|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כך עזר עוד ניר ליסטר להוריד פרופיל מקרבי בשביל מיונים טכנולוגיים
כתיבת הממחים
מעוניינים לשדרג את הבית אבל חסר לכם הון עצמי? בואו לשמוע מה יש למשכנתה הפוכה להציע עבורכם!
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מינואר 2024 תעלה תקרת 'עוסק פטור' ל-120 אלף שקל

ועדת הכספים החליטה עוד כי שיעור ניכוי ההוצאות הנורמטיבי במסגרת המסלול החדש, יעמוד על 30% ממחזור העסקות של העסק, לעומת 20%
09/05/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

מינואר 2024 תעלה תקרת מחזור העסקים של 'עוסק זעיר' ושל 'עוסק פטור' לסכום של עד 120 אלף שקל, במקום כ-108 אלף שקל כיום. כך הוחלט (יום ג', 9.5.23) בוועדת הכספים.

עוד הוחלט כי שיעור ניכוי ההוצאות הנורמטיבי במסגרת המסלול החדש, יעמוד על 30% ממחזור העסקות של העסק, לעומת 20%.

עוסק פטור הוא עצמאי שאינו גובה מלקוחותיו מס ערך מוסף (מע"מ) מלקוחותיו, ועל כן הוא פטור מדיווחים חודשיים או דו-חודשיים למע"מ. זאת, בניגוד לעוסק מורשה או לחברה בע"מ. נכון לינואר 2023, רק מי שמחזור ההכנסות השנתי שלו אינו עולה על 107,692 שקל בשנה רשאי להיות מוגדר עוסק פטור. מי שמכניס יותר מסכום זה בשנה - חייב במס ערך מוסף ובדיווח בהקשר זה.

הרפורמה שאושרה בוועדת הכספים אמורה לצמצם את הנטל הביורוקרטי על מאות אלפי עסקים קטנים בישראל, בכך שבמקרים רבים היא תפטור את בעלי העסקים מחובות שונות כמו הגשת דוח שנתי ותשלום מקדמות. בכך יחסכו בעלי עסקים קטנים זמן רב שמוקדש כיום למיצוי זכויות ודיווח ובמקרים רבים גם יחסכו את ההוצאה על ייצוג מקצועי מול רשות המיסים. חישוב שיעורי המס, הטבות מס, נקודות זיכוי וכדומה, יתבססו על מערכת תיאומי המס הקיימת כיום, באמצעותה מחושב ניכוי המס לשכירים בעלי הכנסה נוספת.

כמו-כן, במסגרת הרפורמה תגדל תקרת ההכנסה המאפשרת לעצמאים להירשם כ"עוסקים פטורים" לצורך מע"מ, מכ-108 אלף שקל בשנה לכ-120 אלף שקל בשנה, כך שעוסקים רבים יוכלו להיחשב כ"עוסקים פטורים" לצורך מע"מ וכ"עוסקים זעירים" לצורך מס הכנסה וכך לצמצם משמעותית את נטל הדיווח שלהם לרשות המיסים.

בנוסף, סוכם כי התקרה השנתית של 120 אלף שקל לא תתעדכן בהתאם לשינוי במדד המחירים לצרכן בשנים 2024 ו-2025 ורק החל משנת 2026 תוצמד למדד. קבלת מעמד "עוסק זעיר" מול מס הכנסה תהיה פעולה וולונטרית ובעלי עסקים שיבקשו להמשיך לדווח במסלול הקיים יוכלו לעשות זאת. בנוסף, נקבעו תנאים שונים לקבלת מעמד "עוסק זעיר" שנועדו למנוע מקרים של ניצול לרעה של ההטבה.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר בעקבות אישור התוכנית בוועדת הכספים כי במדינת ישראל יש עודף ביורוקרטיה ועודף רגולציה. "רפורמת עוסק זעיר היא עוד צעד בהקלה על העסקים הקטנים שתחסוך, כסף, זמן וביורוקרטיה שמכבידה על העסקים. הרפורמה הזו היא אחת מיני רבות שאנו מביאים במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2023- 2024, רפורמות שיקלו על האזרח. ממשיכים לעבוד למען אזרחי ישראל", אמר.

תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
איציק וולף
+שב"ס פיטר 12 חברי סגל למרות סגירת התיק נגדם
23:53 09/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות החשיבה בראשות נציב קבילות השוטרים והסוהרים שוקל להמליץ שחלק מהמש"קיות ואלו הפונות לחיילי חובה יוקדשו לטיפול בתלונות חיילים  ▪  על-אף דוח מוגנות חיילות וחיילים מפני פגיעות מיניות והממצאים על חוסר טיפול בנושא, מנהל במשרד מבקר המדינה: "אין כל שדר ארגוני של יציאה קדימה ויעדים אחרים מחוללי שינוי"  ▪  ח"כ לוי: "משרד המבקר עשה תיקוף נוסף ע"י גורם שלישי למספרים והממצאים מהדוח החמור - ואלו נמצאו נכונים"
ליאורה חביליו. נציבת הקבילות
+יו"ר ועדת הפנים מאיים בעיכוב חוק תשתיות לאומיות אם התחדשות עירונית בפריפריה לא תתוקצב
20:35 09/05/23  |  עידן יוסף
במסגרת הדיונים הארוכים בוועדת הפנים על נוסח התיקון לחוק תשתיות לאומית במסגרת חוק ההסדרים, נעל היו"ר ח"כ יעקב אשר את הישיבה ופנה לנציגי האוצר: "מקווים שהתיקונים שעשינו בתחום ההתחדשות העירונית יקדמו פרויקטי התחדשות נוספים ויתרמו לפתרון מצוקת הדיור. אני רוצה לראות גם מאמץ ממשלתי שמתורגם לתקציבים ולרפורמות קצרות טווח וארוכות טווח לתמרוץ ההתחדשות העירונית בפריפריה הגאוגרפית וגם בפריפריה החברתית.

