|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
רוטמן מנהל את ישיבת ועדת החוקה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רוטמן לא ביצע הפרה אתית בניהול ועדת החוקה

ועדת האתיקה דחתה את טענות חברי האופוזיציה לניהול לא הוגן של דיוני הרפורמה המשפטית הוועדה כתבה בהחלטתה כי מצאה טעם לפגם בהתנהלות רוטמן בחלק מהמקרים, אך לא ציינה באיזה מקרים מדובר
28/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת האתיקה של הכנסת לא מצאה לנכון לקבוע שחבר הכנסת שימחה רוטמן ביצע הפרה אתית בניהול ישיבות ועדת החוקה, חוק ומשפט בראשותו. זאת בהתחשב במורכבות הדיונים, המחלוקת הציבורית הרחבה שהתבטאה גם בישיבות עצמן וההתנהלות של חלק מחברי הוועדה.

חברי הכנסת עופר כסיף, קארין אלהרר ויואב סגלוביץ' קבלו בעניין אופן ניהול ישיבות הוועדה ועל כך שיושב-ראש הוועדה רוטמן מנע זכות דיבור מחברי כנסת וממוזמנים, קרא לסדר באופן חוזר ונשנה את חברי הכנסת מהאופוזיציה ובאחת הישיבות הרחיק 17 חברי כנסת מהם; תקף וקטע את דבריהם של בעלי תפקידים וקבע דיונים בלוחות זמנים צפופים.

חבר הכנסת רוטמן ביקש הופיע בפני הוועדה ובדבריו ציין שגם התנהלותה של האופוזיציה הייתה לצרכי פיליבסטר מתמשך שהובילה לחלק מהבעיות, ציין שהוא השתדל לקבוע את לוחות הזמנים בתיאום עם היעוץ המשפטי לוועדה וכי מעת לעת התנצל על דברים שאמר או על הטון אותו נקט.

הוועדה עיינה בפרוטוקולים ובשידורים של הוועדה. לדברי חברי הוועדה, בכנסת ה-25 הוקדשו מרבית דיוני ועדת החוקה לרפורמה המשפטית, שעוררה ועודנה מעוררת מחלוקת ציבורית רחבה, ובהתאמה אף דיוני הוועדה בתקופה זו היו סוערים וטעונים, והשתתפו בהם חברי כנסת ומוזמנים רבים.

תקנון הכנסת מקנה לראשי הוועדות חופש פעולה ושיקול דעת רחב בניהול ישיבות הוועדה ובכלל זאת הסמכות לקבוע את לוחות הזמנים, זהות הדוברים, משך הישיבות ונושאי הדיון. לעניין הדיון עצמו, סעיף 113(ב) לתקנון קובע כי "יושב-ראש הוועדה רשאי לקבוע את מסגרת הדיון, ורשאי הוא לקצר את זמן הדיבור, ובלבד שייתן זמן דיבור הולם לכל אחד מחברי הוועדה".

בוועדת האתיקה אומרים כי שמיעת מגוון הדעות בנושאים השונים הנדונים בוועדות הוא בגדר חובה הנגזרת מתכלית הדיונים בוועדות, שנועד לאפשר לחברי הכנסת לסוגיות השונות. הוועדה מצאה שדיונים אלה התקיימו ברקע מחלוקת ציבורית ובהם נוצרו לא אחת הפרעות, עיכובים וקשיים הן מצד יושב-ראש הוועדה והן מצד חברי הוועדה.

הוועדה כתבה בהחלטתה כי מצאה טעם לפגם בהתנהלות רוטמן בחלק מהמקרים, אך לא ציינה באיזה מקרים מדובר. כמו-כן, קובעת הוועדה, תפקיד יושב הראש מביא עמו אחריות מוגברת להתנהלות עניינית, ו"פעמים רבות חבר הכנסת רוטמן התיר לעצמו מה שאסר על אחרים". גם כאן לא מפרטת הוועדה, שבראשה עומד ח"כ ינון אזולאי, מה רוטמן התיר לעצמו, ומביאה דוגמה שאינה רלוונטית להאשמה - בישיבת הוועדה ב-13.2.23 התרחשה מהומה מצד חברי האופוזיציה, שנגד חלקם אף ננקטו צעדים משמעתיים, ורבים מהם הוצאו מהדיון.

