|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
נתניהו וקרעי. קיימו שיחה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

נתניהו לשרי הליכוד: "אל תלהיטו את השיח"

ראש הממשלה קורא לשרים להתנגד ל"תופעה המסוכנת" של סרבנות "בגבולות השיח הענייני" דיסטל: לא התכוונתי לטייסים אלא לכל חייל שמסרב לשרת מסיבות פוליטיות דיווח: הנשיא יציג את מתווה הפשרה שלו אם לא תושג הסכמה מתנגדי הרפורמה מתכננים מצור על ביתו של שר המשפטים לשכת נתניהו מכחישה דיווח שלוין עשוי לאמץ מתווה שהציע נתניהו בנוגע לרפורמה
07/03/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח (יום ג', 7.3.23) עם שרים בליכוד בעקבות הסערה שפרצה בעקבות דבריהם של השרים שלמה קרעי וגלית דיסטל אטבריאן. ״הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף", אמר. "אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל״.

‏השרה גלית דיסטל הבהירה בראיון לרדיו גלי ישראל את דבריה: "האמירות שאמרתי לא מכוונות ספציפית לטייסים, הן מכוונות לכל חייל, טבח או טייס, שמתנה את השירות הצבאי שלו בהתניות פוליטיות ומסרב לשרת בגלל סיבה פוליטית כזו או אחרת - הוא נפולת של נמושות. אבל אני שמחה מאוד שהטייסים חזרו בהם".

דיסטל גם התייחסה למאמצי הנשיא יצחק הרצוג ואמרה: "אם לומר את האמת. אני חושבת שנסיונות הנשיא עקרים. לצד השני אין אינטרס פוליטי להגיע לפשרה. זו סיטואציית חירום, מסתובבים בינינו אנשים שמפחדים ממפלצת שלא קיימת מתחת למיטה, אלו אנשים שקשה להגיע אליהם כי מוציאים לנתניהו מניעה משפטית, מפטרים עיתונאים, זה שיטתי. אני מפחדת להגיע לתל אביב, שזה הבית שלי, אני לא חוששת שיהרגו אותי אבל אני חוששת שיתגודדו סביבי, שיצעקו עלי".

בכאן חדשות פורסם כי הרצוג מבין כי זהו הזמן הקריטי להביא למתווה פשרה כלשהי. על-פי הדיווח, אם לא יושגו הסכמות, הנשיא מתכנן להציג בעצמו את המתווה שלו. הערכה היא שהנשיא יציג זאת בתחילת שבוע הבא.

אנשי המחאה מתכננים להגיע ביום חמישי בערב לביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין ולצור על כל אזור מגוריו של לוין. לפי התוכנית, ה"מצור" יחל בשעה 6 ויימשך עד חצות. הערב נערכה הפגנה מול ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין.

בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדיווח כאילו שר המשפטים עשוי לאמץ מתווה שגיבש ראש הממשלה בעניין הרפורמה. על-פי דיווח בחדשות 12, שכאמור הוכחש, השניים ניהלו בימים האחרונים בימים האחרונים שלוש פגישות. הראשונה - בבית בקיסריה ביום שישי. השנייה - סמוך לישיבת הממשלה ביום ראשון. השלישית - אתמול אחה"צ בלשכת רה"מ. בשלוש הפגישות הללו, לחץ נתניהו על שר המשפטים ללכת לכיוונה של פשרה ובהקדם האפשרי.

גורמים המעורים בתכני הפגישה טענו בפני הערוץ שלא היה שיח בין השניים על פרטי הרפורמה בשל ניגוד העניינים של נתניהו והאיסור שהטילה עליו היועמ"ש לממשלה. לדבריהם, היו אמירות מפורשות של נתניהו שבשל ההשלכות של החקיקה המתרקמת ברמה המדינית, הכלכלית, הבינלאומית, הביטחונית, החברתית ואפילו הפוליטית - יש לרכך את החקיקה וללכת לפשרה. לדבריהם, לוין הסכים אבל אמר בשיחות ששני דברים לא ישתנו: 1. לא ישהה את החקיקה כתנאי להידברות; 2. לא יוותר על ליבת הרפורמה.

השר ⁦‪מיקי זוהר אמר בראיון לגלי צה"ל: "אם מערכת המשפט תשונה זה לא אומר שהדמוקרטיה הישראלית משנה את פניה. זו אולי הדמוקרטיה החזקה בעולם".

