מנהלי מחלקת מטוסי מנהלים במפעל של חטיבת בדק בתעשיה האוירית יצרו "לוח שיימינג", בו פורסמו לתקופה ממושכת שמותיהם של עובדים שהיו אחראים לתקלות - אשר נגרמו עקב לחציהם של אותם מנהלים. כך טוען (5.12.22) אנטולי נסטרוב, עובד לשעבר בחברה, בתביעה שהגיש לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
נסטרוב עבד בקו ייצור מטוסי מנהלים של חטיבת בדק בשנים 2022-2008. לדבריו, לאחר הקורונה החלה החברה לדרוש מעובדיה לבצע עבודות נוספות, ובשל כך נוצרו השנה עומסי עבודה קיצוניים. הוא מציין, כי בקו מטוסי המנהלים מבצעים העובדים בדיקות בטיחות מוקפדות, שכן מדובר במערכות רגישות במיוחד שכל שינוי בהן עלול לגרום תאונות.
נסטרוב טוען, כי הממונים עליו דרשו ממנו להשלים את העבודה במועדים קצרים וקצובים, כולל במחיר של ביצוע אין ספור שעות נוספות. עומס זה גרם לכך שהחלו להתגלות לראשונה טעויות בעבודתו - כמו גם אצל חבריו - בשל הצורך לסיים את העבודה במהירות ובלא לבצע את הבדיקות הדרושות. לדבריו הוא התריע על כך בפני הממונים עליו, ואף הזהיר מפני סכנה ל"פגיעה אנושה בבטיחות כלי הטיס".
על-פי התביעה, בתחילת השנה כינסו מנהלי המחלקה את העובדים, נזפו בהם על התקלות והודיעו שמעתה ייתלו,על לוח מודעות בולט לתקופה ממושכת, שמו של כל עובד שיהיה אחראי לתקלה ותמונת התקלה. בנוסף לכך, אותו עובד לא ישובץ במשמרת לילה עד להחלטה אחרת של הממונה עליו - השעיה שמשמעותה פגיעה של ממש בשכרו. נסטרוב טוען שזה היה גם גורלו שלו: שמו הופיע על הלוח והוא איבד 2,500 שקל מדי חודש.
לאחר זמן קצר הודיע נסטרוב שאינו מוכן לבצע שעות נוספות, הן בנימוק שהעומס גורם לו לטעות והן מסיבות משפחתיות. בעקבות זאת הוא זומן לוועדת בירור, בנימוק של הפרת ההסכם הקיבוצי, ופוטר במאי השנה. בעקבות זאת תובע נסטרוב פיצוי של 310,000 שקל. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד לירן רוזן וטרם הוגש כתב הגנה.