רווחי חברת דלתא מותגים ירדו ברבעון הראשון של השנה בשיעור חד של 21%. כך עולה מן הדוח שפרסמה (יום ג', 16.5.23) החברה. הרווח של דלתא ברבעון הראשון של השנה עמד על כ-15 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של כ-19 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
מן החברה נמסר כי הירידה ברווח הנקי, שעמד על 20.2 מיליון שקל, לעומת 25.1 מיליון שקל אשתקד - ירידה של כ-20%, נובעת בעיקר מהשפעת השינוי של שער החליפין שבין השקל לדולר - ומהיחלשות השקל לעומת הדולר - בין התקופות.
דלתא רשמה גידול בשיעור של 3% במכירות והן הגיעו לסך כולל של כ-221 מיליון שקל, לעומת מכירות של 214.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. הגידול במכירות נובע בעיקר מגידול בשיעור של 5.5% במכירות החנויות הזהות וממכירת המותגים ויקטוריה'ס סיקרט ופנטה ריי, בקיזוז ירידה במכירות של הפעילות הסיטונאית. המכירות בחנויות הזהות (193 חנויות) ברבעון הראשון לשנת 2023 הסתכמו בכ-155.4 מיליון שקל לעומת כ-147.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-5.5%. הוצאות המכירה והשיווק של דלתא עלו ב-11% ועמדו על כ-95 מיליון שקל ברבעון, בעיקר בשל השקת המותגים ויקטוריה'ס סיקרט ופנטה ריי.
חברת דלתא הודיעה עוד לבורסה על חלוקה של דיבידנד בסך של 7.527 מיליון שקל לבעלי המניות. דירקטוריון החברה אישר אתמול את החלוקה והיא תתבצע ב-1 ביוני 2023.
מנכ"ל דלתא ישראל מותגים, ענת בוגנר, אמרה כי החברה מתכננת לפתוח עד לסוף השנה שתי חנויות לויקטוריה'ס סיקרט, 4 חנויות נוספות לפנטה ריי ו-5 חנויות ראשונות של מותג האווירה והטיפוח Bath & Body Works.
עוד ציינה בוגנר כי בנוסף לצמיחה, החברה ממוקדת בניהול המלאי הקיים, ובסוף הרבעון הראשון קטנה משמעותית יתרת המלאי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות השקת המותגים החדשים. לדבריה, המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך גם בתחילת 2023 אשר היוותה ברבעון הראשון כ-15% מסך מכירות הקבוצה.
"החברה מציגה לאורך השנים יכולות צמיחה וביצועים מהטובים בענף. זאת הודות לחוזקת המותגים שלנו, בידולם וחיזוק נאמנות הלקוחות. בראייה קדימה, אנו מממשים את אסטרטגיית הצמיחה שהצבנו תוך פיתוח וקידום מותגים קיימים וחדשים, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות בארץ ובעולם", אמרה.