|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
שאשא-ביטון. מינויים ל-4 שנים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

סמוטריץ' תקוע עם מינויי שאשא-ביטון

בג"ץ דחה עתירה נגד מינוי חברי מועצת החינוך הממלכתי-דתי ערב הבחירות המשמעות: סמוטריץ' יוכל לקבוע את הרכב המועצה רק בעוד ארבע שנים
08/12/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

העברת האחריות למועצת החינוך הממלכתי-דתי לבצלאל סמוטריץ' תהיה במידה רבה חסרת משמעות. זוהי התוצאה המעשית של פסק דינו של בית המשפט העליון, אשר דחה (8.12.22) עתירה נגד מינוי חברי המועצה בידי שרת החינוך היוצאת, יפעת שאשא-ביטון.

מינוי חברי המועצה הוא לארבע שנים, כך שסמוטריץ' יוכל להשפיע על הרכבה רק לקראת סיום הקדנציה הנוכחית - אם הממשלה תתקיים בהרכבה המתגבש ויישמרו הסמכויות המוענקות לשריה (כולל פיצול האחריות על יחידות משרד החינוך בין שלושה שרים וסגן שר אחד). המועצה היא גוף המייעץ לשר החינוך, הממנה את חבריה באישור הממשלה לאחר בחינת הוועדה לבדיקת מינויים.

המועצה הקודמת סיימה את כהונתה במאי 2021, ושאשא-ביטון השלימה את מינוי חבריה ביוני השנה. מדובר באישים המזוהים עם המגזר הדתי-לאומי המתון, בעוד סמוטריץ' משתייך למגזר הקיצוני יותר המכונה חרדל"י (חרדי-לאומי). חברי המועצה החדשים הם: הרב פרופ' יהודה ברנדס, רחלי פרנקל, הרב עמיחי גורדין, הרבנית אסתי רוזנברג, הרב אורי שרקי, שרה אליאש, הרבנית ד"ר לאה ויזל, הרב נסים מלכה, אורלי לרר, גבריאל שמעון, ברכה דאום-רייטר, הרב גלעד מסינג, ד"ר מירי שליסל ושושנה שפיגל. ועדת המינויים סיימה את עבודתה באוגוסט - לאחר התפזרות הכנסת וכאשר ממשלת לפיד הפכה לממשלת מעבר; הממשלה אישרה אותם בחודש ספטמבר.

איגוד רבני הקהילות, התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית וארגון חותם טענו בבג"ץ, כי יש לבטל את המינויים משום שנעשו ערב הבחירות, וכי היה על שאשא-ביטון להאריך את כהונת המועצה היוצאת או למנות את חבריה אד-הוק בלבד. בדחותו את העתירה אומר השופט אלכס שטיין, כי שאשא-ביטון סיימה את המינויים לפני התפזרות הכנסת וההליך קיבל את כל האישורים הדרושים, תוך שוועדת המינויים אומנם הסתייגה מן המינוי ערב הבחירות אך אישרה את כל המועמדים. הפתרונות שהעלו העותרות לא היו מעשיים, מוסיף שטיין, והיה צורך של ממש בהפעלת סמכויותיה של המועצה לצורך תפקודו התקין של החינוך הממלכתי-דתי.

שטיין מסכם: "כל אלו מעידים על תקינותו של הליך המינוי שבוצע - דבר שמחייבנו לדחות העתירה על הסף בהעדר כל עילה מבוררת להתערבותנו. העותרות לא הצליחו להצביע על שום פגם במינוי אשר יש בו בכדי להצדיק את התערבותנו, מקום בו בוצע המינוי עובר לתקופת הבחירות - באופן אשר מאיין את החשש לניגוד עניינים, ותוך התחשבות במכלול השיקולים והאיזונים הרלוונטיים".

