|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
לפיד, גנץ וליברמן. מחטף בחירות? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

תקציבי הביטחון והבריאות יקוצצו כדי לממן את הסכם המורים

הממשלה תאשר ביום חמישי קיצוץ של 1.3 מיליארד שקלים מתקציב הביטחון וקיצוץ של מאות מיליונים ממשרדי הבריאות והרווחה, בניסיון למנוע את ביטול הסכם השכר עם הסתדרות המורים יועמ"ש האוצר: הקיצוץ אינו חוקי; לפיד: בעיניי זה חוקי
25/10/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

שר הביטחון בני גנץ אישר קיצוץ דרמטי של 1.3 מיליארד שקלים מתקציב משרדו כחלק מהקיצוץ הרוחבי שנועד למנוע את ביטול הסכם השכר עם המורים. כך פורסם לראשונה (יום ג', 25.10.22) בכאן חדשות. זאת, למרות שמשרד הביטחון קיבל הבטחה שיוחרג מקיצוצים כאלו.

בנוסף, מאות מיליונים יקוצצו ממשרדי הבריאות והרווחה. היועץ המשפטי למשרד האוצר, אסי מסינג, מתנגד בתוקף ואומר שקיצוץ שכזה, ארבעה ימים בלבד לפני הבחירות, אינו חוקי.

את הקיצוץ אישר השר גנץ אחרי ששוחח עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, חברת מפלגתו, שחתמה על ההסכם עם הסתדרות המורים יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן רק בשבוע שעבר. בסביבתו של גנץ אמרו שהוא "הבין את חשיבות ההסכם". קידום הקיצוץ הרוחבי בידי ראש הממשלה יאיר לפיד פורסם הבוקר בכאן רשת ב, ובסביבתו אמרו כי התקציבים החברתיים לא ייפגעו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "מדובר בקיצוץ מותנה לשנה הבאה, שיבוטל עם העברת תקציב המדינה לשנת 2023. ישנם עודפים שנשתמש בהם בתקציב הבא ואנחנו נדאג ששירות חברתי לאזרח לא ייפגע, להפך, האזרחים רק ירוויחו מזה והמורים יקבלו את הכסף שמגיע להם". מפלגת העבודה הודיעה שתצביע נגד יוזמת הקיצוץ אותו כינתה: "אכזרי ומיותר".

לפיד התייחס לפרסום על כך ששר האוצר ושרת החינוך אישרו את הסכם השכר עם המורים תוך שהם עוקפים את הייעוץ המשפטי. "אנחנו צריכים לסגור את המקורות התקציביים להסכם", הוא אמר. "בוודאי שלחצתי והייתי חלק מהמאמץ. ההסכם הזה בעיניי חוקי, אם נצטרך לעשות פה ושם תיקונים, נעשה אותם".

החשש מביטול ההסכם עם המורים מגיע בעקבות מכתב חריף של היועץ אסי מסינג, שחשף כיצד אושר הסכם השכר. לפי המכתב, מאשים מסינג את ליברמן ושאשא-ביטון כי פעלו באופן תקדימי ובלי שום סמכות בחוק כשחתמו על ההסכם עם יפה בן-דויד והסתדרות המורים.

בהרב התבקשה להתערב

מסינג ציין במכתב שבתקופת הבחירות אסור היה לאשר את ההסכם, שכולל בתוכו השלכות תקציביות דרמטיות. הוא פנה באופן חריג ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, וביקש ממנה להתערב ולהודיע מיד על ביטול ההסכם כיוון שאינו חוקי.

על-פי הפרסום, ברקע החתימה על ההסכם, לשכת ראש הממשלה ומנכ"ל המשרד נעמה שולץ הפעילו לחץ לאשר את ההסכם בלי מקור תקציבי, לאחר שראש הממשלה לפיד סרב להביאו לממשלה לפני הבחירות, לצורך אישור הסכם קיצוץ רוחבי שנדרש למימונו. וכך, למעשה, נענו שר האוצר ושרת החינוך לבקשת לשכת ראש הממשלה וחתמו על ההסכם עם המורים - בלי כל סמכות.

