|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חמאס פעל כמומ דאעש [צילום: חוסיין מאלה, AP]

תזכיר חוק: מאסר על צריכה שיטתית של פרסומי טרור

משרד המשפטים: מאסר של שנה למי שיצרוך פרסומים של דאעש וחמאס המעודדים לבצע טרור - כחלק מן המאבק במפגעים הבודדים
16/10/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

משרד המשפטים פרסם (15.10.23) תזכיר חוק, המטיל מאסר על מי שצורך בצורה שיטתית וממושכת פרסומים של דאעש וחמאס, אשר ייקבעו במסגרת החוק. מדובר בהצעה לתיקון חוק המאבק בטרור, המצריכה את אישור הכנסת בשלוש קריאות. יצוין, כי אנשי חמאס הותירו אחריהם דגל דאעש באחד מיישובי עוטף עזה, ומעשי הזוועה שביצעו הושוו - כולל בידי הנשיא ג'ו ביידן - לאלו של דאעש.

בדברי ההסבר נאמר כי החוק אוסר גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, כולל החזקה לשם הפצה של פרסומי הזדהות או הסתה כאלה. במסגרת התיקון מוצע להוסיף כהוראת שעה לשנתיים, עבירה שתאסור על צריכה שיטתית וממושכת של פרסומים מסוימים של ארגוני טרור שיפורטו בתוספת לחוק, שמטרתה למנוע תהליכים של אינדוקטרינציה לביצוע מעשי טרור, שנעשים גם בד' אמותיו של אדם. התזכיר כולל ברשימה זו רק את דאעש וחמאס.

לדברי המשרד, הוראת השעה נועדה לאפשר, לתקופה מוגבלת שלאחריה ייבחן הצורך להאריך אותה, כלי נוסף במאבק בפיגועי יחידים. הללו מתאפיינים בכך שמבצעי מעשי הטרור לא משתייכים בהכרח לארגוני טרור, אלא המוטיבציה שלהם לביצוע המעשים נובעת מצריכה אינטנסיבית של פרסומי טרור של ארגוני טרור בעלי מאפיינים מסוימים. עוד נאמר בדברי ההסבר, צורך זה מתעצם נוכח המצב הביטחוני הנוכחי והחשש לניצולו בידי אותם ארגוני טרור. מדובר בפרסומים הכוללים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור; קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור; או תיעוד של ביצוע מעשה טרור.

מאחר שמדובר בהסדר חריג, הנוגע כאמור למעשיו של אדם בצנעת הפרט ולא ברשות הרבים, התזכיר מציע להגביל את האיסור בכמה היבטים. העבירה המוצעת לא תחול ביחס לפרסומים של כל ארגון טרור אלא רק ארגונים שיפורטו בתוספת לחוק (כאמור, התזכיר מתייחס רק לדאעש וחמאס). הוספת ארגון לתוספת תיעשה רק אם מאפייני הארגון, אזורי פעילותו (לרבות באינטרנט) ואופן גיוס הפעילים אליו, הם כאלה שמלמדים על כך שצריכה ממושכת ושיטתית של פרסומיו עלולה להביא לביצוע מעשה טרור.

העבירה תחול רק ביחס לפרסומים של ארגון כזה שכוללים תוכן שמעודד או משדל לביצוע מעשה טרור או קוראים באופן ישיר לביצועו, ולא על כל פרסומיו (וזאת בניגוד לעבירה האוסרת להפיץ פרסומים כאלה). העבירה לא תחול על צריכה שנעשתה באקראי או בתום לב או למטרה כשרה, כולל לצורכי העמדת מידע לציבור (כגון עיתונות), למטרת מניעת עבירות טרור (למשל של גורמי האכיפה) ולצורכי מחקר. כתב אישום בעבירה זו יוכל להיות מוגש רק באישור היועצת המשפטית לממשלה. על-פי התזכיר, העונש המירבי על עבירה זו יהיה שנת מאסר.
תזכיר חוק המאבק בטרור (צריכת פרסומי טרור – הוראת שעה), התשפ"ד-2023 / תזכיר חוק
תזכיר חוק להטלת מאסר על מי שיצרוך בצורה שיטתית פרסומים של דאעש וחמאס המעודדים טרור

