|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הגדרות חדשות ירחיבו עבירת גביית דמי חסות

30/07/2023  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות
מאת:   |    |  תגובות    כנסת 25

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 146 והוראת שעה), התשפ"ג 2023 של חברי הכנסת יצחק קרויזר, ניסים ואטורי ואלמוג כהן. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 9 חברי כנסת ללא מתנגדים.

החוק, שנועד לצמצם את תופעת גביית דמי חסות (פרוטקשן), קובע עבירה של גביית דמי חסות בשתי דרגות חומרה. האחת, עניינה בגביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום. במצב זה מוצע לקבוע חזקת מודעות של העבריין הגובה דמי חסות באופן מתמשך, למצוקתו של הקורבן, אם התבצעו לכאורה עבירות גוף או רכוש בסביבתו של הקורבן. דרגת החומרה השנייה, עניינה בגביית דמי חסות תוך שימוש באיום.

בנוסף, נקבע כהוראת שעה ל-5 שנים עונש מינימום על העבירה החדשה וכן הסדרי חילוט על ידי בית-המשפט בהליך פלילי ובהליך אזרחי ללא הרשעה. על יישום הוראות הסעיפים המוצעים, מוצע לקבוע חובת דיווח ל-10 שנים.

תאריך:  30/07/2023   |   עודכן:  30/07/2023
+התכתבויות לפיד חשפו: ליברמן ומיכאלי מנעו ריכוך
00:25 31/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אחרי שהאשים את לוין ובן-גביר בטרפוד ריכוך החוק לצמצום עילת הסבירות, הודה יו"ר יש עתיד בהתכתבויות עם השר יואב גלנט כי מי שבאמת הפריע לפשרה היו יושבי הראש של ישראל ביתנו והעבודה  ▪  הליכוד בתגובה: האמת יוצאת לאור
גלנט ולפיד במליאת הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+תורחב הזכאות להחזר דמי נסיעה באמבולנס
00:02 31/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון מס' 67), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

תורחב הזכאות להחזר דמי נסיעה בניידת טיפול נמרץ או באמבולנס כך שיינתן החזר מלא, אך לא יותר מתעריף מד"א, בעד הוצאות הסעה כשהמבוטח שהוסע נפטר בטרם אושפז. ההחזר יינתן כנגד קבלה.

כמו-כן, מבוטח שמלאו לו 80 שנים והוא זכאי לגמלת סיעוד ברמה 5 או ברמה 6 וזכאי גם לגמלת הבטחת הכנסה, יהיה זכאי בעד הוצאות הנסיעה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ או באמבולנס להחזר, כנגד קבלה, של 50% מסכום ההוצאה ששילם, אך לא יותר מ-50% מתעריף מד"א.
+הוארכה הוראת השעה המאפשרת הצבת חיילים בשב"ס
23:53 30/07/23  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות ביטחון (הוראת שעה) (הצבת יוצאי צבא בשירות בתי הסוהר) (תיקון מס' 11), התשפ"ג-2023. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

הוראת השעה המסדירה הצבת חיילים בשירות בתי הסוהר צפויה לפקוע ביום כ"ח באב התשפ"ג (15 באוגוסט 2023). מוצע לקבוע כי חיילים שהוצבו בשירות בתי הסוהר לפני יום הפקיעה ימשיכו לשרת גם לאחר יום הפקיעה, עד לתום תקופת שירותם או עד ליום ל' בכסלו התשפ"ה (31 בדצמבר 2024), המוקדם מבין השניים.

+הוסדר סופית השימוש באיירסופט
23:50 30/07/23  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק כלי הירייה, תיקון מס' 24, התשפ"ג 2023. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית ללא מתנגדים.

פעולות של ייצור, יצוא, יבוא, אחסנה, הובלה ומסחר בכלים שהינם דמויי כלי ירייה, ואשר ניתן להסב אותם לכלי ירייה, יחויבו ברישיון כפי הנדרש עבור כלי ירי, והחזקתם ונשיאתם של כלים אלו ייעשו רק במועדוני קליעה שקיבלו היתר לכך.

