|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
דרעי ונתניהו בישיבת הממשלה, היום [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
אחרי פסילת בג"ץ

רה"מ נתניהו פיטר את אריה דרעי מתפקידיו בממשלה

נתניהו לדרעי: ״נאלץ בלב כבד, בצער רב, ובתחושה קשה ביותר להעבירך מכהונתך כשר בממשלה״ דרעי השיב: "שום החלטה שיפוטית לא תמנע ממני מלשרת את בוחרי ש"ס" את הישיבה החרימו שרי הציונות הדתית בשל פינוי המאחז בשומרון
22/01/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

בסיום ישיבת הממשלה פיטר (יום א', 22.1.23) רה"מ בנימין נתניהו את שר הפנים ושר הבריאות, יו"ר ש"ס, סגן ראש הממשלה אריה דרעי מתפקידיו. הפיטורים נעשו בהתאם להחלטת בג"ץ לפיה הוא אינו יכול לכהן כשר. דרעי הופיע באיחור לישיבת הממשלה, למרות פסיקת בג"ץ. את הישיבה החרימו גם השרים ממפלגת הציונות הדתית, פינוי המאחז הבלתי חוקי בשומרון ביום שישי.

טרם הפיטורים הקריא נתניהו מכתב לדרעי ואמר: ״כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד.

כן סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של ראשי הממשלה המנוחים יצחק שמיר ז״ל ויצחק רבין ז״ל - ניסיון עשיר, שתורם לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל.

לצערי הרב, חרף האמור, ביום 18.1.23 החליט בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ כי מוטלת עלי חובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות. החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי, כשהיה ברור לכל שתשרת בממשלה בתפקיד שר בכיר.

בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מנסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם. עם זאת, בעקבות הוראות פסק הדין האמור, עלי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה.".

דרעי השיב: "זמן קצר מאוד אחרי פרסום ההחלטה ביום רביעי הייתי בביתי, בשלב מאוד מוקדם שחלק קראו את החלטת בית המשפט וחלק טרם קראו אותה, ולשנינו היה ברור שנקיים את החלטת בית המשפט, לא היה בכך ספק בשום שלב.

בניגוד לאלו שמתהדרים בנוצות של ״איכות״ שלטון החוק וקוראים להפרות סדר ולהפרה של החלטות הכנסת והממשלה.

אני יכול להגיד לחבריי בממשלה ולציבור שהיה ברור לתביעה והיה ברור ליועץ המשפטי לממשלה הקודם, ד״ר אביחי מנדלבליט, שאין לי כוונה ושלא הייתה לי כוונה מעולם ולא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים. הדברים היו ברורים על השולחן מתחילת המגעים ועד סופם. הדברים נאמרו אף על-ידי נציג מחלקת הבג״צים בדיון.

יש לי מחויבות ברזל ל-400 אלף איש שבחרו בי ובש״ס. שום החלטה שיפוטית לא תמנע ממני מלשרת אותם ולייצגם.

בכוונתי להמשיך ולתרום בכל כוחי לציבור ולקואליציה, בכוונתי להמשיך ולהנהיג את תנועת ש״ס, להמשיך להשתתף בישיבת ראשי סיעות הקואליציה ולסייע בקידום המהלכים המשפטיים החשובים שהממשלה הזו נבחרה לקדם לחיזוק וביצור המשילות, ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל, לעזור לשכבות החלשות ולהוציאם ממעגל העוני, כפי שהצהרתי אז בעת אישור הסדר הטיעון. תודה רבה".

דרעי הגיע באיחור; נתניהו הודה לו בתחילת הישיבה

בפתח הישיבה הודה נתניהו "למשנה לראש הממשלה, שר הבריאות אריה דרעי, חברי ועדת הסל, ואנשי משרד הבריאות על העבודה החשובה שעשו בתחום סל התרופות". לאחר מכן התייחס נתניהו לפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. הוא דיבר על כך שבמוקד השיחות עמדו "האתגרים הביטחוניים האזוריים, ובראשם אירן, וכן דרכים לשיתוף הפעולה בינינו מול אתגר משותף זה". נתניהו הוסיף: מתרשם שיש רצון הדדי אמיתי להגיע להבנות בנושא זה, שהוא בעל חשיבות מכרעת לביטחון המדינה. הדיונים בנושא יתקיימו בשבועות הקרובים בין ירושלים לוושינגטון."

