הייעוץ המשפטי של
משרד התחבורה הורה לעצור את מחטף מוניות השירות של שרת התחבורה היוצאת
מרב מיכאלי. מיכאלי ניסתה לקדם רפורמה חדשה ומהפכנית במוניות השירות, באמצעות קול קורא בלבד, מעל ראשה של ועדת הכלכלה - מבלי להביא את הנושא לדיון בוועדה. המטרה המוצהרת של מיכאלי היייתה קידום שיתוף הרשויות המקומיות בהפעלת מוניות שירות
ח"כ
משה ארבל (שס) הגיש פנייה דחופה לנושא ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ודרש לעצור את הרפורמה. ארבל כתב כי המהלך נעשה ללא הליך היוועצות מסודר ומבלי לנתח את השלכותיו על התחבורה הציבורית באוטובוסים, ומבלי להסביר כיצד הוא מתיישב עם הוראות החוק.
בעקבות פנייתו, דרש משרד המשפטים הבהרות ממשרד התחבורה. בייעוץ המשפטי של המשרד הבינו כי מהלך השרה מיכאלי מנוגד לכאורה לחוק, אך על-מנת לא להודות בטעות הודיע המשרד כי הקול קורא שאמור היה לאפשר לרשויות המקומיות להפעיל מוניות שירות, הודיע המשרד כי הוא דוחה את הקול קורא למועד לא ידוע.
לשכת היועמ"ש מסרה לח"כ ארבל כי "ככל שיפורסם מועד מעודכן (שאליו יכול שיצורף נוסח מעודכן של הקול הקורא בעקבות הבהרות שנדרשו במסגרת התהליך שלאחר פרסומו, ניתן יהיה לשוב ולפנות במישרין ליועצת המשפטית למשרד התחבורה, המלווה באופן שוטף את עבודת המשרד, או, במקרה הצורך, ליועצת המשפטית לממשלה".
מאחורי היוזמה של מיכאלי עמדה מגמה נסתרת - לאחר שכשלה בקידום
תחבורה ציבורית בשבת באוטובוסים, ניסתה מיכאלי להעביר את הסמכות ממשרד התחבורה לרשויות המקומיות המבוססות, שיוכלו להפעיל מוניות שירות באמצעות זכיין.
הקול הקורא שפורסם איפשר זכייה של עד 15 מציעות, שייבחרו עד תחילת ספטמבר 2022 ותוך מתן עדיפות ליתרון גודל. כלומר, ערים גדולות, בעיקר בגוש-דן, יקבלו עדיפות. רשויות יוכלו להסדיר הפעלת קווי מוניות שירות או קווי שירות מותאמי ביקוש למוניות. השירות יופעל באמצעות זוטובוסים בלבד (מוניות שמשקלן 3,500-2,200 ק"ג המורשית להסיע עד 10 נוסעים).