השר לביטחון לאומי יובל למנות מפקחים ולהעניק להם סמכויות לשם אכיפת האמור בחוק זה, וכן לקבוע כי מעמד חוות הדעת של המשטרה בבקשת רישיונות יהיה קובע ומחייב. בנוסף, תוקן סעיף העונשין כך שיקבע עבירות פרטניות על פעולות שונות הנעשות בניגוד לחוק, וכן בוצעו תיקוני הגדרות נדרשים.
+בקריאה ראשונה: בנק יחויב להודיע ללקוח על סיום הטבה בנקאית
23:46 30/07/23  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבנקאות, שירות ללקוח, תיקון מס' 67, הודעה על סיום הטבה בנקאית, התשפ"ג 2023 של חבר הכנסת יונתן משריקי וקבוצת חברי כנסת. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדה למיזמים ציבוריים

הצעת החוק נועדה בעיקרה לחייב תאגידים בנקאיים (בנקים וחברות כרטיסי אשראי) לשלוח ללקוחותיהם הודעה על סיום הטבה בנקאית, המוגדרת כהטבה הנוגעת לשיעורי עמלות וריביות לתקופה העולה על 3 חודשים. לפי המוצע, הודעה כאמור תישלח 21 ימים לפני מועד סיום ההטבה, וזאת בדרך שמאפשרת תקשורת מיידית ונגישה ככל האפשר, וכן באופן שבו התאגיד הבנקאי שולח הודעות ללקוח כפי שהוסכם ביניהם ובהתאם להוראות המפקח על הבנקים.

+בקריאה ראשונה: המפכ"ל ונציב שב"ס ידווחו לכנסת על הטרדה מינית
23:44 30/07/23  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק דיווח לכנסת על תלונות וטיפול בהטרדות מיניות במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר והטיפול בהן (תיקוני חקיקה), התשפ"ג-2023, של חברת הכנסת מירב בן ארי. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.

מוצע בה לקבוע חובת הגשת דין וחשבון שנתי על המפקח הכללי של משטרת ישראל ועל נציב בתי הסוהר לוועדה לביטחון לאומי, המפרט פעולות שננקטו למניעת הטרדה מינית.

+הוכנסו שינויים בהרכב המועצה להסדר הימורים בספורט
23:39 30/07/23  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק להסדר ההימורים בספורט, תיקון מס' 15, התשפ"ג 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 7 חברי כנסת ללא מתנגדים.

הוכנסו תיקונים לשם שיפור תפקודה של המועצה להסדר הימורים בספורט - ראשית לענין המשטר התאגידי של המועצה בין היתר בשים לב לאופי העסקי של התאגיד, ובכלל זה: שינוי הרכבה, הרחבתה, דרכי מינוי, תנאי כשירות וכהונה וכן הוראות בענין גמול של חברי המועצה, הסדרת כהונת המנהל הכללי, הוראות בענין ניגוד עניינים והסדרים לבדיקת העבר הפלילי של חברי המועצה, עובדי התאגיד והזכניים שלו.

שנית, הגדלת הסך המרבי להוצאות שיווק ותפעול של תאגיד המועצה, לטובת הרחבת שיתופי פעולה עם גופי ספורט. בנוסף, יוכנסו הסדרים לעניין האחריות החברתית של המועצה, לרבות ייעוד כספים למימון מטרות חברתיות במסגרת הסכמי השיווק והתפעול, התחשבות בעקרונות של מדיניות "משחקים באחריות" ושיקולים חברתיים נוספים.
+המקצועות "עמית רופא" ו"דימותן רפואי" הוסדרו בחוק
23:32 30/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות (תיקון מס' 8), התשפ"ג-2023. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

במסגרת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, התשס"ח-2008 הוסדרו שני מקצועות בריאות חדשים: הסדרת מקצוע עמית רופא - שמהותו ביצוע מגוון של פעולות רפואיות בפיקוח רופא מומחה ולפי הרשאה אישית ממנו, בהתאם להוראות שמוצע לקבוע בפקודת הרופאים, והסדרת מקצוע דימותן רפואי, שלגביו נקבעו פעולות ייחודיות והחריגים להן. כמו-כן ייקבעו סמכויות למתן מרשם תחילי שיינתנו לאח או אחות מומחים ולעמית רופא, ותנאים לעניין מתן מרשם לסם מסוכן על ידם.

