|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
נתניהו וסמוטריץ' לוחצים ידיים

הושג הסכם: משרד משימות לאומיות יוקם לציונות הדתית

סמוטריץ' יקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביו"ש יו"ר ועדת החוקה יהיה אחראי גם על שירותי הדת וועדת הרפורמות תוחזק בידי המפלגה המתפ"ש והמנא"ז יועברו לציונות הדתית
01/12/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

הושג הסכם בין הליכוד לבין הציונות הדתית. על-פי ההסכם שהושג הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה (בצלאל סמוטריץ'), משרד העלייה והקליטה (אופיר סופר) ומשרד המשימות הלאומיות (אורית סטרוק). בנוסף, שר משרי הציונות הדתית (כנראה אורית סטרוק) ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון שיפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. לשר זה, ולא למשרד האוצר, תועבר האחריות על המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בציונות הדתית אומרים כי ״המשרד למשימות לאומיות״ הוא בעצם משרד ההתיישבות, שיקבל גם סמכויות חדשות ובין היתר יהיה אחראי גם על השירות לאומי, החטיבה להתיישבות, מכינות קדם-צבאיות, גרעיניים משימתיים ועוד.

בצלאל סמוטריץ' יכהן בחלק השני של הקדנציה כשר פנים ושר חינוך או תחבורה. המשמעות היא שתהיה רוטציה גם באחד המשרדים האלה.

כמו-כן הציונות הדתית תקבל סגן שר (כנראה אוהד טל) - לא נמסר באיזה משרד, יו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת שמחה רוטמן שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט וכן את תפקיד יו״ר ועדת הרפורמות שבו תכהן מיכל וולדיגר. הסיכום שאיפשר את העברת שירותי הדת לרוטמן הגיע בזכות פשרה בין הציונות הדתית לדגל התורה כך שיפוצלו סמכויות הוועדה לשירותי דת הנוכחית, והנושאים ה"הלכתיים" (המועצות הדתיות, עירובין ומקוואות, קבורה וחוק חג המצות) יועברו לאחריותו של יו"ר ועדת הפנים המיועד, ח"כ יעקב אשר.

סיעת הליכוד והציונות הדתית הגיעו היום לסיכום מסמך תפקידים ושטחי פעולה. מעבר למסמך זה יקבעו בהסכמים קואליציונים מפורטים קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה וסיכומים תקציבים מפורטים.

ראש הממשלה המיועד ח״כ בנימין נתניהו: ״זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מודה ליו״ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל״.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: ״אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העלייה והחברה בישראל. אני מודה לראש הממשלה המיועד נתניהו על האמון, ולחברי, ח"כ יריב לוין, על הובלת המאמצים להקמת הממשלה במקצועיות, בחברות ובהוגנות. יחד נעשה המון טוב למדינת ישראל ונעבוד קשה למען אזרחי ישראל כולם״.

תאריך:  01/12/2022   |   עודכן:  01/12/2022
עידן יוסף
+לפיד: לא לשתף פעולה עם הרשות של אבי מעוז
00:34 02/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה היוצא פנה במכתב חסר תקדים לראשי הרשויות וקרא להם שלא לשתף פעולה עם הרשות הממשלתית החדשה שתקבע את תכני הלימוד  ▪  "האחריות על תכני הלימוד עוברת אליכם, אם צריך - תקצבו אותם מתקציב העירייה"
לפיד. "החינוך הועבר לגורמים החשוכים ביותר" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הרשות לזהות לאומית יהודית תמנה נציג מטעמה בכל משרד ממשלתי
22:52 01/12/22  |  עידן יוסף
ערכי משפחה והגברת הילודה, שמירת השבת בפרהסיה וקידום תודעת הרבנות הראשית לישראל כסמכות דתית עליונה: אלה התוכניות של סגן השר המיועד אבי מעוז ברשות לזהות לאומית יהודית שיעמוד בראשה.

