|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
דיסטל. "טובת ישראל לפני הכל" [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]

שרת ההסברה גלית דיסטל מתפטרת מהממשלה

הודיעה על התפטרותה ברקע ביקורת על תת-תפקוד של משרד ההסברה דיסטל-אטבריאן טענה כי החליטה להתפטר לאחר שמשרד התפוצות עוסק במשימת ההסברה לטענתה, משרד ההסברה לא יכול לתרום באופן משמעותי תחזור לפעילות בכנסת וח"כ אביחי בוארון ייפלט ממנה
12/10/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

גלית דיסטל-אטבריאן, שרת ההסברה, הודיעה (יום ה', 12.10.23) על התפטרותה מתפקידה. התפטרותה מגיעה ברקע ביקורת על תפקוד לקוי של ההסברה, לאחר שבתחילת השבוע טענה כי משרדה עושה עבודה חשובה בהסברה. קצפה יצא בין היתר ברקע צוות הסברה שמינה ראש הממשלה למלחמ המונה שמונה שרים, וביא אינה ביניהם.

ברשומה בפייסבוק, דיסטל-אטבריאן כי החליטה להתפטר בעקבות החלטת ראש מערך ההסברה למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית לצד הפעילות השוטפת של משרד החוץ.

"אני מכבדת את ההחלטה הזאת", כתבה דיסטל-אטבריאן. "למשרד התפוצות יש הרבה יותר משאבים, כוח אדם, סמכויות ויחידות סמך מאשר למשרד ההסברה שקיבל את התקציב הראשוני שלו רק לפני 17 שבועות ונמצא עדיין בשלבי הקמה".

"אגו בצד – טובת ישראל לפני הכל, בטח בשעת מלחמה קשה כל כך", הוסיפה. "על משרד ההסברה הוטלה המשימה של חיזוק החוסן הלאומי. אלא שקיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה".

"הפעלת משרד ממשלתי היא עניין יקר ועם ישראל זקוק לכל שקל", ציינה דיסטל-אטבריאן. "וכשאני רואה את משרד ההסברה שהתרוקן מהסמכויות שניתנו לו מלכתחילה – אין לי אלא להודות ביושר שכל יום בו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור".

"בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכל", סיכמה. "בשל כל אלה החלטתי להתפטר מתפקידי כשרת ההסברה".

דיסטל-אטבריאן, שהתפטרה מהכנסת בהתאם לחוק הנורבגי, ציינה כי היא חוזרת לשרת את הציבור מהכנסת. המשמעות היא שחבר הכנסת אביחי בוארון ייפלט מהכנסת. בהודעתה, לא הזכירה אותו, אך הודיעה כי היא מאחלת לידידה הטוב, ח"כ עמיחי שיקלי, הצלחה גדולה בהסברת מדינת ישראל בעולם. "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי", אמרה. "אני מפצירה בו להעניק את תקציב המשרד כולו ישירות לאזרחים בדרום".

תאריך:  12/10/2023   |   עודכן:  12/10/2023
עידן יוסף
+רשת X מאפשרת להעלות תכני אלימות הנפסלים ברשתות אחרות
12:48 13/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט סוקר את המתרחש ברשתות החברתיות בעת מלחמת חרבות ברזל  ▪  טלגרם היא הפלטפורמה המרכזית המשמשת את חמאס; תכנים ממנה זולגים לרשת שבשליטת מאסק
הקלה את הכללים בזמן המלחמה [צילום: נח ברגר, AP]
+פגיעות ישירות בשדרות; אין נפגעים
12:47 13/10/23  |  עידן יוסף
רקטות לשדרות. אחת פגעה פגעה ישירות בבית ושנייה פגעה ברכב שיושביו הצליחו להימלט ממנו רגע לפני הפגיעה. אין נפגעי גוף מן הירי.
+נעצר תושב רעננה שאיים על חברת כנסת
12:43 13/10/23  |  עידן יוסף
תושב רעננה בשנות ה-40 לחייו נעצר בחשד לאיומים על חברת כנסת ברקע המלחמה. בתום חקירתו, החשוד נכלא והיום יתקיים דיון בעניינו בבימ"ש פ"ת בבקשה בבקשה להאריך את מעצרו. לא נמסר מי חברת הכנסת המאויימת.
+המשטרה תפסה חומרי הסתה לפיגועים בכניסה להר-הבית
12:40 13/10/23  |  עידן יוסף
‏באופן חריג ובגלל המלחמה והפיגועים הרצחניים: המשטרה בודקת אחד-אחד את מי שנכנס להר-הבית היום לתפילת יום השישי. מאות חומרי הסתה של החמאס הקוראים לבצע פיגועים בירושלים נתפסו.
+מחבל חוסל מדרום לאשקלון
12:31 13/10/23  |  עידן יוסף
כוחות מיוחדים הוקפצו לאזור תעשיה דרומית לאשקלון שם חיסלו מחבל ביריות.
+צה"ל מפזר כרוזים מעל עזה
12:26 13/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל מפזר כרוזים מעל עזה הקוראים לתושבי הרצועה להתפנות מיד מבתיהם דרומה כדי שלא ייפגעו בתקיפות הצפויות. בינתיים ממשיך הצבא לתקוף יעדים ברצועה.

