|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
נתניהו. נקמה

נתניהו: ננקום בחמאס על היום השחור הזה

ראש הממשלה הודיע כי ישראל תשמיד את יכולות חמאס "מה שקרה היום לא נראה בישראל, ואני אדאג שלא יקרה יותר. צה"ל יפעיל מיד את כל עוצמתו כדי להשמיד את יכולות חמאס. נכה בהם עד עוצמה וננקום על היום השחור הזה"
07/10/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
מה נאמר ולא נאמר
1. בנימין נתניהו מאשר שחמאס חטף נשים, זקנות ונערות. זהו מצב העלול להוות שינוי אסטרטגי חמור ביותר מבחינת ישראל. תחשבו רק על הלחץ הציבורי ועל הנטל המוסרי כאשר חמאס עלול לפגוע באזרחיות.

2. נתניהו אמר שישראל תהרוס את היכולות של חמאס - אך לא אמר שברצונה למוטט את שלטונו ברצועה ולא דיבר על כיבוש קרקעי של הרצועה. בפועל, אין חלופה: הרשות הפלשתינית לא מסוגלת לשלוט ברצועה ותושביה אינם רוצים אותה, ודאי לא על כידוניה של ישראל; ואילו ישראל לא צריכה את כאב הראש המדמם הזה.

3. נתניהו לא קרא להקים ממשלת אחדות או ממשלת חירום. נכון לעכשיו, הוא מציע למעשה לבני גנץ ויאיר לפיד תפקידים של צופים נטולי השפעה - ולזה אין היתכנות של ממש.

4. נתניהו לא מסר מידע מדויק על מספר האבידות, שהוא בבירור הכבד ביותר שידעה ישראל אי-פעם ביום אחד, ודאי כאשר מדובר באזרחים ובפעולות של ארגון טרור.

5. נתניהו לא הבטיח חקירה מעמיקה של מה שמסתמן כמחדל מודיעיני, ביטחוני ומדיני בממדים של מלחמת יום הכיפורים.
▪ איתמר לוין

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מהקריה בתל אביב: "אזרחי ישראל היקרים, כוחות חמאס פלשו הבוקר לשטח ישראל, בבוקרו של יום חג ושבת, ורצחו אזרחים תמימים, ילדים וקשישים. החמאס פתח במלחמה אכזרית ומרושעת. אנחנו ננצח במלחמה הזאת, אבל המחיר כבד מנשוא. זהו יום קשה ביותר לכולנו. חמאס רוצה לרצוח את כולנו. זה אויב שרוצח ילדים ואימהות בבתים שלהם, במיטות שלהם. אויב שחוטף קשישים, ילדים, נערות. רוצחים שטובחים ושוחטים באזרחינו, בילדינו, שבסך-הכל יצאו לבלות בחג.

"מה שקרה היום לא נראה בישראל - ואני אדאג שזה לא יקרה יותר. הממשלה כולה מתייצבת מאחורי ההחלטה הזאת. צה״ל יפעיל מיד את כל עוצמתו כדי להשמיד את יכולות חמאס. נכה בהם עד חורמה וננקום בעוצמה על היום השחור הזה שהם עוללו למדינת ישראל ולאזרחיה. כפי שאמר ביאליק: 'נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן'.

"את כל המקומות שהחמאס נערך בהם, של עיר הרשע הזאת, כל המקומות שהחמאס מסתתר בהם, פועל מתוכם - נהפוך אותם לעיי חורבות. אני אומר לתושבי עזה: צאו משם עכשיו, כי אנחנו נפעל בכל מקום ובכל העוצמה.

"בשעה זו מטהרים כוחות צה"ל את אחרוני היישובים ממחבלים. הם עוברים יישוב-יישוב, בית-בית ומחזירים את השליטה לידינו. אני שולח חיבוק ותנחומים מעומק הלב, למשפחות השכולות שיקיריהן נרצחו היום בדם קר ובאכזריות אין קץ. כולנו מתפללים גם לשלום הפצועים ולכל מי שמוחזק כבני ערובה. אני אומר לחמאס: אתם אחראים לשלומם. ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיפגע בשערה אחת מראשם.