מזכיר הממשלה שלום שלמה שלח מכתב לשרים ובו כתב כי נדרש למצוא מקור תקציבי לאישור ההסכם.

תאריך:  25/10/2022   |   עודכן:  25/10/2022
עידן יוסף
+מבקר המדינה: יש להנגיש את כלל הקלפיות
11:06 26/10/22  |  עידן יוסף
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן קיים כינוס חשיפה לאנשים עם מוגבלות. הוא סקר את פעילות משרדו למען האנשים עם מוגבלות ואמר: "בעוד שבוע בדיוק יתקיימו הבחירות. בעבר כבר ביררנו תלונות על העדר נגישות מספיקה בחלק, אומנם קטן, מהקלפיות. קיימת תלונה נוספת שאנחנו מבררים בימים אלו. אין מתאים יותר מיום חשיפה לאנשים עם מוגבלות כדי לקרוא מכאן לוועדת הבחירות המרכזית - הנגישו את כלל הקלפיות. אסור שיימצא מצב, בו אזרח לא הצליח לממש את זכותו הדמוקרטית רק בשל העדר נגישות".
+גלנט: לסמוטריץ' אין סמכות מוסרית להיות שר ביטחון
10:56 26/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חבר הכנסת מהליכוד תקף את יו"ר הציונות הדתית ברקע שירותו הצבאי  ▪  סמוטריץ': "גם משה ארנס ששיבחת היה שר ביטחון ואזרח. כלל החיילים תומכי הלחימה והעורף שתורמים ומהווים חלק משמעותי ממערכת הביטחון"
גלנט. סמכות מוסרית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ממשיכים יחדיו
10:30 26/10/22  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

+הבחירות בפתח - השאלות הבוערות לפתחנו
10:10 26/10/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
ההסכם בדבר גבולותיו של שדה הגז, העומד להיחתם השבוע כפי הנראה ביום חמישי, 27.10.22, מוכיח לנו, שחור על גבי לבן, כי המילה האחרונה ניתנה לידי אותו שותף להסכם, שידו הייתה על העליונה, בתחום צבירת הכוח הצבאי ובארגון האפשרויות להפעלתו המהירה, במהלך השנים האחרונות
החלפת שלטון בדרך לא דמוקרטית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+יצחק רבין היה נבעת
07:34 26/10/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הכיעור הפוליטי, הזיהום המוסרי, הניצול המעוות של זכר ראש הממשלה המנוח בידי פוליטיקאים הנאבקים לעבור את אחוז החסימה, העניק את הזיהוי הסופי והוציא את המרצע מהשק
מיכאלי. המרסת בככר ציון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+תחזית אסטרולוגית לבחירות 2022
01:06 26/10/22  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
מי המועמד היחיד שמסוגל להרכיב ממשלה?  ▪  מי לא תיתן לשום דבר לעצור בעדה?  ▪  מי תהיה המאוכזבת הגדולה?  ▪  ולמי הכוכבים מנבאים פרישה?  ▪  התחזית האסטרולוגית לבחירות 2022: כל הדרכים מובילות שוב לקלפי  ▪  תיראו מופתעים
שלטי בחירות בבני ברק [צילום: עודד בלילטי/AP]
+סגלוביץ מיש עתיד ינסה לעודד הצבעה במגזר הערבי
23:25 25/10/22  |  עידן יוסף
‏במפלגת יש עתיד מעלים הילוך בחברה הערבית על-מנת "להעיר את השטח". מי שמרכז את המאמץ הוא סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ (כיפה).
+שקד: בסקרים פנימיים אנחנו מקבלים 6
22:44 25/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הבית היהודי במסר מקרב לגוש השמאל-מרכז: "מקווה שגנץ ומפלגות אחרות יסירו את הווטו על נתניהו"  ▪  מכון מסקר בהודעה חריגה: "שקד אינה עוברת את אחוז החסימה גם בסקר הכי מפרגן"  ▪  שקד וברודני: נתניהו מהמר על אחוזי הצבעה נמוכים במגזר הערבי
שקד. "תפסיקו לירות בנגמ"ש" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הפשיעה בחברה הערבית: הרוג ופצוע בכפר ראמה
20:57 25/10/22  |  עידן יוסף
בירי לעבר בית עסק בכפר ראמה שבגליל העליון נפגעו שני אנשים ששהו בתוכו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום קבעו את מותו של קשיש בן 77 ופינו לבית החולים לגליל בנהריה גבר בן 35 שנפצע באורח בינוני. המשטרה פתחה בחקירה.
+סקר: ה"משתה" של לפיד מסכן את השמאל-מרכז
20:46 25/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העבודה ומרצ יורדות לארבעה מושבים, והמחנה הממלכתי ל-11  ▪  גוש נתניהו ממשיך לדשדש עם 60 מושבים  ▪  הציונות הדתית עולה מעט
קמפיין יש עתיד [צילום: עודד בלילטי/AP]
+החשש מבל"ד: בחד"ש-תע"ל מהללים את מחבלי גוב האריות
20:22 25/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת הכנסת עאידה תומא סאלימן פרסמה רשומה בפייסבוק שבה שיבחה את המחבלים שנהרגו בפעילות כוחותינו בשכם וכינתה אותם "השאהידים שלנו"  ▪  גנץ: לא ניתן לשלב את הרשימה המשותפת בממשלה ולא ניתן להישען עליהם להקמתה  ▪  סמוטריץ': זה או ממשלה של לפיד-גנץ עם תומכי טרור, או ממשלת ימין על מלא
תומא סלימאן. מקצינה עמדות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו: לפיד מנסה להתסיס את אזרחי ישראל הערבים נגדי
19:23 25/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד נתניהו: "לפיד מנסה להתסיס את אזרחי ישראל הערבים נגדי, אבל הם יודעים שאצלנו היה טוב יותר לחיות כאן".
+הרב דרוקמן קורא לא להצביע לבית היהודי
19:18 25/10/22  |  עידן יוסף
הרב חיים דרוקמן, מזקני רבני הציונות הדתית, קורא שלא להצביא לרשימת הבית היהודי בראשות איילת שקד בנימוק שהבחירות הקרובות גורליות מאוד למדינת ישראל. במכתב שפרסם, כתב: "מוכרחים להצביע ולעשות זאת אך ורק למפלגות שעוברות בוודאות מוחלטת את אחוז החסימה".

