|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
ישיבת הקבינט [צילום: עמוס בן-גרשום/לע״מ]

הקבינט אישר ההסכם עם לבנון

ראשי מערכת הביטחון: חייבים לחתום עוד החודש בנט הצביע בעד: לא ניצחון היסטורי ולא הסכם כניעה שקד נמנעה
12/10/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר (12.11.22) את הסכם הגבול הימי עם לבנון, המועבר כעת לאישור הממשלה לקראת הנחתו על שולחן הכנסת הערב. ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הצביע בעד; שרת הפנים, איילת שקד, נמנעה - מה שעשוי לרמז על עמדתה בכנסת אם יידרש אישור המליאה.

שקד הבהירה כי אם ההסכם לא יובא לאישור הכנסת היא תתנגד לו. היא הדגישה כי ההצבעה היום לא הייתה על ההסכם עצמו, אלא על הודעת ראש הממשלה בסיום ישיבת הקבינט. גם השר הנדל אומר בישיבת הממשלה כי נכון להעביר את ההסכם לאישור הכנסת.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, הציג בפני הקבינט את הנוסח הסופי של ההסכם, לו הסכימה עקרונית גם לבנון. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, וראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, הציגו לשרים את הסקירה המודיעינית המעודכנת ודיברו על הצורך הביטחוני בהסכם לצד הערכות ביטחוניות וניתוח של הנאום האחרון של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. כל ראשי מערכת הביטחון אמרו, כי יש להגיע להסכם עד סוף החודש (דהיינו לפני הבחירות) ואמרו שהוא יחזק את ביטחון המדינה.

בנט הבהיר שלא יטיל וטו על ההסכם (זכות השמורה לו כראש הממשלה החליפי), ודחה את שתי ההגדרות להסכם - זו של לפיד המדברת על "הסכם היסטורי" וזו של האופוזיציה הטוענת שמדובר ב"הסכם כניעה". בנט הזכיר, כי הוא הניע את חידוש המו"מ עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה, "מתוך רצון לייצר מציאות של אסדה מול אסדה למען אינטרסים כלכליים, ביטחוניים ואסטרטגיים נוספים של ישראל".

"לא כל מה שטוב ללבנון הוא רע ישראל, יש פעמים שאפשר להגיע למצב של רווח לשני הצדדים", אמר בנט. "ראיתי ערך בהגעה להסכם, אך לא בכל מחיר, ודאי לא תחת איומים. כעת הגיעו להסכם בתנאים ובדרך שונים ממה שתכננו, ובכל זאת, בנסיבות הנוכחיות, נכון לאשרו". הוא הוסיף, כי בנסיבות רגילות נכון היה להעביר את אישור ההסכם לממשלה הבאה, אולם הנסיבות מחייבות לקבל החלטה כבר עכשיו, שכן אתגרי הביטחון מייצרים חלון החלטה צר וקצר. אין מקום לא לחגיגות ניצחון ולא לזעקות שבר כאילו זו קטסטרופה".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, חזרה על העמדה שהציגה בכתב: ניתן להסתפק באישור הממשלה שבועיים לאחר הנחת ההסכם על שולחן הכנסת, אך מוטב לקיים הצבעה בכנסת עליו (אם כי אין חובה משפטית כזאת). בלשכתו של לפיד אומרים שאין אפשרות לקיים הצבעה מאחר שהכנסת התפזרה, וטוענים ש"יהיה זה חסר אחריות לתת לחברי כנסת שלא מכירים את החומר להצביע על גורל הצפון".

תאריך:  12/10/2022   |   עודכן:  12/10/2022
איתמר לוין
+לפיד: האופוזיציה מופקרת ולכן לא תהיה הצבעה בכנסת
21:07 12/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפיד: לא נהסס להשתמש בכוח כדי להגן על כריש"; "יש חלקים מסווגים בהסכם, התעמולה נגדו - רעילה"; "ההסכם מרחיק את האפשרות של התלקחות צבאית מול חיזבאללה"  ▪  גנץ: "ההסכם קובע משוואה ביטחונית חדשה ומבטיח את המשך חופש הפעולה באזור הסמוך לחוף ובכל מקום שיידרש"
בני גנץ, יאיר לפיד, קארין אלהרר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נתניהו: לפיד וגנץ נכנעו לתביעת חיזבאללה לאפשר לאירן לקדוח גז ליד חופי ישראל
20:32 12/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, שב ואומר כי הסכם הגבול הימי עם לבנון הוא כניעה היסטורית. "לפיד וגנץ נתנו לחיזבאללה את המים הטריטוריאליים שלנו, שטח ריבוני שלנו, גז שלנו, ובסוף עוד נכנעו לעוד תביעה של חיזבאללה לאפשר לאירן לקדוח גז ליד חופי ישראל. הם מביאים את אירן צמוד לגבולנו הצפוני".