"אני פונה מכאן לתושבי הדרום - כולנו ניצבים לצידכם, כולנו גאים בכם שעמדתם בגבורה, שנלחמתם. לחיילי צה״ל האהובים שלנו, לשוטרים, לאנשי הביטחון - זיכרו שאתם ממשיכים את שושלת הגיבורים של עם ישראל, של יהושע בן נון, יהודה המכבי, גיבורי תש״ח וכל מלחמות ישראל. אתם נלחמים עכשיו למען הבית של כולנו, למען העתיד של כולנו. כולנו אתכם, כולנו אוהבים אתכם, כולנו מצדיעים לכם. לצוותי הרפואה וההצלה, ולמתנדבים הרבים שהתייצבו היום בעוצמה בשורה ארוכה של מקומות - עם ישראל מצדיע לכם. בכוח הרוח שלכם אנחנו נגבר על אויבינו.

"שוחחתי היום לפני שעות אחדות עם הנשיא ביידן ועם מנהיגי מדינות העולם כדי להבטיח את חופש הפעולה של ישראל להמשך המערכה. אני מודה לנשיא ביידן על דבריו הברורים והחזקים. אני מודה לנשיא צרפת, לראש ממשלת בריטניה ולמנהיגים רבים אחרים על תמיכתכם הבלתי מסויגת בישראל.

"אני פונה עכשיו לכל אזרחי ישראל, אנחנו ניצבים יחד במערכה. המלחמה הזאת תיקח זמן. היא תהיה קשה. ימים מאתגרים עוד לפנינו. אבל אני יכול להבטיח דבר אחד: בעזרת ה', בעזרת הכוחות המשותפים של כולנו, בעזרת אמונתנו בנצח ישראל - אנחנו ננצח".

נתניהו לא התייחס לסוגיות הפוליטיות ולא אמר כי הוכרזה מלחמה.

תאריך:  07/10/2023   |   עודכן:  07/10/2023
עידן יוסף
+דיווח: שני תיירים ישראלים נרצחו במצרים
12:06 08/10/23  |  מירב ארד
דיווח ראשוני על אירוע ביטחוני במצרים: תיירים ישראלים נפגעו מירי של איש אבטחה מצרי באלכסנדריה שבמצרים. המאטבח המצרי פתח בירי לעבר אוטובוס התיירים והרג שני תיירים ישראלים. במקום גם הרוג ופצוע מצרי. משרד החוץ מכיר את הדיווחים, הנושא בבדיקה.


זירת האירוע במצרים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א']
+המשטרה ניטרלה חוליית מחבלים בכביש 4
12:02 08/10/23  |  מירב ארד
כוחות משטרה ניטרלו רכב ובו לפי החשד חוליית מחבלים בכביש 4 סמוך לאמונים. המחבלים חטפו את כב באזור מבקיעים ונסעו צפונית מרצועת עזה לכיוון אשדוד.
+נפילות בשדרות: מד"א מפנה 4 פצועים בהם פצוע במצב אנוש
11:41 08/10/23  |  מירב ארד
בהמשך לנפילות בדקות האחרונות בשדרות: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי, 4 פצועים בהם: גבר כבן 20 במצב אנוש, עם חבלה רב מערכתית ו-3 פצועים במצב קל.
+צה"ל מפנה יישובים צמודי גדר בעוטף עזה
11:39 08/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפחות 400 נרצחו ו-2,048 פצועים פונו לבתי החולים  ▪  לוחמי צה"ל חיסלו שני מחבלים בחוף זיקים  ▪  כוחות הביטחון נטרלו רכב חטוף ובו מחבלים סמוך לאשדוד  ▪  4 פצועים בהם צעיר במצב אנוש מפגיעות ישירות בשדרות  ▪  6 מבנים בעיר ספגו פגיעות ישירות  ▪  הלחימה בעוטף עזה נמשכת  ▪  דו"צ: המשימה שלנו ביממה הקרובה להגיע לפינוי של כל תושבי העוטף
כוחות הביטחון באזור שדרות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ראש הממשלה נתניהו מקיים הערכת מצב בקריה
11:20 08/10/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב בקריה יחד עם שר הביטחון גלנט, הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון.
+גזרת שדרות: צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי לפצוע קשה
11:12 08/10/23  |  מירב ארד
דוברות מד"א: בהמשך לנפילות בדקות האחרונות בגזרת שדרות - צוותי מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לפצוע קשה. 
+משרד התחבורה: משרדי הרישוי יהיו סגורים לציבור
10:41 08/10/23  |  מירב ארד
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מעדכן כי משרדי הרישוי הנמצאים בטווח של עד 80 קילומטרים מחבל עזה סגורים לציבור הרחב עד להודעה חדשה.