כלי טיס של חיל-האוויר תקפו בעזרת מודיעין אווירי עשרות עמדות חירום חמאס לשיגור כטב"מים עוינים, שנבנו בתוך ועל גגות בתיהם של תושבי רצועת עזה. החמאס מיקמה את עמדות החרום לשיגור הכטב"מים העוינים על גגות בתים ובתוך בתיהם של אזרחים ומשתמשת בהם כמגן אנושי.
+מטח כבד נורה לשפלה
12:17 13/10/23  |  עידן יוסף
מטח כבד נורה לשפלה, בין היתר לגדרה ולקרית עקרון. במטח האחרון לאשקלון הייתה פגיעה ישירה אך אין נפגעים.
+רגב: אישרתי טיסות בשבת כבר ביום שלישי
12:16 13/10/23  |  עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב אומרת כי אישרה כבר ביום שלישי לחברות התעופה הישראליות לבצע טיסות בשבת נוכח מצב החרום. ההנחיה הועברה לחברות באמצעות רשות התעופה האזרחית.

רגב מבקשת להימנע מפרסומים כוזבים המטעים את הציבור בעת הזו. משרד התחבורה רשות שדות התעופה ורת״א פועלים סביב השעון מתחילת המבצע להשיב ישראלים, חיילים, ציוד רפואי וביטחוני, על-מנת לסייע למאמץ הלאומי.
+משרד הבריאות: 99 מבין 394 הפצועים הם במצב קשה
12:12 13/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים. מהם 99 קשה, 193 בינוני ו-102 קל.
+שדרות תפונה מיום ראשון; התושבים יופנו לבתי הארחה
12:07 13/10/23  |  עידן יוסף
העיר שדרות תפונה מיום ראשון. נכון לאמש, כ-13,000 תושבים עדיין נותרו בעיר.

רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון הודיעה הלילה על הפעלת תכנית ׳משב רוח׳ שתאפשר לתושבי שדרות לצאת לריענון בבתי הארחה בסבסוד המדינה. הפעלת התכנית אושרה ע"י שר הביטחון, יואב גלנט וסוכמה הערב בין משרדי הביטחון, האוצר ומשרד ראש הממשלה, שיממנו במשותף את התכנית על פי מתווה תקציבי שסוכם בין המשרדים. התכנית תנוהל ע"י עיריית שדרות ורח"ל במשרד הביטחון.
+המתפ"ש: עזה אינה עומדת על סף משבר הומניטרי
12:04 13/10/23  |  עידן יוסף
מתאם פעולות בשטחים לעשרות שגרירים ודיפלומטים זרים: "עזה אינה עומדת על סף משבר הומניטרי, ישראל עומדת בחובותיה בהתאם לדין הבינלאומי".
+המודיעין האמריקני: מתקפה מסיבית של חיזבאללה אינה סבירה
12:00 13/10/23  |  עידן יוסף
וושינגטון פוסט: לפי מסמך סודי ביותר של המודיעין האמריקני, מתקפה מסיבית של חיזבאללה "היא דבר לא סביר". מתחילת השנה, מנתחי המודיעין האמריקני אמרו כי יש מאזן הרתעה בין ישראל לחיזבאללה שמפחית את הסיכון למלחמה בקנה מידה מלא ב-2023.
+המשטרה: אל תכנסו לדוא"ל, הודעות או קישוריות מגורמים לא מוכרים
11:43 13/10/23  |  עידן יוסף
המשטרה שבה וקוראת לציבור לגלות ערנות וזהירות מירבית ולא להיכנס לדוא"ל, הודעות או קישוריות שנשלחו על ידי גורמים שאינם מוכרים.
+דוברו של טראמפ מכחיש שהנשיא לשעבר תכנן לקרוא להדחת נתניהו
11:39 13/10/23  |  עידן יוסף