תאריך:  16/10/2023   |   עודכן:  16/10/2023
איתמר לוין
+מיארה תאשר נוסח תקנות שיאפשר סגירת אל-ג'זירה בישראל
22:51 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת קרעי קרא לחברי הקבינט לאשר את הסגירה לאחר פרסום עיתונאי לפיו היועצת המשפטית מתנגדת, פרסום שהוכחש בידי מיארה  ▪  אל-ג'זירה דוחה את הטענות נגדה, ומאשימה את ישראל בעלילת שווא נגדה
אלג'זירה. בעיה משפטית [צילום: קמרן ג'בריילי/AP]
+מורשת נתניהו - הנכבה הישראלית
22:48 16/10/23  |  ד"ר גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
מורשת נתניהו היא מורשת הנכבה הישראלית של ה-7 באוקטובר 2023  ▪  כמו שצמד המילים גולדה מאיר מתקשר ישר למלחמת יום הכיפורים, כך בנימין נתניהו יקושר מיידית לשבת השחורה בגבול הדרומי שלנו
שר ההיסטוריה לא ימחק. גולדה מאיר ובנימין נתניהו [צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90 ו-AP]
+לוחמה פסיכולוגית: חמאס שידר תיעוד של חטופה בת 21 משהם
22:44 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הארגון טוען שיש ברצועה 250-200 חטופים ושבויים  ▪  דובר הזרוע הצבאית אומר כי מתייחסים לחטופים הזרים כמו אל אורחים והם ישוחררו ברגע שיתאפשר
החטופה מייה שם
+מטח נורה למרכז הארץ
21:46 16/10/23  |  עידן יוסף
כשמונה רקטות נורו למרכז הארץ. לפחות שני יירוטים מוצלחים.
+שתי החזיתות: לחימה והסברה
21:45 16/10/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
צבא לוחמי ישראל יפתור את הבעיות בשטח, ישטח את צפון הרצועה, יחסל את ראשי הנחש של החמאס ופקודיהם, אבל היכן צבא מסבירי ישראל, שיפשוט על מערכות העיתונים ואולפני הטלוויזיה בעולם, למנוע את היפוך התמונה - מהזדהות עם ישראל, שכמותה ראינו לאחר מלחמת הישע של ששת הימים, להפגנות שטנה ושקרים ולתעמולה אנטישמית נגדה
היכן צבא המסבירים? [צילום: אנדרו הרניק, AP]
+דובר צה"ל: אנחנו פועלים בצורה אחראית ושקולה
21:31 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תא"ל הגרי רומז כי צה"ל לא יתחשב בביקור ביידן לפני כניסה קרקעית לרצועה  ▪  "צה"ל פועל בצורה אחראית ושקולה, ומנסה להשלים את מאמץ גילוי הנעדרים"  ▪  "חיזבאללה מנסה להסיט את הקשב מעזה, אך צה"ל יכול להילחם בשתי חזיתות"
שיירה בגבול הרצועה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+שרים בקבינט הבהירו לנתניהו כי לא יתמכו בפתיחת מעבר רפיח לסיוע
21:14 16/10/23  |  עידן יוסף
לקראת ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שרים בקבינט הבהירו לסביבה הקרובה של נתניהו: ״אם תעלה את פתיחת מעבר רפיח לכניסת סיוע לעזה - לא יהיה לך רוב בקבינט" (כאן חדשות).
+השר סמוטריץ' נפגש עם קודמו בתפקיד ליברמן
21:12 16/10/23  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר סמוטריץ׳ נועד עם יו״ר ישראל ביתנו שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן לדון בסוגיות השונות בענייני השעה.
+עיריית שדרות מדווחת על פגיעה בבית מגורים
21:11 16/10/23  |  עידן יוסף
עיריית שדרות מדווחת על פגיעה ישירה בבית מגורים. נזק נגרם, אך מכיוון שהבית היה ריק מיושביו. בעיר נחתה גם רקטה נוספת שלא גרמה לנזק. לגבי האזעקות באזור בית שמש והעוטף לא נמסר על נפגעים.
+הכשל המודיעיני: תרחיש הקיצון של צה"ל היה נמוך בהרבה מהמציאות
21:06 16/10/23  |  עידן יוסף
הכשל בהערכות המבצעית באוגדת עזה: התרחיש הקיצוני ביותר שהתכוננו אליו כלל חדירה במקביל לחמישה עד שבעה מוקדים לכל היותר, בעוד שבפועל כללה מתקפת הפתע של חמאס חדירה ל-22 מוקדים (כאן חדשות).
+ארדן: לא לתרום לאוניברסיטות בארה"ב שמאפשרות תמיכה ברצח ישראלים
21:04 16/10/23  |  עידן יוסף
אחרי שקרן וקסנר הודיעה על ניתוק היחסים עם אוניברסיטת הארוורד וביטול הפרויקט בה, שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, קורא ליהדות ארה"ב ולתומכי ישראל שלא לתרום ולנתק קשרים עם אוניברסיטות בארצות הברית, שלא גינו מייד את מעשי הרצח והטבח של חמאס, ושמאפשרות בקמפוס תמיכה בחמאס וברצח ישראלים: "מי שלא מגנה מייד רצח וחטיפת ילדים ואזרחים חפים מפשע, לא ראוי לחנך את הדור הבא", אמר.
+בקריאה ראשונה: שינוי תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים
20:48 16/10/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מצב חירום כליאתי) הוראת שעה - חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. 13 תמכו מול 5 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה לביטחון לאומי.