כלל סניפי הרישוי ברחבי הארץ יהיו סגורים עד הודעה חדשה, למעט הסניפים טבריה, צפת ובית שאן. בסניפי הרישוי בנתניה וחיפה יינתן שירות באמצעות מענה טלפוני לאזרחים שהזמינו תור.

כמו כן, לא יתקיימו היום ועד להודעה חדשה מבחני נהיגה מעשיים (טסטים)
ומבחני נהיגה עיוניים (תאוריה) בכל הישובים הנמצאים בטווח של 80 קילומטרים מחבל עזה. בגזרה הצפונית יתקיימו מבחני נהיגה, מבחני תאוריה וקורסי חובה.

+האם רוסיה קיבלה התראה לגבי העומד להתרחש בישראל
10:33 08/10/23  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
רוסיה הודיעה על הגבלות על טיסות לילה מרוסיה לנמלי תעופה ישראלים עד להודעה חדשה בשל המצב בישראל  ▪  רוסיה היום כיום שותפה אסטרטגית של טהרן, והשת"פ הביטחוני ביניהן עמוק ורחב מאי פעם
פוטין, ראיסי. שת"פ אסטרטגי [צילום: סרגיי סבוסטיאנוב/AP]
+סיום המסחר בבורסה: נפילות של 6.5%
10:33 08/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדדים העיקריים צנחו בשיעור של למעלה מ-6.5% בשל המלחמה עם חמאס  ▪  השקל נחלש לאחר עלייה קלה מול הדולר
הבורסה בתל אביב [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: לעצור את השיח הרעיל כעת
10:20 08/10/23  |  מירב ארד
יו"ר ועד חוקה, ח"כ שמחה רוטמן: "לעצור את השיח הרעיל כעת!. זה לא מעניין מה אתם חושבים על שקמה ברסלר או על נוכחות צה"ל ביהודה ושומרון. הטוויטר חייב להיות כרגע כלי לטובת איתור מידע על קרובי משפחה וחברים, קבלת מידע מהגורמים הרשמיים והצעות אירוח ועזרה. אל תפיצו תעמולת אוייב ואל תיתנו להם את התענוג לראות אתכם רבים!"
+הפנים והשמות של הנופלים ממשטרת ישראל ומג"ב
10:14 08/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בין ההרוגים: מפקד תחנת רהט, מחוז דרום, מפקד תחנת שגב שלום, מחוז דרום, מפקד פלגה במנהלת תיאום פעולות אכיפה, קצין ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור (ימ"מ), מפקד צוות ביחידת יואב, מחוז דרום
סגן ניצב יצחק בזוקה שוילי ז"ל [צילום: משטרת ישראל]
+פרידמן: הרשות הפלשתינית היא התחליף לחמאס
10:03 08/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בעל הטור הבכיר בניו-יורק טיימס מזהיר שמלחמה ארוכה בין ישראל לחמאס עלולה לפגוע באוקראינה וצופה שהנורמליזציה עם סעודיה נכנסה להקפאה עמוקה
הפגנת תמיכה בחמאס, ביירות [צילום: בילאל חוסיין, AP]
+הלחימה נמשכת בשבעה מוקדים פעילים
10:02 08/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הזרוע הצבאית של החמאס הודיעה רשמית כי כי ממשיכה בליחמה במספר יישובים בהם יתד, כפר עזה בארי  ▪  בכפר עזה כוחות הביטחון מנסים לחלץ את התושבים הנצורים  ▪  מטוסי קרב של חה"א תקפו תשתית צבאית בביתו של ראש מחלקת המודיעין בחמאס
[צילום: אורן בן חקון/פלאש 90]
+יום המלחמה הראשון: יותר מ-350 נרצחו; מעל 1,800 נפצעו; כ-100 חטופים
09:48 08/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות עדכן כי עד כה, ישנם 1864 פצועים מהם 19 אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 נפגעי חרדה ו-223 בהערכה רפואית  ▪  מתחילת המלחמה נפצעו ארבעה אנשי צוות מד"א מירי, וישנם עדיין מנותקי קשר
פינוי פצועים לבי"ח הדסה עין כרם [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+מטוסי קרב תקפו את ביתו של ראש המודיעין של חמאס בעזה
09:20 08/10/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתית צבאית בביתו של ראש מחלקת המודיעין של חמאס ברצועת עזה.
+חיל-הים סיכל חדירת חמישה מחבלים מחוף זיקים
09:10 08/10/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל: לוחמי זרוע הים סיכלו (יום א') חמישה מחבלים במרחב חוף זיקים שמדרום לאשקלון. הסיכול הגיע בעקבות זיהוי המחבלים על-ידי בקריות השליטה של חיל-הים.
+ח"כ סער: עת להתאחד, כדי להביא לניצחון ישראל
09:00 08/10/23  |  מירב ארד
ח"כ גדעון סער: "אתמול היה היום הראשון של מלחמת אירן בישראל. מתקפת הפתע של חמאס היתה רק המהלך הראשון בה. איני זוכר יום בתולדות המדינה עם היקף כזה של אבידות בקרב אזרחיה, בנוסף לחיילים ולחילות הרבים שנפלו על משמרתם. לבי עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן, עם משפחות החטופים ומאחל החלמה לפצועים. מי שקטל אתמול את אחינו ואחיותינו באופקים, בשדרות ובקיבוצי עוטף עזה - לא הבחין בינינו. מטרתם הגלויה היא: השמדת מדינת ישראל. עת להתאחד, כדי להביא לניצחון ישראל במערכה שנכפתה עליה".
+תנאי חיוני לניצחון במלחמה: ממשלת אחרת
08:57 08/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הממשלה האחראית למחדל בממדי יום הכיפורים ואשר במעשיה גרמה לאויב לחשוב שזהו הזמן המתאים לתקוף, לא יכולה להיות זאת שתנצח במלחמה ותשקם את ההרתעה
התמונות הללו הרסו את ההרתעה [צילום: חסן א-סייח, AP]
+רוסיה מגבילה טיסות לילה לנמלי תעופה ישראליים
08:43 08/10/23  |  יאיר נבות
ברוסיה דווח לפני זמן קצר שע״פ הוראת רשות שדות התעופה הפדראלית של רוסיה, ״החל מהשעה שלוש בבוקר שעון מוסקבה ייכנסו לתוקף הגבלות על טיסות לילה מרוסיה לנמלי תעופה ישראליים עד להודעה חדשה בשל המצב הצבאי-פוליטי הלא יציב במדינה״.
+משרד הבריאות מעדכן על 1864 פצועים שפונו לבתי החולים
08:19 08/10/23  |  מירב ארד
משרד הבריאות: עד כה, ישנם 1864 פצועים מהם 19 אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 נפגעי חרדה ו-223 בהערכה רפואית. בבית החולים סורוקה מאושפזים כעת כ-220 פצועים, מתוכם 130 במצב קשה ואנוש. מאז התחילה הלחימה אתמול בבוקר, בסורוקה התאשפזו 670 פצועים. לביה"ח וולפסון פונו מתחילת הלחימה למעלה מ-50 נפגעים.
+התראה על חדירת כלי טיס עוין לישובי העוטף
08:12 08/10/23  |  מירב ארד
פיקוד העורף התריע (יום א', 8.10.26) על חדירת כלי טיס עוין לישובי עוטף עזה


