|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
סמוטריץ'. מאשים את השב"כ [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

בכירי שב"כ: מזועזעים מדברי סמוטריץ' על מחדלי רצח רבין

סמוטריץ': השב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד-משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן 'שמפניה' תנועת דרכנו: נתניהו צריך לגנות את דבריו
06/11/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   פרשת רצח רבין   |   תגובות

גורמים בכירים בשב"כ מביעים זעזוע, כהגדרתם, מדבריו של יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' מעל בימת הכנסת ביום הזיכרון לרצח יצחק רבין, שבהם האשים (יום א', 6.11.22) את גורמי הביטחון כי לא עשו די למנוע את הרצח ואף נקטו פעולות הסתה פסולות נגד רבין: "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני". הגורמים נותרו בעילום שם.

יו"ר הציונות הדתית לא נותר חייב: "מצער מאוד שהשב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד-משמעית של ועדת החקירה בראשה עמד מאיר שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן 'שמפניה' (אבישי רביב, ע.י.) שביצע פרובקציות ותרם במעשה ובמחדל לרצח הנורא ומוסיף חטא על פשע ותוקף נבחר ציבור בשל-כך. ‏חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי".

בתנועת השמאל 'דרכנו' קראו לנתניהו לגנות את דבריו של ח"כ סמוטריץ': "האשים את כוחות הביטחון בכך שעודדו את יגאל עמיר. אלו דברים איומים שאסור היה להם להיאמר".

ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו לא גינה, אלא חבר מפלגתו, ראש השב״כ לשעבר, ח״כ אבי דיכטר: "אני מגנה בכל תוקף את אמירתו המנותקת מהמציאות של יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטירץ׳, המאשים את אנשי שירות הביטחון הכללי בטענה שעודדו את יגאל אמיר לרצוח את רה״מ יצחק רבין ז״ל. אמירה זו פוגעת בשמם הטוב של הארגון ואנשיו שעושים לילות כימים כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".

תאריך:  06/11/2022   |   עודכן:  07/11/2022
עידן יוסף
+"היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב״כ"
10:11 07/11/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר הציונות הדתית התייחס בציוץ בטוויטר לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות נאומו במליאת הכנסת אמש: "אין קונספירציה, התקשורת מעוותת ומסלפת"  ▪  דיכטר מתח ביקורת: "להטיל רפש בסדר גודל כזה בשב"כ - אלה מילים חשוכות"
סמוטריץ. לא מתנצל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+דיכטר: "מציע לסמוטריץ' להשפיע על העתיד ולא לנסות להשפיע על העבר"
08:53 07/11/22  |  מירב ארד
ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר מהליכוד נתייחס בראיון לכאן רשת ב' לסערה שעוררו דבריו של סמוטריץ: "המודעות לכישלון באבטחה של רבין עמוקה מאוד. התחקירים שהיו לאחר מכן היו עמוקים מאוד. הייתי מציע לסמוטריץ' להשפיע על העתיד ולא לנסות להשפיע על העבר".
+רבין נרצח בגלל הסתה פראית
01:32 07/11/22  |  רא"ל אביב כוכבי   |   לרשימה המלאה
שמירה על כבוד האדם ועל אחדות חברתית, חשובים לא פחות מעמידה על עקרונותיו של אדם ועל אמונתו  ▪  פקודת הרמטכ"ל ליום הזיכרון ליצחק רבין
כוכבי. בגלל חוסר סובלנות [צילום: פלאש 90]
+ח"כ אחמד טיבי נגד מאמרים בהארץ ושותי האספרסו בת"א
23:27 06/11/22  |  עידן יוסף
ח"כ אחמד טיבי בישיבת הזיכרון ליצחק רבין במליאת הכנסת: "בימים האחרונים אנחנו עדים למאמרים בעיתונות, כולל בהארץ, שההתנהלות הערבית הביאה את הממשלה. גם כשהיהודים מצביעים הערבים אשמים. האדנות הזאת והעלייהום - מקומם. אפשר לחשוב שזו הייתה ממשלת חלומות השנה. בנט ושקד היו יותר ימנים מנתניהו בנושאים שחשובים לנו.