כמו-כן, אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הטיפול הרפואי, התשפ"ג-2023 של חברי הכנסת אחמד טיבי וחבר הכנסת אוריאל בוסו. להצעה הוצמדה הצעה דומה של חברת הכנסת טטיאנה מזרסקי, בקריאה טרומית. 11 חברי כנסת תמכו בהצעות, ללא מתנגדים או נמנעים, והן תועברנה לדיון בוועדת הבריאות.

מוצע לקבוע חוק לעניין מקצועות הטיפול הרפואי שיחולו עליו הוראות חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, התשס"ח-2008 בשינויים מסוימים. מוצע לקבוע את מקצועות הפרמדיק והפרמדיק הבכיר כמקצועות הטיפול הרפואי, לקבוע כי ייחשבו כמטפל לעניין חוק זכויות החולה, וכן לקבוע את תנאי ההשכלה, ההכשרה המקצועית והבחינות לשם קבלת התעודה במקצועות אלה.

עוד מוצע להסמיך את שר הבריאות לקבוע בתקנות פעולות רפואיות שיותרו לפרמדיק ולפרמדיק בכיר. לגבי פרמדיק במסגרת שירות צבאי, מוצע להסמיך לקבוע פעולות רפואיות נוספות שיוכל לבצע וכן לאפשר שהפיקוח עליו ייעשה בידי גורמים צבאיים. מוצע לתקן גם את חוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996, כך שהוראות החוק יחולו על פרמדיקים וגם הם יכנסו תחת ההגדרה "מטפל".
+העסקת נוער בפרסומות - רק באישור הורה
23:29 30/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת הנוער (תיקון מס' 21), התשפ"ג 2023 של ח"כ רון כץ יבגני סובה ויוליה מלינובסקי. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה שלישית ללא מתנגדים.

כל העסקה של נער בגיל 15 עד 18 בתחום הדוגמנות או הצילומים, לרבות בשלבים מוקדמים של ההעסקה כגון תיווך להעסקה ומבחני במה, ייעשו כפוף לאישור של הנער והורהו או האפוטרופוס. האישור יינתן בכתב בהתאם לטופס מובנה.

כמו-כן, במקרה של תיווך או העסקה חוזרת אצל אותו מתווך או מעסיק בתוך תקופה של שנה, ההסכמה יכולה להינתן באמצעות מסרון או אמצעי דיגיטלי אחר שניתן לשמור אותו. כן מוצע לקבוע שמעסיק הפועל בניגוד לאמור עובר עבירה שדינה קנס או מאסר, ושלהורה או לבן משפחה בגיר אחר יש זכות להיות נוכח בזמן ובמקום שבהם מועסק הנער.
+החוק לאיזוק אלקטרוני אושר סופית אך ייושם בהדרגה
23:26 30/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה (תיקון מס' 19 - הוראת שעה), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 43 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים מהאופוזיציה.

מוצע בה להסדיר את סמכותו של בית המשפט לתת צו הגנה בתנאי פיקוח טכנולוגי במסגרת הגנה על בני משפחה מפני אלימות, וכן לקבוע הסדרים אלו כהוראת שעה למשך שלוש שנים מיום תחילת החוק. ראשית, מוצע לקבוע שלושה תנאים שעל בית המשפט לבחון בבואו לתן צו הגנה בתנאי פיקוח טכנולוגי, וכן לקבוע חריג לתנאים אלו במצבים בהם נשקפת סכנה גבוהה או חשש ממשי לחיי בן המשפחה.