רשות הזהות תמנה נציג מטעמה בכל משרד ממשלתי לשמירה מפני התערבות זרה, הפעלת מומחי איתור מידע שיבדקו התערבות מצד ממשלות זרות ובעלי הון במימון ארגונים בארץ, קידום חקיקה שתמנע מארגונים הנתמכי בידי מדינות זרות לזכות במכרזים ממשלתיים, קידום חקיקה שתאסור הכשרה או מימון לימודים לעובדי מדינה, אנשי צה"ל ונבחרי ציבור ביוזמת גופים פרטיים (כאן חדשות).
[צילום: דוברות נעם]
+הישג לסמוטריץ': המנהל האזרחי יפורק עד שנת 2024
22:32 01/12/22  |  עידן יוסף
נתניהו וסמוטריץ׳ סיכמו שהמנהל האזרחי יפורק עד שנת 2024. כינוס מועצת התכנון העליונה (מת״ע) לא יחייב את אישור שר הביטחון, אלא השר מהציונות הדתית שיוצב במשרד הביטחון יעבוד מול נתניהו ישירות. שר הביטחון המיועד גלנט נתן את הסכמתו לסעיפים הללו (INN).
+מנכ"ל הציונות הדתית: השר שקיבלנו - מהלך לאומי בסדר גודל של גוש אמונים
22:28 01/12/22  |  עידן יוסף
מנכ"ל הציונות הדתית, יהודה ולד, אומר כי השר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות אותו תקבל המפלגה הוא שינוי כל תפיסת המדינה ביחס להתישבות ביהודה והשומרון. "לא אגזים ואומר שזה מהלך לאומי בסדר גודל של גוש אמונים", אמר ולד. השר יהיה אחראי על המנהל האזרחי, הטיפול בהתיישבות ביהודה ושומרון ועצירת הבנייה הבלתי חוקית הפלשתינית בשטחים הפתוחים.

הוא כולל בתוכו את החטיבה להתיישבות שתפעל בנגב, בגליל, ביו"ש ובכל מרחבי ארצנו, את מנהלת הזהות היהודית על משימותיה השונות, המכינות הקדם צבאיות, הגרעינים התורניים, השרות הלאומי והאזרחי ואגף לתרבות יהודית.

ולד ציין כי יש הסכמות על רפורמות היסטוריות במערכת המשפט, אך לא פירט מהן, והוסיף כי הציונות הדתית קיבלה אחריות נוספת ותקציבים משמעותיים גם בנושא החינוך הממלכתי דתי. עוד בישר על הסכמות על מינוי רבנים מהציונות הדתית, ועל דאגה למערך הגיור במטרה להוביל שינוי משמעותי ושיפור תהליך הגיור במדינה. המערך יישאר במשרד ראש הממשלה.
+חיות: הדין לנגד עינינו ונעמוד בסערה המתקרבת
20:01 01/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"נמשיך לעמוד איתן גם אל מול הרעמים והברקים הנשמעים והנראים בעת הזו. הם מופנים לעברנו ומבשרים, כך נראה, את בואה של סערה - אך כשהדין, והוא לבדו, לנגד עינינו, יכול נוכל גם לה"
"מידה לא מבוטלת של אומץ" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בן גביר: קורא לשאר השותפים לחתום על הסכם קואליציוני
19:53 01/12/22  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, ברך את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ואת יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', על ההסכם הקואליציוני שהשיגו.

"מברך את ידידיי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שחתמו על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת ימין. קורא גם לשאר השותפים שלנו לחתום גם כמה שיותר מהר על הסכם ולהקים יחד ממשלת ימין מלא מלא, כדי שנוכל להתחיל לפעול להחזרת הריבונות, המשילות והביטחון האישי לאזרחי ישראל ולהחזיר סוף סוף את ישראל למסלול", אמר.
+עיריית תל אביב: אם מעוז יפסול תכנים - אנחנו נממן אותם
18:24 01/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש מינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו הודיעה למנהלי בתי הספר כי אם הממשלה החדשה תוציא מתוכנית הגמישות הפדגוגית תכנים פלורליסטיים - תממן העירייה את השיעורים הללו מתקציבה  ▪  "לא נשאיר אתכם תלויים בתקציבי המדינה"
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "זו דרמה" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+רוני ססובר מועמדת לעמוד בראשות היחידה שעוברת לאבי מעוז
18:08 01/12/22  |  עידן יוסף
רוני ססובר מועמדת לעמוד בראש היחידה החינוכית של סגן השר המיועד אבי מעוז שתועבר לאחריות שלו. ססובר הייתה בעברה ברשימת ימינה, אך הייתה מבקרת חריפה של ממשלת בנט, ונחשבת פעילה מאוד בתחום 'זהות יהודית', דווקא מהכיוון של הציבור החילוני (סרוגים).
+בכיר ביהדות התורה: סגירת נושאי מהות - לפני הכל
16:50 01/12/22  |  עידן יוסף
גורמים ביהדות התורה: "פועלים בשלבים, לא נחתום על דרישה להחלפת יו"ר הכנסת עד להסדרת התפקידים. לא נשביע ממשלה עד לסגירת נושאי מהות" (מעריב).
+ח"כ אייכלר: הוצע לי להיות יו"ר ועדת העבודה
16:16 01/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אומר כי הוצע לו תפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה. "קיבלתי את ההצעה בכובד ראש", אמר בראיון לרדיו קול ברמה והוסיף: "הדבר היחיד שמוסכם על כל מפלגות הקואליציה, שמשהו לא טוב בהתנהלות המו"מ הקואליציוני, אפילו בליכוד לא מרוצים. למרות שיש התקדמות במו"מ מול יהדות התורה, עדיין זה לא מספיק".

