|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
ביטן. "הגיע הזמן לסיים את הטיפול בנושא" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
לקראת פתרון בעיית מוסכי ההסדר ורשימות השמאים:

ביטן הציג עקרונות להסדרת הטיפול בענפי המוסכים והשמאים

ביטן: לא תהייה יותר רשימת שמאים, מחירון חלפים יציג מחיר בפועל סגן יו"ר איגוד השמאים, אורי גורביץ: כל השמאים צריכים להיות ברשימה, גם שמאי חדש שקיבל רישיון נציג רשות שוק ההון: "ברגע שיינתן מענה לעניין המחיר של החלפים בפועל, נוציא הוראות לפתיחת המוסכים והשמאים"
26/03/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה, קיימה (יום א', 26.3.23) דיון המשך בנושא התנהלות חברות הביטוח בעניין תיקון כלי רכב במוסכים שאינם מוסכי הסדר ובעניין השמאים. זאת לאחר שבישיבה שהתקיימה בחודש שעבר ביקש היו"ר ביטן מהצדדים להידבר ולהגיע להסכמות, שיניחו את דעת הצדדים ויהיו בראש ובראשונה לטובת הצרכן.

את הישיבה היום פתח היו"ר ביטן בהצגת עקרונות לטיפול בכל נושא המוסכים והשמאים, ואמר כי כבר 8 שנים מנסים להגיע להסדרה והגיע הזמן לסיים את הטיפול בנושא. הוא הציע כי לא תהייה יותר רשימת שמאים, והלקוח יוכל לבחון שמאי אחד מתוך עשרה שמאים שיוצגו לו באופן רנדומלי. היו"ר ביטן קרא למשרד התחבורה לתקן חקיקה אם יש צורך בכך, ואמר כי היה מספיק זמן לטפל בכך.

באשר למוסכים אמר היו"ר ביטן כי לא יהיו יותר מוסכי הסדר, והזכיר כי חברות הביטוח נוקטות צעדים חד-צדדיים שגורמים למוסכים להתמוטט. עם זאת, הוא הוסיף כי יהיה מחירון חלפים שיציג מחיר בפועל, מאחר שאכן יש בעיה לפיה חברות ביטוח משלמות על החלפים מחירים גבוהים סתם. הוא הוסיף כי בעניין המחיר יש צדק בטענת חברות הביטוח, ואמר כי משרד התחבורה צריך לפתור את הבעיה הזו, וציין כי יש הבדל בין מחיר החלפים במחירון לבין המחיר בפועל.

לאחר שהציג את הדברים הכריז היו"ר ביטן על הפסקה של רבע שעה ונתן לצדדים לדון על הפרטים. לאחר ההפסקה התייחסה לדברים מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, שאמרה כי בשבוע הבא תכונס המועצה המייעצת למשרד שתדון בעניין הזה. היא הוסיפה כי הכוונה היא למצוא מתווה שיהיה מוסכם על כולם. היו"ר ביטן העיר כי "צריך לראות קודם כל את טובת הצרכן וצריך לסיים את הסיפור הזה לאחר 9 שנים". ח"כ ולדמיר בליאק הצטרף לדברים ואמר כי חייבים לוח זמנים ברור, ואם לא יהיה כזה אז לקדם את הפתרון בחקיקה.

באשר לשמאים אמרה סגל כי ישנן שתי אופציות, שמאי ממאגר שמאים של משרד התחבורה, או שמאי פרטי. סגן יו"ר איגוד השמאים, אורי גורביץ, אמר כי כל השמאים צריכים להיות ברשימה, גם שמאי חדש שקיבל רישיון. עם זאת, הוא הביע התנגדות לבחירה רנדומלית בשמאי ואמר: "תפסו את הברווזון המכוער והולכים לשחוט אותו ובזה זה ייגמר - מצאו שאנחנו האשמים". הוא הוסיף כי במשך 23 שנה שכר טירחת שמאים, שעומד על 400 שקל כולל מע"מ, לא השתנה.

נציג רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אוהד מעודי, אמר כי הוא מסכים להצעת היו"ר ביטן באשר לפתרון בעניין החלפים. הוא הוסיף כי "ברגע שיינתן מענה לעניין המחיר של החלפים בפועל, תוציא רשות שוק ההון הוראות שלה לפתיחת המוסכים והשמאים".

מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, גיא רוטקופף, אמר גם הוא כי ההצעה נוגעת בכל הנקודות הקריטיות ואם הם ייפתרו לא תהייה שום בעיה. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, הסכים גם הוא להצעה ואמר כי הכל צריך להתבצע יחד, בלי שטיקים וטריקים.

ח"כ עופר כסיף אמר כי בישראל יש אלפי מוסכים ורק 300 מתוכם נמצאים בהסדר עם חברות הביטוח, ונהנים מתנאים טובים יותר. לדבריו, הדבר מגולגל להשתתפות עצמית נמוכה יותר לצרכן, אך הריכוזיות משחקת לטובת הגדולים ופוגעת בקטנים. הוא קרא לעשות כל מה שניתן כדי להסדיר את הענף.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תתכנס פעם נוספת כבר בקרוב, לאחר שהצדדים יסיימו את הדיונים בניהם. הוא הוסיף כי כד להסדר הסופי הוא מבקש שלא לקנוס את המוסכים פעמיים, פעם אחת בקיזוז עלות החלפים ופעם שנייה בהעלאת ההשתתפות העצמית.