שנית, מוצע לקבוע כי בסמכות השר לביטחון לאומי לקבוע בצו את המספר המרבי של אמצעי פיקוח טכנולוגי שניתן לעשות בהם שימוש, וכי מספר זה יעלה על המספר שנקבע בשנה הקודמת. עוד מוצע כי בית המשפט יורה על ביצוע הערכת מסוכנות של מי שכלפיו מבוקש הצו, וכן כי מכסת הערכות המסוכנות תקבע לכל שנה על-ידי שר הרווחה והביטחון החברתי, ובלבד שלא תפחת מהמכסה שנקבעה בשנה הקודמת. בנוסף, מוצע להקים יחידת פיקוח טכנולוגי בשירות בתי הסוהר, והיא תהיה אמונה על פיקוח ואכיפה של צווים שניתנו בתנאי פיקוח טכנולוגי. ביחידת הפיקוח הטכנולוגי מוצע כי יעבדו הן עובדי מדינה, והן עובדים מחברה מפעילה אשר ימלאו תפקידי טכנאות וסיוע אזרחי.

לבסוף, מוצע לקבוע חובת דיווח שנתית על השר לביטחון לאומי לוועדה לביטחון לאומי של הכנסת בדבר קיום החוק, לצד הקמת ועדת היגוי לשם ביצוע מחקר מלווה. לצד זאת, מוצע לקבוע כי בתום שנה מיום תחילת החוק תבחן הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת את האפשרות להאריך את תוקפו של צו הגנה בתנאי פיקוח טכנולוגי שניתן ללא הערכת מסוכנות, ואת פרק הזמן להגשת הערכת המסוכנות לבית המשפט.

משום שמדובר באמצעי חדשני, מוצע לקבוע את הוראות חוק זה כהוראת שעה לתקופה של שלוש שנים, כדי לבחון את השפעותיו של השימוש בכלי ותרומתו לטיפול בתופעת האלימות במשפחה".

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן-גביר: "זו הצעה חשובה ומאוזנת. הערכת מסוכנות זה היה המינימום שבמינימום מבחינתנו. מודה לח"כ פוגל שניהל את הדיונים בצורה רצינית וקיבל את ההחלטות הנכונות כדי לדייק את הצעת החוק הזו".
+סופית: עיגון והרחבת התגמולים והזכאויות לנכי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה
23:19 30/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הנכים, תגמולים ושיקום, תיקון מס' 32, התשפ"ג 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 42 חברי כנסת ללא מתנגדים.

יעוגנו בחקיקה ראשית זכאויות שונות של נכי צה"ל בתחום הרכב והדיור, שניתנו עד כה מכוח הוראות פנימיות של משרד הביטחון, ולהרחיבן. לזכאויות האמורות יהיו זכאים גם נפגעי פעולות איבה, בשינויים שהוחלו בחוק. עוד מוצע לעגן כהוראת קבע את הוראת השעה בנושא מבחני הכנסה המקלים החלים על תגמולי הקיום. בנוסף, מוצע לקבוע מנגנון עידכון לתגמולים - הן בחוק הנכים והן החוק משפחות חיילים.

בתחום הדיור יפחת רף הזכאות למענק סיוע לרכישת דיור מ-50% ל-35% נכות, זאת לצד הזכאות להלוואה בתנאים מיטיבים לסיוע ברכישת דירה בסך כולל של מאות אלפי שקל. בנוסף, תוארך הזכאות להשתתפות בשכר דירה מ-3 ל-6 שנים, וכן תוקם ועדת חריגים שתוכל להעניק לנכה צה"ל סיוע מותאם לסוגים שונים של פתרונות דיור לבחירתו, דוגמת קרוואן נייד.

בתחום הניידות יעודכנו סכומי הסיוע לרכישת רכב לזכאים וכן תינתן לראשונה זכאות אוטומטית לסיוע מוגדל של 169,330 שקל לנכה צה"ל שלו 4 ילדים או לנכה המוכר כמתמודד עם פוסט טראומה שלו 3 ילדים וכלב שירות שהוקצה לו על-ידי משרד הביטחון, ללא צורך בוועדת חריגים.