בכיר ביהדות התורה: "לא מבינים למה בליכוד נבהלים מסמוטריץ' בעניין הוועדה לשירותי דת. אחרי שהוא קיבל את הבוננזה של המינהל האזרחי, סמוטריץ' עשה כבר את האקזיט שלו, הוא מחכה בקוצר רוח רק לחתום לפני שנתניהו יתחרט, אין שום סיבה שיתנו לו דברים על חשבוננו" (גלי צה"ל).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הושג הסכם: משרד משימות לאומיות יוקם לציונות הדתית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
עיריית תל אביב-יפו הודיעה (יום ה', 1.12.22) כי אם סגן השר המיועד אבי מעוז יורה להוציא מתוכניות החינוך המאושרות לבתי הספר תוכניות פלורליסטיות וליברליות, ויורה להכניס במקומן תוכניות גזעניות או הומופוביות - תממן העירייה מכספי הארנונה תוכניות אלו.
01/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
נמשכים המגעים להקמת הממשלה: הקשר בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר נותק בימים האחרונים, ותיאום העמדות בין השניים אל מול הליכוד נפסק - כך דווח (יום ה', 1.12.22) בכאן חדשות. בתחילת המו"מ הקואליציוני סיכמו השניים על תיאום עמדות ועל גיבוי הדדי של הדרישות מול הליכוד, אלא שלאחרונה השיחות בין השניים הלכו והתמעטו עד להפסקתן. נכון להיום הקשר מול הליכוד של כל מפלגה מתקיים באופן נפרד ומערכת היחסים בין השניים במצב פחות טוב.
01/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
נחשף ההסכם המלא של הליכוד עם נעם. הרשות לזהות לאומית יהודית שתוקם במשרד ראש הממשלה תתוקצב ב-100 מיליון ש״ח בשנה הראשונה וב-150 מיליון ש״ח מהשנה השנייה ואילך. כך פורסם לראשונה (יום ד', 30.11.22) בחדשות 13. בנוסף, תקבל תקציב תפעול לפי 15 תקני כוח אדם. היא תעסוק בחיזוק וביצור הזהות הלאומית יהודית בכל המערכות הציבוריות במדינה.
30/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו השתתף (יום ד', 30.11.22) בהסכת "Common Sense" של העיתונאית האמריקנית בארי וייס. נתניהו נשאל על הממשלה המיועדת שהוא עומד להרכיב. על איתמר בן-גביר אמר ש"כשירותו להיות חבר קואליציה ושר נקבעה על-ידי בית המשפט העליון - הם נתנו לו אישור מלא".
30/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
המו"מ בין הליכוד והציונות הדתית שהחל אמש הסתיים. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, יכהן כשר האוצר עד 2025 ואז ימונה לשר הפנים וההתיישבות. חבר נוסף, כנראה אופיר סופר, יכהן כשר העלייה והקליטה עד 2025 ואז יהפוך לשר התחבורה או החינוך, לבחירת הליכוד.
30/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2022  /  מי ומי  
המועד המשוער להשבעת הממשלה - 12.12  /  עידן יוסף
נתניהו ביקש להחליף את כל נהגי שיירת רה"מ  /  עידן יוסף
מיקי לוי אומר שלא יעכב את החלפתו מעבר לכמה ימים  /  עידן יוסף
כל האמת על המשא-ומתן  /  בצלאל סמוטריץ'
החרם ושברו  /  ד"ר עדו נתניהו
העם כמה לחצי שעת השקט  /  עמנואל בן-סבו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il