|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חנן מור. בסכנת קריסה [צילום: יח"צ]

רשות מקרקעי ישראל מזהירה: לא נכיר ולא נרשום זכויות ליחידים בקבוצת רכישה שמקימה קבוצת מור בשדה דב

הרשות הודיעה בתגובה לפניית News1 כי לא התירה את פיצול הקרקע שרכשה קבוצת חנן מור בשדה דב, וככל שיחידים ירכשו זכויות בקבוצת רכישה שמקימה החברה, אזי "חברי קבוצת הרכישה לא יוכלו לבוא בכל טענה ו/או תביעה ו/או דרישה כנגד רמ"י בעניין זה" המידע המהותי לא נמסר לרשות ניירות ערך ולציבור בעלי המניות מור נדל"ן מכחישה את הטענות נגדה ומסרה בתגובה: "החברה הציבורית פועלת בשקיפות ובתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים, כולל רגולציה ובנקים"
31/08/2023  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות
רווחי חנן מור למחצית הראשונה צללו ב-78.4%
איציק וולף
הרווח עמד על 17.8 מיליון שקל בחודשים ינואר עד יוני 2023 לעומת 82.9 מיליון שקל אשתקד * הרווח ברבעון השני צנח בשיעור חד יותר - של 91.7% ועמד על 4.43 מיליון שקל בלבד * ההכנסות במחצית ירדו בכ-50% ועמדו על 216 מיליון שקל
לרשימה המלאה

רשות ניירות ערך בודקת מצבה של קבוצת חנן מור בחשד לאי-גילוי נאות
יואב יצחק
בנק לאומי ובנק דיסקונט שוקלים צעדיהם, כולל צעדים משפטיים, מחמת ההרעה במצבה של קבוצת חנן מור והספק הגדול באשר ליכולתה להוציא אל הפועל את פרויקט שדה דב * הקבוצה: פועלים בשקיפות וקבוצת הרכישה הושקה בהצלחה רבה
לרשימה המלאה

חשיפה: רשות מקרקעי ישראל אוסרת על קבוצת חנן מור לפצל הקרקע בשדה דב
יואב יצחק
הודעה רשמית נמסרה לחברה ביום 14.08.23 בתגובה לבקשה שהגישה עקב הקשיים אליהם נקלעה * למרות זאת, קבוצת חנן מור מבטיחה לרוכשים פיצול הקרקע והקמת 80 יחידות דיור בבניין המתוכנן על חלק מהמגרש בשדה דב שרכשה במכרז * אלא שדבר זה מסכן את כספי הרוכשים, נוגד את תנאי המכרז ואת האיסור מצד הרשות, ובנוסף עלול להטעות את המשקיעים במניות החברה הרשומות בבורסה ואת בנק לאומי ודיסקונט שהלוו לקבוצה 1.3 מיליארד ש"ח * קבוצת חנן מור מכחישה את הטענות נגדה
לרשימה המלאה

רשות מקרקעי ישראל הוציאה (יום ה', 31.08.23) מכתב לעו"ד דורון אריאל - בא-כוחה של קבוצת הרכישה שמקימה קבוצת חנן מור וגורמים נוספים הפועלים עמו, ובו היא מדגישה, כי הרשות לא התירה את פיצול הקרקע בשדה דב, וכי היא לא תסכים להכיר ו/או לרשום זכויות ליחידים שירכשו זכויות/דירות במסגרת קבוצת רכישה המיועדת להקים כ-80 דירות על חלק מהקרקע בשדה דב. משמעות הדבר: רוכשי הזכויות/היחידות לא יוכלו לקבל ערבות לפי חוק מכר להבטחת כספם, והם יהיו מוגבלים בשיעבוד זכויותיהם לצורך קבלת הלוואות מבנקים או מגורמים אחרים. גם הבנקים לאומי ודיסקונט - שהעמידו הלוואות ענק למור נדל"ן למימון רכישת הקרקע עלולים להיקלע לסיבוכים, נוכח מצגי שווא מצד מור נדל"ן, בפני רוכשים.

פניית הרשות לעו"ד אריאל מהווה "איתות אזהרה" חריף לרוכשי דירות/זכויות במסגרת קבוצת הרכישה שמנסה איש העסקים חנן מור, בעל השליטה במור נדל"ן, להתחייב להקים על חלק מהקרקע שבה זכתה הקבוצה במכרז. הקבוצה מתקשה להוציא את הפרויקט בכללותו אל הפועל - הפרויקט המתוכנן אמור לכלול ארבעה בניינים שיוקמו רק לאחר שקבוצת מור (או כונס נכסים או יזם אחר שייכנס בנעליה) יבנה חניון משותף ומעליו קומה משותפת, בשל היותה בסכנת קריסה ובחובות גדולים, וזאת בעיקר בעקבות עסקה כושלת שביצעה, במסגרתה רכשה קרקע בשדה דב בסכום כולל של 1.5 מיליארד ש"ח, מזה 1.3 מיליארד ש"ח במימון בנק לאומי ודיסקונט.