+פורסמו שמותיהם של 26 מפקדים ולוחמים שנפלו במהלך הלחימה
08:10 08/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בין ההרוגים: מפקד חטיבת הנח"ל, מפקד גדוד תקשוב, סגן מפקד יחידת מגלן, מפקד פלוגה ומפקדת מחלקה בפיקוד העורף  ▪  אמש פורסמו שמותיהם של 15 מתושבי מושב נתיב העשרה שנרצחו  ▪  עד כה, ישנם 1864 פצועים מהם 19 אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 נפגעי חרדה ו-223 בהערכה רפואית
פינוי פצועים במהלך הלחימה [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+חזית הצפון: פצצות מרגמה נורו מדרום לבנון, צה"ל תוקף בתגובה
08:04 08/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נורו פצצות מרגמה מלבנון לעבר הר דב, סמוך לגבול  ▪  דו"צ: צה"ל תוקף בארטילריה את מרחב הירי בלבנון  ▪  תושבי מטולה הונחו להישאר ליד מרחבים מוגנים
חיילי צה"ל בגבול עם לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+כוחות הימ"מ והמשטרה חיסלו את המחבלים באופקים ושחררו את בני הערובה
02:56 08/10/23  |  יואב יצחק
כוחות הימ"מ והמשטרה הצליחו לחלץ את בני הערובה שנלכדו באופקים ולשחרר את בני הערובה, ללא פגע. לפריצה קדם מו"מ שהתנהל במשך שעות עם המחבלים. שלושה לוחמי ימ"מ נפצעו - 2 קל ו-1 בינוני.
+לוחמי זרוע הים חיסלו שבעה מחבלים במרחב החוף בזיקים
01:19 08/10/23  |  עידן יוסף
בקריות השליטה של חיל הים זיהו בשעות האחרונות שבעה מחבלים במרחב חוף זיקים שבשטח בישראל. לוחמי חיל הים וכלי טיס של צה"ל חיסלו את כל המחבלים ומנעו חדירה ליישובים.

