוגמאות".

השופט נעם סולברג הוסיף: "הגשתם שלושה עמודים; לא ככה מגישים בקשת פסילה". המשנה לנשיאה, עוזי פוגלמן, ציין: "כל הנושאים הללו התלבנו והוכרעו על בסיס ראיות נרחבות בהרבה מזה שאדוני מציג. אדוני טוען כאילו זה לא הוכרע, כאילו בית המשפט לא נדרש לכך שוב ושוב בהרכבים מורחבים. זה שורש הבעיה". חוג'ה הגיב: "זו הפעם הראשונה שמצביעים על ההבדל בין המסרים הגלויים למסרים הסמויים". ברון שבה ואמרה: "יש כאן בקשה רדודה, ללא תימוכין. הפסיקה מדברת על מסה קריטית. זה עניין רציני מכדי להתייחס אליו כמובן מאליו".

כאמור, השופטים מתחו ביקורת גם על בל"ד. סולברג: "אני מעיין במצע והוא לא השתנה". חיות: "השאלה היא האם יש שינוי במצע שהוא הבסיס לפסילה". בא-כוחה של המפלגה, עו"ד חסן ג'בארין, אישר: "המצע לא השתנה בנוגע לחוקה דמוקרטית ומדינת כל אזרחיה; כל ההצהרות שניתנו לאורך השנים עומדות בעינן".

סולברג: "למה ההצהרות לא קיבלו ביטוי במצע? למה לדבר בשפה אחת כלפי הבוחרים ובשפה אחרת כלפינו? דרך המלך היא לתקן את המצע. בלשון עדינה, התצהיר של אבו-שחאדה לא מדויק. היו מקרים של הצהרות שלא עמדו בהן. היה מספיק להכניס למצע את כל מה שהצהרתם בבית המשפט, ולא לשדר מצד אחד דברים שנאמרים כאן ומצד שני דברים שאומרים במצע".

חיות ציינה, כי דבריו של אבו-שחאדה בראיון עומדים בסתירה להצהרות קודמות שהביאו לכך שהמפלגה לא נפסלה, כאשר בעבר הצהירה שאינה מתנגדת לחוק השבות. חיות הזכירה, כי בשנת 2018 עמדה במוקד הצעת החוק שהגישה בל"ד (ולפיה ישראל היא מדינת כל אזרחיה), "ואשר חותרים תחת יסודות קיומנו כמדינה יהודית. שם אמרתי, שאם לא היו רצים עם רשימות אחרות שחסמו אותם – היה מקום לשקול האם לא חצתה את הגבול, כי היא כל הזמן על הגבול והיא משחקת על הגבול. אבל זה היה ב-2018, מאז עברו ארבע שנים והם לא עשו עוד ניסיון להגיש הצעת חוק כזאת או משהו דומה לו או אפילו משהו חלקי".

בהמשך ידון בית המשפט העליון בפסילתו של עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד ובדחיית הבקשה לפסילתה של עידית סילמן. יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, פסל את התמודדותו של שיקלי ואישר את התמודדותה של סילמן. שיקלי והליכוד מערערים על ההחלטה בנוגע אליו, וסיעת מרצ מערערת על ההחלטה בנוגע לסילמן. בשני המקרים השאלה הייתה האם עמדו בתנאים הקבועים בחוק, לעניין התמודדותו של מי שפרש מסיעתו (במקרה זה - סיעת ימינה) בכנסת היוצאת. בעניינו של שיקלי קבע עמית, כי הוא לא התפטר מהכנסת - כנדרש בחוק - בסמוך להכרזה עליו כפורש מן הסיעה. שיקלי ערער לבית המשפט המחוזי 50 יום לאחר ההכרזה, אך בהמלצת בית המשפט משך את ערעורו - והתפטר יומיים לאחר מכן, 80 יום לאחר שהוכרז כפורש.

