|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
עמית מררי וגיל לימון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

לימון: חשש שהשר מעביר הנחיות קונקרטיות לאירועי משטרה קונקרטיים

בדיון להכנת החלק שפוצל בחוק לתיקון פקודת המשטרה אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "לפי הבנתנו האופן שזה מיושם אינו תואם את עקרון עצמאות המשטרה והאופן בו צריך לפרש את החוק" ח"כ אופיר כץ: "אתם רוצים שהשר לביטחון לאומי יהיה עציץ ויחלק דרגות ומצד שני להטיל עליו את האחריות כשיש מחדל; יש להסתכל על כלל הציבור שעומד בפקק או לטיסה חשובה מצילת חיים. גם הציבור הזה לא פחות חשוב מציבור המפגינים"
15/03/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה דנה (יום ג', 14.3.23) בהמשך הכנת החלק שפוצל בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות), התשפ"ג-2022 של השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר לקריאות שנייה ושלישית.

כזכור, ההצעה אושרה לאחר שהשר בן-גביר, קיבל את המלצות הייעוץ המשפטי של הכנסת והסכים לפיצול חלק מסעיפיה בהצבעה. במסגרת הפיצול, נדחתה ההצבעה על סעיף הכפפת מפכ"ל המשטרה לשר וסעיף הנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים לאחר הקמת הממשלה. כעת דנה הוועדה באישור סעיפים אלה והכנתם לקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ, אמר בפתח הדיון כי ברור לכולם שיש צורך בהסדרת עניין הסמכות והכפיפות של המשטרה והמפכ"ל לממשלה ולשר. הוא הוסיף כי לא ייתכן שאם יש תוצאות לא טובות יבואו בטענות לשר כנושא באחריות כשבפועל לפני אירוע הוא לא יכול להתוות מדיניות ולהיות מעורב בתהליך שקדם לו. "אנחנו רואים את ההתנגשות בין השר למפכ"ל. כל הוועדות שקמו לנושא הזה כמו ועדת אור וזמיר קבעו כי על השר להשפיע ולהיות מעורב. מבחינתכם שהוא יהיה עציץ ולהטיל עליו את האחריות", אמר כץ.

המשנה ליועמ"ש ציבורי-מנהלי במשרד המשפטים, עו"ד גיל לימון, אמר כי למרות שחוקקו חלק מההסדרים שנכללו בהצעת החוק שעברה, "לא רק שהחששות שלנו לא התבדו, אלא ההפך קרה - למרבה הצער, הם התגשמו". הוא הוסיף כי אירועי השבועות האחרונים, בעיקר, על-רקע ההפגנות שנערכות ברחבי הארץ, ממחישים את החשש מכך שפקודה לא מאוזנת תפתח פתח למתן הנחיות של הדרג הפוליטי באירועים מבצעיים קונקרטיים. "אין בכוונתי להתייחס לאירועים קונקרטיים, וכפי שאמרתי קודם, זה לא עניין של בעלי תפקידים כאלה או אחרים. אנו איתנים בדעה שיוכנסו לפקודה הסדרים וערובות שונים לשמירה על עצמאות המשטרה והצענו נוסח לתיקון פקודת המשטרה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

היו"ר כץ אמר במענה לדברים כי נראה שזה כן מתייחס לממשלה ולשר מסוימים. "יש להסתכל על כלל הציבור שעומד בפקק או לטיסה חשובה מצילת חיים. גם הציבור הזה לא פחות חשוב מציבור המפגינים. מה קורה לאמון של אותו אזרח שחייו משתבשים ורוצה שיפתרו לו את הבעיה? מה קורה במצב כזה שהשר אומר שאפשר להפגין אבל לא לשבש את חיי אזרחי ישראל ופעם אחר פעם המדיניות של השר לא מתורגם הלכה למעשה?".