השופטות ענת ברון ורות רונן הסכימו עם שטיין. העותרות חויבו בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. את העותרות ייצגה עו"ד יסכה בינה, ואת המדינה - עו"ד יונתן נד"ב.
בג"ץ 6197/22, איגוד רבני הקהילות ואח' נ' שרת החינוך ואח' / פס"ד
דחיית עתירה נגד מינוי חברי מועצת החינוך הממלכתי-דתי ערב הבחירות

תאריך:  08/12/2022   |   עודכן:  08/12/2022
איתמר לוין
+אבי מעוז צור ישועתם
08:52 09/12/22  |  אשר כהן   |   לרשימה המלאה
את הוויכוחים שלי עם אבי מעוז עוד אנהל ויש לא מעט כאלה. אבל בימים אלה של קריאות למרי, כולל יותר מרמיזות למלחמת אזרחים, אצופף שורות. אבי מעוז זה הקסאם הראשון לאחר ההינתקות. מי שלא הגיב אז, ממשיך גם 18 שנים לאחר מכן לחטוף קסאמים. מי שימצמץ כעת ביחס לאבי מעוז בגלל מתקפות משמאל, עתיד למצמץ והלמשיך להצביע ימין ולקבל שמאל
מעוז. יתחיל במיפוי היער העצום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+על פוליטיקה ומשפט, וגם ההלכה היהודית
07:43 09/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חיוני שבג"ץ יבלום, לפחות זמנית, כמה מהצעדים המסוכנים של הממשלה החדשה  ▪  תזכורת לחרדים ולחרד"לים מפסיקתו של הרמב"ם
הרמב"ם קבע: המלך כפוף לסנהדרין
+נתניהו ביקש הארכת המנדט ב-14 ימים
21:59 08/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה המיועד טען בפני נשיא המדינה שעדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שטרם סוכמו עם הסיעות האמורות להרכיב את הקואליציה
נתניהו בקבלת המנדט מהנשיא הרצוג, בנובמבר
+גנץ: אסור להכפיף המשטרה לגחמות של בן-גביר
21:47 08/12/22  |  איציק וולף
שר הביטחון היוצא, בני גנץ, תקף את ההשוואה שעשה ח"כ בן-גביר בין יחסי שר הביטחון וצה"ל לבין יחסי השר הממונה על המשטרה למשטרה ואמר כי הצעת החוק שהגיש בנושא היא פגיעה אנושה בשלטון החוק.

"החוק שמבקש להפוך את בן-גביר לשריף של המדינה - ואת המפכ"ל מרב-ניצב, לניצב בהצגה שלו - הוא פגיעה אנושה בשלטון החוק ובמשילות. בניגוד לצה"ל שתפקידו לפעול מול אויבים, המשטרה פועלת מול אזרחי ישראל, והכנסת פוליטיקאי, מכל צד, לתוך קבלת ההחלטות שתשפיע על זכות ההפגנה, זכויות האזרח ואכיפת עבירות פליליות, תפגע בציבור קשות ועמוקות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

לדברי גנץ, אפשר ורצוי לחזק את השר לביטחון פנים כך שיקבע מדיניות על - אסור להפוך את המשטרה לעושת דברו ולהכפיף את החוק לגחמותיו.

+בר-לב: הצעת בן-גביר - פגיעה אנושה במשטרה והפיכת המפכ"ל לפיון
21:08 08/12/22  |  איציק וולף
השר היוצא לביטחון פנים, עמר בר-לב, הגיב על הצעת החוק שהגיש ח"כ איתמר בן-גביר להעברת שליטה על המשטרה לידי השר הממונה וטען כי מדובר בפגיעה אנושה במשטרה, בהפיכת המפכ"ל לפיון ובדריסת הדמוקרטיה.

"משטרת ישראל תהפוך להיות משטרה פוליטית ובינונית שתופקר בידיים נעדרות ניסיון וחסרות אחריות; תאבד כל שארית של אמון ציבורי; ותחווה התדרדרות מקצועית, פגיעה ביכולתה להיאבק בפשיעה ובשחיתות ובריחה של קצינים מעולים שלא ירצו להיות שפוטים של פוליטיקאים", טען.

