|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
[צילום: AP]
השימוע האחרון של ועדת 6 בינואר מגלה:

טראמפ הורה על נסיגה מיידית מסומליה ומאפגניסטן שמונה ימים לאחר הבחירות

למרות שטען ללא הרף שהבחירות נגזלו ממנו, טראמפ פעל כמי שיודע שכהונתו מסתיימת השירות החשאי, ה-FBI, משרד ההגנה והסוכנות לביטחון לאומי היו ערים לסכנת ההסתערות על הקפיטול הוועדה עשויה להמליץ למשרד המשפטים על צעדים פליליים
13/10/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות

נשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ, הורה על נסיגה מלאה מאפגניסטן וסומליה שמונה ימים לאחר הבחירות בהן הפסיד בנובמבר 2020. לשורה של גופי מודיעין ואכיפה היה מידע רב על סכנת האלימות והכוונה להסתער על הקפיטול. כך נחשף (13.10.22) בשימוע הפומבי האחרון של הוועדה, אשר סיכם את ממצאיה. דוח הוועדה יתפרסם רק לאחר בחירות האמצע ב-8.11.22.

סגנית יו"ר הוועדה, הרפובליקנית ליז צ'ייני, ציינה, כי הוועדה עשויה להגיש המלצות פליליות למשרד המשפטים. היא האשימה: "לטראמפ הייתה תוכנית מראש להודיע שהתוצאות מזויפות, ולאחר מכן חיפש במשך חודשיים את מי שיסייעו לו להפיץ טענות כוזבות אלו. טראמפ ידע היטב שאין ראיות לטענותיו, אך בחר במודע לטעון בכזב שהבחירות נגנבו. הוא זימן את תומכיו לוושינגטון, שילח אותם זועמים לקונגרס, קרא להם לפעול לאלימות וסירב לקרוא להם לסגת".

חברת הקונגרס זואי לוֹפְגֶרְן טענה, כי טראמפ החליט כבר בחודש יולי להכריז על ניצחון בליל הבחירות בלא קשר לתוצאות. הוא התעלם מעצותיהם של אנשי הקמפיין, שידעו שההצבעה בדואר תיספר מאוחר יותר ויכולה לשנות את התוצאות, משום שרוב מצביעי הדואר הם דמוקרטים. חלק מרכזי בתוכנית היה לדרוש לעצור את ספירת הקולות בחצות 3 בנובמבר, יום הבחירות. צוותו של סגן הנשיא, מייק פנס, הזהיר שעליו להימנע מהצהרות דומות.

לופגרן הקרינה דברים שאמר יועצו הקרוב של טראמפ, סטיב באנון, ב-31 באוקטובר, ולפיהם טראמפ מתכוון להודיע כבר במוצאי הבחירות על נצחונו. "אם יתברר בשעות הערב שהוא מפסיד, זה יהיה עוד יותר משוגע: הוא יודיע שהורה לשר המשפטים לעצור את ספירת הקולות בכל המדינות", אמר באנון. היא גם הזכירה את דבריו של באנון ב-5 בינואר: "מחר ייפתחו כל שערי הגיהנום, אתם לא מסוגלים לדמיין מה יקרה".

עוד הוקרנו, לראשונה, דברים שאמר לפני הבחירות רוג'ר סטון - מקורבו של טראמפ, שהורשע בהונאה וקיבל חנינה שלושה שבועות לפני סיום כהונתו של טראמפ: "המפתח הוא להודיע שניצחנו". סטון סיפר בזמן אמת, כי דיבר עם טראמפ ב-27 בדצמבר והציע לו דרך שתבטיח שימשיך להיות הנשיא. סטון גם היה בקשר ישיר עם ארגוני הימין הקיצוני Oath Keppers ו-Proud Boys שמילאו תפקיד מרכזי בהסתערות; חלק מהמורשעים מבין חברי הארגונים היו בקשר עם סטון, כולל פיזית ב-6 בינואר.

מיליי: זה עלול להיות מסוכן

חבר בית הנבחרים אדם קינצינגר, אחד משני הרפובליקנים בוועדה, הדגיש, כי בשיחות פרטיות – למשל עם ראש המטות המשולבים, גנרל מארק מיליי – הודה טראמפ בתבוסתו. הוא גם ביצע צעדים המלמדים שידע שכהונתו מתקרבת לעיצומה. קינצינגר חשף, כי ב-11 בנובמבר הורה טראמפ בכתב לסגת מיד ובצורה מלאה מאפגניסטן וסומליה. מיליי אמר על כך: "זה חריג, זה עלול להיות מסוכן, מבחינה צבאית זה היה בלתי ישים". קינצינגר ציין, כי במקביל נאמר לטראמפ בצורה נרחבת שאין שום ראיות להונאה. כאשר בית המשפט העליון דחה את עתירתו של טראמפ, הוא השתולל ואמר למארק מדואוז, ראש הסגל: "אני לא רוצה שאנשים יידעו שהפסדנו. זה מביך, תמצא דרך".

