|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
מירב בן ארי בדיון הוועדה הבוקר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רוטמן הסכים להסדר ומנע פיליבסטר במליאה

יש עתיד שוב בהסכמות עם הליכוד: הפיליבסטר של האופוזיציה שתוכנן על שלושה חוקים בוטל ובתמורה ח"כ שמחה רוטמן ויתר על דרישתו לכנס הערב שוב אחרי המליאה את ועדת החוקה האופוזיציה פועלת לפוצץ את דיוני הוועדה
08/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

יש עתיד שוב בהסכמות עם הליכוד: הפיליבסטר של האופוזיציה שתוכנן על שלושה חוקים בוטל – ובתמורה ח"כ שמחה רוטמן ויתר על דרישתו לכנס הערב שוב אחרי המליאה את ועדת החוקה. הוועדה תתכנס מחר בשעה 08:30 להמשך הדיון, למרות שדיונים בימי חמישי חריגים.

ועדת החוקה המשיכה (יום ד', 8.2.23) להכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק מטעם הוועדה - הצעת חוק-יסוד: השפיטה (חיזוק הפרדת הרשויות). הצעת החוק כוללת את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וקביעה מפורשת בדבר חוסר שפיטות תוקפם של חוקי-יסוד.

לפי הצעת החוק: הוועדה תמנה 9 חברים, שהם: נשיא בית המשפט העליון, וכן שני שופטים שיצאו לקצבה שימנה שר המשפטים, בהסכמת נשיא בית המשפט העליון; שר המשפטים ושני שרים אחרים שתקבע הממשלה; שלושה חברי הכנסת שהם יו"ר ועדת החוקה, ושני חברי הכנסת אחרים, אחד מסיעות הקואליציה ואחד מסיעות האופוזיציה, כפי שייקבע בחוק. באופן זה, לראשונה מעוגן בהצעת החוק ייצוגו של חבר האופוזיציה כאשר חבר הכנסת שיכהן כחבר הוועדה מסיעות האופוזיציה ייבחר על-ידי סיעות האופוזיציה בהתאם להוראות שייקבעו בתקנון הכנסת. לאחר בחירת חבר האופוזיציה יבחר יו"ר הכנסת את נציג הקואליציה שיכהן בוועדה. חברי הכנסת יכהנו כחברי הוועדה כל עוד הם ח"כים ואם תמה כהונת הכנסת- עד שתבחר הכנסת חברים חדשים במקומם.

עוד נקבע כי לפחות אחד מנציגי השופטים בוועדה, לפחות אחד מנציגי הממשלה בוועדה ולפחות אחד מנציגי בכנסת בוועדה יהיו נשים. שר המשפטים יהיה יו"ר הוועדה. הרוב הדרוש למינוי שופטים לעליון יעמוד על חמישה חברי ועדה (במקום שבעה עד היום).

לראשונה קובעת הצעת החוק כי ועדת החוקה תזמן את המועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון להופיע בפניה לפני שהוועדה למינוי שופטים תכריע על מינויים: הוועדה למינוי שופטים תעביר לוועדת החוקה הודעה בדבר המועמדים בצירוף הערות הציבור שהתקבלו ולרשות ועדת החוקה יעמדו 30 ימים מיום ההודעה לזמן את המועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון להופיע בפניה. סדרי הדיון בוועדת החוקה ייקבעו בתקנון הכנסת. במקרה של כנסת חדשה יעמדו לרשות ועדת החוקה 30 ימים מיום שהוקמה.

הצעת החוק קובעת במפורש חוסר שפיטות תוקפם של חוקי-יסוד ולפיה: מי שבידו סמכות שפיטה על-פי דין, לרבות בית המשפט העליון, לא יידרש, במישרין או בעקיפין, לשאלה בדבר תוקפו של חוק-יסוד ולא יהיה תוקף להחלטה שהתקבלה בעניין כאמור.