הרב דרוקמן הבהיר כי הוא קורא להצביע למפלגתו של סמוטריץ': "אנו קוראים להצביע לרשימת הציונות הדתית באות ט". רשימת הציונות הדתית גדולה וחזקה תחזק בעזרת השם את זהותה היהודית של המדינה, את בטחונה ואת ההתיישבות בארץ".
+איילת שקד תכנס בשעה 20:00 מסיבת עיתונאים
18:44 25/10/22  |  איציק וולף
שרת הפנים, איילת שקד, צפויה לכנס בשעה 20:00 מסיבת עיתונאים שכותרתה "שמה סוף לחרושת השמועות". לא נמסר מה תהיה הודעתה, אך נראה כי תנצל את ההזדמנות כדי להודיע שהיא רצה עד הסוף.
+גלאון: בלי מרצ לפיד לא יהיה רה"מ
18:04 25/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר מרצ טענה כי ראש הממשלה לוקח הימור גדול כשהוא מנסה להעביר מצביעים ממפלגות השמאל הקטנות למפלגתו  ▪  "המשחק היום הוא גושי ולא מפלגתי"
גלאון. לפיד מהמר [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+סקר: התחזקות קלה לציונות הדתית
15:46 25/10/22  |  עידן יוסף
סקר מנדטים אינטרנטי של ערוץ הכנסת ומכון פאנלס (מנחם לזר): הליכוד 31; יש עתיד 24; הציונות הדתית ועוצמה יהודית 14; המחנה הממלכתי 12; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; העבודה, מרצ 5; רע"ם, חד"ש-תע"ל 4. גוש נתניהו מקבל 60.

