|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
יו"ר בנק לאומי, בין החותמים על המכתב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ראשי חברות בשווי מאות מיליארדים מאמצים את מתווה הרצוג

ראשי הבנקים בישראל ומנהלים בחברות ציבוריות ופרטיות ששויין עובר את רף 200 מיליארד השקלים הודו לנשיא המדינה על המתווה שהציג וקראו להידברות על בסיס המתווה שהציג הרצוג
16/03/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ראשי הבנקים הגדולים בישראל ומנהלים בכירים בחברות ציבוריות ופרטיות מהגדולות במשק, קוראים להידברות בין הקואליציה והאופוזיציה על בסיס מתווה הפשרה שהציג אמש נשיא המדינה. שוויין של החברות הציבוריות שמנהליהן חתמו על המכתב עומד על כ-200 מיליארד שקל. מלבדן, כלולים ברשימת החותמים מנהלים של חברות ציבוריות גדולות שנתוני השווי שלהן לא גלוי.

"אנו, ראשי חברות גדולות במשק, המחויבים לאחריות חברתית ומעסיקים עובדים מכל גווני החברה בישראל, כואבים ומודאגים מהקרע הגדל בחברה הישראלית והנזק המצטבר לכלכלה. אנו קוראים להידברות ולהסכמה רחבה בין כל הצדדים על בסיס ׳מתווה העם׳ ומביעים את מלוא הערכתנו למחויבותך האמיצה להבטחת חוסנן של הכלכלה והחברה בישראל", כתבו ראשי החברות במכתב שנשלח ביוזמן ארגון מעלה לאחריות תאגידית.

בין החותמים על המכתב: יו"ר בנק הפועלים (41.4 מיליארד שקל), ראובן קרופיק, ומנכ"ל הבנק, דב קוטלר; יו"ר בנק לאומי (43.6 מיליארד שקל), ד"ר סאמר חאג׳ יחיא, ומנכ"ל הבנק חנן פרידמן; יו"ר מזרחי טפחות (29.5 מיליארד שקל) משה וידמן, ומנכ"ל הבנק משה לארי; יו"ר דיסקונט (21.4 מיליארד שקל) שאול קוברינסקי ומנכ"ל הבנק אורי לוין; יו"ר הראל השקעות (6.5 מיליארד שקל) יאיר המבורגר, ומנכ"ל החברה מישל סיבוני; יו"ר קבוצת שטראוס (9.8 מיליארד שקל) עפרה שטראוס, ומנכ"ל הקבוצה שי באב"ד; יו"ר שופרסל (4.8 מיליארד שקל) איציק אברכהן; יו"ר ישראכרט (2.7 מיליארד שקל) תמר יסעור ומנכ"ל החברה רן עוז; מנכ"ל אלטשולר שחם (1.4 מיליארד שקל) רן שחם; מנכ"ל ICL (31.8 מיליארד שקל) רביב צולר; יו"ר דלתא גליל (3.7 מיליארד שקל) נעם לאוטמן; מנכ״לית דסק״ש ונכסים ובנין (1.2 מיליארד שקל) נטלי משען זכאי; בעל השליטה בדלק רכב ויו״ר ורידיס (3.2 מיליארד שקל) גיל אגמון; דוד פתאל בעל השליטה ברשת מלונות פתאל (4.8 מיליארד שקל) ואורית בנבנישתי מנכ״לית קבוצת תיגבור (266.9 מיליון שקל).

עוד חתומים על המכתב: חיים גבריאלי יו״ר תנובה, אייל מליס מנכ״ל תנובה, אבי בן אסאייג מנכל אסם נסטלה, רון פאינרו מנכ״ל מקס, קובי הבר מנכ״ל ביטוח ישיר, אלי גליקמן מנכ״ל צים, גבי מיודובניק נשיא ומנכ״ל נטפים, אייל שוחט מנכ״ל סודה סטרים, מוטי לוין מנכ״ל קבוצת חיפה, מודי בניה, סמנכ״ל בכיר בחברת אדמה, אמנון רדר יו״ר Manpower group, דן פילץ מנכ״ל דיזנגוף סנטר, מיקי אדיב מנכ״ל G1, גדי קוניא מנכ״ל אינפיניה, אורן קניאל מנכ״ל AppsFlyer, ענבר גילגון כץ מנכ״לית OpenText Israel וגיל גבע יו״ר קבוצת תדהר.