+דובר צה"ל: מסרנו הודעות ל-120 משפחות חטופים
11:31 13/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי צה"ל ערוך בכל הזירות והמזרח התיכון  ▪  צה"ל קרא לתושבי עזה להתפנות, אך חמאס מונע זאת  ▪  התחדש הירי לאשקלון ולעוטף
זירת הטבח ברעים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משטרת ירדן מונעת ממפגינים להגיע לגבול
11:18 13/10/23  |  עידן יוסף
מאות צעירים ירדנים עוזבים את מכוניותיהם ופונים אל הגבול עם ישראל ברגל להפגין. כוחות משטרה ירדנים גדולים עומדים בגבול כדי לא לאפשר למפגינים להגיע לגבול.
+כ-400 מתוך 900 גופות שהובאו למתחם שורה טרם זוהו
11:17 13/10/23  |  עידן יוסף
תמונת מצב הנרצחים הבוקר: כמעט 900 גופות הגיעו כבר למתחם "שורה" של הצבא. זוהו כ-500 גופות מתוכן 300 הועברו לקבורה.
+שר הפנים ארבל בביקורת חריפה על התנהלות לשכת ראש הממשלה
11:14 13/10/23  |  עידן יוסף
שר הפנים ארבל בביקורת חריפה בווטסאפ הממשלתי על התנהלות לשכת ראש הממשלה במינוי ראש מנהלת שיקום עוטף עזה. "מוציאים הודעה על מינוי ראש המנהלת מר אדרי ואז שולחים טיוטה לשרים. נראה לכם שהשרים והממשלה הם חותמת גומי? מה זו ההתנהלות המשונה הזו?״ (כאן חדשות).

ביקורת חריפה ביותר בכל משרדי הממשלה וראשי מערכת הביטחון על השר ארבל בדבריו נגד מינוי משה אדרי למתאם פעולות הממשלה לשיקום העוטף. "מדובר באיש המקצוע מהטובים ביותר במדינה בתחום. בושה שהשר ארבל מתנהג ככה".
+עיתון "דיילי טלגרף" הבריטי פרסם תמונה של תינוק ישראלי שנרצח
11:10 13/10/23  |  עידן יוסף
עיתון ה'דיילי טלגרף' הבריטי, פרסם תמונה של תינוק ישראלי מת עם ציטוט מציוץ בטוויטר של מדינת ישראל: "זו התמונה הכי קשה שפרסמנו אי פעם, בזמן כתיבת ההודעה הזו ידינו רועדות. חשבנו ללא הפסקה האם לפרסמה - אבל אנחנו חייבים שכל אחד מכם ידע מה קרה". התמונה עצמה פורסמה בעמוד 2 של העיתון.
0
+לראשונה: בכיר בדרג המדיני יענה לשאלות עיתונאים
11:05 13/10/23  |  עידן יוסף
לראשונה מאז החלה המלחמה - בכיר בדרג המדיני יענה לשאלות עיתונאים. זה קורה בשל מסיבת עיתונאים משותפת של שר הביטחון גלנט עם עמיתו האמריקני, שר ההגנה אוסטין, שתתרחש היום.
+שר החוץ האירני ונסראללה נפגשו בביירות
10:56 13/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האירני חסיין אמיר עבד אללהיאן ומזכ"ל חיזבאללה שיח' חסן נסראללה נפגשו בביירות ודנו בהתפתחות באזור. על-פי הודעה באתר המזוהה עם חיזבאללה, השניים דנו במלחמה בעזה ובהתפתחויות באזור.
+המדינה בוחנת הקמת בית חולים זמני לטיפול במחבלים
10:53 13/10/23  |  עידן יוסף
בשל סירוב בתי החולים לאשפז מחבלים: המדינה בוחנת הקמת בית חולים זמני ליד שדה תימן (חדשות 12).
+חשד לפיגוע בסין: דיפלומט ישראלי נדקר בבייג׳ינג
10:46 13/10/23  |  עידן יוסף
משרד החוץ: עובד ישראלי בשגרירות ישראל בבייג׳ין הותקף היום. העובד לא באזור מתחם השגרירות. הוא מטופל בבית חולים ומצבו יציב. הרקע לתקיפה נבדק.
+כ-400 אלף מתושבי רצועת עזה התפנו
10:30 13/10/23  |  עידן יוסף
נכון להבוקר: התפנו עד כה יותר מ-400 אלף מתושבי רצועת עזה לפי דיווחים ערבים. חמאס ניסה למנוע מהתושבים להתפנות בטענה שמדובר במלחמה תודעתית.
+סיבות לדיכאון וגם לאופטימיות
10:22 13/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדמיון המצמרר בין עוטף עזה לבין השואה  ▪  החזרה הכמעט-מדויקת על מחדלי יום הכיפורים  ▪  האחריות של בנימין נתניהו  ▪  הבית הלבן מול בלפור  ▪  גל הירש והפוליטיקאים החרדים  ▪  הטעות הענקית של חמאס מול העם המדהים שלנו
זה יהיה קשה וכואב - ואנחנו ננצח [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+ישראל עלולה להיכנס למלכודת חמאס ברצועה
10:13 13/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דייוויד הרדן, שהיה פקיד ממשל שהתמחה בפלשתינים, מציע בניו-יורק טיימס להעדיף פריצת דרך דיפלומטית בדמות חזון עתידי למדינה פלשתינית
עזה, 12 באוקטובר [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+פיקוד העורף פרסם הנחיות לקיום לוויות
09:12 13/10/23  |  עידן יוסף
עוטף עזה, מערב הנגב ובעיר אשקלון