לדבריו, "הדבר החמור ביותר הוא שלפיד וגנץ יצרו תקדים מסוכן מאוד - הטרור מאיים וישראל מתקפלת. זאת פגיעה קשה מאוד בכוח ההרתעה שלנו. לא בכדי ארגון ״הביטחוניסטים״ שמאגד בתוכו 6,000 קצינים בכירים ומפקדים הגדיר את ההסכם הזה כסיכון ביטחוני עצום למדינת ישראל...שלא יהיו שום טעויות - הכסף הזה עובר מלבנון ישר לידיים של נסראללה".

במתקפה מרומזת על היועצת המשפטית לממשלה, הקשה: "איך בכלל מאפשרים להסכם כזה להיחתם על-ידי ממשלת מעבר כמה ימים לפני הבחירות?"
[צילום: דוברות הליכוד]
+הסכם הגבול הימי הונח על שולחן הכנסת
19:11 12/10/22  |  עידן יוסף
הסכם תיחום הגבול הימי הצפוני בין ישראל ללבנון הונח על שולחן הכנסת. מלבד יו"ר הכנסת, מיקי לוי, איש מבין חברי הכנסת לא נכח בישיבה.
+ביבי וחופן החול
18:45 12/10/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי המקשקש בלשונו בכל נושא ההסכם עם לבנון עושה כן גם בעניין יעדו של הכסף שלבנון תקבל בעוד עשור  ▪  שוב הוא אינו ראוי לאמון
נתניהו. לא ראוי לאמון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הנחת ההסכם על שולחן הכנסת נדחתה שוב - לשעה 19:00
18:33 12/10/22  |  עידן יוסף
הנחת ההסכם הימי עם לבנון נדחתה שוב - לשעה 19:00. זו הדחייה השנייה לאחר שקודם לכן נדחתה מ-18:00 ל-18:30. רק שלושה ח"כים נוכחים כעת במשכן הכנסת - שר הביטחון בני גנץ, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת מיקי לוי.

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת תתכנס ביום שלישי ה-18 באוקטובר בשעה 9:00 בבוקר כדי לקיים דיון על ההסכם הימי עם לבנון.
+חולתא לשרים: תהליך ההסכם הימי החל לפני שנתיים
18:20 12/10/22  |  עידן יוסף
ראש המל"ל איל חולתא אמר לשרים בממשלה: "התהליך התחיל לפני כמעט שנתיים. זה לא היה בגלל איומים כי לא היו אז איומים וגם איש לא חשב שיהיו בחירות כל כך מהר. היה לנגד העיינים את התאריך של ה-31 באוקטובר, והבנו שצריך לזוז מהר".
+בנט סירב להצעת לפיד להצטרף למסיבת העיתונאים
18:09 12/10/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה יאיר לפיד הציע לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט להצטרף למסיבת העיתונאים שיקיים הערב, עם שר הביטחון בני גנץ, בעניין ההסכם הימי - אך בנט סירב (חדשות 12).
+בנט בקושי נכח בישיבת הממשלה על ההסכם הימי
18:01 12/10/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יצא בשלב מוקדם יחסית של הדיון בממשלה על ההסכם הימי. הוא חזר לחדר הישיבות רק להצבעה (ynet).

