|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
בליי ורוטמן. עוד עימות בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רוטמן הודיע על תחילת הצבעות בשני חוקים

הצעת החוק להצבעה כוללת דרישה כי על בית המשפט העליון להכריע בביטול חוקים ולקבוע מנגנון להעברת שאלות חוקתיות לבית המשפט העליון הצעת החוק כוללת גם מנגנון התגברות המאפשר לרוב של 61 ח"כים "לחסן" מראש חקיקה נגד ביקורת שיפוטית
28/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הודיע כי הוועדה תצביע (יום ד', 1.3.23) בשעה 9:00 לקריאה ראשונה על הצעת החוק מטעמה - חוק יסוד: השפיטה - ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות.

הדבר נועד לחזק את הפרדת הרשויות בין הרשות המחוקקת והמשפטית של השלטון. ההסדר המוצע עוסק בביקורת שיפוטית על חקיקה, וכולל את הרכיבים הבאים:

הצבת דרישה שביטול חוקים, הגבלת תוקפם או שינויים ייעשו רק בבית המשפט העליון, בהרכב של כל שופטיו (למעט שופט שנמנע ממנו) ובתמיכה של 80% מההרכב, אשר קבעו כי "החוק סותר בבירור הוראה בחוק יסוד, שהרוב הדרוש לשינויה או התנאים לפגיעה בה קבועים בחוק יסוד" או כי החוק לא התקבל בכנסת ברוב או במספר הקריאות הדרושים לקבלתו על-פי חוק יסוד, חוק או תקנון הכנסת;

קביעת מנגנון להעברת שאלות חוקתיות לבית המשפט העליון; וקביעת מנגנון התגברות שיאפשר לרוב של 61 ח"כים "לחסן" מראש חקיקה מפני ביקורת שיפוטית עליה, גם כשהחוק עומד בניגוד לאמור בחוקי היסוד, וגם "להתגבר" בדיעבד על פסק דין של בית המשפט שקבע כי החוק אינו תואם את חוקי היסוד, וזאת למשך פרק זמן של עד שנה מסיום כהונת הכנסת שחוקקה את ההסדר המתגבר, ואם התקבלה החלטה בכנסת העוקבת - תוקפו יהיה קבוע, תוך קביעת החרגה ביחס לסעיפים מסוימים בחוק -יסוד: הכנסת אשר נדרש כיום רוב של 80 ח"כים לשינויים.


כמו-כן, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, פרסם התנצלות ליועץ המשפטי של הוועדה לאחר שכינה אותו "חבר אופוזיציה" וגער בו. התנצלות זו באה לאחר שהיועץ הביע דאגות לגבי הצעת החוק.

גם התמיכה ברפורמה המשפטית גוברת, כאשר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, פרופסור נחום רקובר, הביע את תמיכתו ברפורמה המשפטית במכתב לשר המשפטים, יריב לוין, ולרוטמן. לדברי רקובר, התיקון המקודם נועד לתקן עיוות גדול של מערכת המשפט. לטענתו, שופטי בית המשפט העליון מתעלמים לחלוטין מהחובה להקים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ובמקום זאת נותנים לערכים הנעלים של חוק היסוד פרשנות מעוותת הסותרת לחלוטין את הערכים היהודיים.

תמיכתו של רקובר מצטרפת לשורה ארוכה של אנשי משפט התומכים ברפורמה המשפטית שמקדמים כיום לוין ורוטמן. מדובר בשינוי משמעותי, בהתחשב בכך שעד כה נשמע בעיקר קולם של מתנגדי הרפורמה. קמפיין חדש מבקש להכניס את קולם של התומכים הרבים לשיח.