ניתן לקיים הלוויות בשטח פתוח בהגבלת התקהלות של עד 15 אנשים.
ניתן לקיים הלוויות בשטח סגור בהגבלת התקהלות של עד 50 אנשים.
מרכז הנגב, מערב לכיש, לכיש, השפלה, שפלת יהודה, דן, ירקון, שרון, יהודה,

שומרון וירושלים
ניתן לקיים הלוויות בשטח פתוח בהגבלת התקהלות של עד 100 אנשים.
ניתן לקיים הלוויות בשטח סגור בהגבלת התקהלות של עד 200 אנשים.

קו העימות, גולן צפון

ניתן לקיים הלוויות בשטח פתוח בהגבלת התקהלות של עד 50 אנשים.
ניתן לקיים הלוויות בשטח סגור בהגבלת התקהלות של עד 100 אנשים.

שאר הארץ

ניתן לקיים הלוויות עד 1,000 אנשים.
+צה"ל התיר לפרסום שמות של 12 חללים
09:08 13/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל התיר לפרסום שמותיהם של חללים נוספים שנהרגו במלחמה  ▪  בין ההרוגים, המוכרים כחללי צה"ל, גם אזרחים בכיתות הכוננות היישוביות  ▪  הודעות נמסרו ל-258 משפחות הרוגים
גופתו של החייל הבודד בנימין לייב [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+מניין חללי המשטרה עלה ל-48
08:57 13/10/23  |  עידן יוסף
מניין חללי המשטרה המעודכן במלחמה הוא 48. הבוקר הודיעה המשטרה על נפילתו בקרב של רס"ר אהרון ארתור מרקוביצ'י ז"ל הי"ד, רכז ועדות רכש במחלקת רכישות ומכירות (מרו"מ), אשר פעל בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב סמוך לקיבוץ רעים.
+ההערכה: 2,500 מחבלי חמאס חדרו בשבת לישראל
08:50 13/10/23  |  עידן יוסף
ההערכה: כ-2,500 מחבלים ואזרחים חדרו מעזה לישראל, מתוכם כ-1,500 חזרו לרצועה. גורם צבאי: "חיקו את דאעש אחד לאחד".
+ארדן: במקום לעמוד לצידה של ישראל, האו"ם מטיף דווקא לישראל
08:48 13/10/23  |  עידן יוסף
שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן: ״תגובת האו״ם לאזהרה המוקדמת של ישראל לתושבי עזה היא חרפה! זה שנים רבות, שהאו״ם 'עוצם עיניים' לנוכח התחמשות החמאס והשימוש שלו באוכלוסייה האזרחית ובתשתית האזרחית ברצועה כמקום מסתור לכלי הנשק והרצח שלו, וכעת, במקום לעמוד לצידה של ישראל, שאזרחיה נשחטו על ידי מחבלי החמאס ושמנסה למזער פגיעה בבלתי מעורבים, הוא מטיף דווקא לישראל. מוטב שהאו״ם יתמקד כעת בהחזרת החטופים, בגינוי החמאס ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה״.
+מיירט נורה לעבר עצם בלתי מזוהה באזור מצובה
08:39 13/10/23  |  עידן יוסף
המתיחות בצפון: בעקבות זיהוי עצם בלתי מזוהה באזור מצובה בוצע שיגור של מערכת כיפת ברזל. העצם כנראה שב על עקבותיו, והדי הפיצוצים שנשמעו ברחבי הגליל בדקות האחרונות - הם כתוצאה מהמיירט. אין חריג בגזרה.
+הקיפאון המעמיק בבית הנבחרים מסכן את הסיוע לישראל