קודם לכן הצהיר שיתמוך בהסכם עם לבנון: "לא כל מה שטוב ללבנון הוא רע ישראל. יש פעמים שאפשר להגיע למצב של רווח לשני הצדדים. ראיתי ערך בהגעה להסכם; אך לא בכל מחיר, וודאי לא תחת איומים. כעת הגיעו להסכם בתנאים ובדרך שונים ממה שתכננו, ובכל זאת בנסיבות הנוכחיות נכון לאשרו".
+הממשלה אישרה את ההסכם הימי ברוב גדול
17:09 12/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסכם ודברי ההסבר יונחו הערב בכנסת ויובאו לידיעת כל חברי הכנסת ועתידים להיות מוצגים בוועדת חוץ וביטחון  ▪  ח"כ רוטמן דרש מיו"ר הכנסת להודיע כי כינוס המליאה היום הוא לא חוקי ולכן מבוטל
ישיבת הממשלה [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ]
+לפיד: נתניהו הוזמן לתדרוך על ההסכם הימי
16:58 12/10/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה יאיר לפיד עדכן את חברי הממשלה שהוא יזמין את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לתדרוך בנושא ההסכם הימי עם לבנון. נתניהו טרם מסר את התייחסותו.

+סמוטריץ': שמאל חלש וכנוע דורס את הדמוקרטיה ודוהר להסכמי כניעה
12:15 12/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "הכניעה של לפיד וגנץ לאיומי חיזבאללה והדהירה להסכם המופקר עם לבנון ממחישים מה מחכה לנו אם חלילה הימין לא ינצח בבחירות: שמאל חלש וכנוע, מאותרג תקשורתית ועטוף משפטית, דורס את הדמוקרטיה ודוהר חסר מעצורים להסכמי כניעה ומסירת שטחים שיסכנו את ישראל. על זה הבחירות ואנחנו חייבים לנצח".
+החלה ישיבת הקבינט בעניין ההסכם הימי
11:45 12/10/22  |  עידן יוסף
החלה ועדת השרים השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בלשכת ררש הממשלה בירושלים, לדון בהסכם הימי עם לבנון. בתמונה שהופצה מהקבינט נראה הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ והיועצת המשפטית לממשלה.
[צילום: איתי בית און/לע''מ]
+שקד לא קוראת לבנט להטיל וטו על ההסכם הימי
10:32 12/10/22  |  עידן יוסף
שרת הפנים איילת שקד אינה קוראת לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט להטיל וטו על העלאת ההסכם הימי בממשלה, אם לא יאושר בידי הכנסת. שקד הסתפקה בקריאה לבנט להפעיל את סמכותו כדי לוודא שההסכם יובא להצבעה בכנסת. היא התראיינה בכאן רשת ב', שם אמרה כי טרם גיבשה את עמדתה ביחס להסכם וכי עליה ללמוד את הפרטים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקבינט אישר ההסכם עם לבנון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
שרת הפנים, איילת שקד, מאיימת (יום ד', 11.10.22) כי אם הממשלה לא תביא את אישורו של ההסכם עם לבנון לכנסת ורק תניח אותו לעיונה, תצביע נגד ההסכם.
11/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין העביר את הטיוטה הסופית של ההסכם הימי בין ישראל ללבנון לשתי המדינות והאמריקנים טוענים שהפערים בין שני הצדדים הצטמצמו באופן משמעותי והחתימה על ההסכם אפשרית. הנשיא ג'ו ביידן לא מוותר על החתימה וממשיך בלחץ על ממשלת לפיד לחתום על ההסכם. החתימה הרשמית לא תהייה כנראה לפני הבחירות לכנסת.
נשיא לבנון מישל עאון מאשר רשמית (יום ג', 11.10.22) את נוסח ההסכם עם ישראל ואומר כי הוא "מספק את דרישות לבנון". בכך נסללת הדרך לאישור ההסכם גם בישראל.
11/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש המל"ל, איל חולתא, אישר (יום ג', 11.10.22) כי חלה התקדמות בהסכם סימון הגבול הימי בין ישראל ולבנון. לדבריו, "כל דרישותינו נענו, השינויים שדרשנו תוקנו. שמרנו על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, אנחנו בדרך להסכם היסטורי". גורם מדיני הוסיף כי הנוסח שודרג ושופר בהמשך לדרישת ישראל. גורם לבנוני רשמי לאל-ג'זירה: לבנון נוטה להסכים להצעה האמריקנית לסימון הגבול.
11/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הערוץ "אל-ערבי" הפרו-קטארי דיווח (יום ב', 10.10.22) מפי מקורות רשמיים כי "הכנות נעשות לקראת הודעה על הסכם רשמי בנושא סימון הגבולות בין ישראל ולבנון". עוד מסרו המקורות כי "הציפייה היא שב-20 באוקטובר ייחתם ההסכם באופן רשמי באזור ראש הנקרה בגבול בין שתי המדינות".
10/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il