|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
השרה גולן. הזכירה את בתה של ח"כ בן ארי [צילום: ערוץ כנסת]

אזהרה לשרה גולן על תקרית ה'מקרקרת'

ועדת האתיקה של הכנסת רשמה אזהרה לשרה מאי גולן על שהשתמשה בשפה בוטה במהלך עימות מילולי שניהלה עם ח"כ מירב בן ארי נקבע כי בן ארי לא עברה עבירה אתית ניסיון לפשר בין השתיים מחוץ לחדר הוועדה לא צלחו
12/07/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת האתיקה של הכנסת רשמה אזהרה לח"כ השרה מאי גולן (הליכוד) על אופן בוטה שבו התבטאה נגד ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד). מדובר בתקרית שאירעה בתחילת חודש מרס 2023, שבמהלכה כינתה בן ארי את גולן 'אפס' ובתגובה השיבה לה גולן: "מירב קוקוריקו בן ארי", "תרנגולת קרקרנית", ו"הפה שלך הוא הפה המטונף והמזוהם ביותר בכנסת".

בתקרית נוספת, ב-1 במאי 2023, תקפה בן ארי את גולן במהלך הדיון לאישור מינויה כשרה לקידום מעמד האישה ואמרה כי גולן השתמטה משירות צבאי. בתגובה אמרה לה גולן: "צבועה שקרנית, עלובת נפש, את אם לילדה - תיזהרי מבורא עולם", ועוד.

ועדת האתיקה ציינה בהחלטתה את הכאב העמוק שחשה ח"כ בן ארי מאזכור בתה, וכי השרה גולן משתמשת שוב ושוב בביטוי 'מקרקרת' ביחס אליה ושאמירות אלה פוגעות בה מאוד. מנגד, השרה גולן טענה כי ח"כ בן ארי חיטטה בפצעי חייה הכואבים והרגישים ביחס לקשריה עם אמה וטענה שהמונח 'קרקורים' לא נועד לפגוע בח"כ בן ארי אלא לציין את ההפרעות של בן ארי כלפיה.

ועדת האתיקה קבעה כי השרה גולן הפרה את כללי האתיקה ומכיוון שהשתמשה בשפה פוגענית הוטלה עליה סנקציה של אזהרה. ביחס לח"כ בן ארי קבעה הוועדה כי לא ביצעה הפרה אתית.

בשולי ההחלטה ציין יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ ינון אזולאי (שס) כי הוועדה התרשמה שמדובר בסכסוך אישי בין השתיים שנמשך זמן ממושך וכי ראוי שעימות שכזה ייפתר מחוץ לכותלי חדר הוועדה. "במקרה זה, הניסיונות לשיח או להתנצלויות לא צלחו", הבהיר.

החלטת ועדת האתיקה בקובלנות ההדדיות שהגישו ח"כ מירב בן ארי וח"כ מאי גולן / החלטה
ועדת האתיקה של הכנסת קבעה כי ח"כ השרה מאי גולן הפרה את כללי האתיקה ועל כך נרשמה לה אזהרה. קובעת כי ח"כ מירב בן ארי לא הפרה את כללי האתיקה.

תאריך:  12/07/2023   |   עודכן:  12/07/2023
איציק וולף
+רוטמן הציג תיקון שימנע ביקורת על אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים
23:30 12/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת הוסיף לסעיף 15 בהצעת חוק צמצום עילת הסבירות את שלילת הביקורת על החלטה של שר או של הממשלה להימנע מהפעלת סמכות  ▪  מחק את המילים שהיו פתח למניעת ביקורת על ראשי ערים
ח"כ רוטמן. התיקון - לקראת הדיון שיתחדש מחר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בטרומית: עונש מינימום לעבירת הסחיטה באיומים
18:57 12/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון - הגדרת איום), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת אלמוג כהן. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע בה לתקן את עבירת הסחיטה באיומים ולהוסיף כי איום או הטלת אימה עשויים להתבצע גם בדרך של יצירת מצג הנובע ממעמדו של המאיים או של האדם בשמו פועל המאיים או באמצעות מסרים שהועברו לאדם אליו מכוון האיום או לאחר המצוי בנסיבות דומות ובאותו מצב של הקורבן. בכך עשויה להתגבר ההרתעה מול עבירות גביית דמי חסות.
+בטרומית: ביהמ"ש יחייב מחבל או מתגמל פיגוע בפיצויים עונשיים
18:55 12/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המאבק בטרור (תיקון - פיצוי עונשי לנפגעי עבירה), התשפ"ג-2023 של ח"כ אוהד טל וקבוצת חברי כנסת. בהצעה תמכו 33 חברי כנסת, אל מול 9 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון.

מוצע בה לקבוע כי בית המשפט יחייב מבצע מעשה טרור או מתגמל מעשה טרור בפיצויים עונשיים בגין תביעה שעניינה מעשה טרור. עוד מוצע לקבוע את השיקולים שעל בית המשפט לשקול בקביעת גובה הפיצויים העונשיים, וכן לקבוע גובה פיצויים עונשיים מינימלי.
+משרד האנרגיה מזהיר מאי עמידה ביעדי חשמל מאנרגיה מתחדשת
18:48 12/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל המשרד: "זה אתגר גדול - אם כל הממשלה לא תתגייס לא נעמוד ביעד"  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: הוועדה תפנה לראש הממשלה לקדם השקעה בתשתיות מתקציב המדינה ולא מהתעריף - ולהקים ועדת שרים לאנרגיה מתחדשת
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בטרומית: שלילת תקציב ממוסדות חינוך המלמדים את תוכנית הלימוד הפלשתינית
18:27 12/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שלילת תקציב ממוסדות חינוך המלמדים את תוכנית הלימוד הפלשתינית הכוללים הסתה לטרור (תיקוני חקיקה), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת אוהד טל וקבוצת חברי כנסת. 35 חברי כנסת תמכו מול 10 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת החינוך.

