סוף סוף יוכלו צעירים, המבקשים להשתלב בעולם התקשורת במקצועות מעשיים הקרובים לליבם, ללמוד את התחום במסגרת לימודית מקצועית ומעשית, אשר היתה חסרה עד היום בארץ.
בית ספר חדש למגישים ולכתבים, 'און-קמרה' ייפתח בשנת הלימודים האקדמית הבאה במכללת סמינר הקיבוצים בניהולו של חיים יבין. בית הספר יתמקד בעיקר בהופעה בפני מצלמות ומיקרופון, הכנת כתבות שטח, ראיון והנחיית תוכניות.
חיים יבין פיתח את תוכנית הלימודים למגישים ולכתבים. כמו-כן, מטרת הלימודים הינה להכשיר מגישים, מנחים, מראיינים, שחקנים וכתבים ברמה גבוהה ובזמן אמיתי.
הלימודים יהיו בעיקר מעשיים ויועברו לסטודנטים בפורמט של תחנת טלוויזיה: ישיבות מערכת, שיקולי לוח שידור, הפקות, גיבוש צוותים, בחירת כותבים ומגישים, יציאה לשטח, כתיבה, עריכה, תקצוב, צילומי אולפן מול קהל ועוד.
הלימודים יימשכו שנה ויתפרסו על-פני 300 שעות לימוד. בסוף המסלול יקבל כל סטודנט תעודת הכשרה להופעה לפני מצלמה ומיקרופון. כל הסטודנטים ילמדו במסלול לימודים בסיסי, ובמקביל יצטרכו לבחור אחד מתוך שני מסלולי ההתמחות: חדשות ואקטואליה, או בימוי והפקת תוכניות.
המסלול הבסיסי יכלול קורסים כללים כגון: מבוא לאולפן הטלוויזיה והרדיו, יסודות הכתיבה לשידור, מבוא לחדשות ולאקטואליה, יסודות באתיקה של השידור, פרסומת, יחסי ציבור ועוד.
במסלול ההתמחות בנושא החדשות והאקטואליה יילמדו נושאים כמו: מהדורת חדשות - המגזין לסוגיו, הגשת חדשות מקצועית, עריכה, הפקה, העברת שידור ישיר, ראיון טלוויזיוני, ניתוח סרטים וכתבות ועוד.
במסלול ההתמחות בנושא הנחיית תוכניות, בימוי והפקת תוכניות יילמדו הנחיית תוכניות דיון ובידור, הפקת משדר וסרט, בימוי, תסריט, תאורה ותפאורה, הפקת פרומו ופרסומת, משחק בדרמת טלוויזיה ועוד.
תוכנית לימודים זו מיועדת בעיקר לבעלי תואר ראשון המבקשים להשתלב בעולם התקשורת הישראלי במקצועות מעשיים ואשר עד היום השתלבו בתחום התקשורת בדרכים אקראיות, או בעזרת "קשרים".
כמו-כן, תקדיש ועדת הקבלה מספר מקומות לתלמידים "להוטי מסך" שאין בידם תואר אקדמי, אך יענו על דרישות הקבלה.
התוכנית מיועדת גם לאנשי משק, כלכלה ופוליטיקה המבקשים להתוודע למדיום הטלוויזיוני, ומחפשים דרך לשפר את הופעתם בטלוויזיה ואת יכולתם לשווק מוצר או רעיון.
בנוסף, התוכנית מתאימה למורים בהשתלמות, המבקשים לשפר את הופעתם בכיתת הלימוד ואת דרכי ההעברה של חומר הלימודים לתלמידי בית הספר ו/או לסטודנטים באוניברסיטה.
שיטת ההוראה תהיה אישית, אינדיבידואלית עד כמה שאפשר, תוך התחשבות בכישרונות ובשאיפות המקצועיות של כל תלמיד ותלמיד.