|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
שמירה על מקרקעי הציבור והיערות [צילום: בינג AI]

מיארה נגד חוק החוות החקלאיות: "עוקף את חוקי התכנון"

במשרד הפנים חוששים שהמגורים בשטחי המרעה תהיה נטל על הרשויות המקומיות משרד האוצר לא העריך את עלויות הצעת החוק, אך יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ביקש לקבל אומדן בישיבה הבאה ח"כ בוארון מעוניין שהצעת החוק תחול על שטחי יהודה ושומרון
06/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה סבורה שהצעת החוק להסדרת המגורים בשטחי מרעה עוקפת את חוקי התכנון ומעלה שאלות קשות. כך מסרה (6.6.23) נציגת משרד המשפטים לוועדת הפנים והגנת הסביבה, שהחלה להכין את הצעת חוק לקריאה ראשונה. מטרתו של חוק זה להסדיר את מגורי הרועים בשטחי מרעה, לצורך שמירה על מקרקעי הציבור, ובכלל זה על השטחים הפתוחים והיערות. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת שמחה רוטמן, לימור סון הר מלך, אלי דלל, ניסים ואטורי, טלי גוטליב, חנוך דב מילביצקי, דוד ביטן, שלום דנינו, צביקה פוגל, ינון אזולאי, שרן השכל ומיכאל ביטון.

ח"כ אביחי בוארון אמר כי הוא מבקש להחיל את הצעת החוק גם על שטחי יהודה ושומרון. לדבריו, "גם בשטחי יהודה ושומרון יש רועי צאן ואי אפשר לעשות איפה ואיפה בין הרועים. הציבור רוצה לשמור את אדמות הלאום ורוצה למנוע פולשים מלפלוש את הקרקע, ואת זה את במשרד המשפטים צריכים להפנים ולא לאנוס עלינו דינים". ח"כ וליד טאהא השיב לו כי לא ניתן להחיל את החוק על השטחים הכבושים.

גליה כהן ממשרד הפנים אמרה כי היא חוששת שהמגורים בשטחי המרעה יהוו נטל על הרשות המקומית, שתצטרך לספק שירותים מוניציפליים כגון פינוי אשפה והסעת תלמידים. היא הציעה כי מי שגר במקום יהיה חייב בתשלום מיסים לרשות שבה הוא חי. ממנהל התכנון הודיעו כי הם מתנגדים להצעת החוק. נציגת רשות מקרקעי ישראל אמרה כי הרשות מעוניינת לשמור על עתודות הקרקע למען הדורות הבאים, וכיום מתנהלים הליכים מול רועי צאן שרואים עצמם כבעלי זכויות על הקרקע. על כך העיר יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, כי התביעות מתנהלות כי לא הייתה אסדרה.

ממשרד האוצר נמסר כי אין אומדן של העלויות של הצעת החוק. היו"ר אשר ביקש להגיע לישיבה הבאה עם עלויות משוערות של הסדרת המגורים בשטחי המרעה. נעמה גת, נציגת זרוע היבשה, ביקשה להחריג שטחי אש מהצעת החוק על-מנת לא לסכן חיי אדם. נציג קק"ל הודיע כי קרן קימת לישראל מתנגדת למגורים בשטחי היער אם הם לא "צמודי דופן" ליישוב קיים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי כחלק מההתמודדות עם נגע הפשיעה החקלאית וכדי להשגיח על שלמות העדרים, נדרשים הרועים ששטחי המרעה שלהם מרוחקים ממקום יישוב, להתגורר בשטחי המרעה בסמוך לעדר. במרבית שטחי המרעה, דיני התכנון והבנייה לא מאפשרים הקמתם של מבני מגורים לרועים. כתוצאה מכך, הרועים נאלצים לבלות את שעות הלילה בהשגחה על שלמות עדריהם ללא כל מחסה. מציאות בלתי אפשרית זאת מביאה את מקצת הרועים להקים מבנים שאינם מאושרים ולהתגורר בהם לצורך השמירה על שלמות העדר. מצב הדברים מוביל להליכים משפטיים ולצעדי אכיפה קשים כלפי אותם רועים. לפיכך, מוצע להסדיר את מגורי הרועים ואת הקמתם של מבנים חקלאיים בשטחי מרעה, ולאפשר מתן היתרים למגורי רועים ומשפחותיהם הגרעיניות בשטחי רעייה, באזורים שבהם הדבר נדרש בשל צורך בנוכחות מתמדת וצמודה של רועה בסמוך לעדר ובהתאם לקביעתו של שר החקלאות ופיתוח הכפר.
דו"ח הפשיעה החקלאית ומדד הביטחון האישי 2021 / דוח
בשנת 2021 התרחשו 2,719 אירועי פשיעה חקלאית, בהשוואה ל-2,172 אירועים שהתרחשו בשנת 2020, כלומר, עלייה של 20% במספר האירועים השנתיים. משק חקלאי סבל בממוצע מ-6.6 אירועי פשיעה חקלאית במהלך השנה. הנזק השנתי הממוצע למשק חקלאי: 74,016 ₪. הענף הניזוק ביותר בשנת 2021 הוא ענף הבקר והצאן עם כ-30 אירועי פשיעה בממוצע בשנה לחקלאי. מגדלי הבקר במרעה סובלים יותר מהצתות (38%) ופשיעה לאומנית (26%). (35 עמ')

