|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קרעי. "התקשורת תייצג את עם ישראל" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
פרסום ראשון ב-News1:

קרעי יבדוק את סמכויות ההתערבות בפס"ד ערוץ 14

הערוץ נדרש לפצות רפורמים וקונסרבטיבית ב-132,000 שקל בעקבות אי-מתן ביטוי לדעותיהם בחינת ההתערבות - בעקבות הגדרת הערוץ בשנות ה-90' כערוץ לציבור הדתי שר התקשורת: "מתכוון לתקן את העיוות הקיים, הנובע מהשידור הכאילו ציבורי וממועצות התוכן למיניהן"
10/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות
איתמר לוין
ערוץ 14 יפצה את הרפורמים והקונסרבטיבים

פרשנות
מורשת (מלשון ירושה) היא דבר המסור מדור לדור. הרפורמה לעומתה באה לשבור את שרשרת הדורות ולמעשה מנתקת את העם מהמסורת. כך למשל, האוחזים בשיטה הרפורמית, הקונסרבטיבית ודומיהם, אינם רואים בשידורים בשבת חילול שבת, ומבחינתם זו אפילו מצווה (כגון "ערוץ הקבלה" לשעבר ששידר גם בשבת). אי-השידור בשבת הוא הסימן המובהק להיותו של הערוץ מופנה לציבור שומרי המסורת בישראל.
החלטת המועצה בטלה מעיקרה, שכן מלכתחילה הורתה בחטא. המצאת כללים הנוגדים את דבר המחוקק היא אולטרה וירס, ועל יו"ר מועצת הכבלים והלווין דאז בן חי שגב היה להורות למועצה לתקן את כלליה כך שיובהר, כי חובתו של הערוץ למתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפישות מנוגדות, היא בגדר השבעים פנים בתורה, קרי: מחויבות להלכה, ולא לפן השבעים ואחד, קרי: רפורמים, קונסרבטיבים ודומיהם.
▪ עידן יוסף

משרד התקשורת יבחן האם יש לו סמכות להתערב בעקבות פסק הדין שניתן בעניין ערוץ עכשיו 14 - כך נודע ל-News1. הערוץ יפצה את התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית ב-132,480 שקל על הדרתן משידוריו. שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, קיבל במלואה את תביעת שתי התנועות ופסק להן את הסכום המירבי (ללא הוכחת נזק) הקבוע בחוק איסור הפליה.

בהילולה השנתית של ישיבת כסא רחמים, תקף שר התקשורת, שלמה קרעי: "הצביעות של מערכת המשפט והתקשורת המגויסת בתקופה הזו, חידדו את הצורך והכינו את התשתית לשינויים הנדרשים במערכות האלו. בעזרת השם, בקרוב אני מתכוון להציג את התוכנית לפתיחת שוק התקשורת לתחרות ולמגוון הדעות שלא נמצא בו כיום.

"בשם חופש הביטוי הם מאפשרים תקשורת מוטה ופוגענית, אבל כאשר יש ערוץ אחד, ערוץ 14, שמנסה לאזן, היום קנסו אותו על כך שלא נתן מספיק ביטוי לרפורמים. כשר התקשורת, אני מתכוון לתקן את העיוות הקיים, הנובע מהשידור הכאילו ציבורי וממועצות התוכן למיניהן, ולהביא לכך שהתקשורת תייצג את עם ישראל כולו", דבריו.

בחינת הסמכות להתערב, נובעת בין היתר מכך שבעת הגשת העתירה הוגדר הערוץ כערוץ מורשת ייעודי. ב-1 במרס 2017 קיבלה מועצת בכבלים והלווין החלטה, הדורשת מהערוץ למורשת ישראל (אז ערוץ 20) לתת ביטוי בשידוריו לדעות רפורמיות וקונסרבטיביות. ייתכן כי החלטה כזו חרגה מתחום סמכותה של המועצה.

הערוץ הייעודי למורשת ישראל נועד לציבור הדתי. הצהיר על כך יו"ר ועדת הכלכלה לשעבר, ח"כ אלי גולדשמידט, בדיון במליאת הכנסת (1.4.97) וחזרה על כך שרת התקשורת לשעבר, לימור לבנת, בדיון בוועדת הכלכלה (17.3.98). ח"כ גדעון עזרא המנוח אף הוסיף באותו דיון כי הערוץ נועד לתת מענה למי שאינם צופים בערוצים אחרים מחשש לתועבה.