[צילום: דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן פתח את הדיון: "בשבת הקרובה נקרא בעזרת ה' בבית הכנסת את פרשת יתרו 'ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל יראי אלוהים אנשי אמת שנאי בצע ושמת עליהם שרי אלפים שרי מאות שרי חמישים ושרי עשרות: ושפטו את העם בכל עת והיה כל הדבר הגדול יביאו אליך וכל הדבר הקטן ישפטו הם והקל מעליך ונשאו אתך: אם את הדבר הזה תעשה וצוך אלוהים ויכלת עמד וגם כל העם הזה על מקומו יבא בשלום'. שינוי שיטת בחירת השופטים בה אנו עוסקים בימים אלו היא המפתח לעמידה בכל האתגרים העומדים לפתחינו ורק לאחר שנשלים משימה הזו הכל יבוא על מקומו בשלום.


בהתייחסו לסדר דיוני הוועדה על הצעת החוק אמר: "כפי שפרסמתי - לבקשת הח"כים קריב וסעדה שביקשו לדעת מתי צפויות הצבעות - ייתכנו הצבעות היום או ביום שני. אם נצליח לנהל את הדיון עניינית נצביע, ואם לא - נקדיש את הזמן הדרוש למיצוי הדיון. אברך על דיון ענייני ולא אאפשר להפריע ולהציק".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ גלעד קריב (העבודה): "לאחר עשרות השעות שהקדשנו לשמיעה חד-צדדית על מינוי השופטים, הרעיון שחברי הכנסת ידברו שעה וחצי על חסינות חוקי היסוד היא דבר בלתי מתקבל על הדעת. אתה קבעת את הכלל איך נותנים למומחים לדבר באריכות ואנחנו עומדים על החובה למצות את הדיון. כמעט כל מרכיבי הרפורמה סבוכים. ודווקא הנושא של מינוי השופטים פשוט מאוד - השתלטות של רשות אחת על מנגנון מינוי השופטים בישראל. 8 מתוך תשעה הם מינויים קואליציוניים. תם עידן השופטים העצמאיים בעלי חוט השדרה והמקצועיים בישראל וזה רשום על שמך ועל שם השר לוין".

ח"כ אפרת רייטן (העבודה): "הנוסח הנוכחי מעמיד אותך, יו"ר הוועדה, בניגוד עניינים כי אתה קובע שתהיה חבר בוועדת השופטים. אתם לוקחים את בית המשפט ומנכסים אותו לקואליציה והולכים לשלוט פה בצורה מוחלטת. זו לא משילות אלא השתלטות".

ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי): "אני מרגישה בסרט אימה כשקבוצת אנרכיסטים יחד עם עבריינים חברו להרוס לנו את המדינה. האירוע הוא חוק יסוד דרעי, חוק הגליית מי שלא מכיר בדרכנו והחוק לחיסול מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. אחרי החקיקה הזו אף אזרח לא יוכל לעתור לבית המשפט. כיו"ר ועדה תיזכר כמי שהרס את המדינה שלנו".

ח"כ דבי ביטון (יש עתיד): "טרם מוצה ההליך ואין טעם לחוקק חקיקת בזק. הרי ברור שכל החקיקה מתבצעת רק כדי לחוס ולשחרר את אלו שפוחדים מריח הליזול בכלא. נמשיך להפגין ולהשמיע זעקתנו בכל הדרכים החוקיות".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד): "אני מברך אותך על הציטוט מפרשת השבוע, ועצוב שלא ציטטת את כל מה שכתוב שם 'לא טוב הדבר הזה אשר אתה עושה'. אם תקשיב לבכירי הכלכלנים, האקדמיה וההיי-טק תבין שאתה לא רק הולך להפיל עצמך אלא את כל העם. מה שאתם עושים עכשיו זה לשים סימן על המשך קיומה של מדינת ישראל ולא רק כיהודית ודמוקרטית".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "נחוצה רפורמה משפטית עמוקה אבל מה שאתם עושים עכשיו זה חיסול מערכת המשפט והשתלטות גורפת עליה. אם נגיע למצב בו הממשלה ששולטת לגמרי בכנסת תשלוט לחלוטין במערכת המשפט זה לא שאין הפרדת רשויות אלא תהיה רשות אחת בלבד. הנזק שתגרמו גדול מהתועלת".