תאריך:  06/06/2023   |   עודכן:  09/06/2023
עידן יוסף
+ועדת המשנה מוטרדת מחוסר הבנייה ביהודה ובשומרון
03:15 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מבקשת ממינהל ההתיישבות וממשרד השיכון נתונים על מספר התקנים, אישור תוכניות ומשך הזמן הממוצע מהתכנון לשיווק  ▪  הוועדה מודאגת גם מהיעדר אכיפה של חוקי התכנון באזור  ▪  היו"ר סולומון קורא לממשלה לקבוע מדיניות בנייה
סולומון. "הפתרון למשבר הדיור נמצא ממש מתחת לגשר" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רשות ההגירה: התיקון לחוק הדרכונים יאפשר להתקדם עם הפטור מאשרה לארה"ב
02:42 07/06/23  |  עידן יוסף
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הדרכונים (תיקון מס' 10), לפיה שר הפנים יכול לסרב להעניק דרכון ישראלי לעולה עם עלייתו ובטרם הוכחה השתקעותו בארץ. עם זאת תוענק תעודת מעבר לעולה אשר טרם השתקע בארץ. יום תחילת החוק נקבע ל-10 ביולי 2023.

עו"ד גיל ברינגר, המשנה למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמר כי התיקון הנוכחי מסתנכרן עם דרישה עקרונית של האמריקנים על פיה מדינת ישראל מתבקשת לתקן "פרצות בדרכונים", כדבריו, על-מנת להתקדם עם הפטור מאשרה לארה"ב עבור ישראלים. "ישראל הציגה סל של פתרונות ובמסגרתו קיים גם התיקון הנוכחי לחוק שנותן מענה מסוים לדאגות האמריקניות", אמר ברינגר.

הוא ציין כי על-פי נתונים ניתן לראות אחוזי השתקעות בארץ בשיעור של למעלה מ-90% ככל שהדרכון מוצא מאוחר יותר. "החוזק של הדרכון הישראלי הולך ונשחק ככל שהקשר בין הדרכון הישראלי למדינת ישראל נשחק". משטרת ישראל מסרה כי היא תומכת בהצעת החוק וכי הדרכון הישראלי יכול להוות יתרון לגורמים עבריינים. עם זאת הדגישה כי אינה נשענת על מידע קונקרטי בנוגע לפשיעה של בעלי דרכון ישראלי במדינות אחרות.
+הונאות יבוא פלשתיני עולות לכלכלה הישראלית מיליארדים
02:12 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במשך שנים מעבירה ישראל לרשות הפלשתינית תשלומי מכס אותם היא גובה בגין מכולות הנכנסות לשטחה בדרכן לרשות, בעוד עשרות אחוזים מהמכולות לא עוברות כנדרש במעברים המיועדים לסחורות לרשות, דבר המסב למדינה הפסדים  ▪  ועדת הכספים לרשות המיסים: בחנו שינוי של התקנות  ▪  רשות המיסים: יש שיפור באכיפה
מעבר סחורה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+יו"ר ועדת הכספים קורא להורדת דמי מרשם ורישוי לקנביס
01:39 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קופות החולים מציעות גבייה שנתית של 220 ש"ח עבור מרשמים לקנביס ו-360 ש"ח עבור רישיונות קנביס  ▪  הוועדה בהצעת תיקון תוכנית הגבייה של קופות החולים, במסגרת מעבר מרישיונות למרשמים עבור חלק מהמטופלים, וקראה למשרד הבריאות, קופות החולים והאוצר להוזיל את העלויות למטופל
"החולים לא צריכים לסבסד את הקופות" [צילום: בינג AI]
+"סיכוי גבוה שניאלץ להשתמש בנשק חם בהתקוממות הבאה"
00:57 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן אמר: "למרות הדוח החמור על שומר החומות לא הרבה נעשה. לכולנו ברור שהשעון מתקתק לקראת האירוע הבא"  ▪  המפכ"ל הודה לראשונה בפומבי ששגה בהסטת כל הכוחות לירושלים בשומר החומות  ▪  במשטרה התעקשו במשך שנתיים שהופקו לקחים, אך היום הזהירו מפני מחסור כספי
מיקי לוי, רובי שבתאי וסיגלית בר צבי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: דיון בהחלטת ועמ"ש התכנון והבנייה יתקיים רק לפי דרישה
19:47 06/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנון והבנייה, תיקון מס' 142, דיון בהחלטות ועדות משנה, התשפ"ג 2023- של חבר הכנסת אלי דלל. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הפנים.