תאריך:  26/03/2023   |   עודכן:  26/03/2023
מירב ארד
+מליאת הכנסת לא תכונס הלילה
01:12 27/03/23  |  עידן יוסף
עיכוב נוסף במרתון החקיקה: מליאת הכנסת לא תכונס הלילה. חוק החמץ יידחה למחר (גלי צה"ל).
+הסתיימה הכנתו לקריאה שנייה שנייה ושלישית של חוק דרעי 2
01:10 27/03/23  |  עידן יוסף
החוק המכונה "חוק דרעי 2" עבר בוועדה המיוחדת בקריאה השנייה והשלישית. במהלך הדיון נוסף תיקון בהסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה שקובע שההסדר בחוק יחול רק על מינוי שרים וסגני שרים ולא על מינוי ראש ממשלה לשר. הדבר נועד למנוע מנתניהו להתמנות לשר הביטחון.
+אושר לקריאה ראשונה: חלוקת התקציב המוקצה מרשות שדות התעופה, לרשויות הסמוכות לנתג"ב בלבד
15:02 26/03/23  |  מירב ארד
עדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה לקריאה ראשונה את הצ"ח ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו- 2018( (תיקון - הקצאת סכום לרשויות המקומיות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון), התשפ"ג- 2022 (פ/ 1044/25).

האמור הוא בהצעת החוק של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי הכנסת, המבקשת להשאיר את החלוקה של התקציב המלא שיוקצה לרשויות המקומיות הסמוכות לנתב"ג, ולא להקצותו לרשויות אחרות.

+ועדת הכספים בדרישה לאוצר: המשיכו את העדפת מפעלי עוטף עזה ושדרות
14:27 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במשרד האוצר הביעו התנגדות להמשך ההטבה במתכונתה, וטענו כי יש בה פגיעה בשיטת המכרזים, וכי בכוונתם להביא סיוע שונה למפעלים  ▪  במשרד הכלכלה דחו את עמדת האוצר, וקראו להמשך ההטבה
דפני. "הטבה שחייבת להינתן" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ועדת חוקה: נותרו כ-600 הסתייגויות מתוך כ-5,400 שהוגשו
14:19 26/03/23  |  מירב ארד
בוועדת החוקה נמשכות משעות הבוקר ברצף, ההצבעות על ההסתייגויות לחוק יסוד: השפיטה וחוק בימ"ש, לקריאות שניה ושלישית. נותרו כ-600 הסתייגויות מתוך כ-5,400 שהוגשו.


+לימון מתריע שוב מפני חוק דרעי 2: "יוצר חור שחור נורמטיבי"
11:26 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מזהיר: חבר כנסת שנאשם בפלילים יוכל לכהן בתפקיד שר המשפטים או בתפקיד השר לביטחון לאומי, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך. כמו-כן, ראש הממשלה יוכל למלא במקביל לכהונתו בתפקיד זה את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך  ▪  היו"ר אופיר כץ: "לא כל החוכמה נמצאת אצל בג"ץ"
דרעי ונתניהו. פתח לשחיתות שלטונית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גיא רוטקופף   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רונן לוי   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטן הציג עקרונות להסדרת הטיפול בענפי המוסכים והשמאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (א') דיון בנושא 'ביטול הארכת ההעדפה בתוצרת הארץ במפעלים בעוטף עזה ובשדרות לפי תקנות חובת המכרזים' - הצעתם של חברי הכנסת אלי דלל, ינון אזולאי, חנוך דב מילביצקי ויוני משריקי.
26/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
המשנה ליועמ"שית עו"ד גיל לימון התריע פעם נובפת (יום א', 26.3.23) מפני השלכות "חוק דרעי 2", וטען כי "הצעת החוק יוצרת חור שחור נורמטיבי". בדיון בוועדה המיוחדת לחוק יסוד: הממשלה, הבהיר עו"ד לימון כי החוק יאפשר לנאשם או מורשע בפלילים לכהן כשר ויאפשר לראש הממשלה, ממחנה כזה או אחר, למלא במקביל לכהונתו את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה.
26/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל שמעה השבוע (21.3.23) סקירה מפי הפרופסור איתן ששינסקי והפרופסור יוג'ין קנדל. את הסקירה פתח הכלכלן ששינסקי, שציין כי הוקמו 40 קרנות במדינות שונות בעולם בהן יש משאבי טבע מתכלים, והתייחס לסיבות שבגינן קרנות אלו מוקמות:
25/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ה', 23.3.23) בהכנה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הנכים, המאפשר פיצול נושא הניכויים מתגמולי הנכים - כדי לקדם את הגדלת השתתפות המדינה בביטוח הסיעודי לנכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה.
23/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת נפתחה (יום ה', 23.3.23) בשעה תשע לצורך הנחת תקציב המדינה, אולם בשל עיכוב מצד הממשלה יצאה המליאה להפסקה עד השעה תשע וחצי, ובתום ההפסקה הצעות חוק התקציב לשנת 2023/2024, הונחו על שולחן הכנסת לקריאה ראשונה.
23/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il