|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מוסקו ורוטמן [צילום: מן הטלוויזיה]

ראיון של רוטמן לאולפן שישי שודר בניגוד לבקשתו

רגע לפני תחילת הראיון התחוור לח"כ שמחה רוטמן כי הראיון נועד לכתבה שתשודר ב"אולפן שישי" רוטמן התנצל בפני הכתב יגאל מוסקו והבהיר לו כי כאדם דתי הוא אינו יכול להתראיין לתוכנית המשודרת בשבת, אך מוסקו שידר את הראיון וביטל את הביקורת נגדו
18/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

תקרית חריגה בחדשות 12 גררה תגובות זועמות ברשת. העיתונאי יגאל מוסקו תיאם ראיון עם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, אולם רגע לפני תחילת הראיון התחוור לרוטמן כי הראיון נועד לכתבה שתשודר ב"אולפן שישי". רוטמן התנצל בפני מוסקו והבהיר לו כי כאדם דתי הוא אינו יכול להתראיין לתוכנית המשודרת בשבת.

אולם על-אף בקשתו, שודר הקטע בשבת. הבחירה לשדר את הקטע שבו מסרב רוטמן להתראיין לתוכנית מחללת שבת עוררה כאמור ביקורת. ח"כ אוריאל בוסו (שס) כתב בטוויטר כי "לשדר קטע בניגוד לבקשת המרואיין ששומר את השבת, זה ההוכחה שהם איבדו את זה לגמרי, פשוט בושה!"

מוסקו צייץ בטוויטר: "אין לי טענה לרוטמן - למרות שהראיון תואם דרך הדוברת שלו, יכול להיות שעקב העומס טעה והסכים, והוא בנימוס ביקש סליחה וביטל. לא התקיים ראיון. עכשיו מה הטענה? שגרמתי לו לחילול שבת בזה שצולם אומר שהוא לא מתראיין לשבת? הרי צילמתי אותו קודם שלושה ימים בוועדה! חפשו עילות אחרות".

בשיחה סגורה אמר רוטמן כי הוא אינו צופה בטלוויזיה ולא קובע לעצמו ראיונות. לדבריו, הראיון נקבע "בין ועדה לפגישה לביס בסנדביץ' שחיכה לי כמה שעות. קלטתי שזה לאולפן שישי. התנצלתי, וממש התבאסתי שלא עליתי על זה קודם, והלכתי".

מן התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית נמסר בתגובה לשידור: "בחירתה של חברת החדשות לשדר ראיון עם אדם דתי שביקש מראש לא לעשות זאת מבטאת חוסר כבוד אנושי ברמה הבסיסית ביותר, מנוגדת לכללי הרשות השנייה ובכוונתנו להגיש תלונה בנושא.

"תגובתו של העיתונאי יגאל מוסקו בטוויטר מקוממת וממחישה את הפער התפישתי וחוסר ההבנה לאורח החיים הדתי. השידור האמור מצטרף לתופעה הולכת וגוברת של פגיעה חמורה בייצוג הציבור הדתי בפרט ושומרי השבת בכלל, בתוכניות האקטואליה המשודרות בשבתות ובחגי ישראל, באופן בו ניכרת פגיעה ממשית ביכולת להביע עמדתם בענייני דיומא חשובים שיש בהם כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות, ובניצול מכוער של אולפנים "נקיים מדתיים" כדי להשתלח בהם ובדעותיהם.

"ריבוי תוכניות האקטואליה והחדשות ברדיו ובטלוויזיה בשבתות, בהן כאלה המשודרות בשידור חי, פוגע בייצוג הניתן לעמדות ציבור שומרי השבת, שלרוב אוחזים בדעות שמרניות. העיסוק בתוכניות אלה בסוגיות פוליטיות פוגע בייצוג הניתן לאנשים דתיים ומסורתיים, בכמה היבטים מרכזיים:

  • א. לעתים משודרים אייטמים שליליים המצריכים תגובה מיידית. מתן תגובה שכזו אינו אפשרי באשר המותקף אינו יודע כלל שהותקף, היות שהוא אינו מאזין לרדיו או צופה בטלוויזיה בשבת. בהעדר יכולת להגיב "מפומפמות" לאורך כל השבת במהדורות החדשות השונות ברדיו ובטלוויזיה הכפשות נגד שומרי שבת מבלי שתינתן לפרסומים אלה תגובה כנהוג ומבלי שניתן יהיה להפריכם.

    ב. אין נציגות דתית באולפנים והדיונים אינם מאוזנים, בפרט בסוגיות השנויות במחלוקת ציבורית עזה, כגון סערות בנושאי שבת, הכותל הרפורמי, הגיור, זוגיות להט"בית ועוד, נשמעת מפי הפרשנים החילוניים באולפנים עמדה חד-צדדית. מדובר בנורמה פסולה מבחינה עיתונאית ואתית, שבה למשך יממה שלמה מושתק מהשיח הציבורי קול משמעותי של לפחות 45% מהציבור היהודי שאינו צופה בשבת בטלוויזיה! (כך על-פי מחקר של קרן אביחי מ-2012. על-פי פרסומים בעיתונות, מאז ועד היום אף עלה משמעותית שיעורם של מנותקי הטלוויזיה בשבת, לאו-דווקא מטעמים דתיים).