במצב הקיים, כל חבר של ועדה מקומית או נציג בעל דעה מייעצת רשאי לדרוש כי יתקיים דיון במליאת הוועדה המקומית בנושא שנדון בוועדת המשנה של אותה ועדה מקומית. מוצע לאפשר דיון במליאת הוועדה המקומית כאמור, רק אם דרשו זאת לפחות שניים מחברי הוועדה המקומית או לחלופין נציג בעל דעה מייעצת. עוד מוצע כי בוועדה מרחבית, נציג רשות מקומית שהוא נציגה היחיד באותה הוועדה יוכל לדרוש דיון במליאת הוועדה המרחבית.
+בקריאה ראשונה: תיקון חישוב מס מקרקעין ברכישת דירה ע"י ילד יתום
19:45 06/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, תיקון מס' 101 - רכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, התשפ"ג 2023- של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הכספים.

מוצע בה לקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג "ילד נשוי", כך שיוטל על רכישה כאמור מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה.

+ח"כ ביטן: "להשבית את ההסעות לבתי הספר"
13:05 06/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "הממשלה צריכה לקבל החלטה בעניין, ואת נושא המימון יסגרו משרדי האוצר והחינוך בניהם"  ▪  נציגת מרכז השלטון המקומי: "יש קשיים משפטיים"  ▪  ביטן ביקש לזמן לדיון הבא את שר החינוך וראש אגף התקציבים
ביטן. איים להגיש בג"ץ נגד הממשלה והרשויות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ גוטליב: "לאסור בחוק קציבת עונשי מאסר עולם למחבלים"
10:58 06/06/23  |  מירב ארד
ח"כ טלי גוטליב דורשת על רקע השיח סביב המחבל וואליד דאקה: "צריך לאסור בחוק קציבת עונשי מאסר עולם למחבלים". הוסיפה: "אסור לקצוב עונשי מאסר עולם למחבלים, ותדעו לכם שיש לנו בצנרת עוד כמה מחבלים אכזריים שצפויים להשתחרר".
לסיכום, היא אמרה: "צריכים לתקן את חוק יסוד נשיא המדינה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי כרמל / Uri Carmel   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב שבתאי   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניסים ואטורי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיארה נגד חוק החוות החקלאיות: "עוקף את חוקי התכנון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 6.6.23) דיון המשך בנושא הפעלת ההסעות למערכת החינוך, לאחר שלפני כשבועיים התברר כי התמורה שמקבלות חברות ההסעה הפרטיות מהרשויות המקומיות עבור הסעת תלמידים נשחקה בשל האינפלציה, ויש חשש לפגיעה בהסעות בפתיחת שנת הלימודים הבאה. בדיון היום התברר כי אין סיכומים בין הצדדים, היו"ר ביטן זעם על כך ודרש ישיבה נוספת בעוד שבועיים, בהשתתפות שר החינוך, ראש אגף התקציבים באוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי.
06/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת המשנה לתחרות ושירות ללקוח במערכת הבנקאית, בראשות ח"כ רון כץ, קיימה (יום ב', 5.6.23) את ישיבתה ראשונה ודנה בעלייה ברווחי הבנקים, ברקע העלאת הריבית והשפעתה על נוטלי המשכנתאות. כץ פתח את הדיון ואמר כי הוא אינו מתכוון לקיים דיונים פופוליסטיים ואינו מחפש אשמים, אלא פתרונות. עם זאת, הוא מתח ביקורת קשה על כך שנציגי הבנקים בחרו שלא להגיע לישיבה, ומי שייצג אותם בדיון היה מנכ"ל איגוד הבנקים. "אנחנו מבינים שיש בעיה של ריכוזיות-יתר בישראל והשאלה היא מה הפתרון", אמר.
05/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדיון על הטיפול בהפרעות אכילה בישראל שהתקיים (יום ב', 5.6.23) בוועדת הבריאות של הכנסת, הזהיר ד"ר מנהל המערך הקליני במשרד הבריאות, ד"ר אהוד ססר, כי בשנים האחרונות, בעיקר בתקופת הקורונה, חלה עליה דרמטית ומדאיגה במקרים של הפרעות אכילה, בעיקר בקרב בני נוער אך גם בקרב הקהילה הבוגרת. עוד הציג נתונים לפיהם בישראל כ-1500 ילדים ובני נוער מאובחנים כלוקים בהפרעות אכילה מדי שנה. עם זאת, בפועל כ-30 עד 40 אלף נערות ונשים בישראל סובלות מההפרעה. כ-15 עד 20 אחוזים מהן מפתחות מחלה כרונית. שיעור התמותה הוא 5%.
05/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן הודיעה כי תבחן האם מתקיימת אכיפה בררנית כלפי צופרי השבת, המופעלים בערבי השבת כדי לבשר על-כניסתה.
05/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ויכוח סוער על עליית ההסתה והגזענות נגד העדה החרדית התקיים לאחרונה (31.5.23) בכנסת. שר המשפטים יריב לוין מציע שייתכן שההתנגדות לרפורמה השיפוטית המוצעת עוררה חלק מההסתה כלפי הציבור החרדי, בטענה שקרית שהשינויים יובילו להשתלטות של החרדים כביכול.
04/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il