|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
לוין. חולק על עמדת משרד המשפטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לוין: מנסים לתמרן את דעת הקהל נגד הרפורמה באמצעות הסתה נגד חרדים

ח"כ יעקב אשר: "פוליטיקאים נבזים מעניקים השראה להסתה פרועה נגד החרדים" שר המשפטים: "התופעה לא מטרידה משום מה את גורמי המקצוע האמונים על אכיפת החוק"
04/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ויכוח סוער על עליית ההסתה והגזענות נגד העדה החרדית התקיים לאחרונה (31.5.23) בכנסת. שר המשפטים יריב לוין מציע שייתכן שההתנגדות לרפורמה השיפוטית המוצעת עוררה חלק מההסתה כלפי הציבור החרדי, בטענה שקרית שהשינויים יובילו להשתלטות של החרדים כביכול.

לוין ציין שבעיה זו פוגעת לא רק בציבור החרדי, אלא גם מעכבת את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט. לדבריו, נעשו ניסיונות לתמרן את דעת הקהל על-ידי שיוך הרפורמות הללו להשתלטות כביכול על המדינה על-ידי החרדים: "תופעת הגזענות הבוטה כלפי הציבור החרדי היא בעלת ממדים עצומים, בקנה מידה עצום. במידה רבה הרבה מהניסיונות להניע את הציבור להתנגד למהלכים שאני מבקש לבצע במסגרת הרפורמה לשינוי במערכת המשפט, נעשה ניסיון לשכנע ציבורים רבים שלא לתמוך גם ברפורמה על-רקע טענות, כביכול, שהדבר הזה יגרום למין השתלטות של הציבור החרדי על המדינה".

הוא הביע אכזבה מהיעדר הגינוי ומהיעדר תשומת הלב שניתנה למעשים פוגעניים כלפי חרדים, הן בכנסת והן בקרב שומרי הסף של מערכת אכיפת החוק.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הביע את דאגתו העמוקה משכיחות ההסתה והגזענות בתקשורת הישראלית, בעיקר כלפי החברה החרדית. הוא הדגיש את היעדרם של חוקים האוסרים במפורש על פעולות מסוג זה והפציר בשר לוין לפעול למאבק בתופעה מסוכנת ובלתי חוקית זו. "פוליטיקאים נבזים מעניקים השראה להסתה פרועה נגד החרדים", אמר.

לוין אמר כי הוא מכיר בגודל הבעיה ותיאר אותה כסוגיה רחבה ומשמעותית. הוא ציטט את תגובת הפרקליטות, שטענה כי יש להשתמש בעבירה של הסתה לגזענות במשורה, להגביל רק למקרים המוגדרים במפורש בחוקים הקיימים. שר המשפטים חלק על עמדה זו, וטען כי הסתה נגד הקהילה החרדית תואמת בצורה הברורה ביותר להסתה לגזענות. השר הביע תמיכתו בהצעת חוק שיזם יעקב אשר למלחמה בתופעה והדגיש את הצורך לתעדף את הנושא בתוך מערכת אכיפת החוק.

יעקב אשר שב והדגיש את החשיבות של תיקון חוק הגזענות כדי להתמודד עם ההסתה והאפליה איתם מתמודד הציבור החרדי. הוא שיתף אנקדוטה אישית על התיוג וההכתמים (סטריאוטיפים) שאנשים מקהילה זו חווים לעתים קרובות. אשר טען כי החקיקה הנוכחית, המתמקדת בגזע או במוצא לאומי אתני, אינה מצליחה להתמודד עם האתגרים הספציפיים העומדים בפני האוכלוסייה החרדית.

ח"כ יונתן משריקי (ש"ס) קרא למנהיגי קהילות שונות להוקיע מעשי הסתה וגזענות מסוג זה. הוא הדגיש את הצורך של אישי ציבור להתייחס באופן פעיל ולגנות את הפעולות הללו, והזהיר מפני ההשלכות האפשריות אם לא ייבדקו. משריקי הביע את תמיכתו בהצעת החוק שהציע יעקב אשר ודחק לבחינתה המהירה. מנגד, ח"כ נאור שירי (יש עתיד) ציין שהוא מכיר בחשיבות המאבק בגזענות ובשיח פוגעני ברחבי החברה, אך הדגיש כי ההסתה אינה מוגבלת לציבור החרדי. הוא הזכיר מקרים של הסתה מצד מגזרים שונים בחברה, לרבות קריקטורה שפורסמה בעיתון חרדי שהציגה את ראש האופוזיציה בצורה מבזה. שירי הטיל ספק במאמצי משרד המשפטים לטפל בתופעה זו בצורה כוללנית.

השר לוין הגיב שהוא מודע התנגדות האפשרית לשינויי חקיקה מצד אנשי מקצוע במשרדו. הוא הדגיש כי תיקון החוק לבדו לא יפתור את הבעיה אם רשויות אכיפת החוק לא יתעדפו את הנושא. הוא הביע דאגה מחוסר הגיוון במערכת המשפט, שלדעתו פוגע בהבנתה את חומרת הנושא ובתגובה הולמת שתתן מענה. לוין גינה את ההסתה מצד נבחרי הציבור וביקר את היעדר הגינוי מצד ראשי האופוזיציה.

