חברת "MGS ספורט טריידינג בע"מ" יבואנית אופנת "סקצ'רס" בישראל, ומשרד הפרסום מידן-שנהב עתרו לבג"צ (יום ב', 31.5.04) כנגד החלטת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו לפסול את פרסומות חברת סקצ'רס, בהן מככבת שחקנית הטלנובלה "אהבה מעבר לפינה", אגם רודברג.
העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אורן הלפרין, מכוונת נגד הרשות השנייה, המנכ"ל מוטי שקלאר, ראש אגף הפרסומות (בפועל) סיגלי ביטון, מועצת הרשות וועדת הערר שלה.
הרקע לעתירה, הוא החלטת הרשות השנייה לפסול את 3 סרטי הפרסומת של סקצ'רס שהופקו בהשקעה של 750 אלף דולר, ואושרו ברמת התסריט - לפני שהללו עלו לאוויר ב-20 למאי, בנימוק שהם כוללים רמיזות מיניות ואלימות, שאינם הולמים תשדירים המיועדים לבני נוער. לאחר פסילת התשדירים, הוגש ערר לוועדת הערר לפרסומות של הרשות, אשר אף היא, לאחר התלבטות ארוכה, פסלה את התשדירים.
דוברת הרשות השנייה, אלונה אריאלי-להב, אמרה ל-Nfc כי "רואים שם את אגם [רודברג] יושבת על כורסה ונוגעת בעצמה. מופיע שם נער עירום. כל הסיטואציה בוטה, עם אלימות ורמיזות מיניות".
בתשדירים, בני 15 שניות כל אחד, נראית רודברג בבגדי "סקצ'רס" בעוד הצופים שומעים את מחשבותיה בנושאים כמו – פגישה עיוורת, מתנות ובנים.
"סקצ'רס" טוענת בעתירה, באמצעות עו"ד אורן הלפרין, כי הפסילה מזיקה לה משום שהעיתוי בו הן היו אמורות להיות משודרות - תחילת הקיץ, עומד להתפספס. "סרטי הפרסומת של 'סקצ'רס' ראויים לפרסום לפי כל קנה מידה, אין בהם דבר החורג מן המקובל ופסילתם, במיוחד על-רקע פרסומות אחרות המשודרות במקביל בכל שעות היממה, מעידה על היעדר אמת מידה שוויונית ועל אפליה של העותרות לעומת מפרסמים אחרים", נטען.
עו"ד הלפרין מוסיף, כי "אנשי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אינם אמורים לחנך את האדם החופשי. על כל אדם להתמודד עם זרימת מידע חופשית ועל מנהלי הערוץ השני חובה לנסות ולמנוע מצופי הטלוויזיה רק ביטויים קיצוניים במיוחד – אין זה המקרה דנן".
שאול מידן, מבעלי משרד הפרסום "מידן–שנהב" אשר הפיקו את הסרטונים, מוסיף ואומר כי "בכל הסרטונים מוצגות סיטואציות שבינו לבינה, שאינן בעלות גוון מיני. הדמות הראשית מגולמת על-ידי השחקנית הבגירה (ילדת פברואר 1986) אגם רודברג, ובכולם מוצגת הדמות הראשית כבוטחת, שלווה ושולטת במצב. בכל הסרטונים אין כלל מגע ואינטראקציה בין הדמות הנשית לדמות הגברית".
מידן הוסיף, כי הוא "בטוח שאין שום פרובוקציה. בסך הכל מדובר בבדיחה ובהסתכלות של אגם על החיים... 'לך לחפש את ה-S' זה S של סקצ'רס (על משקל לך תחפש את החברים שלך). אני חשוב שאסור להתחסד. במדינה שלנו מוקרנים תוכניות כמו המורדים, אקזיט... שמדברים שם בשפה הרבה יותר בוטה וגם על מין - באופן הרבה יותר חופשי. להפוך את הסרט לפרובוקציה, נושאת את דגל הפדופיליה, זה עוול".
במשרד אומרים, כי מדובר בפרסומת לא מינית, בה מככבת נערה בת 18+ ואילו הנער כלל אינו מופיע בעירום.
שלום מוליוב, סמנכ"ל "MGS ספורט טריידינג בע"מ", טוען כי "חופש הביטוי, חופש העיסוק והתחרות אינם יכולים לחיות בכפיפה אחת עם צנזורה. אופנת 'סקצ'רס' מיועדת בארץ ובעולם הגדול (בארה"ב את 2 הקמפיינים האחרונים הובילו אלילות הנוער בריטני ספירס וכריסטינה אגילרה) לבני נוער ולכן אין בכוונת הפרסומות - הן ברמת הויזואליות והן ברמת הטקסט - משום כוונה לפרובוקציה, אלא אמירה הומוריסטית ואופנתית".
בג"צ 5082/04 אמ.ג'י.אס.ספורט טריידינג בע"מ ואח' נ' הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ואח'