מיזם חיבורי נמלי הים בחיפה למסילות
רכבת ישראל, שמבוצע על-ידי חברת נמלי ישראל, הגיע לציון דרך משמעותי. הבוקר (26.6.23) נפרצה המנהרה שתוביל רכבות מנמלי הים בחיפה ואליו, מתחת לכביש 22.
מדובר במקטע המערבי של המיזם, שבמסגרתו תוואי מסילת הרכבת הארצית יחובר לנמל המפרץ, לנמל מספנות ישראל, לנמל קישון מזרח ולמתחמים נוספים.
המנהרה שנפרצה נחפרה מתחת לכביש 22, אחד מצירי התנועה המרכזיים בארץ בכלל ובצפון הארץ בפרט. מדובר במקטע כביש שלא ניתן היה לסגור אותו לטובת עבודות ולכן כדי לעמוד במשימה, הוסט הכביש בארבעה שלבים שונים על-מנת לאפשר את החפירה, הקמת קירות ויציקת תקרה תחת תוואי הכביש.
מדובר במקטע כביש שלא ניתן לסגור אותו לטובת עבודות ולכן כדי לפרוץ את המעבר התת-קרקעי, הוסט הכביש ב-4 שלבים שונים על-מנת לאפשר את החפירה, הקמת קירות ויציקת תקרה תחת תוואי הכביש תוך שמירה על תפקוד מלא ורגיל של כל נתיבי התנועה בכביש.
מיזם חיבורי הנמל באורך של 1.4 ק"מ בתכנונה ובביצועה של קבוצת אורון נמצא בשלבי ביצוע סופיים כאשר בסופו יחבר את מסילת החוף לנמל מפרץ חיפה, מספנות ישראל, נמל קישון מזרח, ומתחמים נוספים.
בחנ״י מציינים כי ״חיבור המסילה לנמלי הים הוא מהלך קריטי לטובת שינוע מטענים והוא צפוי לצמצם משמעותית את עומסי התנועה באזור, על-ידי הפחתת עומס המשאיות על כבישי האזור דבר שיקל על משתמשי הדרך״.
שאול צוק, מנכ"ל אורון תשתיות ובנייה, אמר כי "חיבור המסילה הינו מהלך נדרש והכרחי לטובת צמצום משמעותי של עומסי התנועה באזור על-ידי הורדת כמות המשאיות המשנעות מטענים אל הנמל וממנו דבר שיקל על כלל ציבור הנהגים ועל העברת המטענים".