06:32 13/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סטיב סקליס הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד היו"ר בשל העדר תמיכה מספקת בסיעה הרפובליקנית  ▪  בהעדר יו"ר לא יכול הבית להביע תמיכה בישראל ולא יוכל לאשר תקציב לסיוע נוסף אם הדבר יידרש
סקליס. לא השיג את הרוב הדרוש [צילום: חוזה לואיס מגנה, AP]
+צה"ל קורא לתושבי עזה להתפנות אל דרום הרצועה
06:12 13/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההוראה עשויה לרמז על כניסה קרקעית קרובה לאיזור, הכולל את העיר עזה ואת מחנה הפליטים ג'בליה - המעוזים המרכזיים של חמאס  ▪  דובר צה"ל: אנו מחויבים לחוק הבינלאומי ולצמצום הפגיעה באזרחים
הפצצה הלילה בעזה. 6,000 פצצות מאז תחילת המלחמה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+משרד התחבורה יפעיל אוטובוסים ורכבות בשבת
01:21 13/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התחבורה הודיע על הפעלת מערך הסעות לכוחות הביטחון בסוף השבוע במסגרת רכבות ואוטובוסים  ▪  טיב השירות באוטובוסים לא ברור ולא כולל פירוט קווים  ▪  מבחינה חוקית, הסעות אינן תחבורה ציבורית  ▪  רכבת ישראל מפעילה הסעיות לכוחות הביטחון
אוטובוס של המועצה האזורית גולן חולף ליד חייל ברמת מגשימים [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+הממשלה אישרה את פינוי שדרות ויישובי העוטף
00:50 13/10/23  |  עידן יוסף
שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני את התוכנית לפינוי תושבי העוטף. בנוסף אושרו גם המענקים לתושבים.
+ערבים מאא"פ קיימו שיירת תמיכה בחמאס
00:22 13/10/23  |  עידן יוסף
שוטרי תחנת אום אלפחם בלמו שיירת כלי רכב ואופנועים שיצאה מהעיר כאות תמיכה בארגון הטרור חמאס. הם עצרו את השיירה שמנתה כ-15 כלי רכב ואופנועים נהוגים בידי ערבים ועיכבה ארבעה חשודים. היתר הצליחו להימלט.
+נתניהו: ממשלת החרום מעבירה מסר של כוח עצום
23:59 12/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה במליאת הכנסת: "אחדות העם היא מכפיל כוח וממשלת החירום שאנחנו מקימים היום מתוך אחריות לאומית מעבירה מסר של כוח עצום גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים"  ▪  "כולנו מאוחדים על-ידי מטרה אחת, למחוץ את הרשע, לחסל את הקנאיות לחסל את דאעש לחסל את החמאס"  ▪  "לקחי גטו ורשה חקוקים בזיכרון הלאומי, לנוכח הצורר שביקש להשמיד להרוג ולאבד, כששני ארגוני מחתרת לא השכילו להתאחד והסוף ידוע"
נתניהו במליאת הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מערכת כיפת ברזל יירטה כטב"ם שניסה לחדור מלבנון
23:58 12/10/23  |  עידן יוסף
הירוטים בצפון: מערכת כיפת ברזל יירטה כלי טיס בלתי מאויש שניסה לחדור מוקדם יותרמלבנון.