מוצע בה לקבוע כי השר לביטחון לאומי, בהמלצת נציבת בתי הסוהר ובהסכמת ראש הממשלה ושר הביטחון, יהיה רשאי להכריז על מצב חירום כליאתי אם יש צורך במקומות כליאה נוספים באופן מיידי או שעל סמך חוות דעת גורמי הביטחון יש סבירות גבוהה שיהיה צורך כאמור. במסגרת זאת יהיה ניתן להלין אסירים ועצורים, בתנאים מסוימים, תוך חריגה מהוראות הדין לעניין שטח מחיה ולהלינם שלא על מיטה, בחריגה מהוראות הדין לעניין זכאות למיטה.

תוקפה של הכרזת השר תהיה לחמישה ימים, וניתן יהיה להאריך אותה, באישור הממשלה, בתקופות נוספות שלא יעלו על 8 ימים, ובסך הכל עד 30 ימים. באישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת ניתן יהיה להאריך את תוקף ההכרזה בתקופות נוספות. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.
+הדי פיצוצים נשמעו בשמי דמשק
20:43 16/10/23  |  עידן יוסף
דיווח בסוריה: הדי פיצוצים נשמעו בשמי דמשק
+הדי פיצוצים בגליל המערבי כתוצאה מתקיפת כוחותינו
20:33 16/10/23  |  עידן יוסף
הדי פיצוצים נשמעים בגליל המערבי כתוצאה מתקיפת כוחותינו. תושבים שנשארו במטולה התבקשו להסתגר במרחבים מוגנים.
+אזעקות בגבעתיים, רמת גן ותל אביב
20:00 16/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות גם בבת ים ובחולון. זהו המטח השלישי היום לעבר מרכז הארץ. מדובר בשיגור מספר מצומצם של רקטות.
+תושב רהט נעצר בחשד להתבטאויות טרור
19:44 16/10/23  |  עידן יוסף
תושב רהט נעצר לאחר שהתבטא ברשת החברתית כי הוא מתכוון להיות שהיד. בעקבות דיווח שהתקבל במשטרת ישראל על צעיר שפרסם את תמונתו עם סרטונים נוספים של שהידים ברשת ואטסאפ, נעצר בן 20, והועבר להמשך חקירה.
+גלנט מקשיח עמדות מול לחצי בלינקן להכנסת ציוד הומניטרי לעזה
19:41 16/10/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון גלנט לצד מזכיר המדינה האמריקני בלינקן: ״בראש סדר העדיפות ומעל לכל שיקול, אנו מחויבים לאזרחינו וחיילינו הנמצאים בשני צידי הגבול. נגיע לכל המקומות וננצח במלחמה הזו".