הסגל הבכיר ניסה לשכנע את טראמפ להודות בהפסד. השרים דאז מייק פומפאו (חוץ), ויליאם באר (משפטים) וג'ין סקאליה (עבודה) אמרו לוועדה, כי הסיפור נגמר ב-14 בדצמבר, אחרי שחבר האלקטורים קבע את התוצאות. קינצינגר סיכם: "טראמפ ידע את האמת, אך החליט במכוון להתעלם מכולם ולפתוח במאמץ בלתי חוקי לחלוטין להפוך את התוצאות, להתעלם משלטון החוק ולהישאר בתפקידו".

חברת בית הנבחרים איליין לוריא האשימה: "פעולותיו של טראמפ היו חלק מתוכנית מתואמת להישאר בתפקידו. הוא היה הנהג מאחורי כל חלקיה, הוא היה מעורב עד צוואר. חלק מרכזי מזה היה לשכנע עשרות מיליוני אמריקנים שהבחירות זויפו, למרות שהוא ידע שאין שום ראיות ושהטענות מופרכות ומופרעות". היא הזכירה את לחציו של טראמפ על בכירים במדינות המפתח ובמשרד המשפטים, כדי שיוכל לטעון שהבחירות זויפו, עד כדי מינויו של ג'ף קלארק – פקיד בדרג בינוני – לשר המשפטים בפועל, לאחר שהבטיח להורות על חקירה מיידית של טענות הזיוף.

חברת בית הנבחרים סטפני מרפי דיברה על התוכנית ליצור אלקטורים מזויפים ש"יקבעו" שטראמפ ניצח. טראמפ היה מעורב אישית בתוכנית, כפי שהעידה רונה מק'דניאל, יו"ר מטה המפלגה הרפובליקנית. מרפי הזכירה את נאומו של פנס בו קבע, כי טראמפ טעה כאשר ביקש ממנו להפוך את התוצאות. "טראמפ ידע שהתוכנית בלתי חוקית. ג'ון איסטמן, שהציע אותה, אמר לו זאת במפורש". היא המשיכה ותיארה את האופן בו זימן טראמפ את תומכיו לוושינגטון ל-6 בינואר.

"הוא ידע שהם חמושים וזועמים"

חבר בית הנבחרים אדם שיף התייחס לתשדורות אנשי השירות החשאי, אשר ציינו שחלק מן המשתתפים בעצרת של טראמפ ב-6 בינואר סירבו לעבור בגלאי המתכות. שיף הזכיר שתשדורות משמעותיות נמחקו למרות שמשרד המשפטים והקונגרס ביקשו אותם, אם כי הוועדה קיבלה מיליון תשדורות שעודן נבחנות. לדבריו, החומר שבידי הוועדה מלמד שהטענה לפיה לא היה לשירות החשאי מידע על סכנה למי ממאובטחיו – ובהם פנס – לא הייתה אמת. פנס היה היעד המרכזי למסע הלחצים של טראמפ והשירות החשאי ידע שתומכיו של טראמפ מאיימים עליו, אמר.

סוכני השירות החשאי קיבלו מידע מודיעיני על אפשרות של אלימות כלפי הקפיטול, הוסיף שיף, באומרו שטראמפ ידע על סכנת האלימות והתוכניות לתקוף את הקפיטול וחברי קונגרס. מידע על כך היה בידי ה-FBI, משטרת הקפיטול, משרד ההגנה, המועצה לביטחון לאומי וגופים נוספים. שיף הציג תשדורות של השירות החשאי מ-6 בינואר בבוקר, אשר הצביעו על הסכנות האפשריות, כולל הצטיידותם של חלק מן המשתתפים בעצרת בנשק ובאמצעי הגנה. "כאשר הנשיא שלח אותם לקפיטול, הוא ידע שהם זועמים וחמושים", סיים.

חבר בית הנבחרים פיט אגילאר טען, כי טראמפ הורה להמון הזועם לצעוד לקפיטול, למרות שידע שחלק מתומכיו חמושים ודרש לאפשר להם להיכנס לעצרת. הוא הזכיר את דרישתו של טראמפ לאפשר לו לנסוע לקפיטול ואת כעסו כאשר השירות החשאי מנע זאת. אגילאר הציג מידע חדש שקיבלה הוועדה מן השירות החשאי, והמלמד לדבריו עד כמה היו הסוכנים מודאגים מרצונותיו, וכי טראמפ התכוון לנסוע לקפיטול מאוחר יותר באותו יום.

חבר בית הנבחרים ג'יימי רסקין סקר את פעולותיו של טראמפ בעת ההסתערות על הקפיטול, וגם הוא השתמש במידע חדש מהשירות החשאי. עולה ממנו, כי המידע הראשוני היה כבר ב-13:19, ודקות בודדות לאחר מכן ידע טראמפ על ההסתערות – אך לא עשה דבר במשך שלוש שעות, למרות ההפצרות של בני משפחתו ובכירי הבית הלבן. חלק מן העדים אמרו במפורש לוועדה, כי טראמפ הבהיר שאינו רוצה לפעול, למרות שצפה בהסתערות בשידור חי בחדר האוכל שליד החדר הסגלגל.