למעלה מ-130 בוגרי מערך האבטחה הממלכתית הודיעו כי הם יצטרפו למחאה נגד הרפורמה המשפטית: "רדו מהעץ! עצרו את התהליכים הפוגעים בדמוקרטיה. לא זו המדינה שהתגייסנו להגן עליה", כתבו. מנגד, עצומת רופאים נגד סרבנות - בין החותמים הפרופסור אלון פיקרסקי ואברהם ריבקינד: "אנו מצהירים כי נתנדב לכל משימה הנדרשת מצה"ל. מחלוקות פוליטיות, מכל סוג שהוא, אינן צריכות להשפיע על ערכי צה"ל ועל חובת כל אזרח לשרת את מדינתו. אנו מגנים בחריפות את מכתב הסרבנות של אחינו הרופאים". גם הפראמדיקים הביעו התנגדות לעצומת רופאים נגד הרפורמה.

תאריך:  07/03/2023   |   עודכן:  07/03/2023
עידן יוסף
+אהוד ברק נגד מתווה פרידמן-אלבשן: ׳הפיכה משטרית׳ בתחפושת פורים
13:30 08/03/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק נגד מתווה פרידמן-אלבשן: "׳הפיכה משטרית׳ בתחפושת פורים. מתווה פרידמן-אלבשן נולד מכוונות טובות, אך תוצאתו ׳מסך עשן׳ שמאפשר ללוין/רוטמן להוציא ׳עיזים׳ מחקיקת הבזק - ועדיין להבטיח שליטה במינוי שופטים, חסינות חוקי יסוד ופסקת התגברות ב-61. נתניהו והנשיא יאמצו אותו אולי. המחאה והאופוזיציה חייבים לדחותו על הסף."
+ראש קהלת כלכלה: הרפורמה תפגע בצורה קשה בכלכלה
12:36 08/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר וכיום בעמותת הימין הנחשבת לאחד ממחוללי הרפורמה, מזהיר: הפגיעה בכלכלה תהיה עוד לפני הפגיעה בדמוקרטיה
שראל. פגמים חמורים, אך לא זו הדרך [צילום: ניר כפרי]
+מזכיר הממשלה: מתווה פרידמן-אלבשן - בסיס למו"מ
10:46 08/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עו"ד יוסי פוקס יוכל לדון עם בית הנשיא על הרפורמה המשפטית בשם הממשלה  ▪  הצהיר כי מתווה הפשרה החדש הוא "הצעה רצינית"  ▪  "נותר לגשר על פערים בנושא הרוב הנדרש"
עו"ד פוקס, נתניהו ולוין. אישור מהיועמ"ש מיארה [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+ריסקיפייד מוציאה חצי מיליארד שקל מישראל
10:40 08/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל חברת הסייבר הישראלית, הנסחרת בניו-יורק, הודיע לעובדי החברה על הוצאה מיידית של הכסף המזומן של החברה מישראל מחשש למהלכים לצמצום העברות כספים בהיקפים גדולים
הוצאת מזומן בהיקף הגדול ביותר עד כה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+קורס בסיסי באזרחות
09:09 08/03/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - אני מתנדב, מסכלים, הקונצנזוס נופץ, ועדת אגרנט וביקורת  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב. הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
נסדק הקונצנזוס [צילום: פלאש 90]
+הקואליציה תאיץ קצב חקיקת הרפורמה
07:43 08/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תקדם בשבוע הבא במקביל את שני חלקי הרפורמה - לקריאה שנייה ושלישית ולקריאה ראשונה  ▪  דיווח על נכונות בקואליציה לצמצום מספר השופטים שיידרש לפסילת חוק ל-10
ח"כ רוטמן. דיונים מרתוניים בוועדת החוקה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+התגברות ב-65, 'תיבת נוח' במינוי שופטים
07:23 08/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נוסחת פשרה חדשה למשבר הפוליטי-חוקתי: בית המשפט העליון יוכל לפסול חוקים ברוב של 10 שופטים מתוך 15  ▪  הכנסת תוכל להתגבר על הפסיקה ברוב של 65 קולות  ▪  עילת הסבירות תצומצם  ▪  בית המשפט לא יוכל לפסול מינויים שאושרו בכנסת
ארבעה מנסחים לפשרה: פרידמן, איילנד, אלבשן וירון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מרב מיכאלי: אזהרת מוד'יס מלמדת מדוע אסור להידבר עם נתניהו
22:53 07/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "‏האזהרה של סוכנות הדירוג מודי'ס מלמדת שוב למה נתניהו לוחץ על האופוזיציה להיכנס ל'הידברות'. הוא בסה"כ רוצה תעודת הכשר מהאופוזיציה להפיכה המשטרית. להציג לעולם חזית אחידה מזויפת. המסכה נפלה מוקדם מהצפוי. אסור לנהל איתו לא הידברות ולא התפשרות. עצירה מוחלטת של החקיקה. נקודה רות סוף".
+מודי'ס: הרפורמה תשפיע לרעה על הריבית
22:00 07/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחת משתי סוכנויות הדירוג החשובות בעולם מזהירה שפגיעה ברשות השופטת תציב סיכונים ארוכי טווח לכלכלת ישראל, במיוחד במגזר ההיי-טק
"הדבר עלול לשנות את דעתנו" [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+אבטחה הוצמדה לשר אופיר קוניס
21:44 07/03/23  |  עידן יוסף
בשל עלייה ברמת האיום, על-פי החלטת גורמי הביטחון הרלוונטים, תוצמד לשר אופיר אקוניס אבטחה צמודה עד להודעה חדשה. אקוניס התייחס בראיון לגלי צה"ל לדברי השר שלמה קרעי ואמר: "אמירה מיותרת שלא מורידה את גובה הלהבות, אולי ההפך".