הדברים של גלנט נאמרים ברקע הלחצים האמריקניים על ישראל להכניס ציוד הומניטרי לרצועה. ישראל לא מוכנה בשלב זה להכנסת ציוד הומניטרי כל עוד החטופים לא חוזרים, ולכן גלנט מבהיר לשר החוץ בלינקן שזה לא יקרה.
+מנותקי תקשורת: המחבלים ללא טלפונים ולא ניתן לדבר איתם על החטופים
19:32 16/10/23  |  עידן יוסף
אנשי חמאס מתחבאים מתחת לאדמה, ללא תקשורת, מה שמקשה על המתווכים להשיג אותם. "הם זרקו את הטלפונים הניידים שלהם ואי אפשר היה להגיע לאף אחד מהם", אומרים לעיתון וול סטריט ג'ורנל פקידים מצרים וטורקים. "כל מדינה עם קשר לחמאס ניסתה להגיע אליהם".
+קרן וקסנר מפסיקה את ההתקשרות עם הרווארד
19:18 16/10/23  |  עידן יוסף
קרן וקסנר מפסיקה את ההתקשרות עם הרווארד אחרי שנים רבות בגלל היעדר הגינוי המוסרי הברור של האוניברסיטה לטבח בנגב המערבי (חדשות 12).
+שרה נתניהו בביקור ניחומים: ״עכשיו הזמן לנקום״
19:15 16/10/23  |  עידן יוסף
אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, קיימה ביקור ניחומים אצל בני משפחתו של יונתן חי אזולאי הי"ד, שנקרא על שמו של יוני נתניהו, אחי בעלה.

נתניהו אמרה לאבלים: "עכשיו זה הזמן לנקום בחמאס-דאעש שהם גרועים מהנאצים. כולנו מאוחדים מאחורי המאמץ המלחמתי והלאומי, כולנו מחזקים את הלוחמים והלוחמות שלנו שנלחמים עד לניצחון. אנחנו במלחמה קשה, אבל אנחנו ננצח ניצחון מוחלט על המנוולים שפגעו בנו - ונסגור איתם חשבון״.
0
+נתניהו ופוטין שוחחו; בכיר בקרמלין: שומרים על קשר טוב עם ישראל
19:08 16/10/23  |  עידן יוסף
בכיר בקרמלין אחרי שיחתם הטלפונית של נתניהו ופוטין: "חשוב לנו לשמור על קשר עם ישראל, בטח בתקופה של משבר כל כך חמור. אנחנו שומרים על קשר טוב עם ישראל - וגם עם הפלשתינים. אנחנו חושבים שניתן להשתמש בקשרים שלנו כדי לסייע להגיע לאיזשהי רגיעה - ואם נוכל לסייע - נשמח".


בתקשורת הרוסית מדווחים כי הקרמלין מסר שהמלחמה בעזה עשויה להתרחב למלחמה אזורית. בדיווח אחר נאמר כי פוטין מתכוון להזמין לקרמלין את נתניהו ואת יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
+דיווח: 2,000 חיילים אמריקנים בכוננות להצבה בישראל
18:53 16/10/23  |  איתמר לוין
הצבא האמריקני בחר 2,000 חיילים מהזרועות השונות שיהיו בכוננות להצבה לשם סיוע לישראל - מדווח (16.10.23) וול סטריט ז'ורנל. מדובר אך ורק במשימות כמו ייעוץ ותמיכה רפואית, ולא בהשתתפות כלשהי בלחימה או בתמיכה בלחימה; איש מבין אותם חיילים אינו נמנה על כוחות הרגלים. בשגרה מוצבים בישראל כמה עשרות חיילים אמריקנים העוסקים בהגנה על השגרירות ובייעוץ.