ליו"ר הוועדה אמר: "אני יודע שאתה משרת אג'נדה שלך, אבל היום אתה משרת אג'נדה של מספר אנשים שרוצים לפתור את הבעיה הפרסונלית שלהם ואתם לוקחים את חוקי היסוד והופכים אותם לבדיחה, נוגעים בבסיס קיומה של מדינת ישראל כמדינה ציונית, בבסיס הקיום שלנו כאן. כשאתה מסתכל במראה, תחשוב את מי אתה משרת במהלך הזה. חד-משמעית אתה לא משרת את הרפורמות המשפטיות שצריך לקיים עליהן דיון ואשמח לעזור בזה אלא אתה משרת אינטרסים פרסונליים של אנשים שצריכים לפתור את בעיותיהם האישיות".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "אני יודעת שאתה מסתובב בעולם עם הספר שלך ומופיע בפני בכירים וכדאי שתשאל מהי אחת הפנינות של ישראל ויאמרו לך שעצמאות מערכת המשפט וחוזקה היא אחת הפנינות שלנו ומגנה עלינו. אתה משתמש בכלים של דיון שהוא לא דיון ובתפקידך כיו"ר ועדה כדי להחריב ולקרוע את העם".

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד): "בכנסת ישראל ישנם עבריינים מורשעים יש מואשמים שנמצאים בבית המשפט ויש גם הרבה מדוכאים של השב"כ שלו היו שומרים על המקורות שלהם גם הם היו מורשעים. הפריע לי שכתבת בעמדתך ששמעת את כל העמדות והחלטת לא לשנות מהנוסח כלום. שום דבר לא מצאת לנכון לתקן ולו בפסיק?"

ח"כ שלי מירון (יש עתיד): "בשעה כה קריטית, אני לא מבינה איך אפשר לייצג את העמדה בצורה אמיתית בדקת דיבור. יש לאפשר לכל הח"כים שיצאו לחזור ולהביע דעתם בדיון החשוב הזה ולתת קול למומחים שהגיעו ולמומחים שנרשמו".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד): "אני נחרדת מההתססה ממילים שאני שומעת מנציגי שמאל שיש להם אחריות לשמור על העם הזה לפחות כמו לי. אני שומעת איך העובדה שלא יהיו נציגי לשכת עוה"ד פוגעת בדמוקרטיה".

ח"כ מירב כהן (יש עתיד) התפרצה לדבריה: "רוצים למלט את ראש הממשלה ממשפט" והוצאה מהדיון כשהמשיכה להפריע לדברי גוטליב. גוטליב: "התנהגות ח"כ כהן מדגימה את הבורות הבלתי רגילה של האנשים האלו שלא מבינים שאין קשר בין משפט נתניהו לבין הרפורמה המשפטית ואני מקווה שאף אחד בשולחן הזה לא יצטרך לתת דין וחשבון על הרדיפה הפוליטית הזו. כל הקשר הוא לשמור על ביטחון ישראל ועל זכויות אדם".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ עופר כסיף (חד"ש תע"ל): "בכוונתי לפנות לוועדת האתיקה כנגד יו"ר הוועדה ואופן ניהול דיונה. ועדת האתיקה קבעה בעניין ניהול הישיבות שאופן התנהלות דיוני וועדות הכנסת משליך באופן ישיר על כבודה של הכנסת. אשר על כן ועדת האתיקה רואה חשיבות ברורה בהעברת מסר ברור ליו"רי הוועדות שעליהם לנהוג באופן ממלכתי ובאיזון בקביעת הרכב המוזמנים ואופן ניהול הישיבות ולהיזהר שסמכותם בנושא לא תהפוך "לעושר השמור לבעליו לרעתו" (ציטוט מקהלת). מה שקורה פה הוא 180 מעלות מכך".

