|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
עו"ד מירי פרנקל שור [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"האמירה השוללת תיקון לפקודת המשטרה בהצ"ח פרטית פוגעת בכנסת ובחבריה"

כך אומרת המשנה ליועמ"ש הכנסת בעקבות טענות מצד חברי האופוזיציה המסתמנת עו"ד מירי פרנקל-שור מגבה את הליך החקיקה: "נתנו מענה לכל השאלות והסוגיות שעלו, ואני מצרה שלא התכנסנו לנוסח. עדיין יש שאלות לליבון שימשכו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"
19/12/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

המשנה ליועמ"ש הכנסת ויועמ"ש הוועדה הוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה (חוק בן-גביר), עו"ד מירי פרנקל-שור, התייחסה (יום ב', 19.12.22) לשאלות האם ההצעה אמורה להגיע במהלך חקיקה פרטית, והאם הליך החקיקה המתקיים בוועדה הוא ראוי? והשיבה: "ההליך שהתקיים כאן, יש בו כדי לעמוד להכנה לקריאה ראשונה כהליך תקין ומעמיק. עדיין יש שאלות לליבון שימשכו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית".

עוד אמרה: "היו חברי כנסת וממשלה טענו כי ראוי שיגיע לוועדה במסגרת חקיקה ממשלתית. יש טענות ששוללים שחברי הכנסת יכולים לבצע עבודה ראויה שכזו אל מול הליך של חקיקה ממשלתית. ואני אומרת לחברי הכנסת, הצעת חוק פרטית היא האמצעי הכי מרכזי והכמעט יחידי של חבר כנסת לקדם את תפישת עולמו לשמה הוא נבחר. לכן האמירה הזו לגבי הצעת חוק פרטית פוגעת בכנסת ובחברי הכנסת. גם תקנון הכנסת לא מגביל זאת. עצמאות הכנסת מחייבת שהסמכות הזאת תינתן לחברי הכנסת במסגרת העצמאות הפרלמנטרית שלהם. הרבה הצעות פרטיות בעבר היו מקיפות ונרחבות. ולכן אני מבקשת לתת את הכבוד הראוי להצעות חוק ולתיקון הצעות חוק פרטיות.. אל תפגעו באפשרות של חברי כנסת להגיש הצעת חוק פרטית, כי זה הכלי היחידי שעומד לרשותו".

אשר לטענה בעניין הליך החקיקה שהתקיים בוועדה, ציטטה עו"ד פרנקל-שור מפסק הדין של שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, שכתב: "הדיון הפרלמנטרי הוא נשמת אפו של בית המחוקקים ביחס לחברי הכנסת בהבעת עמדותיו ועקרון הייצוגיות". היא ציינה עוד כי "התקיימו שלושה דיונים ממושכים והיום זה הרביעי. קיימתי דיונים מעבר לכך עם מציע החוק ונציגי הממשלה. סברתי שנתנו מענה לכל השאלות והסוגיות שעלו, ואני מצרה שלא התכנסנו לנוסח. במהלך הדיונים הוצגו באריכות עמדות ודעות גורמים רבים מגוונים ושונים. בשלב זה פירטה היועמ"ש לוועדה, עו"ד פרנקל-שור את כל הדוברים במהלך הדיונים. "הוועדה נתנה דגש והביאה בחשבון את כל הוועדות הקודמות שעסקו ביחסי שר ומנכ"ל. לא בכדי ציינתי שישנה חשיבות להכנה ההצעה לקריאה הראשונה שיש ליבון והסוגיות הדרושות ליבון ותהליך זה נעשה ביתר שאת". לעמדתי, ההליך שהתקיים כאן יש בו כדי לעמוד להכנה לקריאה ראשונה כהליך תקין ומעמיק עדיין יש שאלות לליבון שימשכו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית", סיכמה את דבריה.

במהלך הדיון טענו חלק מחברי הכנסת ונציגי עמותות וארגוני מגזר שלישי נגד הצעת החוק ומהירות העברתה וציינו כי יש מקום לבצע שיוניים אך לא במהירות שהיא מתקיימת. חלקם הזהירו כי המשטרה תהפוך לפוליטית כתוצאה מהתערבות השר. חלק ממהלך הדיון הפך סוער כאשר חלק מחברי הכנסת הוצאו מהדיון. בהנחיית היועמ"ש לוועדה פרנקל–שור, התקיימו שלוש הצבעות על סעיפי הצעת החוק. חברי הכנסת המתנגדים הגישו רביזיה על סעיפי ההצבעות לאחר שאלה נדחו, עברה הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאה.

ח"כ איתמר בן-גביר יוזם ההצעה אמר בדיון: "הבטחתי ואמרתי שאני בא בלב פתוח ונפש חפצה. ישבתי בדיונים שמעתי את ההערות ואת הייעוץ המשפטי של הכנסת. אני חושב שיש כאן איזון נכון בין הדברים היה חשוב לחברי הוועדה שאיש לא יחשוב שיש כאן מפכ"ל-על. הדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפכ"ל. אבל אני לא אתפשר לכך שהוא כפוף למרות השר והממשלה. ללא זה אין משילות". הוא הוסיף: "זה נכון לעניין זמן הטיפול בתיקים והסחבת. זה נכון לאפשר לשר לקבוע עקרונות כלליים למשך זמן טיפול בתיקים. ועניין אחרון ציפיתי לקבל שבחים מהאופוזיציה – והוא מהלך שקיפות ועידכון הפקודה בכך שהדברים יפורסמו לציבור. והדגש האחרון הוא שאף סמכות שהייתה נתונה לשר לא תשתנה".