החיילים בהם מדובר מוצבים כעת במזרח התיכון ובאירופה. לדברי העיתון, לא ברור באלו נסיבות הם יוצבו והיכן, אך עצם ההחלטה מלמד על נכונות של הפנטגון לסייע לישראל אם תיכנס קרקעית לרצועת עזה. כוחות אלו נפרדים משתי נושאות המטוסים והספינות הנלוות ששיגרה ארה"ב למזרח הים התיכון כדי להרתיע את חיזבאללה ואירן מהצטרפות למלחמה.



+חריג: בלינקן ישתתף בהערכת מצב של מטבחון המלחמה
18:52 16/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן סיים פגישה עם שר הביטחון גלנט, שלאחריה ישתתף בהערכת מצב שיקיים מטבחון המלחמה המצומצם. הדיון אינו מוגדר כישיבה רשמית, והשתתפות גורם זר בפורום היא חריגה. הערב ב-21:00 צפויה להתקיים ישיבת הקבינט.
+הושעו שישה עובדי ה-BBC שהביעו תמיכה בחמאס
18:48 16/10/23  |  עידן יוסף
שישה כתבים הושעו מעבודתם ב-BBC בערבית בבריטניה - אחרי שנחשדו בהבעת תמיכה בחמאס באתר הרשת בשפה הערבית. חקירה נפתחה בעניינם.

+ראש השב"כ: "לא הצלחנו לסכל את ההתקפה - האחריות עלי"
18:40 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש שירות הביטחון הכללי רונן בר: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת"  ▪  חשף כי אנשי שב"כ בארץ ובחו"ל פועלים בשיתוף צה"ל והמשטרה להעביר את המערכה בצורה מדורגת למגרש של היריב
בר. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים [צילום: לע"ם]
+צה״ל חיסל את ראש המודיעין הכללי של חמאס בחאן יונס
18:19 16/10/23  |  עידן יוסף

+רשות המיסים מעניקה הקלות נוספות בעקבות המצב הביטחוני
18:18 16/10/23  |  עידן יוסף
רשות המיסים פרסמה היום הקלות נוספות לציבור בעקבות המצב הביטחוני הנובע ממלחמת "חרבות ברזל". ההקלות כוללות הארכת מועד הגשת הדוח התקופתי למע"מ לעסקים קטנים, והארכת תוקף הקפאת הליכי גביה ואכיפה בכלל מערכי המס.

רשות המיסים מאפשרת לעוסקים, אשר מחזור עסקותיהם לשנת 2022 אינו עולה על 50 מיליון שקל, להגיש ולשלם את הדוח התקופתי לחודש ספטמבר 2023 עד ליום שני 27.11.2023, ללא חיוב הפרשי הצמדה, ריבית וקנסות.

רשות המיסים מאריכה את תוקף הקפאת הליכי הגביעה והאכיפה בכלל מערכי המס עד ליום 1.12.2023. זאת, למעט מקרים חריגים באישור של סמנכ"לית בכירה לאכיפת הגבייה.
+הותרו לפרסום שמותיהם של שמונת חללי צה״ל
18:06 16/10/23  |  עידן יוסף
מצורפים שמות החללים:
רס״ן (מיל׳) אופיר ארז (Ofir Erez), בן 57, מסופה, רבש״ץ היישוב
סמל שלו דגן (Shalev Dagan), בן 20, מקרית ים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני
רס״ם (מיל׳) אופיר מרדכי ירון (Ofir Mordechai Yaron), בן 51, ממגן, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ר (מיל׳) נדב עמיקם (Nadav Amikam), בן 39, מכפר עזה, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ם (מיל׳) בועז אברהם (Boaz Abraham), בן 61, מניר יצחק, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ב (מיל׳) עמית וקס (Amit Vax), בן 48, מנתיב העשרה, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ר (מיל׳) עידו קסלסי (Ido Keslasi), בן 23, מהראל, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו
רב״ט ליאל ויינשטיין (Liel Vainshtein), בת 19, מנתניה, טבחית במפקדת חטיבת האש
+שיירת ראש הממשלה נאלצה לעצור בשל האזעקה בירושלים
18:04 16/10/23  |  עידן יוסף
בזמן האזעקות בירושלים: שיירת ראש הממשלה הייתה בדרך לקריה לדיון ביטחוני. אזעקה שנשמעה בדרך חייבה את מאבטחי השיירה לעצור ולגונן על עצמם ועל נתניהו (חדשות 12).