"ומביטחון לכלכלה: מדינת ישראל סיימה בהצלחה אדירה הנפקה של אגרות חוב ממשלתיות", הוסיף נתניהו. "המדינה גייסה ממשקיעים מוסדיים בינלאומיים שני מיליארד דולר, כשהביקושים הגיעו ללמעלה מ-10 מיליארד דולר. זה כמובן בניגוד גמור לקמפיין ההפחדה שמובילה התקשורת נגד הממשלה. השווקים לא קונים את זה. לא רק שהם לא קונים את זה, הם הולכים בהיפך הגמור. העולם דווקא כן מאמין במדיניות שלנו, הוא מאמין בכלכלת ישראל, הוא מאמין בהנהגה של מדינת ישראל".

לקראת סיום דבריו אמר נתניהו: "העולם דווקא כן מאמין במדיניות שלנו, בכלל המדיניות שלנו - המדיניות הכללית והמדיניות הכלכלית בפרט. העולם דווקא מאמין במדינת ישראל, הוא מאמין בכלכלת ישראל, הוא מאמין בהנהגה של מדינת ישראל - וההוכחה לכך היא הביקושים האדירים לאג"ח והריבית הנמוכה שמדינת ישראל משלמת עבורן.


המכתב שרה"מ נתניהו הקריא בישיבת הממשלה
[צילום: קובי גדעון/ לע"מ]
תאריך:  22/01/2023   |   עודכן:  22/01/2023
מירב ארד
+גולדקנופ: החלטת זוהר בעניין השבת - אמירה ערכית
23:25 22/01/23  |  עידן יוסף
יו״ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופ: ״אני מברך את ידידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר על החלטתו לעמוד לצד השבת ושומריה ולמנוע מימון תוכניות תרבות בשבת במסגרת פעילות משרדו. אמירתו הערכית של השר זוהר כי במשמרת שלו שומרי השבת לא יופלו היא חשובה ומגלמת בתוכה את מהות השמירה על הסטטוס-קוו ועל צביונה היהודי של המדינה״.