תאריך:  28/02/2023   |   עודכן:  01/03/2023
עידן יוסף
+שמירת דינים או שבירת דינים
13:35 01/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בואו נצא כל אחד מאזור הנוחות שלו, בואו נשים רגע בצד את האינטרסים הצרים של כל זרם  ▪  אנו חיים במדינה יהודית ודמוקרטית, שני ערכים שווים אשר כולנו חייבים לחיות עמם
ברק. דורסנות עדינה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לוין, רוטמן, ככה לא בונים מהפכה
13:21 01/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בין אם מה שעשתה הכנסת ב-1992 היה רפורמה או מהפכה, ובין עם מה שמנסה הכנסת לעשות כיום היא רפורמה או מהפכה, ברור שב-1992 הרפורמטורים/המהפכנים הצליחו וכעת קשה אפילו לראות את ניצני ההצלחה  ▪  חכם לומד מניסיונם של אחרים ונראה שלוין ורוטמן לא למדו כלום מהניסיון שנצבר ב-1992
לוין. לא מאוחר מדי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"יום השיבוש": רימוני הלם ועצורים במחאות נגד הרפורמה
13:19 01/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר בן-גביר: "לא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים"  ▪  מארגני יום השיבוש הלאומי: "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית"  ▪  השר סמוטריץ': "את מפגיני ההינתקות פירקו במכות וזרקו לכלא, הרפורמה תביא לשיווין"
רימוני הלם באזור תל אביב
עמותים בין מפגינים למשטרה בתל אביב [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+נאבקים נגד האליטה האשכנזית
13:08 01/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
ההנהגה של מפלגות האופוזיציה אינה היורשת של מפא"י והמאבק נגד האליטה האשכנזית הוא מאבק נגד רוחות רפאים  ▪  האליטה השלטת מאז המהפך ב-1977 היא של הליכוד ואם יש למישהו בליכוד טענות לגבי מצבם של המזרחיים בפריפריה, שלמרות נאמנותם לליכוד הליכוד מעולם לא דאג להם, הכתובת היא הליכוד
נתניהו. אליטה אשכנזית לתפארת הליכוד [צילום: אלכס קולומויסקי]
+המשטרה משתמשת באמצעים לפיזור המחאה בדרך השלום בת"א
12:50 01/03/23  |  מירב ארד
יום "השיבוש הלאומי": המשטרה פועלת תוך שימוש באמצעים, לפיזור המוחים בדרך השלום בתל אביב. בכביש 1 עצרה המשטרה שני מתפרעים ועיכבה שלושה נוספים בחשד שתכננו לחסום את הכביש באמצעות הצתת צמיגים.
+פסקת ההתגברות אושרה לקריאה ראשונה
10:56 01/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האופוזיציה החליטה להחרים את ההצבעה בוועדת החוקה  ▪  ח״כ עופר כסיף: ״זאת דיקקטורה, לא נהיה חלק מזה״  ▪  אחר-הצהריים תצביע הכנסת בקריאה טרומית על חוק הנבצרות ועל חוק עונש מוות למחבלים
רוטמן. הגביל את רשות הדיבור בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+המשטרה: בשל המחאה נחסמו לתנועה מספר רחובות בתל אביב
10:11 01/03/23  |  מירב ארד
משטרת ישראל מעדכנת כי בשל המחאה בקרית הממשלה (צומת בגין/קפלן ת"א). הרחובות הבאים נחסמו לתנועה: ⁩רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין; ⁩צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה מופנת לשיקועים); גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי). כמו כן, נחסמו העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.
+המשטרה עצרה 4 מחוסמי צומת הכפר הירוק
09:27 01/03/23  |  איציק וולף
ארבעה מפגינים נעצרו בצומת הכפר הירוק, לאחר שהשתתפו בחסימת הכביש.
+השר בן גביר: הנחיתי שלא לאפשר חסימת כבישים מרכזיים
09:19 01/03/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע כי הנחה את המשטרה שלא לאפשר חסימת כבישים מרכזיים.

"בתום הערכות מצב שוטפות שקיימתי הלילה והבוקר עם המפכ"ל, ממ"ז ירושלים וסממ"ז תל אביב הנחיתי את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים", כתב בהודעה שפרסם. עוד הוסיף כי הוא בדרכו לחפ"ק המשטרתי בתל אביב על מנת לוודא שהסדר יישמר.

+פעילי מחאה חוסמים דלתות של רכבות ומשבשים את לו"ז הרכבת
08:22 01/03/23  |  איציק וולף
פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית חוסמים את הדלתות של רכבות באזור תל אביב, ומשבשים את תנועת הרכבות. זאת, כחלק מפעילויות המחאה המתוכננות היום.
+השר בן צור: אסור למדינה מתוקנת לאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים ראשיים
08:12 01/03/23  |  איציק וולף
השר יואב בן צור (ש"ס) הגיב על חסימת כביש מספר 1 וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי כמדינה מתוקנת אסור לנו לאפשר לאנרכיסטים פורעי חוק להשבית את המדינה בחסימת צירים ראשיים ולמנוע מאזרחים להגיע למקום חפצם.