+לפיד: "נמשיך עד הניצחון, אבל איך ייראה הניצחון?"
17:59 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה במליאת הכנסת: "בימים האחרונים כולנו אומרים אותו דבר - שנמשיך עד הניצחון. כולנו יחד עד הנצחון. יש רק שאלה אחת שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו: איך נראה הנצחון הזה? מה משמעותו? איך ייראו החיים שלנו אחרי שננצח?"  ▪  "יש רק דרך אחת שבה זה יכול להסתיים: אנחנו נחזיר את החטופים הביתה, ולא יהיה חמאס בעזה. זה ייקח זמן, זה יצריך שימוש בכוח רב. אם העולם לא יאהב את זה - שלא יאהב את זה"
ח"כ יאיר לפיד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתב"ג פועל כסדרו
17:39 16/10/23  |  עידן יוסף
דובר רש"ת: נמל התעופה בן גוריון פועל כסדרו להמראות ונחיתות

+נתניהו לחיזבאללה: "אל תבחנו אותנו בצפון"
17:27 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה במליאת הכנסת: "היעד שלנו הוא מיטוט שלטון החמאס והסרת האיום שלו על ישראל אחת ולתמיד  ▪  "רבים בעולם מבינים כעת מול מי עומדת ישראל - הם מבינים שחמאס זה דאעש וגרסה חדשה של הנאציזם"  ▪  "אני אומר לידידינו בעולם הנאור - המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם"
נתניהו. כגודל הזוועה כך גדולה הגבורה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חיזבאללה טוען: "תקפנו חמישה מוצבים ישראלים"
17:24 16/10/23  |  עידן יוסף
ירי בוצע על מגדלי תצפית ואמצעים טכנולוגיים עם ירי נשק קל בלבד, יש נזק בחלק מהמקומות. במקום אחד הצליחו מחבלים להבריח כשירו לעברם. לא היה יירוט של כיפת ברזל. צה" הגיב בירי ארטילרי.

דיווח בערוצים הלבנוניים: מרכז פיקוד צבאי של צבא לבנון הותקף בצהריים ע"י צה"ל.
+ישיבת מליאת הכנסת הופסקה שוב בשל אזעקה; אזעקה גם בגוש-דן
17:17 16/10/23  |  עידן יוסף