לדברי ועדת האתיקה, תפקיד יושב-ראש ועדה מחייב התנהלות אחראית וממלכתית, באחידות ובשוויוניות כלפי חברי הכנסת. בדומה, על יושב-ראש הוועדה להימנע מניצול מעמדו וכוחו העודף שלא לצורך, ולשמור גם על זכויותיהם של חברי הכנסת מהאופוזיציה או אלה שעמדתם שונה משלו. הדברים צריכים לבוא לידי ביטוי בסדרי הדיון, זמן הדיבור הניתן לכל דובר, קביעת לוחות הזמנים ובהיבטים נוספים.

עם זאת, מבקשת הוועדה מחבר הכנסת רוטמן לקחת לתשומת ליבו את הטענות שהושמעו כלפיו ואף משגרת איום מרומז כי אם תוגשנה קובלנות נוספות בעניין זה שיתבררו כנכונות, הוועדה תידרש לנושא בשנית ותתייחס לכך בכובד ראש.
החלטת ועדת האתיקה בקובלנות נגד חבר הכנסת שמחה רוטמן / החלטה
החלטה מס' 11/25 בקובלנות נגד חבר הכנסת שמחה רוטמן, יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, בגין שימוש לרעה בסמכותו כיושב ראש הוועדה.

תאריך:  28/06/2023   |   עודכן:  28/06/2023
עידן יוסף
+ח"כ עופר כסיף הורחק מדיוני ועדות הכנסת למשך חודש
17:38 28/06/23  |  עידן יוסף
ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק את ח״כ עופר כסיף מישיבות ועדות הכנסת ממחר ועד סוף כנס הקיץ של הכנסת ה-25, תקופה של כחודש. כסיף יוכל להשתתף רק בהצבעות שייערכו בוועדות. הסיבות: עודד חרם על ישראל, אמר לח״כ קלנר מהליכוד ״ניאו נאצי״ וקרא לצעיר שאמר לו כי חבר שלו נרצח בעיר העתיקה ״בקרוב אצלך״.
+עיכוב חלוקת הנחלות החקלאיות יובא לדיון מיוחד
17:13 28/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היו"ר ביטן ביקש משר הנגב והגליל התייחסות לעיכובים בהקצאת קרקעות חקלאיות  ▪  יועץ המנכ"ל השיב: הסמכות עברה לפני שבועיים ועדיין לא הושלמה העברה מלאה של התקנים, אנחנו לומדים להפעיל את זה כמה שיותר מהר
דוד ביטן והשר יצחק וסרלאוף [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בטרומית: מועמד לראשות מוא"ז לא יוכל לקבל תרומה מישוב שיתופי
15:18 28/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות) (תיקון - איסור קבלת תרומות מיישוב שיתופי), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת נסים ואטורי. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 10 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

מוצע בה לקבוע איסור על מועמד לראש מועצה אזורית לקבל תרומה מישוב שיתופי הנמצא בתחום המועצה האזורית שבה הוא מועמד.
+בטרומית: יוסדרו הבחירה של רבנים וכן מעמדם של רבנים בהתיישבות
15:17 28/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבני שכונות), התשפ"ג-2023 של חברי הכנסת ארז מלול ושמחה רוטמן. 47 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 41 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע בה להסדיר בחקיקה ראשית בחירתם של רב של עיר, של יישוב או של מועצה מקומית. כמו-כן, מוצע לקבוע את מעמדם של רבנים בהתיישבות הכוללים רבנים אזוריים, רבני יישובים ורבני שכונות.
+בטרומית: תיאסר הפרדה בין אחים ביולוגיים במסגרת הליך אימוץ
15:15 28/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק אימוץ ילדים (תיקון - איסור הפרדה בין אחים בהליך אימוץ), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת פנינה תמנו וקבוצת חברי כנסת. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים ונמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

מוצע בה לעגן בחוק האימוץ הגנה של הקשר בין אחים במסגרת הליך אימוץ באמצעות איסור הפרדה בין אחים ביולוגיים במסגרת הליך אימוץ, זאת לאחר שבית המשפט שמע חוות דעת ממגוון גורמים וביניהם המאומצים עצמם, בני משפחתם, המשפחה המיועדת לאימוץ, עובד סוציאלי המלווה את הליך האימוץ ופסיכולוג או פסיכיאטר שמונה על-ידי בית המשפט.
+לוין: בבחירות דמוקרטיות חשוב שיתנהלו בתנאי שוויון
14:34 28/06/23  |  מירב ארד
שר המשפטים יריב לוין מברך את הצעת החוק של ח"כ נסים ואטורי שאוסרת על מועמד לראש מועצה אזורית לקבל תרומה מישוב שיתופי הנמצא בתחום המועצה שבה הוא מועמד: "הדבר החשוב ביותר כדי שבחירות תהיינה בחירות דמוקרטיות אמיתיות, הוא שהבחירות תתנהלנה בתנאים של שוויון".