מכתבה של הרשות שוגר לקבוצת חנן מור בעקבות שאילתה שהופנתה אל הרשות על-ידי News1. הרשות התבקשה להתייחס להודעת מור נדל"ן הרשומה למסחר בבורסה במסגרת פרסום דוחותיה הכספיים, לפיה: "החברה חילקה את הקרקע בפרויקט ל-4 חטיבות קרקע והחלה במהלך למימוש חלק מהקרקע באמצעות קבוצת רוכשים ולאחר שקיבלה הסכמה לכך".

בפניית News1 לרשות מקרקעי ישראל נאמר, בין היתר, כי "הודעת החברה עומדת בסתירה לדיווח שמסרתם, לפיו לא אישרתם פיצול. הודעתה מעלה חשש להטעיית הציבור".

הרשות התבקשה ליתן מענה ברור ופרטני: "האם אישרתם להם פיצול מסוים; והאם נוכח הודעתה, תפעל רשות מקרקעי ישראל כדי להבהיר לציבור כי לא הותרתם פיצול של הקרקע".

רמ"י: רוכשי יחידות לא יוכלו לבוא בטענות


נוכח הנסיבות שנוצרו, ומאחר שמור נדל"ן מסרה דיווחים בעייתיים והמשיכה להציע זכויות ליחידים במסגרת קבוצת רכישה שהיא מקימה תוך חשש להטעיית הרוכשים - בטרם קיבלה אישור לפצל את הקרקע, מצאה הרשות לנכון, בעקבות פניית News1, לשגר מכתב חדש לעו"ד דורון אריאל (31.08.23 בצהריים) ולהעבירו כתגובה ל-News1. להלן המכתב בשלמותו:


  • דורון אריאל עו"ד צהריים טובים

    בהמשך למכתבי המצב והודעתך מטה, הריני לחזור למען הסר ספק כי העברת זכויות בחלקים מסוימים אינה אפשרית, אלה רק העברה במושעא בתחום המתחם בכללותו.

    לעניין קבוצת רכישה –

    מובהר בזאת, כי ככל שרוכש הזכויות הינו קבוצת רכישה אזי הזכויות ברמ"י יירשמו ע"ש נאמן או חברה משכנת ולא על כלל חברי הקבוצה. עוד מובהר כי ניהול הקבוצה ייעשה על-ידי הנאמן או על-ידי החברה המשכנת ויכלול הפקת התחייבויות לרישום משכנתה, ניהול ורישום של העברת זכויות, רישום ירושה, טיפול במשכנתאות לרבות רישומן, משכון, עיקולים, שעבודים, אישורי זכויות וכל מה שיידרש לשם ניהול קבוצת הרכישה, וכן הכנה ורישום של פרצלציה, רישום בית משותף ורישום זכויות יחידי הקבוצה בלשכת רישום המקרקעין עם רישומו של בית משותף כאמור. למען הסר ספק כלשהו רמ"י לא תתנהל מול יחידי קבוצת הרכישה ולא תנהל בספריה כל רישום לגבי מי מיחידי קבוצת הרכישה.

    יובהר כי לאחר השלמת הבנייה במגרש כולו, לרבות כלל הייעודים בו, לאחר ביצוע פרצלציה ומשהמגרש יהיה כשיר לרישום בלשכת המקרקעין, ירשמו הנאמן ו/או החברה המשכנת בלשכת רישום המקרקעין, ולא יחידי הקבוצה, ולא תהיה להם או למי מטעמם כל טענה ו/או דרישה ביחס לכך.

    בנוסף, מובהר ומודגש בזאת כי ככל ורוכש הזכויות הינו קבוצת רכישה, אזי הרשות לא תכיר ולא תרשום בספריה את הסכם השיתוף בין חברי קבוצת הרכישה, ככל שייחתם כזה, וחברי קבוצת הרכישה לא יוכלו לבוא בכל טענה ו/או תביעה ו/או דרישה כנגד רמ"י בעניין זה.

    בהתאם למכרז ולחוזה החכירה, היזם אחראי לרישום בעלי היחידות. מובהר כי במקרה של קבוצת רכישה יהיה הנאמן אחראי גם לרישום בית משותף ובהמשך גם לרישום בעלי הזכויות בלשכת רישום המקרקעין בהתאם.


הרשות מגלה: בכלל, לא קיבלנו מסמכים להעברת זכויות

גם לאחר המכתב ששוגר אל עו"ד דורון אריאל, ונוכח הודעתה הבעייתית של מור נדל"ן במסגרת הדוחות לבורסה, מצאה רשות מקרקעי ישראל להוציא תגובה נוספת ל-News1, שבה הדגישה כדלקמן:

  • החברה לא קיבלה "הסכמה" אלא קיבלה הודעה ראשונית בלבד לפיה רמ"י תהיה מוכנה לבחון העברת זכויות במושעא.

    עם זה ציינו שאם מדובר בקבוצת רכישה עליהם או ע"י גורם אחד אחר לפנות לאישור ההנהלה.

    יוער כי לא הועברה אלינו עד כה כל הודעה ו/או מסמכים להעברת זכויות מכל סוג שהוא.