עמית קבע, כי בנסיבות אלו - אין המדובר בהתפטרות בסמוך. שיקלי המתין כמעט חודשיים עד להגשת הערעור, ובפרק זמן זה פעל נגד סיעתו בהצבעות מהותיות. לכך יש לצרף את התקופה מאז הקמת הממשלה (לה התנגד) ועד להכרזתו כפורש, בה הצביע לכל האורך עם האופוזיציה ונגד סיעתו. לכן, קבע עמית, האזרח הסביר רואה את שיקלי כמי שפרש מן הסיעה כבר בשנת 2021. קביעה שהוא התפטר בסמוך להכרזה כפורש, תרוקן מתוכן את הסעיף בחוק הדורש התפטרות שכזאת.

לעומת זאת ציין עמית בעניינה של סילמן, כי ימינה לא ביקשה להכריז עליה כפורשת והבקשה הוגשה רק במאוחר בידי סיעת מרצ. לדבריו, אומנם יש לו סמכות להכריז עליה כפורשת - אך אין מקום לעשות זאת, גם בשל שתיקתה של ימינה וגם משום שהצביעה נגד הסיעה בשתי הצבעות מהותיות בלבד. מדובר במקרה גבולי, ולכן זכות היסוד להיבחר מכריעה לטובת סילמן.
פ"מ 1/25, התנועה לאיכות השלטון נ' עידית סילמן / החלטה
דחיית בקשה לפסול את עידית סילמן וקבלת בקשה לפסול את עמיחי שיקלי מרשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-25

תאריך:  06/10/2022   |   עודכן:  06/10/2022
איתמר לוין
+שרה להכעיס
00:37 07/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים
מיכאלי. לא רוצה להיות שוב שרת התחבורה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ההכרעה בנושא שיקלי: האם התפטר במועד
21:54 06/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט העליון יפרסם עד יום ראשון את הכרעתו בנוגע להתמודדותם של בל"ד ושיקלי בבחירות הקרובות  ▪  הסוגיות בנוגע לשיקלי: הסמוך וההסתמכות
שיקלי בדיון בביהמ"ש העליון [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+שקד: אנחנו לא בכיס של נתניהו
20:25 06/10/22  |  עידן יוסף
השרה איילת שקד תוקפת את יו"ר הליכוד בראיון לתקשורת הרוסית: "נתניהו היה צריך לפנות את כסאו. הבית היהודי לא בכיס שלו" (בחדרי חרדים).
+דרעי על נאום התפילין של לפיד: זו לא טעות דפוס, זו בורות מוחלטת
19:33 06/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר שס, אריה דרעי: ״כשלפיד דיבר היום על תפילין ביום כיפור, זה מראה על בורות מוחלטת. זו לא טעות דפוס. ללפיד יש דת חילונית משלו!". הוא התייחס ברדיו קול חי לדברי ראש הממשלה בעצרת זיכרון, שבה אמר: "רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה", למרות בכיפור לא מניחים תפילין.