    ג. לעיתים משודרים בשבת ראיונות או כתבות על דתיים כאשר על המסך מופיע הכיתוב "צולם ביום חול". לדעת רוב פוסקי ההלכה, ההשתתפות בשידור שכזה אסורה, והדבר דומה לחנות עליה תלוי שלט בו נכתב "הסחורה גנובה, אבל לא אני גנבתי" (נימוק זה נידון בבג"ץ באריכות ובכובד ראש). דומה הדבר להזמנה של אזרח שומר מצוות לסעוד במסעדה לא כשרה – שגם אם לא יטעם בה מאומה ייחשב לו הדבר כחילול השם... משכך, אפילו בקשת תגובה לאייטם שישודר בשבת מעמידה את האזרח הדתי המגיב בבעיה הלכתית, שכן בעצם מסירת התגובה הוא תורם לחילול שבת. חמורה לא פחות, ההתנהלות בה מרואיינים שומרי מצוות אינם מיודעים מראש על כך שראיונות שנערכו איתם ישודרו בשבת – דבר הנוגד את אמונתם הדתית האוסרת אף סיוע לחילול שבת.

    ד. תוכניות אקטואליה המשודרות בשבת מדירות את שומרי השבת מלהופיע בהן וגורמות לאפליה מטרידה ביכולת החשיפה על-רקע דתי. גם השתתפות של שומרי השבת בתוכניות המשודרות בשבת היא בעייתית מאוד, ולכן על כל הרשויות לתת את הדעת כיצד למנוע מצב של פגיעה בשוויוניות בשידוריהן בשבת, כגון יידוע המרואיין כי התוכנית תשודר בשבת וקבלת הסכמתו המפורשת לכך בכתב.", לשון התגובה.

תאריך:  18/02/2023   |   עודכן:  18/02/2023
עידן יוסף
+שני אנשים בלבד עוסקים בארץ בהערכות לאיום רעידת אדמה
09:34 19/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רק 50 מתוך 1,600 בתי ספר חוזקו מפני רעידות אדמה  ▪  ראש המכון הגאולוגי מזהיר כי רעידת האדמה האחרונה בטורקיה צריכה לעורר דאגה עבור ישראל שכן רמת הפעילות הסייסמית עלתה  ▪  מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית לרעידות אדמה בישראל אמיר יהב ציין כי בוועדה חברים כ-40 ארגונים, והתקציב צומצם מ-15 מיליון ל-6 מיליון  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת דורש להקים משרד שיהיה אחראי על אסונות טבע, מצונאמי וסופות ועד רעידות אדמה
לוי. למה אין שר לנושא? [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+לוין: בג"ץ מהנדס את תוצאות הבחירות בדיעבד
18:55 18/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים קורא לבחינה מעמיקה של מערכת אכיפת החוק ומערכת בתי המשפט, בעקבות חששות שעלו בעקבות החקירה בעניינו של דרעי  ▪  מביע דאגה משיטת מסע הדיג, כלשונו, בה משתמשת מערכת אכיפת החוק
לוין. "נקודת שיא בהתעמרות בעינוי דין" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הרשות השנייה   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראיון של רוטמן לאולפן שישי שודר בניגוד לבקשתו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
שר המשפטים יריב לוין קורא לבחינה מעמיקה של מערכת אכיפת החוק ומערכת בתי המשפט, בעקבות חששות שעלו בעקבות החקירה בעניינו של חבר הכנסת אריה דרעי. החקירה, שנמשכה למעלה מחמש שנים, הביאה להחלטה לגנוז את התיק מחוסר ראיות. לוין הדגיש כי בשנות החקירה נגרר שמו בבוץ כמי שחשוד בעבירות הציבוריות החמורות ביותר, ענייניו נסרקו במסרקות ברזל, ומיטב המשאבים הוקצו כדי לבחון את אשמתו ואת הראיות לה בחקירה שבה נגרר שמו בבוץ כמי שחשוד בעבירות הציבוריות החמורות ביותר. לדבריו, הותירה את המערכת הפוליטית כולה בעמדת המתנה וחוסר ודאות.
18/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת הכנסת לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) הגישה הלילה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים נגד השוטרים שפגעו לטענתה בגופה ובחסינותה הפרלמנטרית כשכיתרו אותה וחדרו למרחב האינטימי שלה כשהגיעה במסגרת תפקידה לזירת הריסת מטע זיתים בעמק שילה, השבוע.
17/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
התנהלות חברות הביטוח בעניין תיקון כלי רכב במוסכים שאינם מוסכי הסדר ובעניין השמאים עלתה (יום ד', 15.2.23) לדיון בוועדת הכלכלה. זאת ברקע טענות ופרסומים לפיהם חברות הביטוח מקשות על המבוטחים שלהן לתקן את רכבם במוסך שאינו בהסדר עמן. בפתח הדיון התייחס היו"ר דוד ביטן לנושא מחירי החלפים, ואמר כי הוא צריך להיות המחיר האמיתי ומה שחשוב הוא שהצרכן לא צריך לשלם יותר גם לא בפרמיה. הוא הוסיף כי כבר לפני 7 שנים צריך היה לטפל בנושא מוסכי ההסדר ורשימות השמאים, והגיעה העת לעשות זאת.
16/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשות המים מתריעה על בעייתיות העשויה להתעורר מהצעת חוק משאבות המים בשבת, שיזמו חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר. מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המקרקעין (תיקון - מנגנון שבת למשאבת מים), התשפ"ג-2022. 19 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, ללא מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
16/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ד', 15.2.23) את הצעת חוק שירות ביטחון (הצבת יוצאי צבא בשירות בתי הסוהר) התשפ"ג-2023, לקריאות שנייה ושלישית, בדיון בו השתתף השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן-גביר.
15/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il