מוצע בה לתקן את חוק לימוד חובה, התש"ט-1949, ואת חוק חינוך ממלכתי, התשי"ג-1953, ולקבוע כי מוסדות חינוך לא רשמיים, אשר מלמדים את תוכנית הלימוד של הרשות הפלשתינית הכוללת תכנים המסיתים לטרור, לא יקבלו תקצוב מהמדינה.
+בטרומית: הרשות לקידום נשים בישראל תוכפף לשרה מאי גולן
15:55 12/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לקידום הנשים בישראל, התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך. בהצעה תמכו 56 חברי כנסת, אל מול 48 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת לצורך קביעת הוועדה שתדון בה.

מוצע להחליף את חוק הרשות לקידום מעמד האישה, התשנ"ח-1998, בחוק האמור. בין היתר מוצע לקבוע כי הרשות לקידום נשים בישראל תהיה כפופה לשרה לקידום נשים, מאי גולן, והיא תטיל עליה תפקידים לביצוע. כמו-כן, מוצע שתוקם ועדה מייעצת שתייעץ לשר בענייני מדיניות ובענייני משרדו וכן תפקח על פעילותה של הרשות. לבסוף, מוצע לעגן בחוק את חובת ניתוח הפערים בין גברים לנשים בתקציב המדינה ובתקציבן של הרשויות המקומיות.
+בטרומית: פטור מכפל תשלום דמי ביטוח לאומי על הכנסה שמקורה בעבודה מחו"ל
15:49 12/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - פטור מכפל תשלום דמי ביטוח לאומי), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת מירב בן ארי, אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת שרן השכל. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

מוצע בה לקבוע פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי על הכנסה שמקורה בעבודה מחוץ לישראל ושמשולמים בעדה דמי ביטוח סוציאלי במדינה האמורה. הסדר זה לא יחול על מי שנשלח מטעם מעסיקו הישראלי לעבוד בחו"ל או על מי שעובד כעצמאי לסירוגין בישראל ובחו"ל - לגבי הכנסה שהוא לא משלם בעדה דמי ביטוח סוציאלי בחו"ל.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אזהרה לשרה גולן על תקרית ה'מקרקרת'
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיני
12/07/23 23:04
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה קיבלה (יום ד', 12.7.23) דיווח מאת מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין, על ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בשנת 2022. בליטשטיין פתח ואמר כי "כולם רוצים משק חשמל אמין, יעיל, מבוזר ובר-השגה" הוא ציין כי יעדי הממשלה הם להגיע ל-30% חשמל מאנרגיה מתחדשת עד 2030, ויעד ביניים של 20% עד 2025. בהקשר זה אמר: "זה אתגר מאוד גדול לעמוד ביעד הזה, ולכן כל הממשלה צריכה להתגייס - אם כל הממשלה תתגייס נעמוד ביעד ואם נישאר במצב הקיים לא נעמוד ביעד".
12/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ יצחק קרויזר נבחר (יום ד', 12.7.23) לכהן מטעם הכנסת בוועדה לבחירת שופטים לאחר שזכה לתמיכת 86 חברי כנסת. לאחר ההצבעה איים ראש האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כי אם שר המשפטים יריב לוין לא יכנס את הוועדה בתוך 14 יום, יעתור לבג"ץ.
12/07/2023  |  מירב ארד, עידן יוסף  |   חדשות
המחסור הרציני במעונות יום וכיתות בחברה הבדואית במרחב הנגב עלה לדיון במהלך ישיבה שקיימה (11.7.23) הוועדה לזכויות הילד. מומחים שדיברו בדיון אמרו כי כל הילדים, ללא קשר למוצאם או ללאום שלהם, ראויים לשוויון הזדמנויות ולתמיכה. הם הדגישו את הצורך הדחוף להבטיח שכל ילד המתגורר במדינת ישראל יקבל את התנאים והזכויות הנדרשים להם.
12/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ג', 11.7.23) לקריאה ראשונה, פה אחד, את הצעת חוק פיצויי קורבנות הטרור - פיצויים לדוגמה, התשפ"ג-2023, של ח"כ יצחק פינדרוס וחברי כנסת נוספים. על-פי המוצע בהצעת החוק בתי המשפט יחייבו מתגמלי טרור (מי שמעניק כספים בגין מעשה טרור, לרבות הרשות הפלשתינית) בפיצויים לדוגמה (פיצויים שאינם תלויים בנזק, אשר נקראים גם פיצויים עונשיים).
11/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (10.7.23) לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ שרון ניר, שרן השכל וח"כים נוספים, שתאפשר לנפגעי פעולות איבה לקבל פיצויים נזקיים מהרשות הפלשתינית במקביל לתגמולי הביטוח הלאומי - בגובה של 25% מהנזק. כיום, על-פי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל-1970, לא ניתן לקבל תגמול נזיקין גם מהחוק וגם פיצוי נזיקי לפי חוק אחר, ונפגעי פעולות האיבה נאלצים להחזיר לביטוח הלאומי את מלוא הפיצויים שקיבלו ממנו על-מנת לקבל את פיצויי הנזיקין מהרשות הפלשתינית. בפועל, מצב זה הופך את ההליך המשפטי מול הרשות הפלשתינית ללא כדאי.
11/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il