עוד כוללת הצעת החוק עיגון בחקיקה של התגמולים והעלאת הסכומים החודשיים המשולמים לנכי צה"ל על-פי אחוזי הנכות, שהיו מוסדרים עד כה בנהלים פנימיים בלבד. כמו-כן יעוגן גם מנגנון עידכון אוטומטי של התגמולים, שיתבססו על השכר הקובע בסך 5,310שקל בחודש ויעודכנו פעמיים בשנה בהתאם לעליית מדד השכר בשירות הציבורי.

בנוסף, קובעת הצעת החוק כי שר הביטחון יהיה רשאי לשנות לטובה את המענים לנכי צה"ל, אולם כל פגיעה או הפחתה של זכויות תדרוש אישור של ועדת העבודה והרווחה. עוד במסגרת התיקון יעוגן כהוראת קבע ביטול מבחן ההכנסה לנכי צה"ל, המאפשר מאז 2021 לנכי צה"ל להשתכר עד גובה שכר המינימום מבלי שקצבתם תיפגע. נכה המשתכר מעל שכר המינימום ועד גובה השכר הממוצע במשק, תופחת מקצבתו רק מחצית מההכנסה הנוספת, זאת במטרה לעודד את נכי צה"ל להשתלב בשוק העבודה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניסים ואטורי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגדרות חדשות ירחיבו עבירת גביית דמי חסות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למניעת העסקה במוסדות מסוימים של מי שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע, התשפ"ג 2023, של חברי הכנסת אופיר כץ ורון כץ. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית ללא מתנגדים.
30/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום א', 30.7.23) לישיבה שעסקה בקידום והסדרת פעילות נהגי המוניות. היו"ר ביטן ציין בפתח הישיבה כי נהגי המוניות טוענים שמשרד התחבורה עשה טעות בעידכון התעריף שבוצע ב-2018, והדבר פגע ברווחיות שלהם, והוועדה ביקשה ללמוד את הנושא.
30/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום א',30.7.23) ישיבת מעקב שעסקה ב"נוהל לחיצת כפתור", לסיוע ופיצוי לעצמאים במצבי חירום. היו"ר ביטן הזכיר בפתח הישיבה כי מדובר בדיון מעקב, לאחר שלפני כחודשיים דנה הוועדה בנושא וביקשה לגבש את הטיפול המתאים בבעיה. לדבריו, צריך שיהיה נוהל ברור שמטפל בעצמאים במקרים של רעידות אדמה, מבצע צבאי, מלחמה, מגיפה וכדומה, כדי לאפשר להם ודאות לקיום העסקים, והדבר לא דורש תקצוב מיוחד. על-רקע עמדת נציגות האוצר, כי הצורך בשינוי לא ברור, הודיע היו"ר ביטן כי הוועדה תכין טיוטת הצעת חוק מסגרת להרחבת אפשרויות הפיצוי.
30/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הכנסת מבקשת מבג"ץ (26.7.23) לדחות את העתירות נגד "חוק בועז יוסף", למרות שהייעוץ המשפטי שלה - המייצג אותה בבג"ץ - קבע שקיים "קושי משמעותי מאוד" בחוק זה. בג"ץ ידון בעתירות בשבוע הבא (30.7.23) בהרכב מורחב בראשות הנשיאה, אסתר חיות.
26/07/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 25.7.23) בקריאה שנייה ושלישית את החוק לעידוד תעשיה עתירת ידע, המעניק הטבות מס למשקיעים בחברות טכנולוגיה עילית (היי־טק) ישראליות וכן הטבות לחברות בגין רכישת חברות אחרות או מיזוג עם חברות אחרות. מטרת החוק היא לשמר את המדינה כיעד מבוקש להשקעה בחברות טכנולוגיה ולתמוך בפיתוחה של תעשיה זו.
26/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il