|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
דפני. "הטבה שחייבת להינתן" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת הכספים בדרישה לאוצר: המשיכו את העדפת מפעלי עוטף עזה ושדרות

במשרד האוצר הביעו התנגדות להמשך ההטבה במתכונתה, וטענו כי יש בה פגיעה בשיטת המכרזים, וכי בכוונתם להביא סיוע שונה למפעלים במשרד הכלכלה דחו את עמדת האוצר, וקראו להמשך ההטבה
26/03/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (א') דיון בנושא 'ביטול הארכת ההעדפה בתוצרת הארץ במפעלים בעוטף עזה ובשדרות לפי תקנות חובת המכרזים' - הצעתם של חברי הכנסת אלי דלל, ינון אזולאי, חנוך דב מילביצקי ויוני משריקי.

הדיון עסק בסעיף מהחלטת ממשלה שהתקבלה בשנת 2014, שקבע כי תינתן עדיפות בתקנות תוצרת הארץ ליישובי שדרות ועוטף עזה ב-2 נושאים: טובין מתוצרת הארץ אשר מיוצרים באזור שדרות ועוטף עזה יזכו להעדפה בשיעור של 20% באמת מידה של המחיר במקרה של התמודדות במכרז ממשלתי מול ספק חוץ, לעומת העדפה בשיעור של 15% הניתנת בשאר אזורי הארץ. יוזמי הדיון העלו כי במסגרת החלטת ממשלה שעומדת לעלות לאישור הממשלה, לא הוכלל סעיף זה. בנוסף התקנות אפשרו הכרה בטובין כתוצרת הארץ, אף אם נעשה בהם "שינוי מהותי כפול".
ח"כ ינון אזולאי: "הייתה החלטת ממשלה שהתחילה ב-2014, לטובת עוטף עזה, זו החלטת ממשלה שצריכה להיות קבועה, העוטף בירי מתמיד, גם בהפוגה, תמיד זה "טפטוף" או ירי, אבל זה קיים. חלק מההחלטות שהתקבלו היה סיוע לעוטף בנושא התעשיה, אם יש שם מפעלים שהם ייחודים למשל, הם מקבלים עוד 5% העדפה. אני שומע שחלק מהפקידים באוצר מתנגדים לזה. מה אנחנו רוצים להביא מטורקיה? אולי נחסוך 5%, ואז מה? נתמודד עם מובטלים?"

ח"כ אלי דלל: "לא פשוט לקיים פעילות תעשייתית בעוטף עזה, הממשלה הקודמת אמרה את דברה בעניין של עזרה לאותם מפעלים, המפעלים האלה מספקים לחברת חשמל ולממשלה, ולכל מי שדרוש לו. הם מתמודדים גם עם בעיה קשה של יבוא בהיצף, אנחנו חייבים לסייע להם, אחרת הם יהיו נטל על הממשלה ועלינו. יש להמשיך לסייע להם כפי שהיה בממשלות קודמות, שוחחתי גם עם שר הכלכלה, ניר ברקת, גם הם רוצים לעזור, צריך את התמיכה שלנו בוועדת כספים. הייתה הוראת שעה ל-5 שנים שפגה".

ח"כ דבי ביטון: "תכניסו את זה כחלק מהתקציב, זה מחזק את המפעל ואת האנשים. אנשים שיודעים שיש להם פרנסה לאורך זמן, זה מקל עליהם. ידוע שנחווה את הסיוט הזה שוב, תחת הטילים, איש לא יודע מתי זה יגיע, המעט שאנחנו יכולים לתת זה חיזוק המערכות האלה. יש פה ילדים ומשפחות, ומפעל שחלילה לא יצטרך לפרוש לנו, ואנשים שבקושי שורדים, גם לא תהייה להם תעסוקה".

ח"כ יוני משריקי: "בצורך לסייע למפעלים בעוטף יש כמה אלמנטים, לאותם אזרחים שזקוקים לזה, אנחנו יודעים מה המשמעות של הדבר הזה. זה היה הצורך והצדק בשנת 2014 כשההחלטה התקבלה, זה לא השתנה מאז. יש חשיבות של המשך מתן הסיוע הזה לטובת המפעלים הללו".