תאריך:  16/03/2023   |   עודכן:  16/03/2023
איציק וולף
+המשטרה חוקרת ריסוס הכתובת "יריב לוין - אויב העם"
10:17 17/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גינוי מצד גורמים רבים באופוזיציה לכתובת הנאצה נגד שר המשפטים  ▪  שוטרי תחנת מודיעין והזיהוי הפלילי אוספים ממצאים בזירה, בוחנים אמצעי תיעוד ועורכים סריקות
כתובת המחאה במודיעין, היום [צילום: יונתן שאול, פלאש 90]
+גנץ: מגנה ריסוס כתובות סמוך לבית שר המשפטים, צריך גבולות למחאה
10:05 17/03/23  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, גינה ריסוס כתובות מחאה סמוך לביתו של שר המשפטים, יריב לוין. בכתובת נכתב: "יריב לוין - אויב העם".

"יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות.

+Perpetual Motion
08:21 17/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ויקיפדיה: תנועה הנמשכת ללא הפסק ללא מקור אנרגיה חיצוני  ▪  כך נראית ההפיכה המשטרית, המציבה את כולנו על-פי התהום. האם מוביליה איבדו את הבחירה החופשית?
סנטימטרים מן התהום [צילום: יניב נדב, פלאש 90]
+כשהנשיא בוחר צד
07:37 17/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה אשר היה אמור להיות התיקון לפוליטיקאי ראובן ריבלין, בחר צד מובהק, הצד של השמאל והשמאל הקיצוני הרדיקלי
הרצוג. אכזב [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הבית הלבן: ארה"ב תומכת במאמצי הרצוג לפתרון דמוקרטי
00:49 17/03/23  |  איציק וולף
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, ציין כי ארצות הברית תומכת במתווה הפשרה שהציג נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, בסוגיית הרפורמה המשפטית.

"הגאונות של הדמוקרטיה שלנו והדמוקרטיה של ישראל היא שהן בנויות על מוסדות חזקים, שכוללים איזונים ובלמים שמטפחים מערכת משפט עצמאית. ארה"ב תומכת במאמץ המתמשך של הנשיא יצחק הרצוג לחפש פתרון העולה בקנה אחד עם אותם עקרונות דמוקרטיים", אמר.
+"זה לא יביא לי קולות בפריימריז": אדלשטיין נפגש עם מתנגדי הרפורמה
23:29 16/03/23  |  איציק וולף
ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) השתתף במפגש עם מתנגדי הרפורמה המשפטית. הוא הודיע על כך בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו.

"התחלתי הערב פרויקט אישי. הוא לא יביא לי קולות בפריימריז ואין שם חברי ליכוד או בוחרי ליכוד. בדיוק להפך. נפגשתי עם הצד שחושב אחרת, זה שיש לו חששות. העם שלנו חזק ומעורר השראה, אבל הוא בצומת דרכים ולמרות שרוב מכריע בעם חושב שיש מקום וצורך אמיתי בשינויים במערכת המשפט - יש פחד וחשש. לקחתי על עצמי ואני קורא לכל חברי, חברי הכנסת להצטרף ליוזמה הזו - צאו לשטח, ותדברו עם הצד השני. את המשוכנעים לא צריך לשכנע, למרות שזה נעים לקבל מחמאות וחיבוקים. ללכת לצד השני, לשבת איתו וכן - לשמוע טענות קשות - זה מה שצריך לעשות כעת. השיח הזה הפיג חששות וקירב קצת את חבורת הצעירים הנפלאה שהגיעה הערב כדי לשמוע ולהשמיע. הם הקשיבו לי, אני הקשבתי להם ויחד התקרבנו למכנה המשותף. בהסברה נכונה ובשיח אמיתי- נעביר יחד את הרפורמה הזו", כתב.
+בן גביר קורא לפטר את היועמ"ש מיארה
21:28 16/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במכתב ששלח לראשי הקואליציה כינה השר לביטחון לאומי את גלי מיארה "יו"ר האופוזיציה בפועל"  ▪  במכתב שגה באיות שמה של היועמ"ש ובאיות ביטוי נוסף
היועמ"ש מיארה. "יהיה נכון לפתוח בהליך פיטורים" [צילום: מישל אמזלג/לע"מ]
+נתניהו: קיבלנו מנדט מהבוחר ואנחנו נממש אותו
20:24 16/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על הצהרת ראשי מפלגות האופוזיציה וטען כי מדובר בהודאה של האופוזיציה בכך שיש צורך לבצע רפורמה משפטית.