עוד הוסיף דרעי: "הבן של לפיד מתחתן לפני שבוע בחתונה חילונית לגמרי. יש כדת משה וישראל ויש כדת יאיר לפיד. יאיר לפיד הוא זה שהפך את מדינת ישראל בשנה האחרונה למדינה חילונית, בגללו היום מרב מיכאלי מתגאה על חנוכת קווים בשבת״.
+בג"ץ מאפשר לסילמן להתמודד ברשימת הליכוד
18:57 06/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בהמלצת תשעת השופטים משכה מרצ את עתירתה נגד שיבוצה של יוצאת ימינה בליכוד; חיות הציעה לתנועה לאיכות השלטון לנהוג באותה צורה, אך זו סירבה
סילמן. "הליכוד מתנגד לכלנתריזם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיכאלי תחנוך בשבת קו שכבר חנכה; קרעי: שחורים בגדייך ושחורה נשמתך
17:42 06/10/22  |  עידן יוסף
שרת התחבורה מרב מיכאלי הזמינה עיתונאים וצלמים, כדי לסקר שנית את חנוכת קו המטרונית בחיפה, לאחר שקו זה כבר נחנך על ידה ב-20 בספטמבר. קו 5א אמור לפעול גם בשבת, ומדובר בחלק מקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה לתחבורה ציבורית בשבת.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) מסר בתגובה: ‏"ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים: העושה עבירות ביד רמה בפרהסיה (רמב"ם הלכות תשובה). תתביישי מיכאלי, את קונה לך מקום בשורה הראשונה עם גדולי עוכרי ישראל מאז ומעולם. שחורים בגדייך ושחורה נשמתך. לכי!".
+ישראל ביתנו ברוסית: "הליכוד - מפלגת יוצאי מדינות ערב"
15:47 06/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעיתון שחולק בימים האחרונים, המפלגה פרסמה שהליכוד הוא ״עוד מפלגה סקטוריאלית״, וכי ״רוב מנהיגי הליכוד לא עונים לקודים התרבותיים של עדות מדינות ערב״  ▪  המפלגה: ״מדובר באמירה חמורה מאוד״
הפרסום השנוי במחלוקת [צילום: ישראל ביתנו]
+סקר: התחזקות למפלגות השמאל על-חשבון המחנה הממלכתי
15:08 06/10/22  |  עידן יוסף
סקר אינטרנטי של מכון "פאנלס פוליטיקס" עבור ערוץ כנסת ומאקו בשאלה למי היית מצביע אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 24; הציונות הדתית ועוצמה יהודית 13; המחנה הממלכתי 11; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו, העבודה 6, מרצ 5, חד"ש-תע"ל, רע"ם 4. גוש נתניהו מקבל 60 מושבים.

לא עוברות את אחוז החסימה: בית יהודי 2.3%, בל"ד 1.3%.

אולם אם תודיע איילת שקד, שמתחזקת מעט בסקר זה, על פרישה, תיחלש רשימת הליכוד במושב אחד שאותו תקבל רשימת המחנה הממלכתי, ובכך גוש נתניהו יירד ל-59.

+בן-גביר: הכנס באיילת השחר יתקיים בדשא ולא במועדון
13:39 06/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, הוזמן השתתף הערב (ה') בכינוס בחירות בקיבוץ איילת השחר, אליו צפויים להשתתף תושבים רבים מהקיבוץ ומישובי האזור. אולם ועד הקיבוץ החליט שלא לאכפר את קיום הכינוס במועדון הקיבוץ.

בעקבות הדברים, הודיעו יוזמי הכינוסכי על-אף החלטת הוועד למנוע את קיום הכנס במועדון הקיבוץ, הוא יתקיים בכל מקרה ברחבת דשא שבקיבוץ.

ח"כ בן-גביר מסר: "אני מבין שבוועד הקיבוץ הבינו שצפויים להשתתף תומכים רבים בכנס מקרב תושבי הקיבוצים, ולכן החליטו לנסות לסתום פיות. ההחלטה של הוועד אינה מייצגת את עמדתם של תושבים רבים בקיבוץ, שהודיעו לי אישית כי נוכל לקיים את הכנס ברחבת דשא שבקיבוץ - וכך יהיה".
+מפלגות גוש נתניהו יתחלקו לאזורי פעילות בבחירות
13:27 06/10/22  |  עידן יוסף
מפלגות גוש הימין-חרדים מתכוונות לפעול לקראת הבחירות במסגרת חמ"ל ומטה משותפים כמעין מפלגה אחת. סוכם על חלוקת הארץ לאזורים גאוגרפיים כשכל אחת מארבע המפלגות תקבל אזורים שונים שהיא תידרש לפעול בהם (כאן חדשות).
+היועצת המשפטית לכנסת: לאשר את התמודדות שיקלי בליכוד
12:47 06/10/22  |  איתמר לוין
היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, סבורה שניתן לאשר בדוחק את התמודדותו של ח"כ עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד. אפיק הגישה לבג"ץ את עמדתה (6.10.22) לקראת הדיון בנושא, והיא חוזרת על זו שהביעה בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, יצחק עמית - אשר דחה אותה וקבע ששיקלי אינו יכול להתמודד. השאלה היא האם התפטרותו של שיקלי מן הכנסת 80 יום לאחר שהוכרז כפורש מסיעת ימינה היא התפטרות "בסמוך" לפרישה כפי שמחייב החוק. אופק סבורה, כי למרות הספק והקושי - הרי שבנסיבות הספציפיות (בהן שיקלי פנה לבית המשפט 50 יום לאחר ההכרזה עליו כפורש), ניתן לראותו כמי שהתפטר בסמוך לפרישה.