ח"כ חנוך מילביצקי: "בשמי ובשם סיעת הליכוד כולה, אני רוצה להביע דאגה מההשמטה של המשפט האחרון באותה החלטה שאנחנו מדברים עליה, שבעצם מבטלת, והמשמעות היא סגירת המפעלים האלה. נפעל בממשלה בנושא הזה. מבחינתנו אין מספיק מילים להסביר עד כמה זה חוסר התחשבות בשום צורה שהיא, לבוא ולפגוע באנשים האלה היום, בלי שמדברים איתם, אלא פשוט מוחקים את הסעיף ומגישים את זה, כי אולי זה פשוט יעבור. יש שם אנשים שמסכנים את החיים, שמספקים שירותים חיוניים למדינת ישראל".

רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: "אחזיר אתכם לשנת 2014, למה החוק הזה נולד, אנשים לא מבינים מה זה לייצר תחת אש, בכל סירנה לעצור קווי יצור, זה לא הגיוני, לכן אנשים שפועלים שם הם ציונים אמיתיים. פעלנו וקראנו למפעלים לרדת לשם, הוראת השעה הייתה ל-5 שנים, לא הגיוני שהיום תעלה החלטת ממשלה שתומכת בעוטף עזה והנושא הזה יישמט, אני רוצה להביא עוד מפעלים לשם, וזאתי הדרך היחידה להגיע לשם. יש פה את חברת סינרגי, חברת חשמל שהם מייצרים עבורה מבינה זאת בעצמה. אין הרבה מקרים שהם שחור ולבן כמו זה. צריך שממשלת ישראל תיתן את הרוח הגבית לנושא הזה".

רונן אלעד, בעלי סינרגי: "אנחנו מייצגים מפעלים רבים בשדרות ובכלל בעוטף עזה, אנחנו מייצגים אלפי עובדים שפעילים בנושא הזה. אנחנו לא רוצים לחסל את הנושא התעשיה, מדינה ללא תעשיה אני חושב שבסופו של יום אין לה זכות קיום. אנחנו לא יכולים להיות תלויים לא בטורקים ולא בהודו, ולא בסין, ראינו את זה במשבר הקורונה. מדינת ישראל צריכה לטפח את המפעלים במדינת ישראל".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "לא יעבור תקציב בלי זה, שיהיה ברור. אני מבין למה אתם אומרים את זה, אתם תגידו לי בחוק ההסדרים תעביר את זה ואת זה, ותקבל את עוטף עזה.

אלון קינס, אגף החשב הכללי, משרד האוצר: "אין חולק על המטרה, משרד האוצר רואה לנגד עיניו את חיזוק התעשיה בארץ ובעוטף עזה בפרט. המנגנון העיקרי שאנחנו סבורים שהוא נכון, זה מנגנון של תמיכה ישירה ויש לזה התייחסות בהחלטת הממשלה. מדובר על 2 סעיפים האחד שמדבר על העדפה של 20 אחוז, זה 5 נקודות מעל העדפה שיש בתקנות תוצרת הארץ. הסעיף השני מדבר על מהו תוצר מתוצרת הארץ, זו שאלה מורכבת, הגדרה של מהו מוצר ישראלי זה הגדרה של חור במסננת, שרוצים לייצר דיפרנציאציה בין מה שמיוצר בארץ למה שלא, לכל הצעה יש יתרונות וחסרונות. הגדרה אחת תקפה למוצרים בעוטף עזה, והגדרה אחרת ליתר המוצרים בארץ. יש לזה השלכה, אם מחר בבוקר יפתח בגבול הצפון מפעל של כבלים, שהמפעל יתמודד במשרד כנגד מפעל סינרגי. אותו יזם, ידע שאם הוא מייצר כבלים זהים לאלה של סינרגי, בעוד הכבלים של סינרגי הם במעמד של עוטף עזה – תוצרת הארץ, הכבלים שהוא מייצר הם יהיו לצורך העניין כבלים שמיוצרים בחו"ל. יש הגדרה למהו מוצר מתוצרת הארץ בעוטף עזה, לעומת מהו מוצר תוצרת הארץ ביתר הארץ, זה יוצר בעיה. יש הגדרה שונה".

ח"כ גפני: "ונראה לך שיוקם מפעל כזה גבול הצפון ואנחנו נשב ונשתוק? הלוואי שיקום המפעל הזה, אני קורא ליזמים לפתוח מפעלים בגבול הצפון, אני מתחייב שנפתור את הבעיה".
ח"כ אזולאי: "אז למה מ-2021 לא יישמתם את המנגנון האחר?".

גפני: "אלה הטבות שחייבות להינתן"

במהלך הדיון עלה כי נציג אגף תקציבים באוצר לא שלח נציג לדיון, יו"ר הוועדה ביקר את הצעד, ונציג החשב הכללי ציין כי הנציג הוזמן לדיון מקביל בוועדת כלכלה.