כמו כן, מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שלוש מפקדות מבצעיות בהן השתמש חמאס להכוונת טרור ברצועת עזה נגד מדינת ישראל.
+שוחררו עשרות בני הערובה שהוחזקו בחדר האוכל בקיבוץ בארי
01:13 08/10/23  |  עידן יוסף
עשרות בני הערובה שהוחזקו בחדר האוכל בקיבוץ בארי - שוחררו, וזאת לאחר יום שלם שהוחזקו כבני ערובה על-ידי מחבלים. על-פי הערכות, כ-60 מחברי הקיבוץ היו נתונים לסכנת הריגה. המחבלים חוסלו על-ידי כוחות מיוחדים של צה"ל.
+משרד התקשורת: חמ"ל יוקם כדי לעקוב אחר הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת
00:48 08/10/23  |  עידן יוסף
שר התקשורת, שלמה קרעי, ומנכ"ל המשרד, אלעד מלכה, קיימו דיון הערכת מצב עם בכירי המשרד, שבסיומו סוכם על הקמת חמ"ל ייעודי שירכז את הפניות של חברות התקשורת השונות בנושא הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת.

על פי הנתונים שהתקבלו, קיימת בסך הכל רציפות תפקודית ברשתות הנייחות (אינטרנט) והניידות (סלולר). עם זאת, קיימים פערים שרובם נובעים מבעיות באספקת חשמל שגורמות לבעיות קליטה באזורים המותקפים. בישובים בהם צה"ל השיג שליטה מוכנסים מיידית צוותים לתיקון התשתיות.

ככל שיש אתרים שנפגעו בפועל (לא בשל אי אספקת חשמל), חברות התקשורת יכינו עד הבוקר רשימה ותכנית שיקום מיידית על מנת שהתושבים באזורים הללו יוכלו לקבל שירות יעיל מהר ככל שניתן. אפשרויות נוספות לפתרון בעיות נבחנות על ידי הצוותים המקצועיים.

לאור הצפי, מחר ובימים הקרובים, לעומסים על תשתיות התקשורת בשל לימודים ועבודה מרחוק, תבוצע בדיקה וניטור לגבי יכולת המערכות לספק שירות מיטבי.

בנוסף, המשרד יעבה את מוקד פניות הציבור, מעבר למוקדי השירות של החברות עצמן, ויפעיל חדר מצב.
+תיעוד: לוחמי שריון שנחטפו לרצועה
00:45 08/10/23  |  עידן יוסף

+ביטולי טיסות: משרד התחבורה פתח חמ"ל לסיוע לנוסעים
00:38 08/10/23  |  עידן יוסף
בעקבות ביטולי הטיסות של חברות תעופה זרות לישראל, הנחתה שרת התחבורה מירי רגב את מנכ״ל המשרד, רת"א ורשות שדות התעופה להפעיל תוכנית חירום שתסייע לנוסעים ישראלים שטיסתם בוטלה להגיע לארץ.

עקב המצב הבטחוני וביטולי הטיסות והיכולת המוגבלת של חברות התעופה הישראליות לתת מענה למצב שנוצר. הטיפול באירוע יקח זמן. עדיין מתקיימות טיסות לנתב״ג ממגוון רחב של יעדים בעולם. לציבור הנוסעים מומלץ להתעדכן באתרים של חברות התעופה ושל רשות שדות התעופה באשר לטיסות הפועלות לנתב״ג.