ח"כ משה סעדה (הליכוד): "במקום למחות על הקריאה למרי אזרחי אני רואה את חברי האופוזיציה מחככים ידיים בהנאה במקום לגנות את הדברים החמורים. אני קורא די להסתה. אני מקווה שיקום מבוגר אחראי וינהל שיח אמיתי בוועדה".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי): "הדרך בה אתם מובילים את הרפורמה היא החמצת הזדמנות היסטורית לתקן את הדרוש תיקון. את כל הכוח העודף שאנחנו מבינים שיש בידי מערכת המשפט, שלמערת הפוליטית אין דרך להתמודד איתו, אתם מעבירים לצד השני. אתם הולכים למהלך כוחני ומה שיקרה הוא שיום אחד עלול או עשוי להתחלף השלטון.

"לגבי הוועדה למינוי שופטים הצעתך מביאה לרוב של 8:1. לכל הפחות אם שני השופטים שייבחרו בהסכמה, יהיה מצב של 5:4 והדבר יביא לכך שבחירת השופטים תיעשה ע"י רה"מ, זה ירד לפריימריז במפלגות. אני יודע שעמוק בלבך אתה בעד מערכת משפט חזקה ועצמאית, והצעתך רחוקה מלבטא את האיזון הנדרש. אם לחוקי היסוד יהיה מעמד מיוחד והם יהיו מבוצרים בדרך מיוחדת בהסכמות נרחבות בין קואליציה לאופוזיציה, אז צריך להיות להם מעמד מיוחד מול בית המשפט העליון. אבל ביום כזה שבחדר סמוך דנים על חוק דרעי, צריך להסתכל על הכל כחבילה. יש פה פספוס כי אנחנו רוצים את התיקון אבל לא בדרך הזו".

[צילום: דוברות הכנסת]

הד"ר מיכאל ויגודה, ראש היחידה למשפט עברי במשרד המשפטים: "אציג תובנות שעולות מהמקורות. נראה שהוויכוח הסוער סביב שיטת מינוי השופטים הוא לא דבר חדש ולאורך ההיסטוריה המאבקים בשאלת המינוי מלווה את ההיסטוריה העולמית והיהודית. היו"ר פתח בפסוק מפרשת השבוע ואזכיר אותו בעצות שיתרו נותן למשה בארגון מערכת המשפט ביציאת מצרים לפיו מי שאמור למנות את השופטים הוא ראש העם, "משה אתה תחזה". אחד מפרשני המקרא במאה ה-19 מדגיש שלפי הבנתו הפסוק אומר שלא תסמוך בזה על בחירת העם.. רק אתה תחזה ברוח הקודש מי ההגון לכך ושמת עליהם... וגם קביעות הדיינים לא תהיה ע"י בחירת העם, שאז יחלפו תמיד את העם הבוחרים אותם, רק אתה תשים עליהם. הנה לנו מקור של פרשן המסיק מהפסוק שהבחירה הראויה לא תבוא מלמטה אלא מלמעלה, השליט משה.

"פסוק אחר בתחילת ספר דברים אומר "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך..." ואקרא לכם דברים שכותב אברבנאל ותוכלו לראות שהוויכוח אינו חדש. לעומת דברים שציטטתי קודם, הוא כותב שמינוי השופטים יש מלכויות שהוא תחת יד המלך ויש ארצות שמינוי השופטים מסור לעם הארץ ואין למלך בזה דבר. הנה רואים במקורותינו את הוויכוח. בישיבה קודמת צוין שבתקופה קדומה מינוי השופטים היה בא מלמעלה ובתקופות מאוחרות יותר כשפחת הכוח השלטוני העם היהודי בחר בעצמו, הקהילות בחרו בעצמן והמהר"ל מפראג אומר שיש בכך חשש לחנופה ותלות. יש לזכור ששיטת המינוי שהייתה מקובלת בתקופת הגלות הייתה שהרבנים היו מתמנים בקהילות לתקופות קצרות של שנה עד שלוש וזה יצר תלות".