+עבאס היחיד מבין חברי הכנסת הערביים שעמד לזכר נרצחי הטבח
17:13 16/10/23  |  עידן יוסף
יו"ר רע"ם, חבר הכנסת מנסור עבאס, היה היחיד מבין כל חברי הכנסת הערביים שנכח בכנסת מתחילת הדיון ועד סופו ואף עמד בדקת הדומיה. זאת למרות שבמתקפת הפתע של חמאס נרצחו ונשבו גם ערבים אזרחי ישראל.
+נשיא האמירויות שוחח עם נתניהו
17:08 16/10/23  |  עידן יוסף
נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד שוחח אמש עם ראש הממשלה נתניהו. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "שני המנהיגים דנו בהתפתחויות האזוריות בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס נגד אזרחי ישראל. רה"מ נתניהו הדגיש כי ישראל נחושה להשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ועושה כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי-מעורבים. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר ביניהם".
+מתחילת המלחמה: 63 בני אדם נעצרו בחשד להסתה
17:07 16/10/23  |  עידן יוסף
המאבק המשטרתי בהסתה ותמיכה בטרור: 63 חשודים נעצרו מתחילת המלחמה בחשד לעבירות הסתה ותמיכה בטרור - בימים הקרובים צפויים כתבי אישום.
+חולון: פצועה בינוני מירי רקטה
17:05 16/10/23  |  עידן יוסף
חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אישה בת 54, במצב בינוני עם רסיסים בגפיים.
+חשש לאירוע ביטחוני באזור רכס רמים
17:03 16/10/23  |  עידן יוסף
עקב חשש לאירוע ביטחוני באזור רכס רמים - התושבים מתבקשים להיכנס לבתים ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים.
+צה"ל תוקף בארטילריה בעקבות ירי לעבר כוחותינו
17:01 16/10/23  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר בוצע ירי לעבר כוח צה"ל שפועל בגבול לבנון. אין נפגעים לכוחותינו. בתגובה, צה"ל תוקף באמצעות ארטילריה את מקור הירי בשטח לבנון.
+אזעקה בירושלים; חברי הכנסת התפנו למקום בטוח באמצע הישיבה
16:46 16/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות נשמעו בירושלים, בבית שמש ומרכז הארץ. נוכח התרעה של פיקוד העורף ישיבת הכנסת הופסקה ותתחדש בהקדם.
[צילום: ערוץ כנסת]
+שר הפנים החליט: שעון הקיץ לא יוארך
16:43 16/10/23  |  עידן יוסף
שר הפנים משה ארבל דוחה את הקריאות להאריך את שעון הקיץ עד לסיום המלחמה, לדבריו: "שינוי תכוף בלוחות זמנים קצרים עלול לפגוע במחשוב ובמערכות המידע הציבוריות, לרבות לוח טיסות ועוד".
+הרצוג: קולות מסוכנים לוקחים מדינה שלמה אחורה
16:40 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנשיא הדגיש בנאום פתיחת כנס החורף של הכנסת את חשיבות האחדות בעמידה באתגרי המלחמה והזהיר מפני קולות מתגברים של קיטוב שלהם משתוקקים אויבי המדינה
הרצוג. הרבה על כף המאזניים [צילום: חיים צח/לע"מ]
+מחבלי חמאס גנבו דלק וציוד רפואי ממתחם אונרא
16:08 16/10/23  |  עידן יוסף
מחבלי חמאס התחזו לעובדי אונרא - וגנבו דלק וציוד רפואי ממתחם בעיר עזה שניזוק. הצוות נאלץ להתפנות מהמטה. מאונרא נמסר כי הם "מגנים בחריפות", אך הם נמנעו מלהטיל את האחריות על החמאס.

בסך-הכל נגנבו 36,000 ליטרים של דלק המספיקים לתפעל בית חולים בשבוע וחצי. חמאס משתמש בסולר הזה לצרכיו הצבאיים, ולצורך הפעלת מחוללים (גנרטורים) במקומות המסתור של אנשיו מתחת לקרקע.

מצה"ל נמסר: "כמות הדלק שנגנבה לפני כמה יממות מספיקה להפעלת מתקני התפלת המים בעזה למשך שישה ימים. לחמאס לא אכפת מתושבי עזה. זה נכון גם אם אונרא תמחק את הציוצים שלה". הוא הוסיף כי ארה"ב עודכנה בכך, והוסיף כי חמאס פוגע לא רק באוכלוסיית ישראל אלא גם באוכלוסיית עזה.
+המושב השני של הכנסת ה-25 נפתח בדקת דומייה
16:06 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת אוחנה: "המהלומה קשה ומערפלת חושים בשל עוצמתה, אך הקרב לא נגמר, המלחמה רק החלה. נידרש לעמוד יחד – אלה לצד אלה"
דקת דומייה לזכר ההרוגים [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]
+תרומה בעייתית: עשרות משלוחים של אפודים קרמיים התגלו כפגומים
15:59 16/10/23  |  מירב ארד
במסגרת הבדיקות שמבצעים משרד הביטחון וצה״ל התגלו עשרות משלוחים של אפודים קרמיים ולוחות מיגון קרמיים שהובאו לישראל כתרומה, כפגומים ומסכנים חיי חיילים כאשר לא עמדו בניסויי ירי. משרד הביטחון וצה"ל קוראים לאזרחים ולתורמים לא להעביר אמצעי מיגון אישי ואמל״ח שלא עברו בדיקות ירי מוסמכות ובדיקות תקניות והתאמה, אשר עלולים לסכן חיים. ציוד שיירכש בתיאום עם מוקד התרומות יוכוון לרכישות של ציוד העומד בתקן.
+התנאי הבסיסי: חמאס לא יוכל לאיים על ישראל
15:55 16/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדיפלומט האמריקני הוותיק דניס רוס קורא לחשוב על היום שאחרי הרס תשתיות חמאס: אולי העברת הרצועה לידי הרש"פ בסיוע האו"ם, המערב ומדינות ערב
ההרס בקיבוץ בארי [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+אזעקה בנירים
15:48 16/10/23  |  מירב ארד
התרעת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בנירים שבעוטף עזה.