חוק הבזק, תיקון מס' 25ז(5) העוסק בערוצים היעודיים קובע כי: "שידורי פרסומת אסורים וכן נושאים האסורים לשידור כשידורי פרסומת, דרך כלל, בנסיבות מסוימות או בשל היותם פוגעים בטעם הטוב או ברגשות הציבור, לרבות ברגשות ציבור היעד".

בסעיף י' לחוק הנ"ל נכתב: "השר יקבע, בהסכמת שר האוצר, את שיעורי התמלוגים ודמי הרשיון שישלמו למדינה מי שקיבלו רשיון לפי סעיף זה בהתחשב, בין היתר, בסוג הערוץ, דרכי מימונו ואופי שידוריו". ואכן, באפיון הערוץ על-ידי שרת התקשורת נקבע כי יהיה זה ערוץ "המיועד לרבדים שונים בחברה הישראלית ובמיוחד לאוכלוסייה הדתית-מסורתית, המעוניינת במידע ודעת על מורשת ישראל".

הנה כי כן, מדובר בערוץ המיועד לציבור דתי ושומר מסורת ונוצר במיוחד עבורו במטרה לאפשר עבורו טלוויזיה נקייה משידורים הנוגדים את אמונתו הן בתחום הצניעות והכשרות, הן בתחום השבת ובוודאי בתחום הדעות ויתר מצוות הדת. שילובן בערוץ של השקפות רפורמיות, הנתפשות בעיני הציבור הדתי והמסורתי כחיקוי זול ליהדות, כמוהן כנתינת בשר טרף בתבשיל כשר. שילוב תכנים המנוגדים ליהדות עשוי להבריח הן את הצופים והן את המפרסמים, ויפגע בהכנסות הערוץ - וחמור מכך, במילוי היעוד שלשמו הוקם בחוק.