רסקין הזכיר את ביקורתם החריפה של מנהיגי הרפובליקנים בסנאט ובבית הנבחרים, מיץ' מקונל וסטיב מק'ארתי, על שתיקתו של טראמפ. הלה צייץ נגד פנס בעיצומה של ההסתערות וכאשר השירות החשאי היה מודאג ביותר לבטחונו, כפי שמלמדת תשדורות הסוכנים; הציוץ קיבל 24,000 לייקים תוך שתי דקות. קטעי וידאו שהקרין רסקין הראו את קריאות ההמון לרצוח את פנס; הוא הזכיר, כי הפריצה לבניין הקפיטול התרחשה עשר דקות לאחר הציוץ. קריאתו של טראמפ לפורעים לעזוב את הקפיטול באה רק כאשר כוחות הביטחון תוגברו והחלו לגבור עליהם, ציין. "מבחינתו 6 בינואר אינו יום שיירשם לדראון עולם אלא יום מפואר", הוסיף רסקין.

תאריך:  13/10/2022   |   עודכן:  13/10/2022
איתמר לוין
+צעד חסר תקדים: צו מורה לטראמפ להעיד ולמסור מסמכים
22:49 13/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הוועדה דורשת מן הנשיא לשעבר להופיע בפניה - אם כי מדובר במהלך סמלי, שכן טראמפ צפוי לסרב והליכים משפטיים יימשכו חודשים רבים, בעוד הוועדה צפויה להתפזר אם הרפובליקנים יזכו כצפוי ברוב בבית הנבחרים
השימוע היום. הדוח רק לאחר הבחירות [צילום: אנדרו הרניק, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ הורה על נסיגה מיידית מסומליה ומאפגניסטן שמונה ימים לאחר הבחירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Q
14/10/22 02:49
2
Q
14/10/22 05:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
ועדת 6 בינואר בבית הנבחרים הוציאה (13.10.22) צו המחייב את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להעיד בפניה תחת שבועה ולמסור לה מסמכים. מדובר בצעד חסר תקדים, אשר ככל הנראה לא יתממש. טראמפ צפוי לסרב להופיע והוועדה תצטרך לפנות לבית המשפט כדי לאכוף עליו את הצו - הליך שיימשך חודשים רבים. אולם, אם כצפוי יזכו הרפובליקנים בחודש הבא ברוב בבית הנבחרים, עבודת הוועדה תיפסק בינואר הקרוב.
13/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת בית הנבחרים לחקירת אירועי 6 בינואר מתחבטת כיצד לסיים את עבודתה, ועליה לקבל החלטות מרכזיות שיעצבו את מורשתה. האם לזמן בצו את דונלד טראמפ ומייק פנס? האם לאכוף צווים נגד חברי קונגרס רפובליקנים שסירבו לשתף פעולה עימה? מתי למסור את מסמכיה למשרד המשפטים? אלו המלצות להגיש בתחום החקיקה? האם לכלול בדוח שלה טענות לעבירות פליליות?
28/09/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
משרד המשפטים האמריקני מרחיב את חקירתו באירועי 6 בינואר ומתמקד בחלקו של דונלד טראמפ בהסתערות על הקונגרס ובמה שקדם לה – מדווח (13.9.22) ניו-יורק טיימס. על-פי הדיווח, המשרד תפס את הטלפונים של שני עוזרים בכירים של הנשיא לשעבר והוציא 40 צווים לקבלת מידע – מן הצעדים האגרסיביים ביותר עד כה בחקירה.
13/09/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
החקירה המתנהלת במדינת ג'ורג'יה על נסיונותיו של דונלד טראמפ להשפיע על פקידים מקומיים לשנות את תוצאות בחירות 2020 תמיד הייתה זו המכוונת כלפיו באופן הישיר ביותר. העבירות לכאורה מבוססות על עובדות רבות, ובידי הפרקליטות מצויה הקלטה של טראמפ מבקש ממזכיר המדינה "למצוא" מספיק קולות שיאפשרו לו לנצח בה. חבר מושבעים גדול כבר זימן עדים.
17/08/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חברת בית הנבחרים ליז צ'ייני הובסה, המתנגדת הקולנית ביותר של דונלד טראמפ בסיעה הרפובליקנית, הובסה (7.8.22) בבחירות המקדימות במדינה וייומינג ולא תתמודד בבחירות הכלליות בחודש נובמבר. הארייט הייגמן, עורכת דין שזכתה לתמיכתו של טראמפ, גברה על צ'ייני ועשויה לרשת אותה בבית הנבחרים בחודש ינואר. הייגמן קיבלה 66% מן הקולות, לעומת 29% בלבד לצ'ייני.
17/08/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il