[צילום: דוברות הכנסת]

הפרופסור חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית: "עד עכשיו לא נשמע הקול שאומר איך הרפורמה תשפיע על בריאות הציבור והסביבה בישראל. אנחנו מביאים דאגה רבה מכך שהרפורמה תפר את מערכת האיזונים והבלמים בין הרשויות וזה ישפיע על הבריאות. לבטל לחלוטין כל ביקורת שיפוטית אומר שאפשר לחוקק חוק יסוד קורונה ששם את כולנו בבתים גם אם זו טעות. הדבר ישפיע על בריאות הציבור, בריאות הנפש, בריאות הסביבה והזכות לקבלת שירותי בריאות. הליכי הסביבה והבריאות מורכבים ונדרשים שופטים מקצועיים וברגע שיש פוליטיזציה של המשפט זה פוגע באמון ובבריאות הציבור. ראינו בקורונה שוב ושוב איך היה צורך בבית המשפט העליון בלא מעט החלטות. תארו לכם שיהיה ח"כ שידרוש להפסיק את חיסוני השגרה או שיחוקק חוק יסוד הזכות לעשן במקומות ציבוריים. לא יהיה מגן על בריאות הציבור. ההליך כפי שהעם רואה פה בדיונים מכניס לסטרס ואני מפציר בך לתת לדברים להירגע ואז לקדם אותם".

ח"כ ארז מלול (שס) קרא באמצע דבריו: "בינתיים זה מפריע רק לבריאות הנפש של חברי האופוזיציה". בעקבות דבריו אלו התפתחה מהומה וחברי האופוזיציה דרשו התנצלות ומשלא הפסיקו דבריהם הוצאו מהדיון. היו"ר ח"כ רוטמן: "לא שמעתי את האמירה וסבב הצעקות מונע התייחסות ובוודאי גינוי כשלא שומעים מה אמר ומה האמירה, ומי שרוצה להגיב בסבב צעקות על כל אמירה מוותר על זכותו לדבר".

רוטמן: "ח"כ שאשא ביטון וח"כ קריב היו צריכים להיעלב מדבריך, שכן בין אם אני מסכים או לא עם הדברים שעשו, הטענה כאילו בית המשפט העליון הגן בצורה יותר טובה על זכויות האדם מחברי הכנסת בתקופת הקורונה זו טענה מצחיקה"