תאריך:  10/01/2023   |   עודכן:  11/01/2023
עידן יוסף
+גילת בנט נגד הממשלה הנוכחית: אשמה באלימות בחברה
12:47 11/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טענה כי חברי הממשלה "ושותפיהם העלובים בתקשורת" סימנו אויבים וקידמו נורמות של שקר ואלימות כלפיהם: "למעשים שכאלו יש תוצאות"
גילת ונפתלי בנט. אצבע מאשימה [צילום: פלאש 90]
+עתירה: לחקור טובת הנאה בלתי חוקית של הליכוד לסילמן
11:06 11/01/23  |  איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ להורות ליועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, לפתוח בחקירה נגד השרה לאיכות הסביבה, עידית סילמן, בחשד לקבלת טובת הנאה בלתי חוקית מן הליכוד. סילמן הייתה יו"ר הקואליציה בכנסת הקודמת, אך פרשה ממנה ובפועל הובילה לנפילת הממשלה. בשעתו נטען שהיא קיבלה הבטחה לתיק בממשלתו העתידית של בנימין נתניהו. התנועה טוענת, כי העובדה שסילמן שוריינה ברשימת הליכוד לכנסת הנוכחית ואכן מונתה לשרה, מבססות את הצורך לחקור נושא זה או לפחות לפתוח בבדיקה מקדימה. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, תומר נאור והידי נגב.
+קדימה בן-גביר, נראה אותך
08:37 11/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
נראה אותם, את נתניהו ובן-גביר והבריונים של ביבי שכבר תקפו מפגינים בהזדמנויות שונות  ▪  האלימות שלהם תסייע להדחתם  ▪  צריך רק לדאוג שהתצלומים האלה יפוזרו בכל בירות העולם עד כדי כך שביבי לא יוכל לצאת עם מטוס הגזל הראוותני שלו אל מחוץ לגבולות ישראל
בן-גביר. עברין מורשע [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+עשרה ימים של מופעי דיקטטורה
07:37 11/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תראו מה הספיקה הממשלה הזאת לומר ולעשות תוך עשרה ימים בלבד: ריצת אמוק חסרת מעצורים לעבר היעד - ריסוק הדמוקרטיה הישראלית והכשרת הקרקע למשטר סמכותני
לא לעריצות הרוב [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+השר מלכיאלי פותח הליך להדחת ראשי מועצות דתיות ממונים
22:12 10/01/23  |  עידן יוסף
השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי מוחק את מורשת מתן כהנא ופותח בהליך להדחת ראשי מועצות דתיות ממונים. היום חתם על שלושה הרכבים למועצות דתיות בערים חצור הגלילית, רמלה ובאר יעקב - מקומות שהיו מסובכים מאוד והגיעו בעבר לעתירות משפטיות (בחדרי חרדים).
+עד למינוי מנכ"ל קבוע ברווחה: ינון אהרוני ימונה למ"מ
22:10 10/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ יעקב מרגי, החליט למנות את ינון אהרוני לתפקיד ממלא-מקום מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי
ינון אהרוני
+כפיר סויסה ימונה למנכ"ל משרד התרבות והספורט
21:51 10/01/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל הליכוד העולמי החל ב-2018 חבר מועצת העיר קריית גת ומכהן כיו״ר ועדת הביקורת של הרשות  ▪  בן 39, מקרית גת, נשוי ואב לשניים
כפיר סוויסה [צילום: מירי שמעונוביץ׳- לע״מ]
+מקורבת לנתניהו הורחקה מלשכתה בכנסת
21:33 10/01/23  |  עידן יוסף
תקרית חריגה בלשכת נתניהו: בשבוע שעבר, חני בליוויס, הידועה בקרבתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה נתניהו - הורחקה והתבקשה לעזוב את לשכתה שבכנסת (חדשות 13).
+המשטרה לא תפעל נגד מניפי דגלי אש"ף בהפגנות השמאל
21:27 10/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך עולה מהודעה משותפת של השר בן-גביר והמפכ"ל שבתאי, שהודיעו כי יפעלו רק נגד סממני נאציזם  ▪  חקירת חגיגות שחרור המחבל כרים יונס נמשכות, והמשטרה נערכת למנוע חגיגות בשחרור מחבל נוסף מהכלא
הפגנת השמאל במוצאי שבת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+השכל, בן-גביר, גנץ
20:57 10/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אם המשטרה תפעל על-פי ההוראות המפוקפקות של השר הבריון אמליץ בפני הנהגת תנועת המחאה לקבל החלטה משותפת הקוראת לכחולי המדים להפר את פקודת בן-גביר
מחנה בני האור [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+נתניהו להרצוג: בדמוקרטיה לא קוראים למרי אזרחי
20:56 10/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות דבריו של ח"כ פוגל, ראש הממשלה מבהיר לנשיא כי קיימת הקבלה בין אמירות קשות בימין לאמירות קשות בשמאל ורומז כי הקריאה להרגעה צריכה להיות מופנה גם כלפי השמאל
נתניהו והרצוג [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מרגי: מנגנוני ההסברה של מפלגות מסוימות מתדלקים את ההסתה
19:31 10/01/23  |  עידן יוסף
שר הרווחה יעקב מרגי: "אני אומר לכולם 'משוגעים רדו מהגג'. השיח המתלהם לא יעצור עצמו לבד. אין לי ספק שמנגנוני ההסברה של מפלגות מסוימות מתדלקים את ההסתה. תנו לממשלה לפחות מאה ימי חסד שלאחריהן תראו שזו ממשלה שבאה לעבוד ולאחד את העם" (קול ברמה).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלי גולדשמידט   אלי גולדשמידט   בג"צ קול העם   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גדעון עזרא   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חופש הביטוי   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קרעי יבדוק את סמכויות ההתערבות בפס"ד ערוץ 14
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
לאחר התייעצות עם נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, החליט שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ יעקב מרגי, למנות את מר ינון אהרוני לתפקיד מ"מ מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי עד למינויו של מנכ"ל קבוע למשרד.
10/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
נציבות שירות המדינה אישרה את מינוי כפיר סויסה - מועמד שר התרבות והספורט מיקי זוהר - לתפקיד מנכ"ל משרד התרבות והספורט, המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.
10/01/2023  |  יפעת גדות  |   מינויים חדשים
בישיבה משותפת שכינס (יום ג', 10.1.23) השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן-גביר אליה הגיעו המפכ״ל רב-ניצב יעקב שבתאי, בכירים במשטרת ישראל ובמשרד לביטחון לאומי, עלו סיגיית המחאות נגד הממשלה וחגיגות הניצחון למחבלים ששוחררו.
10/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הבריון איתמר בן-גביר - מורשע סיטוני באלימות פוליטית - הורה למשטרה לעצור מפגינים כחוק שחוסמים, לטענתו, את הכביש. הוא לא המציא את הזדון. בימי משטרת בנימין נתניהו הם כבר עצרו לשווא את אמיר השכל, ואחר כך הפצירו בו להימנע מלשוב להפגנה למשך שבועיים; וקצינם ניסו גואטה נידון על חיכוך מופרז ובלתי ראוי עם מפגין; ורותי צוקרמן העדינה התוודעה פעמיים לאלונקה של מגן דוד אדום בגלל אלימות של שוטרים כלפיה.
10/01/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח (יום ג', 10.1.23) עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, בעקבות דבריו של ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), ואמר לו כי "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית - הרייך השלישי, ולאזרחים לצאת למרי אזרחי".
10/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il