סגן שר התרבות ח״כ יעקב טסלר: ״עודכנתי בידי ידידי שר התרבות מיקי זוהר על כוונתו לבחון מחדש פעילויות שונות שהונהגו בשנה האחרונה במשרד התרבות, בין היתר מימון למיזם שבת ישראלית, ואני מברך על כך. אני סבור כי המימון הציבורי צריך להיות בראיה נרחבת, בעלת קונצנזוס רחב ככל הניתן, ללא הדרת ציבורים מסוימים וללא נקיטת פעולות אפליה בין האוכלוסיות בישראל. יש לעודד כל צעד שבא לחזק את שמירת הסטטוס-קוו, המגן על צביונה היהודי של המדינה".
+רשות הבדואים תועבר למשרד לשוויון חברתי
22:59 22/01/23  |  עידן יוסף
הממשלה החליטה, בהתאם לסעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר ממשרד הרווחה והביטחון החברתי למשרד לשוויון חברתי את שטחי הפעולה של הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ושל האגף הבכיר לפיתוח כלכלי חברתי בחברה הבדואית בנגב.
+הדיונים על הוצאת נתניהו לנבצרות יחלו השבוע
22:43 22/01/23  |  עידן יוסף
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה תחל השבוע בדיונים במשרד המשפטים, על האפשרות לחייב את נתניהו לצאת לנבצרות. בדיונים ישתתפו בכירים גם במשרד המשפטים וגם בפרקליטות (הארץ).
+הממשלה מקפיאה את מיזם חילון השבת
22:10 22/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהתאם להסכמים הקואליציוניים האוסרים פגיעה בסטטוס-קוו צפויה המדינה להפסיק לסבסד כניסות חינם לאתרי מורשת וידע הפתוחים בשבת אותו הנהיגה הממשלה הקודמת והמימון משבת ישראלית יישלל אם לא יהיה באירועים חילול שבת  ▪  השר לשעבר טרופר: כמה עצוב שיש מי שסוגר כעת את השער. השבת לא צריכה להיות כר למריבות אלא הזדמנות לחיבורים סביב תרבות, מורשת ורוח"
חילי טרופר חונך את מיזם שבת ישראלית
+ראשי סיעות הקואליציה סיכמו להסדיר חלוקת הסמכויות בין סמוטריץ' וגלנט
20:15 22/01/23  |  עידן יוסף
בישיבת ראשי קואליציה דובר על כך שהמנהל האזרחי צריך לאכוף יותר את החוק לגבי הפלשתינים בהמשך למסמך שהציג בן-גביר בממשלה. יוקם צוות שיטפל בחאן אל אח'מר, הצוות יכלול כנראה בין היתר את: יריב לוין, איתמר בן-גביר, יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' - טרם ברור אם יהיה קבינט. כמו-כן, יוסדרו הסמכויות בין סמוטריץ' וגלנט (ישראל היום).
+הנטיעות אושרו על-אף חשש מהתפרעויות בדואים
19:43 22/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנהלת קק"ל המשמשת כזרוע הביצוע של רשות מקרקעי ישראל אישרה בשיחה טלפונית את הנטיעות בנגב, לאחר הלחץ שהפעיל השר וסרלאוף
יצחק וסרלאוף [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+השר זוהר ימנה את ד״ר חיים פרלוק ליו״ר המועצה לתרבות ואמנות
14:13 22/01/23  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר ימנה את ד״ר חיים פרלוק ליו״ר המועצה לתרבות ואמנות. שר התרבות והספורט מיקי זוהר צפוי למנות את ד״ר חיים פרלוק ליו״ר המועצה לתרבות ואמנות.

ד"ר פרלוק עמד בעבר בראשות המועצה, בין השנים 2003-2015 וכעת מיועד לחזור לתפקיד. הוא אף שימש לסירוגין כיו״ר המדורים לתיאטרון, מוסיקה, פרינג׳, פסטיבלים, תרבות בקהילה, בתי ספר למשחק, תרבות ומורשת ו-תרבות ערבית והיה חבר בוועדות איתור שונות במשרד התרבות והספורט. בתפקידיו הציבוריים האחרים מכהן ד"ר פרלוק כיו״ר אגודת החתמים בישראל, חבר הנהלה בארגון ״ICLAM", יו״ר העמותה של בית החולים לחיות הבר, האגודה למען הקשיש בתל אביב-יפו ועוד. המינוי ייכנס לתוקף בעוד מספר שבועות לאחר סיום ההליך הפורמלי כנדרש בחוק ובכפוף לאישור הממשלה.
+הממשלה אישרה את המלצות וועדת סל שירותי הבריאות לשנת 2023
13:44 22/01/23  |  מירב ארד
היום אושרו בישיבת הממשלה המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות 2023 ובהן הכנסת כ-120 תרופות וטכנולוגיות, בהם טיפולים עבור למעלה מ-350 אלף אנשים בעלות כוללת של 650 מיליון ש"ח לשנת 2023, מתוכם 100 מיליון שייכנסו לתוקף ב-1.7.23. בין התרופות והטכנולוגיות הבולטות שיכנסו לסל:
מניעה ובריאות הציבור: חיסון כנגד שלבקת חוגרת לאוכלוסיות בסיכון ולבני 65 ומעלה, חיסון פרבנר כנגד דלקות ריאה, משקפי ראיה לילדים עד גיל 7, הרחבת הגילאים הזכאים לבדיקות סקר בהריון ועוד.
+הממשלה אישרה להאריך את הגדרת יישובים ואזורים כבעלי עדיפות לאומית
12:42 22/01/23  |  מירב ארד
הממשלה אישרה (יום א') את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להאריך עד לסוף חודש אפריל 2023 את הגדרת יישובים ואזורים כבעלי עדיפות לאומית.

