"לראות ת'בן אדם" - קמפיין ייחודי של סטודנטים נכים בהשתתפות "החמישייה הקאמרית" יעלה בתחילת השבוע הבא לאוויר באמצעות מקאן קהילות.
הקמפיין בהשתתפות נכים ולא נכים לא קורא לתרומות אלא מנסה להיאבק במקובעות של החברה ושינוי התפישה לאנשים בעלי מוגבלויות.
בהודעה משותפת של יוסי בן-טוב ועדי לי רן (ממקאן קהילות) עינת אובל ורוני וינר (יוזמי "לראות ת'בן אדם") מסבירים הארבעה את מהות הקמפיין:
ב"מדף" של הנכים אין הרבה מבחר והזדמנויות להתפתחות אישית. לכן אנחנו כאן. לטפח גישה שרואה כל נכה כישות נפרדת ולא כקולקטיב. נכה - כאדם יחיד במינו, עם היכולות והרצונות האישיים, אנחנו כאן לטפח גישה המאפשרת לו את יכולת הביטוי העצמי. הגשמה של גישה זו, משנה לא רק את הדימוי של הנכים, אלא של כל יחיד בחברה בהתמודדות עם המגבלות שלו למיניהן מול הגדרות החברה.
הטיפול שלנו ב'בעיית הנכות' היא הומוריסטית ומסיטה את תשומת הלב מהבעיה הניראית לעין, כמו למשל הסרטון שמציג אדם נכה, קטוע יד וכל מה שמפריע לו זה שהוא מזייף בשירה...
זאת הזווית הייחודית שלנו אל מול התייחסות החברה לבעלי מוגבלויות. לא נכה כנכה- אלא נכה כבן אדם.
משתתפים בקמפיין: רמי הויברגר (עצלן), מנשה נוי (לא מרוכז), דב נבון (מפחד מסמכויות), שרית וינו-אלעד (משמידה מכשירים חשמליים), קרן מור (לא מסוגלת עם העיניים שלה..) גיל גרינברג (לא מצליח לזכור שיר של אביב גפן), גלי וינטראוב (לא יודעת לספר בדיחות), מיקי (לא יודע לשיר), ענבל (לא מתמצאת בדרכים).
קרדיטים כולם בהתנדבות: ברודקאסט, יריב בראל, m.r.m (מבית מקאן אריקסון שתרמו אינטרנט), קשת, רשת, טלעד, יס, ערוץ 10, קרנית מנדל. ענק פרסום חוצות (תורם שילוט).