"שותי האספרסו בתל אביב יושבים על הגדר, רגל על רגל, ומבקשים מאיתנו באדנות מאוסה למלא אחרי התכתבים שלהם כדי שיהיה להם טוב ולנו, למרות שרע, נמשיך להרגיש רע מאוד".
+גנץ: צעקו לי 'רוצח' בכותל
19:37 06/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר כחול לבן: "ערב הבחירות הלכתי לכותל ומקבלת אותי חבורת אנשים בצרחות נוראיות - רוצח. בואו לא רק נחשוב מה הביא לאותו לילה נורא בנובמבר אלא מה יכול להביא חלילה ללילה הבא"  ▪  סמוטריץ': "התמונות שיצאו מהכותל זעזעו אותי"
גנץ. מה יקרה ב-27 השנים הקרובות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יו"ר סיעת מרצ לאנשי הימין: החיוך שלכם היום - אותו חיוך מרצח רבין
18:52 06/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין לאנשי הימין בישיבת מליאת הכנסת לזכר רבין: "ראינו את החיוך שלכם בימים אלה. אותו חיוך אחרי הטבח של ברוך גולדשטיין, אותו חיוך עם הסמל של רבין, אותו חיוך אחרי אירוע אלאור אזריה, אותו חיוך אחרי הרצח של רבין".
+מרב מיכאלי עלתה לנאום, לפיד יצא בהפגנתיות
18:29 06/11/22  |  עידן יוסף
ראש ממשלת המעבר לפיד יצא בהפגנתיות מהמליאה בזמן נאומה של יו"ר העבודה השרה מרב מיכאלי בישיבת הזיכרון לרבין בכנסת: "רבין היה זה שטבע את האמירה הכה חשובה: 'במסכנות לא בונים מנהיגות'. ניסיתי לחשוב מה היה עושה בימים מורכבים כאלו, של העברת השלטון לאלו שמסע ההסתה שלהם קדם לרצח רבין. האם היה מתקפל? התשובה הרי ידועה. בימים שבהם סערה הארץ, וקריאות בוגד נשמעו לכל עבר, הוא עמד מול כל אלו כסלע איתן ודבק באמת שלו. מורשת רבין היא המחויבות לפעול למען שוויון עבור כל התושבים, למען סיום שפיכות הדמים ולמען השלום.

"בטרור נילחם תמיד ביד קשה ובמקביל נמשיך לחפש דרך של שלום לסיום הסכסוך. ישראל זקוקה למימוש מורשת רבין כדי להבטיח את עתידה. מורשתו תישאר לנצח בליבנו, וכזו שהמסכנות אינה חלק ממנהיגותה. זה נכון בימים אלו יותר מאשר בכל זמן אחר עד היום".
+נתניהו: צריך לצאת מן השוחות ולדעת לעבוד יחד
18:11 06/11/22  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בישיבת הכנסת המיוחדת לזכר רבין: "לעולם אסור שכוח האגרוף יחליף בדמוקרטיה את כוח השכנוע. אחרי שהסתיימה מערכת הבחירות, אחרי ששקע אבק ההתנצחות בין המחנות, צריך לצאת מן השוחות ולדעת לעבוד יחד. חילוקי הדעות לא ייעלמו - וזה בסדר. מותר להתווכח, לא חייבים להסכים על הכול, אבל מנגד, צריך לדעת על מה כן להסכים, על מה רובנו מסכימים.

אני מאמין שיש נושאי ליבה שבהם הגענו להסכמה רחבה - מדינת ישראל הייתה ותהיה מדינת הלאום של העם היהודי. במישור הלאומי, לעם ישראל יש זכות להגדרה עצמית במדינתו היחידה, הזכות של כל יהודי לעלות לישראל, ההמנון, הדגל. יש הסכמה שחייבים להילחם בטרור ללא פשרות. מחוללי הטרור לא הצליחו בכך בעבר ולא יצליחו בעתיד. נכה בהם וננצח אותם גם בגל הטרור הנוכחי. היכן שאפשר אנחנו צריכים לשאוף להסכמות, לאחדות ולערבות הדדית כמכפיל-כוח להבטחת עתידה של ישראל".
+לפיד נגד בן-גביר: "הכוח לא נובע מאקדחים שמנופפים בהם"
17:19 06/11/22  |  עידן יוסף
ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד תקף במליאת הכנסת את ח"כ בן-גביר מבלי לנקוב בשמו: "אם כל אחד יכול לירות מתי שמתחשק לו - זה לא צבא, אלו מליציות. לא חסרים צבאות כאלה במזרח התיכון - והם תמיד הפסידו לצה"ל. אסור לנו להידמות להם".

עוד אמר יו"ר יש עתיד: "הכוח לא נובע מאקדחים שמנופפים בהם. זה נשקם של הפחדנים, זה נשק של מפירי החוק, זה היה נשקו של יגאל עמיר. עוצמתה של מדינת ישראל נבנתה בידי רבין וחבריו על יסודות אחרים לגמרי".

"אם ישראל תזנח את שלטון החוק, תפרק את הדמוקרטיה שלה, תיקח אחורה את הקידמה ואת הקשרים שלנו עם הקהילה הבינלאומית ותזנח לגמרי את השאיפה לשלום, אז היא תהיה מדינה חלשה יותר, והרעיונות של רבין יקברו לצידו", דבריו.
+יו"ר הכנסת תוקף את הח"כים בישיבת הזיכרון: "הגענו לשפל חסר תקדים"
17:08 06/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, אמר בטקס הזיכרון בישיבת המליאה לציון יום הזיכרון הממלכתי ליצחק רבין, כי ניהול מחלוקות, לרבות בנושאי מערכת המשפט, צריך להעשות תוך שמיעת הצד השני וכיבוד העמדה שמנגד. לדבריו, אין להתייחס לעמדה כאל עמדה לא לגיטימית ולדרוס אותה, משל הייתה מעשה בגידה. כמו-כן אמר שעל הדיון להתנהל על בסיס נתונים ועובדות או פייק שקונה לו אחיזה ברשתות החברתיות ומסית את הדיון החשוב בכל מחלוקת אל עבר האיזוטרי, השיקרי והאישי".