הגדרת היישובים והאזורים נועדה, בין השאר, לצמצום פערים, לעידוד הגירה לאזורי הפריפריה ולחיזוק יישובים מרוחקים וכד'.
+בעקבות פסיקת בג"ץ נגד דרעי
10:04 22/01/23  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
איני מבין למה הציבור הש"סניק, שכולו ספרדים, המחזיר עטרה ליושנה, לא מוקיע את דרעי כאחרון הגנבים, כי הוא בגד בערך הכי מקודש לספרדים: כבוד, יושרה, ניקיון כפיים
דרעי. הפך למגניב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+האופוזיציה מחרימה דיוני ועדת החוקה בכנסת
08:27 22/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שבעת חברי האופוזיציה החברים בוועדת החוקה הודיעו כי לא ישתתפו בדיונים כל עוד לא תונח בפניהם חוות דעת של הייעוץ המשפטי של הכנסת וכל עוד לא יובטחו הליכי דיון נאותים
שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ רוטמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק שמיר   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   ש"ס   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רה"מ נתניהו פיטר את אריה דרעי מתפקידיו בממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
22/01/23 18:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
אני האדם האחרון שמאמין בסטראוטיפים עדתיים, גזעיים ולאומיים. אני מתקומם בכל פעם שמדביקים תווית של נוכלים ליהודים, קמצנות לסקוטים, אלימות למרוקאים. כל אדם הוא יציר עצמו ויכול להיות אדם הכי מסודר בעולם שנולד במצרים והברדקיסט הכי גדול שנולד בגרמניה. יכול להיות משפטן דגול ממוסול ואידיוט מושלם שהוא בריטי. האדם הוא לא תבנית נוף מולדתו, עמו או משפחתו. האדם הוא תבנית אישיותו, שמושפעת כמובן מסביבה, אך מעוצבת בראש וראשונה מרצונו.
22/01/2023  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
שבעה חברי האופוזיציה החברים בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת הודיעו (יום א', 22.1.23) כי יחרימו את דיוני הוועדה הצפויים לעסוק בימים הקרובים בשינוי חוק יסוד השפיטה. זאת, בטענה שהדיונים מתקיימים ללא חומרי רקע מקצועיים נאותים ותוך התעלמות מהייעוץ המשפטי של הכנסת.
22/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לפטר מחר (יום א', 22.1.23) את שר הפנים והבריאות ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, מן הממשלה. הפיטורים מתואמים בין נתניהו לבין דרעי, לאחר שבשבוע שעבר פסק בית המשפט העליון כי על ראש הממשלה נתניהו, לפטר את דרעי. מאז שניתן פסק הדין ביום רביעי ועד היום נמנע נתניהו מלשלוח לדרעי מכתב פיטורין.
21/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חייב להעביר את אריה דרעי מתפקידו כשר הפנים ושר הבריאות. כך אומרת (18.1.23) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, בעקבות פסק דינו של בג"ץ שהורה לנתניהו לעשות זאת. עוד מדגישה מיארה, כי מאחר שנגד נתניהו תלוי ועומד כתב אישום, הוא עצמו אינו יכול ליטול לידיו שני תיקים אלו, ולכן "יש למנות גורם אחר" לשני המשרדים.
19/01/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם על צו המבטל את המכס החל על מוצרי גבינות שונים. ביטול המכס על גבינות צפוי להוזיל את הגבינות לצרכן. כמו-כן, ביטול המכס יגדיל את מגוון הגבינות המיובאות לארץ, כך שהצרכן יוכל ליהנות ממבחר רחב יותר של גבינות.
19/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לא לתת מקום לאירועים מצערים מהעבר להשתלט על מערכות היחסים בהווה    לא לתת להתחשבנויות כאובות מהעבר לפקוד את חיינו בהווה    לא לתת לשנאה להדיח את האהבה"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il