+צה"ל הרס פיצרייה בחווארה שביזתה בפרסומת קשישה שנחטפה
23:50 12/10/23  |  עידן יוסף
בהתערבות ‏ראש הממשלה נתניהו נהרסה הפיצרייה בחווארה שפרסמה את הסחורה שלה תוך שימוש בזוי בפרסומת שבה הופיעה קשישה שנחטפה לרצועת עזה. זאת לאחר שמוקדם יותר פורסם שמפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, אמר שלכל היותר ניתן לאטום את החנות.
+ראשי המדינה ומפקדי צה"ל אינם מבינים ואינם חושבים צבא ומלחמה
23:42 12/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
ראיון של שי גולדן איתי בערוץ 14 על הטבח בישובים בעוטף עזה, שבו טענתי כי ראשי המדינה ומפקדי צה"ל אינם מבינים ואינם חושבים צבא ומלחמה
נתניהי, גלנט והרמטכ"ל בקריה [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+חשש לחדירת מחבלים ליישוב חלמיש
23:11 12/10/23  |  עידן יוסף
התושבים נקראו להסתגר בבתיהם ולכבות אורות.
+הוסר החשש לחדירת מחבלים למושב פטיש
22:46 12/10/23  |  עידן יוסף
הוסר החשש לחדירת מחבלים למושב פטיש ליד אופקים.
+שר האוצר והנגיד דנו בצעדים להקלת ההשפעה הכלכלית של המלחמה
22:40 12/10/23  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ונגיד בנק ישראל הפרופסור אמיר ירון, נועדו הערב בירושלים. השניים עסקו בפגישתם בהערכת מצב כלכלית עדכנית של ההיבטים שונים הנובעים ממצב המלחמה. הם עדכנו זה את זה על אודות הצעדים השונים שהפעילו עד כה משרד האוצר ובנק ישראל ודנו בצעדים עתידיים אפשריים לתמיכה במשק, לרבות באזרחים הנפגעים, במגזר העסקי ובשווקים הפיננסיים.

השר והנגיד ערכו מאז פרוץ המלחמה מספר שיחות לעדכון הדדי וימשיכו לעשות זאת בצורה שוטפת, זאת במקביל לעבודה המשותפת לצוותים המקצועיים השונים בבנק ישראל ובמשרד האוצר המתקיימת כל העת.
+לוחם נהרג ולוחם נפצע קשה אתמול מאש חיזבאללה, צה"ל טרם הגיב בעוצמה
22:27 12/10/23  |  עידן יוסף
לאחר יממה וחצי שבה המידע הוסתר מהציבור הותר לפרסם כי סמ״ר (מיל׳) מתניה אלסטר ז״ל הי"ד, בן 22, משדה אילן, לוחם בגדוד 221 בחטיבת כרמלי, נהרג מירי הנ״ט של ארגון חיזבאללה, ולוחם נוסף נפצע קשה. עד לרגע זה צה״ל לא הגיב בעוצמה לתקיפה.
+"שייטת, שייטת, תישארו בבונקר, אנחנו באים!"
21:56 12/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תיעוד קרב בווידאו מקסדת לוחמים של השתלטות שייטת 13 על מוצב סופה
הלוחמים בקרב [צילום: דובר צה"ל]
+רכבת תמיכה אווירית של מנהיגים מהעולם תנחת מחר בישראל
21:50 12/10/23  |  עידן יוסף
רכבת תמיכה אווירית של מנהיגים מהעולם תנחת מחר בישראל. שר ההגנה האמריקני אוסטין, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין. שרת החוץ של גרמניה, אנלנה ברבוק. שרת החוץ של קנדה מלני ג'ולי. שר החוץ האיטלקי אנטוניו טיאני. נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מצולה. שר החוץ אלי כהן: "העולם מבין שישראל נלחמת מול בארגון טרור רצחני שהוא ודומים לו מהווים איום על העולם החופשי".
+התרעה חריגה ורחבת היקף לישראלים בכל רחבי העולם
21:49 12/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות קריאת הנהגת חמאס לפגוע ביהודים ברחבי העולם, מזהירים המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ את כלל הישראלים השוהים בחו"ל, לגלות ערנות, ולהתרחק מהפגנות ומחאות  ▪  קהילות יהודיות בעולם מגבירות אבטחה סביב מוסדותיהן  ▪  עובדי משרד החוץ בניו-יורק הונחו לנקוט זהירות
הפגנה בבריטניה למען עזה [צילום: קירסטי וויגלסוורת/AP]
+ביקורת פנימית בעת מלחמה
21:42 12/10/23  |  אלון קוחלני   |   לרשימה המלאה
מבקרי הפנים בישראל יכולים ללמוד מהניסיון העולה ממלחמת אוקראינה-רוסיה  ▪  בעת הזו, גולת הכותרת של הביקורת הפנימית הוא בבחינה מחוץ לקופסה של הסיכונים שהמצב הזה יוצר
מה אם [צילום: אורלין ווגנר/AP]
+הפרקליטות: מרגי דיבר בלי לבדוק את העובדות
21:39 12/10/23  |  עידן יוסף
‏שר הרווחה יעקב מרגי: ‏"נדהמתי לשמוע על החלטת הפרקליטות להטיל על משרד הרווחה לבצע תסקיר מבחן למחבלים קטינים חיות אדם שנעצרו לאחר שנכנסו לישראל בעיצומו של החג, טבחו באכזריות ולקחו בשבי ילדים תמימים על לא עוול בכפם. ‏הנחיתי את הגורמים במשרדי לא לשתף פעולה עם הנחיה זו בשום פנים ואופן! לא מגיע לחיות האדם האלה שום שירות סוציאלי ממדינת ישראל. הם צריכים להירקב בכלא עד סוף חייהם".