"המתווה שהציג הנשיא אתמול היה חד-צדדי לגמרי. איך אנחנו יודעים? כי צד אחד מקבל את זה וצד שני לא מקבל את זה. וחבל, זו הזדמנות שהוחמצה. אנחנו קיבלנו מנדט מהבוחר, אנחנו נממש אותו. אנחנו נעשה את זה בצורה אחראית אני עדיין מקווה לדבר ולהידבר עם כל מי שרוצה להגיע לפתרון מוסכם ואחראי. בכל מקרה - נפעל לפי המנדט שלנו כדי לקדם פתרון כזה", דברי נתניהו.
[צילום: לשכת ראש הממשלה]
+לפיד: במלחמת אזרחים יהיו רק מפסידים
19:35 16/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראשי מפלגות האופוזיציה הצהירו כי הם מקבלים את מתווה הנשיא וקראו לנתניהו ולחברי הליכוד לגלות מנהיגות ולעצור  ▪  ליברמן האשים את החרדים בהקצנת העמדות וקרא להפרדת דת ומדינה
יום ההפגנות היום התאפיין בהתנגשויות בין הצדדים [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+דנון: אאבק כדי שהרפורמה לא תשאר כמו שהיא
17:45 16/03/23  |  עידן יוסף
דני דנון לגלי צה"ל: "אאבק כדי שהרפורמה לא תשאר כמו שהיא. אנחנו צריכים לגלות אחריות, למרות שהנסיון של הנשיא נכשל - צריכים למצוא גורמים שמוכנים לדבר ולהיכנס למו"מ. לוחות הזמנים לא קדושים, חוץ מחג הפסח אפשר להזיז את הכל".
+ברקע המחאות: מפקד שייטת 13 אל"ם א' נפגש עם מילואמיניקים
17:34 16/03/23  |  עידן יוסף
מפקד שייטת 13 אל"ם א' קיים (ד') מפגש ראשון עם קצינים ומפקדים במילואים של הקומנדו הימי בעקבות המחאות האחרונות. ״אני יודע שבמקרה של צו 8 כולכם תיתייצבו״, אמר להם מפקד השייטת. הלוחמים ציינו כי א' היה קשוב מאוד ללוחמים (כאן חדשות).

+שוחרר בתנאים אדם שנהג על אי-תנועה סמוך למפגינים בצומת בית יהושע
17:01 16/03/23  |  עידן יוסף
חוקרי תחנת שדות פתחו הבוקר בבדיקת נסיבות חשד לנסיעה פוחזת ברכב, עם קבלת דיווח בדבר רכב שנסע על אי-תנועה סמוך למפגינים בצומת בית יהושע, ללא נפגעים.

הרכב, תושב נתניה בשנות ה- 40 לחייו, עוכב לחקירה בתחנה. לפי ממצאי החקירה, עלה כי ניסה לעקוף את חסימת המפגינים במטרה לחצות את הצומת באור ירוק, בהיעדר כוונה פלילית לדרוס או לפגוע.