בשעות הבוקר המוקדמות, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פתח חמ"ל על מנת לסייע ולתת מענה לתרחישים ולצרכים הביטחוניים והאזרחיים בהתאם להנחיות פיקוד העורף.
+תחנות רכבת מסויימות בצפון ובמרכז סגורות בשל המצב
00:35 08/10/23  |  עידן יוסף
בעקבות אילוצי המצב, לא ייפתחו עד הודעה חדשה תחנות קריית חיים, מרכזית המפרץ, צומת חולון ובת ים קוממיות.

בתחנות ת"א סבידור מרכז (גשר מודעי), בנימינה, ראשל"צ משה דיין, רמלה (כניסה צפונית) ורחובות ייסגרו הכניסות המשניות ויפעלו רק הכניסות הראשיות.
+צה״ל תקף שני חדרי ניהול לחימה בתוך מסגדים
00:33 08/10/23  |  עידן יוסף
צה״ל תקף שני חדרי ניהול לחימה בתוך מסגדים אשר שימשו את חמאס ברצועת עזה.
+שדרות: טרם נלכד המחבל שנמלט מתחנת המשטרה
00:27 08/10/23  |  עידן יוסף
בניגוד לדיווחים קודמים, נלכד המחבל שנמלט מתחנת המשטרה בשדרות. בעיר נשמעים חילופי ירי, וישנם טנקים.
+הקבינט החליט: לפעול להשמדת היכולות הצבאיות של החמאס והג'יהאד
00:18 08/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אמר שהמטרה היא מיטוט שלטון החמאס  ▪  גורמי הביטחון הזהירו מניסיון של חמאס לרתום את ערביי ישראל למלחמה  ▪  ישיבת ממשלה סוערת קדמה לישיבת הקבינט, שבה שרים תבעו תגובה צבאית חריפה  ▪  הצבא לקבינט: אין מידע על מספר החטופים
רקטה בראשון לציון [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+מספר הנרצחים עלה ליותר מ-300
00:09 08/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 1590 פצועים שפונו לבתי החולים נכון לשעה 23:30, מהם: 19 אנוש, 293 קשה, 315 בינוני, 715 קל, 20 חרדה ו-181 בהערכה רפואית.
+מטוסי קרב תקפו מפקדה מבצעית של חמאס
23:55 07/10/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו מפקדה מבצעית של פעילי המערך הרקטי של חמאס ומפקדה מבצעית ששימשה את ארגון הג’יהאד האיסלמי הפלשתיני.
+צה"ל חיסל חוליה שניסתה לחדור דרך חוף זיקים
23:54 07/10/23  |  עידן יוסף
כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך השעות האחרונות עמדת שיגור מוטמנת ושני מחבלים שהיו בסמוך אליה. בנוסף, זוהתה חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל דרך חוף זיקים וחוסלה על ידי כלי טיס של צה"ל.