ח"כ גפני: "אנחנו מאבדים אמון באגף התקציבים ערב תקציב, היה פה דיון בשבוע שעבר על התרופות האונקולוגיות, טענתם שזה חוק שעלותו מיליארד ש"ח, דודי אמסלם דיבר עם שר האוצר, והתברר שהעלות היא 120 מיליון ש"ח, לערכתי זה ירד עוד. אתם מאבדים את האמון שלנו, כשיגיע לפה כמעט 500 מיליארד ש"ח של תקציב. יש פה קונצנזוס, כל הסיעות סוברות שצריך להמשיך את ההטבה הזו של עוטף עזה. אנשים לא יבואו להשקיע שם בגלל הסיבה הזו, ואז מה אנחנו יכולים לעשות מלבד להתפלל לקב"ה? אתם יושבים פה, לא באים לדיון בוועדה, אני לא מתכוון לשתוק על הדבר הזה. אתם תחזירו את הסעיף הזה, אם לא תחזירו אל תבואו לכאן. כל התירוצים לא קיימים, אם יש לכם תוכנית אחרת תביאו את התוכנית, עד אז תחזירו את הסעיף".

ח"כ משה ארבל: "זה מאבק למען אזרחי ישראל שגרים בפריפריה וצריכים להביא לחם הביתה, זה מאבק תמידי ועקבי, אני מתפלא על אנשי אגף תקציבים שיודעים עד כמה הנושא הזה קרוב לליבך, והם הרהיבו עוז לא להגיע".

לאור הביקורת, ולקראת תום הישיבה הגיע לדיון נציג אגף תקציבים.

גל ברנס, אגף תקציבים: "העמדה שלנו זהה, ההיבט של הוספת רכיב ייחודי נוסף הוא לא נכון, הוא פוגע בכלכלה, בהחלטה הנוכחית שמנו סעיפים של תמיכה ישירה, של תמיכה בכלכלה. היה דיון בממשלה שהוחלט לא להאריך את הסעיף הזה, זו לא הפעם הראשונה, ב-2020 הוחלט לא להאריך את ההחלטה הזו. תהייה החלטה לעוטף עזה שתסייע למפעלים ולעסקים, הסעיף הזה לדעתנו פוגע בשיטות המכרזים, מעכב אותה".
ח"כ שוסטר: "התקבלה החלטה בממשלה הקודמת להאריך את זה, ואז אמרה היועצת הממשלתית לממשלה שמדובר בערב בחירות לכן אי-אפשר לאשר בעת הזו".
ח"כ גפני: "הייתה החלטה שהייתה אמורה להתקבל?"

ברנס: "הייתה החלטה על כל עוטף עזה, גם ב-2020 הסעיף היה בפנים בזמן הטיוטה ואז הוסכם להוציא אותו. היו כל מיני סעיפים לא מסכימים בטיוטה בשנה שעברה".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אנחנו מבקשים להחזיר את הסעיף שיהיה חלק מהחלטת הממשלה. הדיון שהתקיים במשרד האוצר הוא דיון מנותק מהמציאות בה אנחנו חיים במדינה. במציאות הזו לא נוכל להתמודד עם טורקיה וסין, אנחנו עוברים שם "טפופים" וירי, אין את זה בטורקיה ובסין. אלה הטבות שחייבות להינתן, הם עומדים מול אתגרים שאין אותם במקומות אחרים לשמחתנו. אנחנו דורשים שזה ייכלל בהחלטת הממשלה. אם תהייה החלטה בלי זה, נתכנס ונחליט מה לעשות".