הוא תקף את חברי הכנסת היוצאת ואמר: "הגענו לשפל חסר תקדים בחוסר הסובלנות, בטונים הצורמים, בגידופים ובקללות. הוויכוחים ירדו לפסים אישיים במקום להישאר במקום הנשגב של רעיונות".

לוי הזכיר סקר שנערך לאחרונה בקרב בני נוער שבו שליש מהם לא ידעו מי רצח את רבין ואמר: "תפקידו של משכן הדמוקרטיה הישראלי, של התקשורת ושל מערכת החינוך, להדהד את זיכרון הרצח הפוליטי הזה. לא כדי להאשים מחנה ולא כדי לקדם מורשת פוליטית מסוימת. אלא כדי להבין איך למנוע את הרצח הפוליטי הבא".

+הרצוג בהר הרצל: "מחיקה היא החרמה"
13:46 06/11/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "בכוחנו לפנות את הפניה הנכונה בצומת הערבות ההדדית" ▪  "רה"מ היוצא לפיד: "יצחק רבין היה חייל בצבא השלום. אני חייל בצבא הדמוקרטיה. זוהי מלחמת התקופה. אנחנו נגן על הדמוקרטיה הישראלית"
הרצוג. "לא לעשות לעצמנו חיים קלים" [צילום: חיים צח / לע״מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 יגאל עמיר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בכירי שב"כ: מזועזעים מדברי סמוטריץ' על מחדלי רצח רבין
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישעיהו א
6/11/22 23:13
2
אקטואלי
7/11/22 00:21
3
חשדנית
7/11/22 08:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רצח רבין
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, נשא דברים בישיבה המיוחדת לציון זכר רצח רבין ז"ל ואמר: "אמנם יש לי נאום כתוב אבל במקומו אני הולך לדבר אתכם לא על מה שקרה ב-27 השנים האחרונות אלא על מה שיקרה פה ב-27 השנים הבאות. קיבלתי השבוע תזכורת קטנה לקשר הבלתי ניתן לניתוק בין מילים למעשים, שמי שאומר אותם לא מתכוון לתוצאה אבל הוא לא יודע לשלוט בתוצאה.
06/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ישראל מצינת את יום הזיכרון השנתי לראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. בשעה 13:00 התקיים במשכן נשיאי ישראל בירושלים טקס הדלקת "נר יצחק", במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהשתתפות בני המשפחה, שרים, חברי כנסת, חיילים, תלמידים ומוקירי זכרו של רבין.
06/11/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, ליד קברו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, יתקיים (יום א', 6.11.22) בשעה 15:00, טקס לזכרו, במלאת 27 שנים לרצח (י"ב בחשוון). בטקס, שמאורגן על-ידי משרד התרבות והספורט, מרכז ההסברה המטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים ונערך בשיתוף צה"ל, צפויים להשתתף נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד, יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי ונשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות.
06/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
לפני 26 שנה בדיוק, למעלה מרבע מאה, נרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ודמו עדיין רותח ומפלג את העם. רבים מאוד, כ-25% מכלל הציבור, על-פי סקרים, מאמינים בתיאוריות הקונספירציה, ולפיהן הרוצח האמיתי איננו יגאל עמיר שהורשע בדין ברצח רבין. תיאוריות הקונספירציה רבות ומגוונות, וחלקן גם מתיישבות במבט ראשון על הדעת. גילוי נאות: גם אני התפתיתי לאמץ במשך שנים 'עובדות', בדבר אמיתות גירסאות הקונספירציה השונות; שהצד השווה בהן הוא, לכאורה, שלא עמיר הוא הרוצח הנאלח.
22/11/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
ראיונו המרתק של ד"ר רונן ברגמן בידיעות אחרונות עם ראש האגף הלא-ערבי בשב"כ עורר את סקרנותי לקרוא את ספרו הטרי של חזי כאלו "דמו הותר". הוא יצא היום, במלאת 26 שנים לרצח יצחק רבין. למרות שמשפטני התקופה ושופטיה והעיתונאים שהיו פעילים באותה עת ידעו כל השנים את פרטיו הנוראים של הרצח לרבות אלה שהובילו אליו יש בתיאור הסוחף כדי להחזיר לתודעה ולחוויה לא רק את העובדות אלא גם את האווירה.
03/11/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il