לדברי בר-לב, מאחורי הסיסמאות הריקות מתוכן של 'חיזוק המשטרה' - מדובר צעדים שכל תכליתם לערער עוד יותר את סמכות הפיקוד הבכיר ואת מעמד המשטרה, ולעזאזל המדינה. "את המחיר נשלם כולנו", טען.
+בן-גביר הגיש הצעה שתכפיף את המשטרה למרותו
20:46 08/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק שהגיש מי שאמור להיות השר לביטחון לאומי תהיה משטרת ישראל נתונה למרות הממשלה והמפכ"ל יהיה כפוף לשר
המפכ"ל שבתאי, הערב בבת המצווה לבתו של בן גביר [צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90]
+וסרלאוף: הנגב והגליל - כמעט מדינת עולם שלישי
17:11 08/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל: "עזבתי את בית שאן בגלל שחצי שנה חיפשנו לאשתי עבודה. משהו פשוט, 2,000 שקל בשביל לפתוח את החודש, אין! מי ישאר לגור שם?!"  ▪  "יש שתי מדינות בישראל - אחת המרכז מפותחת, השנייה מדינת עולם שלישית - הנגב והגליל"
יצחק וסרלאוף [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלכס שטיין   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יונתן  נד"ב / Yonatan Nadav   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניגוד עניינים   ניר ברקת / Nir  Barkat   נסים מלכה   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   ענת ברון / Anat Baron   רון דרמר / Ron Dramer   רות רונן / Ruth Ronen   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ' תקוע עם מינויי שאשא-ביטון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
9/12/22 01:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
ראש הממשלה המיועד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הגיש (יום ה', 8.12.22) לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, בקשה להארכת מועד להשלמת הקמת הממשלה ב-14 ימים נוספים.
08/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ח"כ איתמר בן-גביר הגיש (יום ה', 8.12.22) הצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה אשר אמורה לעגן את סמכותו של השר לביטחון פנים להתוות את מדיניות המשטרה.
08/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן הלאומי, ח"כ יצחק וסרלאוף, אומר (יום ה', 8.12.22): "אנחנו נמצאים במגה אירוע, אם אפשר לומר בזהירות, יש כאן כמעט שתי מדינות - יש את המרכז, מפותחת הייטק, בניינים; ויש את הנגב והגליל. שזה כמעט, ואני אומר את זה בזהירות, כמעט מדינת עולם שלישי - בהכל".
08/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, גיל לימון, דוחה (8.12.22) את בקשתו של השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, להתערב במספר מינויים של קצינים במשטרה. בן-גביר דרש שלא לבצע את המינויים לפני הקמת הממשלה החדשה. תשובתו של לימון ניתנה על דעת היועצת המשפטית, גלי מיארה.
08/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
תודה, תודה מקרב לב, לקומיסר לענייני חינוך בממשלה הבאה ח"כ אבי מעוז על נאומו היום בכנסת. תודה על גילוי הלב, שלפני חנוכה הוא רואה בנו מתייוונים, ואינו מסתיר זאת. כי הליברליזם בעיניו אנטי-יהודי. בעיניו יש לדחוק מחדש את האישה למטבח. רק למטבח (איך את עם זה גברת מעוז? ובנותיו ובניו?).
08/12/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   ממשלה 37  /  מי ומי  
שם המפכ"ל המנוח צורף למכתב הלשעברים  /  עידן יוסף
נחתם סיכום התפקידים בין הליכוד לשס  /  עידן יוסף
בן-גביר ליועמ"ש: "עיצרי את מחטף מינויי המפכ"ל"  /  עידן יוסף
בחירת שותפים לדרך   /  יוסף אליעז
שולחים לקרב ילדים של אחרים   /  רבקה שפק-ליסק
חנוכריסמס  /  אביתר בן-צדף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il