השר לוין מתח עוד ביקורת על חוסר הגינוי ותשומת הלב שניתנה לנושא זה הן מצד פוליטיקאים והן מצד גורמי אכיפת החוק, ואמר כי "תופעות מסוג זה זוכות למעט גינוי או תשומת לב רצינית, לא רק מצד חלק מהפלגים בבית אלא גם מצד אנשי המקצוע. אחראי על אכיפת החוק. מייאש לראות שמעשים ומילים נעדרים כשמדובר במאבק בבעיות כאלה. נראה שיש אכיפה סלקטיבית של חוקים, שבה נושאים מסוימים מקבלים עדיפות בעוד שאחרים, כמו הסתה נגד האולטרה- אורתודוקסים, מתעלמים מהם".

תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  05/06/2023
עידן יוסף
+משרד הבריאות: עלייה דרמטית ומדאיגה בהפרעות אכילה
12:22 05/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בישראל כ-1500 ילדים ובני נוער מאובחנים כלוקים בהפרעות אכילה מדי שנה  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ בוסו: הוועדה דורשת הקמת תוכנית לאומית לטיפול

ועדת הבריאות [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+סילמן תבחן האם קיימת אכיפה בררנית מול צופרי השבת
01:39 05/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ אליהו ברוכי טוען להעדר שקיפות ולאכיפה בררנית של תקנות הרעש בעקבות תלונות על צופרי שבת שמבקשות לטענתו למחוק את היהדות מהמרחב הציבורי  ▪  השרה להגנת הסביבה התחייבה לחקור לעומק את הנושא, לבחון את רמות הדציבלים ואת נוהלי האכיפה
רמת הדציבלים תיבדק [צילום: בינג AI]
+איציק סעידיאן בכנסת: "מבין שיצאתי להילחם על החברים שלי"
15:07 04/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת העבודה והרווחה החלה לדון הצע"ח לעיגון זכויותיהם של נכי צה"ל בתחום הרכב והדיור  ▪  יו"ר ארגון נכי צה"ל ביקש מהוועדה להוסיף להצעת חוק בנושא דיור ורכב התייחסות לצרכיהם של פגועי פוסט טראומה
הלום הקרב איציק סעידיאן. "בואו נדאג לכולם" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   ש"ס   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוין: מנסים לתמרן את דעת הקהל נגד הרפורמה באמצעות הסתה נגד חרדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המלך עופר המשיח
4/06/23 23:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת החלה לדון הבוקר (יום א', 4.6.23) בהצעת חוק ממשלתית שתעגן בחוק את זכויותיהם של נכי צה"ל בתחום הרכב והדיור, שניתנות כיום מכוח ההוראות הפנימיות של משרד הביטחון. בדיון לקחו חלק מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר וראש אגף השיקום במשרד הביטחון לימור לוריא, יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן, איציק סעידיאן וכן נציגים שונים המייצגים את נפגעי צה"ל.
04/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
עומס המלוות על הרשויות המקומיות בצל עליית הריבית. הוועדה לביקורת המדינה קיימה השבוע דיון בנושא הלוואות ומקורות אשראי של גופים שונים. בדוח המבקר השנתי ל2022 עלו ליקויים בנוגע לחוסר התאמת דרכי המימון בשנים האחרונות של חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, קופות חולים ותאגידים סטטוטוריים לשוק האשראי. בנוגע לרשויות המקומיות נכתב כי יתרת המלוות שעל הרשויות המקומיות להחזיר בשנים הבאות (עומס המלוות) ב-31.12.19 הייתה כ-15 מיליארד שקל וכי קיימת שונות בין תנאי ההלוואות אשר אושרו לרשויות המקומיות, כאשר משרד הפנים לא קבע פרמטרים או מגבלות לגבי מסלולי ההלוואות שנוטלות רשויות מקומיות - הדוח קובע כי הרשויות לא פונות לאפיקי אשראי אחרים ובכך יכולים לפגוע באיתנות הפיננסית של הבנק.
03/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון מיוחד בוועדת הכלכלה (31.5.23) עסק בעלות מקורות ההון והשפעתה על הפחתת התחרות בין הבנקים לחברות כרטיסי האשראי, במתן הלוואת ואשראי למשקי בית ועסקים קטנים. במהלך הדיון עלה כי ההון הזול מקורו בפיקדונות הציבור, שחברות האשראי אינן יכולות לגייס. היו"ר דוד ביטן קרא למשרד אוצר ולבנק ישראל לטפל בנושא בהקדם, ומנגד הבהיר כי גם חברות האשראי צריכות להוזיל עלויות לציבור. "אנחנו רציניים במלחמה ביוקר המחיה", אמר.
01/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
עימות חזיתי בכנסת בין שר המשפטים יריב לוין לקודמו בתפקיד גדעון סער. העימות התרחש קודם שמליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו (תיקון - שוויון בפני החוק ואיסור הפליה) של חבר הכנסת גלעד קריב, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ מאיר כהן. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 53 שהתנגדו.
01/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש מחלקת המבצעים במשטרה, נצ"מ אופיר בינדר, חושף את מעורבות שירות הביטחון הכללי לסיכול פגיעה בלהט"בים. בדיון שקיימה (יום ד', 31.5.23) הוועדה לביטחון לאומי בנושא היערכות המשטרה לאירועי חודש הגאווה, אמר בינדר: "יש היערכות של המשטרה גם מול שב"כ באירועים הללו. לא נאפשר לאנשים לפגוע ולהפריע לאירועים".
31/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il