תאריך:  08/02/2023   |   עודכן:  08/02/2023
עידן יוסף
+פגיעה בפריפריה: חופשי-יומי הוחרג מרפורמת רגב
15:40 08/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנחת 50% תחול רק על ערך צבור ועל מינוי חודשי  ▪  ח"כ מושיאשוילי: הפריפריה נפגעת מהעדר אפשרות לניצול מיטבי של המינוי היומי  ▪  האוצר: הרפורמה הוכרזה ללא מציאת מקור תקציבי  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: אם לא יהיה מקור בתקציב 2023 - לא יהיה תקציב
השרה רגב מציגה את הרפורמה לציבור
+השרים אקוניס וקיש יתפטרו מן הכנסת
14:47 08/02/23  |  עידן יוסף
השר אופיר אקוניס צפוי להתפטר מהכנסת בשעה הקרובה במסגרת החוק הנרווגי. גם השר קיש עשוי להתפטר אחרי שאיבד את תפקיד השר המקשר. בליכוד מצפים גם להתפטרותה של השרה גלית דיסטל אטבריאן (גלי צה"ל).
+אושר הצו המאריך בחצי שנה את האיסור על יבוא נשקי איירסופט
13:56 08/02/23  |  מירב ארד
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה (יום ד') את בקשת משרד הכלכלה והתעשייה להאריך בחצי שנה נוספת את הצו המבקש לאסור על ייבוא איירסופט, עד ה-15 באוגוסט 2023. בכנסת הקודמת קיימה הוועדה ארבע ישיבות בנושא, בהן האריכה פעם אחר פעם, לבקשת משרד הכלכלה, את איסור הייבוא, כדי לאפשר לממשלה לסיים את הליך החקיקה שנועד להעביר את הסדרת השימוש בכלים ממשרד הכלכלה למשרד לביטחון לאומי (לשעבר המשרד לביטחון הפנים). היום התייחס לכך היו"ר ביטן וביקש לדעת תוך כמה זמן תושלם החקיקה. הוא אף הבהיר כי אם הממשלה לא תקדם במהירות את אישור הצעת החוק אז זו תהייה הפעם הראשונה והאחרונה שבכוונתו לאשר את הצו.
+אושר תיקון לחוק הכניסה לישראל: קבלת פרטי נוסעים טרם הגעתם
11:43 08/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק  ▪  מטרת התיקון: ייעול תהליכי ביקורת הגבולות באמצעות קבלת פרטי נוסעים טרם הגעתם ליעד
התיקון אושר פה אחד [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+ההצבעה על הרפורמה המשפטית נדחתה לשבוע הבא
10:35 08/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עם תחילת הדיון הוצאו חברי אופוזיציה שהתקוממו על ההאצת ההליכים  ▪  ח"כ קריב: ם עידן השופטים העצמאיים בישראל  ▪  מרב מיכאלי: "אתם באים עם D-9 בספידים"  ▪  לפיד כתב עם תום הדיון: "שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית"
היו"ר רוטמן. "אין מקום לשיח" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חגי לוין / Hagai Levin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוטמן הסכים להסדר ומנע פיליבסטר במליאה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
8/02/23 18:20
2
חשדנית
8/02/23 18:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה קיימה (יום ד', 8.2.23) דיון ישיבת המשך בנושא הרפורמה להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית, שבה הציגה הממשלה את עמדתה להצעות הוועדה שעלו בדיון הקודם. היו"ר דוד ביטן פתח את הדיון והזכיר כי השינויים ברפורמה הוכנסו בין היתר לבקשתו ולבקשת חברי הוועדה, תוך שהוא טוען כי הוועדה לא קיבלה קרדיט מהשרה מירי רגב.
08/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 34) הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים כבר בכנסת ה-24, ובכנסת ה-25 הוחל עליה דין רציפות. נציגי משרדי הממשלה שנכחו בדיון היום הביעו הסכמתם להתקדם עם הנוסח שהוכן בוועדה בכנסת הקודמת. הצעת החוק אושרה פה אחד ללא מתנגדים וללא נמנעים. לדברי יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, "מדובר בצעד נוסף וחשוב בדרך לפטור מויזה לארה"ב. הוועדה בראשותי מחויבת לקדם כל צעד שיידרש כדי לברך על המוגמר בהקדם האפשרי".
08/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
וועדת החוקה של הכנסת המשיכה (יום ד', 8.2.23) בדיונים על רפורמת המשפט של שר המשפטים יריב לוין. הדיון הפעם נסב על "חוק יסוד: השפיטה". יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן ביקש להעביר עוד היום בקריאה ראשונה בוועדה הצבעה מקדימה על חלקים מהרפורמה.
08/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הליכוד הודיעה (יום ג', 7.2.23) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש בעת הזאת מח״כ דודי אמסלם להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. ח״כ אמסלם נענה לבקשת ראש הממשלה.
07/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות דנה (יום ב', 6.2.23) בהצעה להאריך את תוקפו של חוק הסמכויות המיוחדות לטיפול בנגיף הקורונה החדש ("חוק הקורונה הגדול") בשנה נוספת. החוק, המעניק לממשלה סמכות לקבוע הגבלות שונות למניעת התפשטות הנגיף, יוצג בנוסח חדש לוועדה בימים הקרובים תוך צמצום משמעותי בסמכויות המוקנות בחוק.
07/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
אלה נווה
אלה נווה
ארגון הבריאות העולמי הציע תקנות חדשות מהן עולה כי קיים חשש לכפיית טיפולים רפואיים, בין אם לצרכי ניוד בין מדינות ובין אם תחת הגדרת מצב חירום בשל פנדמייה כזו או אחרת
שואה [צילום: אמזלג מישל/לע"מ]
יוסי אוחיון
ההבדל בין שני האירועים שהשפיע על גודל האסון וכמות הנרצחים נובע מכך שבשנות הארבעים של המאה העשרים לעם היהודי לא הייתה מדינה ולא היה צבא
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il