+מסתרי הקול השמאלני
10:48 06/10/22  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
אצל תומכי לפיד הצורה היא התוכן, התדמית היא המסר והרגש גובר על השכל  ▪  יאיר לפיד מצטייר כצל חיוור של הדבר האמיתי: אדם נטול השכלה פורמלית, בעל הבנה מוגבלת בתחומים קריטיים לניהול המדינה וכמעט נטול ניסיון מעשי והישגים

לפיד. ה[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העליון: הבקשה לפסילת בל"ד - דלה בראיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
בעוד כחודש יבחרו מאות אלפי אזרחים ביאיר לפיד, מנהיג מפלגת "יש עתיד", כמועמד המועדף עליהם לראשות הממשלה. ישראל היא אולי המדינה המאוימת ביותר בעולם וראש ממשלתה נחשב ובצדק, לאחד התפקידים הקשים והתובעניים שישנם. מאז היווסדה, ישראל מתמודדת כמעט בלי הרף עם מלחמות, מתקפות טרור, לחצים מדיניים, חרמות ובשנים האחרונות גם עם איום השמדה מצד אירן. אומנם ראש ממשלה אינו פועל בחלל ריק ועומדים לצידו כוורת של עוזרים ויועצים ולמרות זאת, בנושאים רבים ההכרעה הסופית היא שלו ועל כתפיו מוטלת אחריות עצומה לשלום המדינה ואזרחיה. לכן, בישראל יותר מבכול מקום אחר, בחירה של אדם לא מתאים לראשות הממשלה עלולה לגרום תוך פרק זמן קצר לנזק בלתי הפיך ולהתברר כבכייה לדורות. מטבע הדברים תפקיד קשה ואחראי כזה מחייב ניסיון וכישורים שיש רק למעטים.
06/10/2022  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, חש לא טוב בבית הכנסת בזמן תפילת ״נעילה״. הוא עבר סדרת בדיקות במקום שיצאו תקינות, וכעת חש בטוב. מלשכת ראש האופוזיציה נמסר למען הסר ספק, כי נתניהו הגיע באופן עצמאי לבית החולים לביצוע בדיקות.
05/10/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
אמצעי המדיה כיום על ענפיהם ושלוחותיהם בכול מקום, וישראל אינה יוצאת מכלל זה, שמטבעם ותכונותיהם להבליט הקצנה, הם בפועל מסייעים לימין. זאת מכיוון שהימין רואה אותם בלאו הכי כמשקפים את השמאל ובכך הוא מתייחס אליהם כאל גורם מאחד במערכה נגד היריב. לאמור, הכלל הוא כמו חשיבות של פרסום, בכול מחיר, לפי האמירה הידועה, I don't care what you write as long as you spell correctly my name.
04/10/2022  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
לבנימין נתניהו זכויות רבות בתחומים שונים הנוגעים לחיינו ולפיתוחה ושגשוגה של מדינת ישראל. בכלכלה, במדינאות, בתמרון בין אומות העולם, בדעת הקהל בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט - הדברים ידועים ולא ארחיב.
04/10/2022  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
יאיר לפיד ומפלגתו סוברים שערוץ 14 מנהל תעמולת בחירות עבור מפלגת הליכוד, ולכן הם מציעים שייקבע כי ערוץ 14 הוא גוף פעיל בבחירות. על גוף פעיל בבחירות מוטלות מגבלות רגולטוריות בעיקר בהיקפי הפעילות וברישומה. כמו-כן, הוצאותיו לבחירות או חלקן נחשב כהוצאה של המפלגה הנתמכת (ומקטין בכך את גובה ההוצאה המותרת למפלגה).
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il