בתום חקירת הנהג, בחשד לביצוע מגוון עבירות בהיבט התעבורתי, שוחרר בתנאים מגבילים לצד העברת הממצאים לבחינת התביעות, בהתאם.
+נתניהו בגרמניה: טועים האומרים שברצוננו להצר את מערכת המשפט
16:50 16/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקנצלר הגרמני לנתניהו על הרפורמה: "העצמאות של בתי המשפט חשובה מאוד לדמוקרטיה, מציעים שהמהלכים יישקלו מחדש"  ▪  "מסכימים עם ישראל שאסור לאירן להגיע לנשק גרעיני"
שולץ ונתניהו [צילום: חיים צח/לע"מ]
+יאיר גולן: "ביום שהחוקים עוברים נשתק את המדינה"
15:06 16/03/23  |  מירב ארד
יאיר גולן בראיון לכאן חדשות: "אם נתניהו וחבריו רוצים לנסות אותנו, ביום שהחוקים עוברים הוא ימצא מיליון איש ברחובות, כל יום. נשתק את המדינה."
+גנץ: נתניהו - אל תיתן לקיצוניים לפרק אותנו מבפנים
14:28 16/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התייחס ל"מתווה העם" שהציג הנשיא ואמר: "זו יכולה להיות וחייבת להיות התחלת הדיאלוג - אסור לסגור את הדלת"  ▪  הזהיר מפני האיומים הביטחוניים: "אלו זמנים שבהם אנו בפני אפשרות של הידרדרות ביטחונית בכמה זירות ואסור שתתנהל מלחמת אחים בזירה הפנימית"
גנץ. "הנשיא הבין את גודל השעה" [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+איילון דרום נחסם בשנית: המשטרה פועלת לפינוי המפגינים
13:20 16/03/23  |  מירב ארד
"יום החרפת ההתנגדות": המשטרה מעדכנת(יום ה') כי לפני מספר דקות פרצו עשרות מפגינים לנתיבי איילון דרום בין ארלוזורוב למחלף השלום. כוח משטרה פועל במקום לפינוי המפגינים.
+יו"ר העבודה: המליציות של נתניהו לא יעצרו את המחאה הגדולה בתולדות ישראל
12:48 16/03/23  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי: "מאות אלפי מפגינות ומפגינים במחאה על הדמוקרטיה הישראלית. על הלב של המדינה. נתניהו, אם אתה חושב שהמיליציות שלך עם הגז מדמיע יעצרו את המחאה הגדולה והחשובה בתולדות ישראל - אתה תופתע מעוצמות הנחישות וההתנגדות. בסופו של יום אתה תפסיד והעם ינצח. לא תהיה בישראל דיקטטורה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראשי חברות בשווי מאות מיליארדים מאמצים את מתווה הרצוג
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ראשי מפלגות האופוזיציה התייחסו בהצהרה משותפת לתקשורת אל מתווה הנשיא שהוצג אמש. לדברי ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, לממשלה לקח 17 דקות להודיע שהיא דוחה את המתווה. "כדרכם, אמרו לנשיא שגם הוא יכול ללכת לעזאזל", אמר (יום ה', 16.3.23) והוסיף כי . המתווה אינו מושלם, אך הוא פשרה הוגנת. "האופוזיציה מקבלת את דברי הנשיא מפני שבמלחמת אזרחים יהיו רק מפסידים. יש אנשים בליכוד שלא יתנו לזה לקרות, הם יודעים שמנהיגים לא שותקים ברגעים קשים", אמר.
16/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ ערכו (יום ה', 16.3.23) מסיבת עיתונאים משותפת. הקנצלר פתח את ההצהרה ואמר כי "ביטחון ישראל חשוב לנו מאוד וישראל יכולה לסמוך על כך". לדבריו, "אירן התקדמה בתוכנית הגרעין שלה, ואנו מסכימים עם ישראל שאסור לה להגיע לנשק גרעיני. אירן החלה לספק נשק לרוסיה. אנחנו מודאגים מהקונפליקט במזרח התיכון התפרצות האלימות היא בלתי מתקבלת". עם זאת, הוא הוסיף כי "גרמניה עדיין מאמינה בפתרון שתי המדינות".
16/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ התייחס ל"מתווה העם" שהציג נשיא המדינה וקראת לרה"מ נתניהו "אל תיתן לקיצוניים לפרק אותנו מבפנים".
16/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ראיון עומק חמישה-עשר עם פרופ' אמריטוס ההיסטוריון יואב גלבר על הדמיון והשוני בין המאבק נגד בן-גוריון בזמן מלחמת העצמאות למאבק נגד בנימין נתניהו ויריב לוין היום על מהלכיהם להפיכה משטרית ולדיקטטורה. לדעת פרופ' גלבר, עם כל השוני בין בן-גוריון ותקופת מלחמת העצמאות לבין נתניהו אחרי 75 שנים, שני המאבקים אינם משפטיים אלא פוליטיים. לדעתו, המאבק היום הוא בין האליטה שמדרך הטבע היא מצומצמת לבין ההמון המהווה רוב. ובאשר לסרבנות הטייסים ושאר אנשי המילואים הטוענים שהם מתנדבים, אומר פרופ' גלבר שבגלל שאנחנו נמצאים במלחמות מתמידות, בישראל איש מילואים הוא חייל בחופשה אחד-עשר חודשים.
16/03/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד) אומר (יום ה', 16.3.23) כי המתווה שנשיא המדינה הציג אמש חיסל כל סיכוי לפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה. "זה לא דבר שנתניהו יכול להסכים לו, אני לא יודע אם יש ליכודניק שיכול להסכים למתווה", הוסיף ביטן בראיון לכאן רשת ב. עם זאת, הוא הדגיש: "מה שאנחנו צריכים לעשות זה לרכך את הרפורמה, ואנחנו נעשה זאת - אין לנו ברירה. צריך לעצור את החקיקה לשבוע-שבועיים, לא יקרה כלום".
16/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il