+נשיא המדינה הרצוג נועד עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן
15:47 16/10/23  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד בשעה זו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.
+השר בן-גביר והמפכ"ל: מערך כיתות הכוננות יורחב גם למגזר העירוני בכל רחבי הארץ
15:11 16/10/23  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי והמפכ"ל החליטו (יום ב') על הרחבת מערך כיתות הכוננות גם למגזר העירוני בכל רחבי הארץ. בשבוע שעבר רכש המשרד לביטחון לאומי 4,000 רובים עבור הקמת כיתות כוננות בישובים הכפריים, כאשר הנשקים כבר חולקו ל-368 כיתות כוננות בישובים הכפריים בארץ.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תזכיר חוק: מאסר על צריכה שיטתית של פרסומי טרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
יום עשירי למלחמה: דובר צה"ל עדכן כי בשעות האחרונות הושמדו עשרות מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של פצצות מרגמה ברצועת עזה. בנוסף, הושמדה מפקדתו הצבאית של עלי קאדי, אחד מהמפקדים בכוח נוחבה שחוסל לפני מספר ימים. נמסר כי "מטוסי קרב של צה"ל חיסלו מספר מחבלי חמאס בעת ששהו במתחם צבאי של ארגון הטרור".
16/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן פנה לאפוטרופוס הכללי ולממונה על הירושה בבקשה לפעול להוצאת צווי ירושה במהירות המירבית. זאת עקב מצב החירום המלחמתי ופניות שהגיעו בנושא ללשכת ח"כ רוטמן ממשפחות שכולות.
16/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
פרקליטות המדינה הנחתה כמה מראשי המוסדות להשכלה גבוהה להעביר פרטיהם של סטודנטים שפרסמו ברשתות החברתיות פרסומי תמיכה ושבח למעשי הטרור של חמאס. זאת, על-מנת שעניינם יטופל בהקדם במישור הפלילי, מלבד הטיפול המשמעתי שנעשה בהם באוניברסיטאות.
16/10/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
רשות החשמל, חברת החשמל וחברת נגה, פרסמו שורת הקלות לצרכני החשמל, לנוכח המלחמה שהחלה לפני עשרה ימים.
16/10/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
חלק שני מדיון עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק על טבח התושבים ביישובים בעוטף עזה, הטוען ש"בצה"ל קיימת תודעה כוזבת ששחקה את אתוס הביטחון... אלופים במיל' שאשמים במה שאירע ב-7 באוקטובר ביישובים בעוטף עזה יושבים בלא בושה באולפנים של ערוצי הטלוויזיה ומפרשנים במקום להסתגר בבתיהם ולהכות על חטא... בדיונים בצה"ל ב-2013 על סגירת חטיבות, הביע האלוף גרשון הכהן התנגדות והתייחסו אליו כאל אדם לא רלוונטי הזוי ומטרד. גם אני התנגדתי ואחד האלופים אמר לי: 'האם אתה רואה מלחמה שאנחנו לא רואים?'".
16/10/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il