תאריך:  26/03/2023   |   עודכן:  26/03/2023
מירב ארד
+מליאת הכנסת לא תכונס הלילה
01:12 27/03/23  |  עידן יוסף
עיכוב נוסף במרתון החקיקה: מליאת הכנסת לא תכונס הלילה. חוק החמץ יידחה למחר (גלי צה"ל).
+הסתיימה הכנתו לקריאה שנייה שנייה ושלישית של חוק דרעי 2
01:10 27/03/23  |  עידן יוסף
החוק המכונה "חוק דרעי 2" עבר בוועדה המיוחדת בקריאה השנייה והשלישית. במהלך הדיון נוסף תיקון בהסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה שקובע שההסדר בחוק יחול רק על מינוי שרים וסגני שרים ולא על מינוי ראש ממשלה לשר. הדבר נועד למנוע מנתניהו להתמנות לשר הביטחון.
+ביטן הציג עקרונות להסדרת הטיפול בענפי המוסכים והשמאים
15:16 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ביטן: לא תהייה יותר רשימת שמאים, מחירון חלפים יציג מחיר בפועל  ▪  סגן יו"ר איגוד השמאים, אורי גורביץ: כל השמאים צריכים להיות ברשימה, גם שמאי חדש שקיבל רישיון  ▪  נציג רשות שוק ההון: "ברגע שיינתן מענה לעניין המחיר של החלפים בפועל, נוציא הוראות לפתיחת המוסכים והשמאים"
ביטן. "הגיע הזמן לסיים את הטיפול בנושא" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אושר לקריאה ראשונה: חלוקת התקציב המוקצה מרשות שדות התעופה, לרשויות הסמוכות לנתג"ב בלבד
15:02 26/03/23  |  מירב ארד
עדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה לקריאה ראשונה את הצ"ח ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו- 2018( (תיקון - הקצאת סכום לרשויות המקומיות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון), התשפ"ג- 2022 (פ/ 1044/25).

האמור הוא בהצעת החוק של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי הכנסת, המבקשת להשאיר את החלוקה של התקציב המלא שיוקצה לרשויות המקומיות הסמוכות לנתב"ג, ולא להקצותו לרשויות אחרות.

+ועדת חוקה: נותרו כ-600 הסתייגויות מתוך כ-5,400 שהוגשו
14:19 26/03/23  |  מירב ארד
בוועדת החוקה נמשכות משעות הבוקר ברצף, ההצבעות על ההסתייגויות לחוק יסוד: השפיטה וחוק בימ"ש, לקריאות שניה ושלישית. נותרו כ-600 הסתייגויות מתוך כ-5,400 שהוגשו.


+לימון מתריע שוב מפני חוק דרעי 2: "יוצר חור שחור נורמטיבי"
11:26 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מזהיר: חבר כנסת שנאשם בפלילים יוכל לכהן בתפקיד שר המשפטים או בתפקיד השר לביטחון לאומי, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך. כמו-כן, ראש הממשלה יוכל למלא במקביל לכהונתו בתפקיד זה את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך  ▪  היו"ר אופיר כץ: "לא כל החוכמה נמצאת אצל בג"ץ"
דרעי ונתניהו. פתח לשחיתות שלטונית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים בדרישה לאוצר: המשיכו את העדפת מפעלי עוטף עזה ושדרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
המשנה ליועמ"שית עו"ד גיל לימון התריע פעם נובפת (יום א', 26.3.23) מפני השלכות "חוק דרעי 2", וטען כי "הצעת החוק יוצרת חור שחור נורמטיבי". בדיון בוועדה המיוחדת לחוק יסוד: הממשלה, הבהיר עו"ד לימון כי החוק יאפשר לנאשם או מורשע בפלילים לכהן כשר ויאפשר לראש הממשלה, ממחנה כזה או אחר, למלא במקביל לכהונתו את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה.
26/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל שמעה השבוע (21.3.23) סקירה מפי הפרופסור איתן ששינסקי והפרופסור יוג'ין קנדל. את הסקירה פתח הכלכלן ששינסקי, שציין כי הוקמו 40 קרנות במדינות שונות בעולם בהן יש משאבי טבע מתכלים, והתייחס לסיבות שבגינן קרנות אלו מוקמות:
25/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ה', 23.3.23) בהכנה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הנכים, המאפשר פיצול נושא הניכויים מתגמולי הנכים - כדי לקדם את הגדלת השתתפות המדינה בביטוח הסיעודי לנכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה.
23/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת נפתחה (יום ה', 23.3.23) בשעה תשע לצורך הנחת תקציב המדינה, אולם בשל עיכוב מצד הממשלה יצאה המליאה להפסקה עד השעה תשע וחצי, ובתום ההפסקה הצעות חוק התקציב לשנת 2023/2024, הונחו על שולחן הכנסת לקריאה ראשונה.
23/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברוב של 61 תומכים מול 47 מתנגדים מליאת הכנסת אישרה הבוקר (יום ה', 23.3.23) בסביבות השעה 6 בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק־יסוד: הממשלה (תיקון מס' 12), המכונה "חוק הנבצרות" של חבר הכנסת אופיר כץ וקבוצת חברי כנסת. חברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם החרימו את הדיון שנמשך לכל אורך הילה ואת ההצבעות, כמחאה על כך שהצעת חוק של אמסלם לא נכללה בסדר היום. גם סיעת רע"ם לא השתתפה בהצבעה.
23/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il