לא נמסר דיווח לרשות ניירות ערך


הודעתה הרשמית של רשות מקרקעי ישראל לחברת מור נדל"ן ולב"כ עו"ד דורון אריאל, הינה מהותית. ברי, כי תוכן ההודעה מחייב מסירת המידע הן לבעלי המניות הרשומות למסחר בבורסה והן לרשות ניירות ערך. על-אף זאת, החברה לא דיווחה על ההודעה שקיבלה, שמשמעותה: מגבלות קשות ביישום התוכנית להקמת קבוצת רכישה ומכירת זכויות ליחידים. יודגש, רוכשי זכויות/יחידות עלולים לספוג נזקים גדולים עקב המידע המטעה ו/או החלקי שהועבר אליהם מצד קבוצת חנן מור בכלל ומצד מנהלת קבוצת הרכש בפרט, בניסיון לשכנעם להצטרף לקבוצת רכישה.


תגובת מור נדל"ן: פועלים בשקיפות, קיבלנו אישור...

קבוצת מור נדל"ן התבקשה בבוקר ה-31.08.23 - מיד לאחר פרסום הדוחות הבעייתיים, להשיב ל-News1 לגבי הדיווח, לפיו: ״החברה חילקה את הקרקע״... ״ולאחר שקיבלה הסכמה לכך״. "נא לפרט מה חולק ומי נתן אישור", וגם: "כמה דירות/זכויות נמכרו בפרויקט בשדה דב".

הנהלת מור נדל"ן סירבה לפרט כמה יחידות/זכויות נמכרו, אם בכלל, בתואנה: "השאלה הזו היא איננה מידע פומבי ועל-פי חוק איננו יכולים להשיב". נמסר עוד, כי "החברה הציבורית פועלת בשקיפות ובתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים, כולל רגולציה ובנקים. כל מהלך מלווה בייעוץ משפטי ופיננסי. החברה כבר הוציאה דיווח לגבי התוכניות ולכן כל טענה המנוגדת לכך היא הכפשה ולשון הרע". החברה שבה וטוענת כי "בניגוד לסדרת הפרסומים באתר זה יש מכתב ברור של רשות מקרקעי ישראל, שמאשר העברת חלק מהזכויות במקרקעין לקבוצה".

בא-כוח קבוצת הרכישה בשדה דב, עו"ד דורון אריאל, מסר: "כפי שנמסר כבר בעבר לאתר אינטרנט זה, אנחנו פועלים על-פי דין ועל-פי נהלי רמ״י. רמ״י מעולם לא אסרה על העברת זכויות במקרקעין לקבוצת רכישה. אדרבה, בין הצדדים מתנהל שיח ענייני ומקצועי בנוגע לאופן בו תירשמנה ותנוהלנה זכויות קבוצת הרכישה במתחם. ואגב, גם היום התקבל אישור מפורש מרמ״י המאשר זאת וחבל שלא בפעם הראשונה מדווח באתר זה ההפך מכך״.


כאמור, הודעתה של רשות מקרקעי ישראל ל-News1 שנמסרה שעות ספורות לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים, מדברת בעדה. עולה ממנה, כי מור נדל"ן מסרה מידע מטעה לציבור וכי החברה עלולה לסכן את כספם של רוכשי יחידות/זכויות. טוב יעשו המתעניינים ביחידות/בזכויות לפנות לקבלת ייעוץ משפטי הולם, בטרם יזרימו מיליוני ש"ח מכספם.

תאריך:  31/08/2023   |   עודכן:  31/08/2023
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשות מקרקעי ישראל מזהירה: לא נכיר ולא נרשום זכויות ליחידים בקבוצת רכישה שמקימה קבוצת מור בשדה דב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבנק השוויצרי UBS דיווח (יום ה', 31.8.23) על רווח רבעוני חסר תקדים של 28.88 מיליארד דולר. זאת, בשל הפער החשבונאי שבין התשלום ששילם הבנק במסגרת ההשתלטות שביצע על קרדיט סוויס, שעמד על 3.8 מיליארד דולר, לבין הערך של נכסי קרדיט סוויס שנרשמו במאזן של UBS.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שירות בתי הסוהר הודיע (יום ה', 31.8.23) כי מחר ישוחררו מינהלית כ-120 אסירים פליליים, בעקבות תיקון פקודת שירות בתי הסוהר שתיכנס לתוקפה הלילה בחצות.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם (יום ה', 31.8.23) על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקנייה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש ספטמבר 2023 יופחתו מס הקנייה ומס הבלו המוטלים על בנזין, כך שתחול הפחתה של 100 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש ספטמבר לעמוד על רמה של 6.94 שקלים לליטר.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא סין, שי ג'ינפינג, צפוי להיעדר מפסגת ה-G20 שבה משתתפים בדרך כלל מנהיגי 19 המדינות העשירות בעולם וראשי האיחוד האירופי. השנה צפויה להתקיים פסגת ה-G20 בניו דלהי שבהודו. השבוע פורסם כי גם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, צפוי שלא להשתתף בוועידה. פוטין שוחח על כך עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
לוחמי צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשמר הגבול פעלו הלילה למעצר 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והשמידו עשרות מטעני חבלה מוכנים לשימוש.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il