+עזיבה המונית
08:05 01/03/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - בהצלחה, נשיכות, דאגה, עלילות, תפירות, מוצדקות ועזיבה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
עוזבים בגלל הדיקטטורה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+מפגינים חסמו בתיל את כביש מספר 1
07:59 01/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חסימת הכביש הלא חוקית בוצעה כחלק מפעילויות "יום השיבוש הלאומי" שעליו הכריזו מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית  ▪  שיבושי תנועה כבדים צפויים במהלך היום
חוטי תיל לרוחב כביש ירושלים-תל אביב [צילום: 'אחים לנשק']
+גישושים בקואליציה לפסק זמן בחקיקת הרפורמה
07:20 01/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גורמים בקואליציה הציעו להקפיא את דיוני הרפורמה בשני ימי הדיונים של השבוע הבא ולעצור את קידום הרפורמה למשך שבוע וחצי לצורכי הידברות עם האופוזיציה
ח"כ רוטמן. היום יתקיימו הצבעות בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לעמוד כחומה בצורה
07:07 01/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
יש לעמוד כחומה בצורה מול המבקשים להתנקש בדמוקרטיה הישראלית  ▪  הסכנה החמורה ביותר היא הרחבת השסע, הקריאה למלחמת אחים, ההתפוררות החברתית המובלת בימים אלה על-ידי סרבני קבלת תוצאות הבחירות
מהפיכה צבאית באוויר [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+פעמוני אזהרה: "ביטול עילת הסבירות - אסון לטבע"
02:51 01/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מזהירה יו"ר הוועדה לענייני הצעירים  ▪  נציגי ארגוני טבע וסביבה הציגו בוועדה שורת פסקי דין שע"י עילה זו מנעו בינוי על קרקע מזוהמת, הוצאת רישיון הפקה למפעלי ים המלח והרחבת בתי הזיקוק
זנדברג. מודאגת מהגלת זכות העמידה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גלנט: כל קריאה לסרבנות - פגיעה בביטחון ישראל
18:18 28/02/23  |  איציק וולף
שר הביטחון, יואב גלנט, ביקור בחטיבה המרחבית אפרים, ונפגש יחד עם סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם, קצין המילואים הראשי תת-אלוף בני בן ארי ומפקד החטיבה אלוף-משנה מורדי וייס, עם לוחמי גדוד המילואים 363 אשר נמצאים בימים אלה בשירות מילואים בגזרה.

"כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל, אסור לאף אחד להשתמש בסמל היחידה, בסמל צה"ל או בדגל ישראל על מנת להצדיק צד אחד. בשום פנים ואופן לא קוראים לסרבנות בשום מקום, בשום גזרה, בשום חיל ובשום יחידה", אמר גלנט לחיילי המילואים.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוטמן הודיע על תחילת הצבעות בשני חוקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
בעקבות הערותיו של ח"כ גלעד קריב (העבודה), מבקש יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן לקדם מודל משולב בין ביקורת שיפוטית חזקה שתתקיים ברוב מיוחס לבין ביקורת רכה של "אי התאמה" שתתקבל ברוב רגיל.
28/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
גילוי נאות: לא מתמול שלשום דעתי על יריב לוין גרועה. כבר כתבתי כאן כי לפני שנים רבות הדלפתי להארץ מסמך שהעיד על רוח הוסאל שלו ביחסיו עם העבריין דוד אפל. גם הצגתיו בפני בכירים בפרקליטות. לא היה בו דבר פלילי. אך היה בו משהו פסיכולוגי מעיק. ידעתי כי לוין דורסני. אילו נולד קתולי, חלילה, היה חבר במסדר הישועים. אינטליגנטי אך קיצוני, ונטול תבונה שצריך להביא בחשבון שיש גם צד שני ולא תמיד ניתן או כדאי למעוך אותו, ומגבלות הכוח הן עובדות.
28/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אני מכיר המון ישראלים שלא יאהבו את השורות הבאות. חלקם יגיבו בקללות וגידופים. אחרים יישארו אדישים ויש גם מי שטרם איבד תקווה. ועדיין, ישראל בסוף פברואר 2023, היא אוסף של אנשים שחיים בטריטוריה אחת (צפופה), ללא מנהיג. בנימין נתניהו איבד את השליטה על ההגה. הוא נגרר אחרי האירועים. כמו מביט בהם מהצד ולא מחזיק בתואר ראש ממשלת ישראל. שותפיו מושכים בו כמריונטה. החרדים והתקציבים, רוטמן-לוין וההפיכה המשטרית שנועדה להציל את נתניהו מהמשפט, תקציב שעובר בחופזה בערב שבת ללא בשורה בנושא יוקר המחיה, פירוק משרדי ממשלה (ומינוי 2 שרים במספר משרדים), ועכשיו גם הסלמה ביטחונית.
28/02/2023  |  גדי חוטמן  |   יומני בלוגרים
רצח האחים הלל ויגל יניב ז"ל בידי מחבל פלשתיני בשומרון קורע לב. הם מלח הארץ, אוהביה ומגיניה, ושום מחלוקת לא תעמעם את הכאב. בזעמם על הפשע הנורא תקפו מתנחלים עבריינים אזרחים בכפר חווארה, הציתו בתים ושרפו מכוניות והשתוללו. יהודים ביצעו פוגרום, ומעתה אפשר לכתוב גם בערבית כי "העיירה בוערת", ובכל השפות האחרות בעולם. הכאב על רצח האחים אינו מפחית מתחושת החלאה כלפי המתנחלים. צריך לומר זאת חד וחלק.
28/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בנימין נתניהו ממש נבל שלא התפטר ברגע בו הוגש נגדו כתב אישום פלילי. יפה העיר דן מרידור בנאומו בעצרת בירושלים כי ראוי שילמד מאהוד אולמרט. אוי לנו למה הגיעה ישראל. אך מה שנכון - נכון, אולמרט נהג כראוי.
27/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il