לימון התייחס לייצוג השר לביטחון לאומי על-ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ולהתייחסות השר לאירועים: "היועצת פנתה גם במכתב וגם בדוא"ל מאתמול בלילה במטרה לקיים פגישה עם השר. אנו מקווים שנוכל לקיים אותה כי יש לנו תשובה להגיש לבג"ץ. ובסה"כ אנו מייצגים את השר והמטרה שלנו לעזור להגשים את מדיניותו בגבולות החוק". הוא ציין, כי הוא מקווה שהפגישה תתקיים ולקבל את התייחסות השר ולטפל בעתירה הזו ביחד, מתוך תקווה שנגיע להבנה לגבי התשתית המשפטית ואיך הדברים הללו מתפרשים. הוא הוסיף: "מה שאנחנו רואים מבירורים שנעשו אצלנו וגם מאמירות של השר, יש פה חשש שהשר מעביר הנחיות קונקרטיות לאירועים קונקרטיים ולפי הבנתנו והאופן שזה מיושם אינו תואם את עקרון עצמאות המשטרה והאופן בו צריך לפרש את החוק. מאחר שלא השלמנו את השיח הזה ולא ראוי לחרוץ בטרם הושלם השיח הפנים ממשלתי. אני מקווה שנוכל להידבר עם השר לקבל את ההתייחסות המלאה. התפקיד לשנו לייצג את מדיניות הממשלה בגבולות הדין, כל עוד זה באמת בגבולות הדין".

תאריך:  15/03/2023   |   עודכן:  15/03/2023
עידן יוסף
+אושר בטרומית: הרחבת הייצוג ההולם של חרדים ברשויות ובתאגידים ציבוריים
13:59 15/03/23  |  מירב ארד
מליאת הכנסת אישרה (יום ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק להרחבת הייצוג ההולם של בני האוכלוסייה החרדית ברשויות ובתאגידים ציבוריים (תיקוני חקיקה), התשפ"ג-2023 של חברי הכנסת משה גפני, יעקב אשר ויצחק פינדרוס. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, 9 התנגדו, 2 נמנעו והיא תועבר לוועדת הכנסת.
+תוארך ב-3 שנים את הוראת השעה המעניקה תוספת זיכוי מס לתושבי ישובים עירונים
13:41 15/03/23  |  מירב ארד
ועדת הכספים האריכה ב-3 שנים את הוראת השעה המעניקה תוספת זיכוי מס לתושבי ישובים עירונים. העלות המשוערת של הצעד הינה 90 מיליון ש"ח. במסגרת תיקון לפקודת מס הכנסה לעניין הטבות במס הכנסה לישובים, שנקבע כהוראת שעה עד לתום 2022, נקבע כי אדם שבמשך כל שנת המס היה תושב ביישוב מוטב, יהיה זכאי לתוספת לזיכוי המס שלו בשיעור של 5% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית, וכן יתווסף לתקרת ההכנסה סכום של 36,000 ש"ח. זאת, בלבד שסך שיעור הזיכוי ממס שיינתן לתושב, לא יעלה על 12% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית, עד לתקרת הכנסה של 168,000 ש"ח. יישוב מוטב לעניין זה הינו יישוב עירוני המשויך לאשכול 4 ומטה במשרד החברתי כלכלי, ולאשכול 4 ומטה במדרג הפריפריאלי.