מחבלים ורכבים נוספים זוהו כשהם מנסים לחצות את גדר המערכת מרצועת עזה לישראל וחוסלו על ידי כלי טיס של צה"ל.
+צה"ל מזרים משוריינים; חיזבאללה מאיים מפני פעולה קרקעית
23:37 07/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל מזרים משוריינים לגבול רצועת עזה. חיזבאללה: "אם ישראל תבצע פעולה קרקעית בעזה, הם יפגשו אותנו בכל הכוח בצפון הארץ".
+הותרו לפרסום שמות 15 נרצחים במושב נתיב העשרה
23:35 07/10/23  |  עידן יוסף
הותרו לפרסום שמות 15 נרצחים במושב נתיב העשרה: עמית ויגאל וקס, אורן שטרן, שלומי ואיילת מולכו, חויק סגל, גיל תעסה, עדי בהרב, טל קרן, רותי, אריה ואור אקוני, נורית ברגל, מרינה אלמבגור ודני וובק.
+דיווח: החמאס מחזיק 143 בני ערובה
23:33 07/10/23  |  עידן יוסף
דיווח בצרפת: החמאס מדווח שהוא מחזיק ב-143 בני ערובה כולל נשים וילדים (BFMTV).
+סעודיה: לא נקבל הפיכת אזרחים לא חמושים למטרות
23:27 07/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, מבהיר בשיחה עם שר החוץ האמריקני, בלינקן, כי הממלכה מתנגדת לכל אופן של הפיכת אזרחים לא חמושים למטרות. המצרים עדכנו כי הם מנהלים מגעים עם סעודיה וירדן כדי להפחית את המתיחות בין ישראל לפלשתינים.
+מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם יהונתן שטיינברג, נהרג בקרב
23:22 07/10/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום כי מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יהונתן שטיינברג הי"ד ז"ל נהרג בהיתקלות עם מחבל סמוך לכרם שלום. בן 42 היה בנופלו. הוא היה בן הקיבוץ שומרייה, ממקימי ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, והיה בדרכו לחילופי אש שניהלו פקודיו עם מחבלים. בדרכו, נתקל במחבל ונהרג במהלך חילופי אש סמוך לכרם שלום. הודעה נמסרה למשפחתו.
[צילום: דובר צה"ל]
+חשש: המחבל הצליח להימלט מתחנת משטרת שדרות
23:15 07/10/23  |  עידן יוסף
נשלל החשד לבני ערובה או לפצועים ישראלים בתחנת המשטרה.
+ניו-יורק טיימס: 9/11 של ישראל
23:11 07/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שאין להוציא מכלל אפשרות כניסה קרקעית לרצועה ואף השתלטות זמנית עליה - מה שעלול לחבל בסיכוי לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה
אנשי חמאס היום ברכב שלל ישראלי [צילום: עאבד אבו-ריש, AP]
+מרכז משפחות לדיווח על נעדרים הוקם בקריית שדה התעופה
23:08 07/10/23  |  עידן יוסף
בקריית שדה התעופה (בניין להב 433), החל לפעול מרכז משפחות של פיקוד העורף בשיתוף משטרת ישראל.

משפחות המחפשות את יקיריהן מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק דנ"א ותמונה של הנעדר לכתובת הנגב 4.

בני משפחה שמבקשים לדווח על העדרות קרוביהם ונמצאים באזורי הלחימה מתבקשים בשלב זה לדווח טלפונית למוקד 105 של משטרת ישראל.
+מטופלים עם תרופות כרוניות יוכלו לקבל אותן בבתי מרקחת פרטיים גם ללא מרשם
23:03 07/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי מטופלים שידרשו לחידוש מרשם לתרופות כרוניות ולא יהיה בידם מרשם בשל המצב, יוכלו לגשת לבתי מרקחת פרטיים ולבקש את התרופה ללא מרשם מהרוקח בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

לפי הנוהל, הרוקח יהיה רשאי בעת הצורך, כפוף לנוהל ובהתאם לשיקול דעתו המקצועי, לנפק תכשיר מרשם למטופל ללא צורך במרשם חתום מראש.
+תחנת משטרת שדרות עולה באש
23:02 07/10/23  |  עידן יוסף
תחנת משטרת שדרות עולה באש. ירי כבד נורה מתוכה. בתוכה ישנם פצועים אנוש
+צה"ל הרחיק חשודים מהגבול הסמוך לסאסא
22:59 07/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל ביצע ירי תאורה לעבר חשודים שהתקרבו לגבול לבנון באזור סאסא והרחיק אותם.
+שר העבודה חתם על היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות בשמירה
22:54 07/10/23  |  עידן יוסף
שר העבודה חתם הערב (מוצ״ש) על היתר המאפשר הארכה של יום העבודה עד ל-14 שעות עבודה ביום כולל שעות נוספות וזאת מבלי לשנות את מכסת השעות הנוספות השבועיות בענף העומד על 37 שעות נוספות בשבוע, ובתנאי שעובד המועסק מעל 12 שעות ביום יקבל הפסקה נוספת מזו הקבועה בחוק שלפחות 30 דקות וכי העובד לא יועסק יותר משישה ימי עבודה בשבוע.

ההיתר ניתן כדי לתת מענה לצרכי המשק בענף השמירה והאבטחה בתקופה הנוכחית, לביקושים הגוברים לשירותי אבטחה וכן על-מנת לתת מענה לאתגרים הביטחוניים בתקופה זו. כמו-כן, עובדים רבים נקראו למילואים, דבר היוצר מחסור בכוח אדם בשירותים חיוניים אלו.

הדבר תלוי בהסכמת העובד, ההיתר נחתם לאחר שיח והסכמות מול ארגון חברות השמירה ולאחר התייעצות עם הארגונים.