"אני שוקל את צעדיי בנוגע להצבעות בסעיפי חוק התשתיות הלאומיות והמיסוי. הדרך היחידה שלכם לשכנע אותי לקיים את ההצבעות היא שאראה שהממשלה מגיעה ביומיים הקרובים לפתרון ולבשורה אמיתית בנושא".
[צילום: דוברות הכנסת]
+אושר בוועדה: לקוחות יקבלו דיווח חודשי על עמלות וריביות
13:30 09/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תיקוני החקיקה נועדו, בין היתר, להגביר את השקיפות בעמלות הבנקים, לקבוע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום  ▪  בנוסף אושר לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד.
+הוועדה לזכויות הילד אישרה להחיל דין רציפות להצע"ח עבודת בני נוער
12:25 09/05/23  |  מירב ארד
הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ אלי דלל, אישרה היום (ג'), להחיל דין רציפות על ההצעה לתקן את חוק עבודת הנוער (תיקון מס' 21) (עבודה בהופעות פרסום), התשפ"ב-2022, של ח"כ רון כץ. כזכור, הצעת החוק אושרה בוועדה לקריאות השנייה והשלישית ב-29 ביוני 2022, הונחה על שולחן הכנסת, אך לא אושרה במליאת הכנסת בטרם פוזרה הכנסת ה-24. בהצעת החוק, אשר נדונה בוועדה היום, מוצע לקבוע תנאים שיגבירו את מעורבות ההורים גם ביחס להעסקה או לתיווך בגילאי קטינים בני 17-15.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מינואר 2024 תעלה תקרת 'עוסק פטור' ל-120 אלף שקל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אחד שיודע
10/05/23 07:53
2
עם ישראל חי
24/12/23 15:33
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 9.5.23) לקריאה שנייה ושלישית את פרק ז' מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנות התקציב 2024-2023 (חוק ההסדרים), העוסק בנקאות ואשראי. תיקוני החקיקה נועדו, בין היתר, להגביר את השקיפות בעמלות הבנקים, לקבוע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום, שכן הדבר עלול לפגוע בצרכנים שאינם מודעים לאפשרות של הבנק לגבות עמלה נמוכה מהמינימום. בנוסף אושר לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד.
09/05/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ב', 8.5.23) לקריאה שנייה ושלישית מספר תיקונים לחוק הירושה במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2023 ו-2024. תיקונים אלו כוללים את העברת הסמכויות מבית המשפט לענייני משפחה לרשמי הירושה, שיוכלו מעתה להוציא צווי ירושה או צווי קיום צוואה במקרים שאינם בסמכותם. השינויים מאפשרים סעד גם ביחס לדרכי הוכחת צוואות שהמקור בגינן חסר משום שהוא נמצא בערכאה שיפוטית בחו"ל. כמו-כן, התיקונים מבטלים את הפיקוח השוטף של האפוטרופוס הכללי על עזבונו של המנהל, המאפשר ליורשים לפקח על מנהלי עיזבונות, למעט מקרים חריגים.
09/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ב', 8.5.23) לקריאות שניה ושלישית את פרק ג' (גבייה ממשלתית) מתוך הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023.
08/05/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה דנה (יום א', 7.5.23) בפרק ח' להצעת חוק ההתייעלות הכלכלית, שמטרתם לתקן את חוק שירות הקבע ולהבהיר כי קצבתם של משרתי הקבע בדירוג המחקר לא תעודכן פעמיים ביחס לתקופה שבין 2009 ל־2012 וכי הם יהיו זכאים לעידכון אחד בלבד.
07/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום א', 7.5.23) לקריאה שנייה ושלישית את פרק ט"ז מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנות התקציב 2024-2023 (חוק ההסדרים), העוסק בהגברת התחרות בענף המזון והטואלטיקה.
07/05/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
יש כל מיני כללים וכלים לפרשנות חוזים, והם משתנים ממדינה למדינה. גם אם החוזה כתוב בשפה ברורה, צריך להבין את ההקשר, הנסיבות והמטרה העסקית שלו. במקרה של ספק, השופט הוא הפרשן, והוא יכו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
המעבר פועל מכוח תובנות העומדות בסתירה למציאות    תובנות מערביות היכו שורש גם בישראל והביאו לשינוי מדיניות ולפתיחת מו"מ עם ארגוני הטרור פתח ואש"ף, על-אף שחזונם הוא "שחרור פלשתין מהנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
מי לא בא לרקוד עם הניצולים בשדה התעופה ולא עשה מן המבצע הון פוליטי? מי שהחליט עליו - יצחק רבין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il