גם השר יואב גלנט במתקפה מרומזת על השר קרעי: ״למי שמשתלח בחיילי צה"ל מימין ומשמאל אין מקום במערכת הציבורית״.
+מארגני המחאה מעוניינים לשבש את טיסת רה"מ לרומא, אך דווקא יתר הנוסעים צפויים להיפגע
21:07 07/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+פורום החברות הגדולות במשק לנשיא: ללא מתווה מוסכם לרפורמה הכלכלה תינזק
21:02 07/03/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש (ג') עם נציגי פורום 27 החברות הגדולות במשק המייצגים את מאות אלפי העובדים מכלל מגזרי התעשיה במדינה. בפגישה השתתפו: דוד פתאל, בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל, חץ נתן, בעלים ומנהל אלוני חץ, אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט, הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס, לילך אשר טופלוסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי ואייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס.

הנציגים הביעו בפני הנשיא את דאגתם הגדולה מהנזק שעשוי להיגרם לכלכלת המדינה מהרפורמה המוצעת במתכונתה הנוכחית. בפגישה, סקרו נציגי הפורום בפני הנשיא את הסכנות הפוטנציאליות לכלכלה אם לא יהיה מתווה מוסכם. נציגי הפורום ביקשו מהנשיא להמשיך במאמצים להביא להסכמה רחבה.

גם שר הכלכלה והתעשיה ניר ברקת נועד עם הנשיא הרצוג ודן עימו ברפורמה המשפטית.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו לשרי הליכוד: "אל תלהיטו את השיח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
חברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס - אחת משתי החשובות ביותר בעולם בתחום זה (לצד סטנדרד אנד פור'ס) - מזהירה (7.3.23), כי יישום הרפורמה המשפטית יחליש בצורה משמעותית את כוחה של הרשות השופטת ולכך תהיה השפעה שלילית על הריבית שתשלם ישראל. זוהי אזהרה מפורשת ראשונה מסוגה, שבוע לאחר שחברת הדירוג פיץ' ציינה כי היא עוקבת אחרי הרפורמה.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתכוונים לשבש את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרומא, הצפויה ביום ההפגנה בחמישי. עם זאת, המהלך יפגע בעיקר בפעילות הרגילה של המקום, שכן שיירת ראש הממשלה יכולה להיכנס לשטח האווירי של השדה גם משערים שאינם שתי הכניסות הראשיות - מהן ייכנסו המפגינים, ומי שעשויים להיפגע הם בעיקר יתר הנוסעים.
07/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לוחמי צוות האוויר במילואים מטייסת 69 שהצהירו במכתב בתחילת השבוע כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפרומה המשפטית, הודיעו (יום ג', 7.3.23) כי יתייצבו מחר למילואים.
07/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
נקודת התורפה הבולטת של הדמוקרטיה היא העובדה שהיא חסרת מוסר אינהרנטי לבחינה ערכית של החוקים וההחלטות המתקבלים באופן דמוקרטי. ערים לחסרון זה קבעו מנסחי 'הכרזת העצמאות' שערכיה של מדינת ישראל יהיו ערכיו האוניברסליים של 'מוסר הנביאים' שהדבקות בהם פתוחה בפני כל אזרח, גם אם אינו דתי ואף לא יהודי.
07/03/2023  |  חנן שי  |   יומני בלוגרים
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה לסיכויים למימוש מתווה הנשיא והבהירה כי "נתניהו חייב להודיע על עצירה מוחלטת של תהליך ההפיכה המשטרית שניסה לבצע. לא התפשרות ולא הידברות. ביטול מוחלט". מיכאל בירכה על תגובת לפיד וגנץ ואמרה: "אני מברכת את חברי לפיד וגנץ על האמירה הברורה והחד-משמעית שלהם בנושא. מי שינסה להפוך את ישראל לדיקטטורה - יפגוש אופוזיציה מאוחדת ומלוכדת. עד שננצח".
07/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il