משרד המשפטים מסר, כי לא ניתנה כל הנחיה כזאת של הפרקליטות והביע צער על כך שמרגי לא בדק את העובדות לפני הצהרתו.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שרת ההסברה גלית דיסטל מתפטרת מהממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ששש
13/10/23 08:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כוחות יחידת שייטת 13 בסדיר ובמילואים הוזנקו במסוקים תוך זמן קצר עם הגעת הדיווחים על החדירה בגבול עזה בשבת בבוקר וחברו לכוחות הלוחמים בשטח למאמץ משותף. הכוחות החלו בלחימה ביישובי העוטף ובים במקביל.
12/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברקע המלחמה, הנהגת חמאס יצאה בקריאה לכלל תומכיה בעולם לקיים ״יום זעם״ מחר (יום ו', 13.10.23), במסגרת זאת - קריאה לצאת ולפגוע בישראלים וביהודים. הערב יוצאת הודעה משותפת למטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה ולמשרד החוץ, ולפיה סביר כי יתקיימו במדינות שונות בעולם אירועי מחאה, אשר עלולים להתפתח לכדי אירועים אלימים.
12/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ב-24.2.2022, פרצה מלחמת אוקראינה-רוסיה שהדיה עדיין לא שככו, שהשפעתה חרגה מעבר לאזור הגאוגרפי בה היא נערכה. על-רקע זאת לשכת המבקרים הפנימיים העולמית1 וזו של בריטניה2 פרסמו לקחים ומסקנות מתבקשות, שעיקרם הוא בחינת השפעה של סיכונים ובהם סיכונים גיאופוליטיים, תוך מתן מענה לאילוצים הכרוכים בכך.
12/10/2023  |  אלון קוחלני  |   יומני בלוגרים
בליל שבת שקדם לטבח, נערך דיון טלפוני בהשתתפות הרמטכ"ל ואלופים נוספים, כפי שפורסם אתמול בערוצים 13 ו-11. ב-ynet נחשף כי בשב״כ הבינו שמשהו קורה, וראש השירות, רונן בר, הגיע למטה הארגון בלילה, ונשאר שם עד לפרוץ המתקפה. ההתייעצויות הטלפוניות נערכו בין 00:00 ל-05:00, נכח בהן ראש אמ"ן והן מלמדות שהתגובה הייתה רצינית. שב"כ גם הקפיץ צוות מיוחד לאזור לעזה לפנות בוקר.
12/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"דוחקים בנו לקבל מחבלים, שהשתתפו בטבח ונשבו, ולטפל בהם, אבל כשהם מגיעים לפה זה גוזל מאִתנו משאבים מטורפים", אמר גורם רפואי בכיר באחד מבתי-החולים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il