+גלנט על ניסיון שריפת הבתים ביו"ש: "תופעה חברתית מסוכנת שצריך להילחם בה"
14:15 28/06/23  |  מירב ארד
שר הביטחון, יואב גלנט בתשובה לשאילתא בנוגע להתפרעויות האלימות ונסיון שריפת הבתים והרכבים מצד יהודים ביהודה ושומרון: "המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, לצד זאת יש קבוצה של פורעי חוק וסדר. חלק ניכר מהם לא תושבי יהודה ושומרון, מדובר על קבוצה מאוד מסוכנת שמוקעת על ידי ההתיישבות והנהגתה אך הקבוצה הזאת גדלה. לא רק אני מודאג מזה, כך גם ראש הממשלה וכך גם הרמטכל וראש השב"כ. אני לא אאפשר מצב שנתדאג כמו האויבים שלנו, זאת לא הדרך שבה עם הספר צריך להתנהג. יש לנו פה תופעה חברתית מסוכנת שצריך להילחם בה.
+עברה בקריאה טרומית: דחיית היטל השבחה לזוגות גרושים
13:20 28/06/23  |  מירב ארד
הצעת חוק התכנון והבניה (תיקון גביית תשלום היטל השבחה אגב גירושין) של חה"כ מירב בן ארי עברה (יום ד') בקריאה טרומית במליאה. בהסבר להצעת החוק נכתב: בדומה לדחיית תשלום מס רכישה ומס שבח, בהצעת החוק מוצע ליצור דחייה גם בתשלום היטל השבחה. כיון שבמקרה השבחה, כמו במקרה מס שבח או מס רכישה, הנכס נותר עדיין בידי המשפחה שרוצה רק לחלק את הרכוש בין בני המשפחה, לא מתקיים אירוע מכירה. לפיכך אין לגבות גם במצב זה דמי היטל על ההשבחה.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוטמן לא ביצע הפרה אתית בניהול ועדת החוקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
28/06/23 18:26
2
שלמה שכטר
29/06/23 10:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החוקה המשיכה (יום ג', 27.6.23) להכין לקריאה ראשונה את התיקון לעילת הסבירות בהצעת חוק יסוד: השפיטה. את מקומו של היו"ר הקבוע מילא ח"כ יצחק פינדרוס, כאשר חלק גדול מהדיון לא נגע ישירות להצעת החוק אלא לוויכוחים פוליטיים.
28/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר סמוטריץ' צפוי לקיים מחר (28.6.23) דיון עם נגיד בנק ישראל, ונציגי רשות המיסים וצמרת האוצר. בחדשות 12 פורסם כי סמוטריץ' מקדם חקיקה נגד הבנקים, ובדיון יוצגו רעיונות שונים, בהם: העלאת מס החברות או גיבוש נוסחה שתמסה רק את הרווח היחסי שנובע מהעלאת הריבית.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבוכה במליאת הכנסת, לאחר שחברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי) הוזמנה להציג הצעת חוק שיזמה, ועלתה לדוכן הנואמים (יום ג', 27.6.23) עם בתה התינוקת כשהיא על מנשא. ככל הידוע, מדובר בתקדים שלא נראה כמותו בבית המחוקקים.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי סיירה (יום א', 25.6.23) בעיר לוד על-מנת להתרשם וללמוד עוד על נושא הפשיעה והאתגרים בעיר. ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, סקר בפני חברי הוועדה את המצב בעיר ואמר כי הטעות הגדולה של המדינה היא שהיא לא מקשיבה לתושבי האזור. הוא ציין כי יש לקבוע בחקיקה עונשי מינימום ואחריות קפידה, למשל בחקיקה נגד נשק בלתי חוקי ושימוש בו. "לוד היא מיקרו קוסמוס למדינה. מה שקורה בלוד יתפשט גם לשאר חלקי המדינה", אמר.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לקידום תעשיית ההייטק, דנה (יום ג', 27.6.23) בירידה בהשקעות הזרות בהייטק הישראלי, וביקשה לבחון את המשמעות והחלופות לכך. היו"ר ליברמן אמר בפתח הדיון, כי "מסתמן שכרגע אחת הבעיות המרכזיות זה היעדר אלטרנטיבה למימון בעיקר של סטרטאפים חדשים".
27/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il