תאריך:  19/12/2022   |   עודכן:  19/12/2022
עידן יוסף
+סער לא יוכל לעכב את חוקי סמוטריץ' ודרעי
16:26 19/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה המיוחדת הוסיפה תיקון שיאפשר מימוש של שני התיקונים לחוק יסוד הממשלה עוד קודם פרסומם ברשומות  ▪  חברי האופוזיציה המסתמנת נטשו במחאה  ▪  לח"כים יינתנו מחר 45 דקות של הסתייגויות לסעיף
הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו: לפיד עדיין לא מפנים את תוצאות הבחירות
16:19 19/12/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בטוויטר: "יאיר לפיד לא מצליח לבעוט לשער גם אחרי שריקת הסיום. הוא עדיין לא מפנים את תוצאות הבחירות - לפיד הפסיד והימין ניצח. בקרוב מאוד נקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את המחדלים של לפיד ותדאג לכל אזרחי ישראל".
+המפלגות החרדיות התקפלו בסעיף הנכד
10:29 19/12/22  |  עידן יוסף
המפלגות החרדיות החליטו לוותר על שינוי סעיף הנכד בחוק השבות, למרות דרישתן לבטלו. בליכוד הצליחו לשכנע את המפלגות השותפות בקואליציה להקים ועדה שתדון בסעיף הזה ותגבש לגביו מסקנות במהלך הקדנציה עצמה, אך לא הסכימו לכלול בהסכם הקואליציוני נוסח אחר שמשנה או מבטל אותו (כאן חדשות).
+"השר יתווה מדיניות כללית בחקירות לאחר התייעצות"
08:38 19/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ איתמר בן-גביר שינה במקצת את נוסח ההצעה לתיקון פקודת המשטרה, הכניס לתוכה קביעה שהדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפכ"ל והתחייב לשמוע את הייעוץ המשפטי לממשלה ולהתייעץ עם המפכ"ל לפני שיקבע מדיניות חקירות כללית ועקרונות בעניין משך זמן הטיפול בתיקים
בן גביר בוועדה. [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי כרמל / Uri Carmel   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   נעם סולברג / Noam Sohlberg   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"האמירה השוללת תיקון לפקודת המשטרה בהצ"ח פרטית פוגעת בכנסת ובחבריה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
התיקון לפקודת המשטרה המבקש להסמיך את השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, להנחות את המשטרה בענייני מדיניות החקירות, צפוי לעלות היום (יום ב', 19.12.22) לדיון בוועדה בכנסת.
19/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בציונות הדתית דורשים במסגרת המשא-ומתן הקואליציוני שינוי במעמדו של הרב הראשי לצה"ל. על-פי דיווח באתר בחדרי חרדים, דורשת הסיעה העברת חוק הרב הצבאי-הראשי, שלפיו הוא יהיה אומנם כפוף לראש המטה הכללי, אך בנושאים הלכתיים-מקצועיים הוא יהיה כפוף לפסיקותיה של הרבנות הראשית לישראל. כיום משמש הרב הצבאי הראשי משקיף במועצת הרבנות הראשית לישראל, ויכול להתייעץ בה.
18/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מתכנן פגישה עם נשיאת העליון השופטת אסתר חיות מיד לאחר השבעת הממשלה. כך פורסם בחדשות 13 (יום א', 18.12.22). מטרת הפגישה: להפיס את דעתה של חיות ולאותת כי אין בדעתו של נתניהו לפגוע בבית המשפט העליון או בשופטיו.
18/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרטים חדשים באשר להסכם הקואליציוני המסתמן בין הליכוד ליהדות התורה בנוגע לסוגיית הדיור. בין יתר הסעיפים בהסכם המתגבש, שפורסמו (מוצ"ש, 17.12.22) בחדשות 12, מדובר על מענקים ברכישת דירה ועידכון היעדים הממשלתיים לשיווק דירות למגזר החרדי.
17/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
דרישה קואליציונית נוספת מצד שס. אתר בחדרי חרדים מדווח (מוצ"ש, 17.12.22) כי שר הפנים המיועד ח"כ אריה דרעי מבקש לדחות את הבחירות לרבננים הראשיים לישראל לשנת 2024. המטרה: להרחיק את הבחירות לרבנות הראשית שאמורות להיות בסמיכות לבחירות לרשויות המקומיות, ובכך לדחוק את הקרב הפנימי בתוך שס על זהות הראשון לציון הבא.
17/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2022  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 25  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
מיקי זוהר: בשום קואליציה הליכוד לא קיבל כ"כ הרבה שרים  /  עידן יוסף
חוקי דרעי וסמוטריץ' עברו בקריאה ראשונה  /  עידן יוסף
סגלוביץ' נגד בן-גביר: "שקרן"  /  עידן יוסף
שמו הטוב של נפתלי בנט  /  יואב יצחק
אבי מעוז צור ישועתם  /  אשר כהן
כל האמת על המשא-ומתן  /  בצלאל סמוטריץ'
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il