מתחת לאחוז החסימה: בל"ד 2.1%; הבית היהודי 1.8%; המפלגה הכלכלית 1%.
+מנכ"ל ש"ס: "עם כניסתנו לממשלה נבטל את הרפורומות של ממשלת לפיד"
15:02 25/10/22  |  מירב ארד
מנכ״ל ש״ס ח״כ חיים ביטון בראיון ל״כיכר השבת״ על המערכה לקראת הבחירות והיום שאחרי: "עם כניסתנו לממשלה נלחם באש וגפרית לבטל את הרפורמות והמיסים הפוליטיים שהטילה עלינו ממשלת לפיד ליברמן".
+הבית היהודי: "חגית משה לא אמרה לאיילת שקד לפרוש"
14:49 25/10/22  |  מירב ארד
מפלגת הבית היהודי מבהירה: "חגית משה לא אמרה לאיילת שקד לפרוש. שקד ממשיכה עד הסוף".
+שיעור ההצבעה הצפוי בקרב הערבים מתקרב ל-50%
13:42 25/10/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משלוש הרשימות הערביות, רק חד"ש-תע"ל צפויה לעבור את אחוז החסימה  ▪  הליכוד עשויה לקבל 1.3 מנדטים מהמצביעים הערבים, מרצ - כחצי מנדט, יש עתיד - 0.3 מנדט
הקול הערבי. לא צפוי להימנע מהקלפי [צילום: AP]
+הרשימה המשותפת לא פרטנר, לא נוכל להביא מבצעים כמו בשכם"
13:13 25/10/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על בן-גביר אמר: "רק אדם של עשה צבא לא יודע שמי שקובע את הוראות הפתיחה באש הוא הרמטכ"ל"  ▪  על נתניהו אמר: "לא יכול מורה או מנהל עם כתב אישום"
איזנקוט. האתגר הפנימי הפך למרכזי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביר קארה / Abir  kara   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אסי מסינג / Asi Mesing   בני גנץ / Benny  Gantz   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   קארין אלהרר / Karin  Elharar   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תקציבי הביטחון והבריאות יקוצצו כדי לממן את הסכם המורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
סקר שערך ערוץ 13, באמצעות הסוקרים קמיל פוקס ויוסף מקלדה, מעלה כי מפלגתו של יאיר לפיד, המנהל את קמפיין "המפלגה הגדולה" שואב קולות, אך לא מגוש הימין אלא דווקא מהגוש שלו ומחליש את כל מפלגות השמאל-מרכז - המחנה הממלכתי, העבודה ומרצ.
25/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברקע התחזקות מפלגת בל"ד והחשש בחד"ש-תע"ל מירידה אל מתחת אחוז החסימה, מקצינה המפלגה את מסריה. חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן, פרסמה (יטם ג', 25.10.22) רשומה בפייסבוק, שבו היללה ופיארה את מחבלי גוב האריות, שחוסלו בפעילות כוחותינו בשכם, וכתבה: "שכם נפרדה היום מהשהידים שלנו, העם הפלשתיני שלנו נפרד מהשהידים שלו. ככל שהכיבוש מגביר את פשעיו, ההתנגדות עלתה. שיעור חשוב בהיסטוריה של אנשים".
25/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, טוענת כי יאיר לפיד לא יהיה ראש ממשלה אם מפלגת מרצ לא תעבור את אחוז החסימה.
25/10/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בניגוד לחששות: שיעור ההצבעה של הציבור הערבי בבחירות לכנסת ה-25 צפוי להיות 49%, גבוה במעט מהשיעור בבחירות הקודמות במרס 2021 (44.6%) ודומה לאחוז ההצבעה בבחירות שנערכו באפריל 2019 (49.2%). כך עולה מממחקר עמדות (סקר) מקיף של מרכז דיין באוניברסיטת תל אביב.
25/10/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
מועמד המחנה הממלכתי, רא"ל (מיל') גדי איזנקוט, השתתף (יום ג',25.10.22) בכנס שדרות בבאר שבע והתייחס לבחירות הקרובות. לגבי הקמת קואליציה עם המשותפת ציין איזנקוט: "אני לא רואה במשותפת פרטנר נקודה. המשותפת רוצה מדינת כל אזרחיה ולא נוכל להביא מבצעים כמו המבצע של אתמול בלילה איתם. כל רטוריקה שמציבה את האחים המוסלמים כחלק מהקואליציה לא רלוונטית נקודה".
25/10/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il