ההיתר שנחתם יכנס לתוקפו מהיום 7 באוקטובר 2023 ועד לתפוגת הוראת פיקוד העורף למצב מיוחד בעורף.
+צרפת העבירה מסרים לחיזבאללה, לבל יתערב במלחמה
22:35 07/10/23  |  עידן יוסף
הצהרת ארמון האליזה: במסגרת התקיפות שבוצעו מעזה נגד ישראל, נפגש נשיא הרפובליקה הצרפתית עמנואל מקרון עם מר עבד אל-פתאח אל-סיסי, נשיא הרפובליקה הערבית של מצרים, מר מחמוד אבא"ס, נשיא הרשות הפלשתינית. ומר נג'יב מיקאטי, ראש ממשלת הרפובליקה הלבנונית.

מארמון האליזה נמסר כי ״נשיא הרפובליקה הביע את דאגתו מהמצב והזכיר לכולם את החשיבות של גינוי חד-משמעי לפיגועים שבוצעו נגד ישראל, חייליה ואוכלוסייתה.

נשיא הרפובליקה ממשיך בקשר הדוק עם שלטונות מדינת ישראל, אליהם הביע מוקדם יותר סולידריות מלאה של צרפת. הוא ימשיך להיפגש ולדון בשעות ובימים הקרובים עם השחקנים האזוריים המרכזיים״.
+המספרים הקשים מתעדכנים: 250 נרצחים וכ-1,500 פצועים
22:15 07/10/23  |  עידן יוסף
בפצועים 290 באורח אנוש וקשה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: ננקום בחמאס על היום השחור הזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
7/10/23 23:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
"שלא יהיה ספק: ארה"ב ניצבת לצידה של ישראל, כפי שעשתה כאשר הייתה הראשונה להכיר בה 11 דקות לאחר הקמתה". כך אומר (7.10.23) נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בהצהרה קצרה בבית הלבן בעקבות מתקפת חמאס על ישראל. "לעולם לא נפסיק לגבות את ישראל. נוודא שיש להם כל מה שהם צריכים כדי להגן על עצמם". ארה"ב מממנת חלק ניכר מן ההצטיידות בכיפת ברזל, וסביר שישראל תבקש מימון נוסף לאור השימוש הנרחב במערכת מול השיגורים של חמאס.
07/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
התקפת חמאס על ישראל תיזכר לדורות ככישלון מודיעיני - מנתח (7.10.23) העיתון הבריטי גארדיאן, המזכיר שהיא באה למחרת יום השנה ה-50 (הלועזי) למלחמת יום הכיפורים. לדברי העיתון, ההודעות והתמונות ששידר חמאס הן כמעט בלתי ייאמנו: אנשיו מסתובבים ברחובות שדרות, מפוצצים שערי קיבוץ וצוהלים על גבי טנק ישראלי.
07/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמע ממנו סקירה על אירועי היום ועל המלחמה המתנהלת והאבדות הקשות, ולאחריה מסר לפיד הצהרה לתקשורת, ובמוקדה: הצעתו להקים ממשלת חירום לאומית.
07/10/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
ראש הממשלה נתניהו הודיע (שבת, 7.10.23) בהצהרה מיוחדת לתקשורת, בעקבות התקפת הפתע של חמאס על ישראל: "אזרחי ישראל, אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבבים. במלחמה. נתניהו הוסיף: "הבוקר חמאס פתח במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. אנחנו בתוך זה משעות הבוקר המוקדמות. כינסתי את ראשי מערכת הביטחון, הנחיתי קודם כל לטהר את היישובים מהמחבלים שחדרו פנימה - הפעולה הזו מתבצעת בשעות הללו. במקביל, הוריתי לבצע גיוס מילואים נרחב ולהשיב מלחמה שערה בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכיר. האויב ישלם מחיר שהוא לא ידע כמותו. אני קורא בינתיים לכל אזרחי ישראל להישמע בקפדנות להנחיות הצבא ולהנחיות פיקוד העורף. אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח בה״.
07/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הותר לפרסום כי בעקבות מתקפת הטרור שמתרחשת כעת על ישובי העוטף, נהרג ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, בחילופי אש עם מחבלים. נהרג כשיצא להגן על היישוב בעת התקפת המחבלים.
07/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il