+הצעת חוק החמץ תתחשב בחולים ששוברים את צום רמדאן
11:20 15/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בוועדת הבריאות עלו חששות לגבי מאבטחי בתי החולים שעשויים לחפש חמץ, אך משרד המשפטים הבהיר כי סמכותם היא לצורכי ביטחון בלבד  ▪  ח"כ רוט: "החרדים לא צריכים את החוק הזה. מי שהביא את הדבר הרע הזה אלה עמותות כמו עדאלה והפורום החילוני, שיש להן אינטרס לקעקע ולהחליש את מדינת ישראל"  ▪  ח"כ השכל: " אותי שלחו עדאלה? תפסיקו לבלבל בשכל!"
בוסו. לא ייערך חיפוש בתיקים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חוק "דרעי 2" אושר בוועדה; יגיע היום להצבעה במליאה
11:02 15/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי ההצעה, בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא יהיה מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המכונן  ▪  סעיפי החוק יחולו גם על סגני השרים
דרעי. בדרך חזרה לממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+אדלשטיין: סולברג היה צריך לבקש את התשובה עד ה-1 באפריל
23:16 14/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כמה חברי כנסת הביעו את חוסר שביעות רצונם מהתנהלות הממשלה שנמנעת מפינוי היישוב הלא-חוקי חאן אל אחמר  ▪  מ"מ יועמ"ש המל"ל וגורמים נוספים הסבירו כי התיק רגיש ומורכב, עם השלכות על יחסי החוץ והביטחון  ▪  המדינה ביקשה דחייה נוספת, שבית המשפט קיבל, והתשובה לעתירה תוגש עד ל-23 באפריל  ▪  יו"ר ועדת חו"ב: חאן אל אחמר יצא מכל פרופורציה, אבל מרגע שיצא - יש להיערך הסברתית
אדלשטיין. נעקוב אחר הנושא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ צביקה פוגל נחקר כשש שעות במשטרה
21:04 14/03/23  |  עידן יוסף
חקירתו של ח"כ צביקה פוגל במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בחשד להסתה לטרור הסתיימה והוא שוחרר לביתו. בסביבתו אומרים כי חקירתו במשך שש שעות על אמירה מעידה כי מדובר בחקירה פוליטית שמאחוריה עומדים היועצת המשפטית לממשלה והמשטרה במטרה לסכל את פעולותיו כיו"ר הוועדה לביטחון לאומי.
+הקמת מאגר נתוני נוסעים - לקריאה שנייה ושלישית
17:36 14/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה פה אחד את הצעת חוק סמכויות לאיסוף ואבחון נתוני נוסעים הנכנסים לישראל והיוצאים ממנה  ▪  המטרות - סיכול טרור, מאבק בהגירה לא חוקית ושמירה על בריאות הציבור
מרכז לאבחון נתונים - ברשות המסים [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי כרמל / Uri Carmel   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גיל לימון / Gil Limon   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לימון: חשש שהשר מעביר הנחיות קונקרטיות לאירועי משטרה קונקרטיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ג', 14.3.23) דיון מהיר בנושא: "עמדת ממשלת ישראל לפינוי הישוב הלא חוקי ח'אן אל אחמר" על-פי הצעותים של ח"כ זאב אלקין ועודד פורר מהאופוזיציה ודני דנון מהקואליציה.
14/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה (יום ג', 14.3.23) פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה.
14/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק יישום תוכנית ההינתקות (תיקון מס' 7) (ביטול איסור הכניסה לשטח בצפון השומרון והשהייה בו), התשפ"ג-2023, של חברי הכנסת יולי יואל אדלשטיין, לימור סון הר מלך וקבוצת חברי הכנסת. בהצעת החוק תמכו 40 חברי כנסת, למול 17 חברי כנסת שהתנגדו.
14/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק- יסוד: השפיטה (תיקון מס' 4), ביקורת שיפוטית בעניין תוקפו של חוק, מטעם ועדת החוקה חוק ומשפט.
14/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
במסגרת סדרת הישיבות לטיפול ביוקר המחיה, שיזם יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן, התכנסה (יום ב', 13.3.23) הוועדה לשתי ישיבות שעסקו בצמצום זמני ההמתנה בנמלים וכן בהסרת חסמים בפני שינוע מטען מנמלי ישראל. בדיון היום עלה כי עיקר הבעיה כיום נוגעת למחסור בנהגי משאיות שיובילו מטען מהנמל וביטן קרא למשרדי התחבורה והאוצר למצוא לכך פתרונות ואמר: "יוקר המחיה בישראל יירד, ולא יעזור לאף אחד שום דבר".
13/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il