התיקונים לרפורמת תעריפי התחבורה הציבורית, שאותם מכנה שרת התחבורה
מירי רגב "רפורמת צדק תחבורתי", ומבקשים להרחיב את מערך ההנחות לפריפריה, לאזרחים ותיקים ולצעירים עשויים להתעכב. ל-News1 נודע כי ב
משרד התחבורה מדברים על יישום בשני שלבים, הראשון שבהם עם אישור תקציב המדינה, והשני במועד שאינו ידוע.
גם טיבם של השלבים ומה יבוצע בכל אחד מהם לוטים בערפל. דוברות משרד התחבורה שלחה לעיתונות הודעה המתפארת בכך שבחומש הקרוב (2027-2023) יוקצו כ-50 מיליארד שקלים לקידום התחבורה, והתוספת התקציבית לתחבורה הציבורית היא בהיקף של 1.7 מיליארד שקלים. עם זאת, כאשר מבקשים לרדת לפרטים, במרד התחבורה לא מוכנים לנדב פרטים ומעדיפים לשמור על עמימות המעוררת חשד.
ואכן, בגלי צה"ל פורסם כי לפי גורמים במשרד האוצר, הרפורמה שמקדמת רגב מנוגדת לדעתם. אולם, הם חושפים, המקור התקציבי למימון רפורמת התעריפים הוא כסף שהיה מיועד לתוספות שירות בתחבורה הציבורית - פתיחת קווים חדשים והגדלת תדירותם של הקווים הקיימים. מדובר ביותר מ-360 מיליון שקלים. גריעת תוספות השירות עשויה לפגוע בכוונה לעודד משתמשים פוטנציאלים חדשים לעשות שימוש בתחבורה הציבורית באופן שיוביל אולי להורדת הגודש בכבישים. במשרד התחבורה מסבירים כי קיים מקור תקציבי אחר לתוספות השירות אך לא מציינים מהו. באוצר מתעקשים שאין מקור כזה, ומבהירים כי אין מקור לתוספות השירות.
למרות שהשרה רגב התנתה את קידום המטרו בסלילת מסילת הרכבת בין אילת לקריית שמונה, סוכם שהמיזם יקודם למרות שהוקצו עבורו רק 200 מיליון שקלים. גם יוזמת "רכבת הקליע" שאותה הבטיח הליכוד בבחירות ועליה הוסכם בהסכמים הקואליציוניים נעדרת מהסיכומים התקציביים, והסיכום על 200 מיליון עומד במנותק ממנה והוא למעשה טיפה בים. לשם קבלת מושג, על-מנת לקדם את הרכבת יש צורך בתקצוב של עשרות מיליארדי שקלים. התקצוב נועד בעיקר לצורך תכנון ובדיקת היתכנות רכבת הקליע.
עוד סוכם שכל מינוי לרשות המטרו יהיה מותנה באישור משרד האוצר, הישג משמעותי לאוצר. עוד סיכמו המשרדים על 300 מיליון שקלים יוקצו להעלאת שכר נהגי האוטובוס והטבת תנאיהם. כמו-כן, תוקם יחידה לאבטחת התחבורה הציבורית, לשמירה על ביטחון הנהגים והפקחים מפני אלימות של נוסעים.
3.5 מיליארד שקלים, שהם יותר מרבע מתקציב נתיבי ישראל לקידום אסטרטגי בכבישים, יוקצו לכבישי יהודה ושומרון, שבהם כמעט לא היה פיתוח. אגרת הגודש לא נזכרת בסיכום התקציבי, אך משרד התחבורה מבהיר כי אם יבוטל המס - הדבר יפגע בתקציב משרד התחבורה.