מיום ג' הקרוב (6.6.23) תחל
חברת מטרופולין להפעיל את אשכול התחבורה הציבורית בירושלים, ותחליף את
חברת קווים. שירות התחבורה הציבורית באשכול זה הוא מהנמוכים ברמתו בענף, וב
משרד התחבורה מקווים כי עם כניסתה של מטרופולין יחול שיפור.
בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, מטרופולין תפעיל את כלל קווי השירות, לרבות העירוניים והבין-עירוניים, בשלב הראשון באופן זהה למערך השירות הקיים כפי שהופעל עד כה על-ידי חברת קווים. בהמשך, צפוי משרד התחבורה להגדיל ולהרחיב את היקף השירות בעיר.
שלב זה כולל גם את קווי נתב"ג. ב-27 באוקטובר צפוי להתחיל השלב השני, שבו תפעיל מטרופולין באופן חלקי את קווי בקעת אונו - קו 55 וכן קווים עירוניים שיופעלו באמצעות מיניבוסים - קו 7 (יהוד - רמת גן תל השומר), קווים 9-8 - (גבעת שמואל - רמת גן תל השומר), וקו 15 (אור יהודה - קריית אונו). השלב האחרון יחל ב-5 בינואר 2024 ובו תושלם במלואה הפעילות העירונית בבקעת אונו בתוספת קווים חדשים והרחבת השירות הקיים.
במסגרת מכרז אונו אלעד, שאליו נערכה מטרופולין לפני פחות משנה, יושק באשכול צי רחב וחדש של 375 אוטובוסים, מתוכם 75 אוטובוסים עירוניים חשמליים ו-123 עירוניים המונעים באמצעות גז, אשר נסיעתם שקטה משמעותית ומסייעת בהפחתת מזהמים לאוויר.
בסניף אלעד בלבד יושקו כ-130 אוטובוסים חדשים, מתוכם כ-35 אוטובוסים עירוניים, המונעים באמצעות גז לטובת שמירה על הסביבה ולרווחת הנוסעים כמו גם תושבי העיר. בסה"כ יופעלו בעיר 32 קווי שירות, מתוכם 4 קווים עירוניים ו-28 בין-עירוניים לערים מרכזיות כמו ירושלים, בני ברק, אשדוד ופתח תקוה. בנוסף לקווים הבין-עירוניים יופעלו גם קווי תגבור ייעודיים בשישי ובמוצ"ש במטרה לתת מענה לביקוש הגדול של הציבור החרדי, בהם: קו 282 אלעד-יבנה, קו 380 אלעד- ב"ב, קו 477 אלעד-י-ם, קו 590 אלעד-צפת, קו 595 אלעד-קריית מלאכי, קו 596 אלעד-נתיבות וקו 597 אלעד-קוממיות.
בכל שבוע תפעיל מטרופולין בעיר למעלה מ-9,600 נסיעות שבועיות, המסתכמות ב-188,000 ק"מ שבועי. במסגרת הפעילות בעיר תעסיק מטרופולין כ-250 עובדים חדשים בסניף, אשר חלק ניכר מהם תושבי העיר אלעד.
החברה גם מקדמת בימים אלו תכנון והקמה של חניון לאוטובוסים חשמליים עבור פעילות באשכול כולו, לטובת כ-180 מקומות חנייה לאוטובוסים חשמליים וכן מסוף תחבורה חדש בעיר אלעד אשר ישמש את תושבי העיר.
יאיר קציר, מנכ"ל מטרופולין, אמר לקראת ההפעלה: "לאחר חודשים ארוכים של היערכות, לרבות הכנת מפות שירות, בנייה והסדרה של חניונים, רכישת צי רכבים חדש, פיתוח מערכות טכנולוגית, ובעיקר גיוס נהגים וצוותי מנהלה ותפעול, אנו עומדים ערוכים לקראת המשימה וממצפים לשרת נאמנה את תושבי העיר אלעד. מטרתנו לקדם חווית שירות טובה ואיכותית ולהסיע בבטחה את תושבי העיר".