|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
הדיון בוועדת הקליטה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

קהילות יהודית תרמו מאות מיליוני דולרים לסיוע במלחמה

הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה אספו עד כה 388 מיליון דולר למען אזרחי ישראל ארגון הבונדס העולמי גייס 200 מיליון דולר הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית העניקה עד כה סיוע לכ-2,500 משפחות שנפגעו מטרור החמאס בקהילות היהודיות בעולם חווים עלייה של מאות אחוזים בתקריות אנטישמיות
25/10/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות התכנסה (יום ג', 24.10.23) לדיון בנושא סיוע הקהילות היהודיות בתפוצות לנפגעים ולמפונים בתקופת 'חרבות ברזל'. את הישיבה פתח היו"ר ח"כ עודד פורר, שאמר: "ישראל נמצאת בזמנים מאוד קשים של מלחמה. אנחנו מתמודדים מול רוע טהור וכל אזרחי ישראל מכירים לפחות בן אדם אחד שנפגע כתוצאה מהמלחמה. בתוך החושך של המלחמה הקיומית שלנו יש אור קטן של אחדות עם כלל הקהילות היהודיות ברחבי העולם שעוזרות לישראל בשעתה הקשה ביותר בשנים האחרונות. אני רוצה להודות לכל הקהילות היהודיות שתומכות בישראל. אנחנו רואים שהאנטישמיות מרימה את הראש ברחבי העולם ואני רוצה לשמוע מכם איך גם אנחנו כאן בכנסת יכולים לעזור לקהילות היהודיות בעולם".

"הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, העניקה עד כה סיוע חירום מידי לכ-2,500 משפחות שנפגעו ממעשי הטרור של החמאס. הסיוע התאפשר אודות לתרומות שמקבלת הסוכנות היהודית מהפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד, הרוח הישראלית וקרנות ותורמים פרטיים מכל רחבי העולם וישראל.

ג'וש שוורץ, מזכ"ל הסוכנות היהודית: "מיד עם התחלת הלחימה, התגייסנו למען תושבי הדרום. גייסנו קרוב ל-50 מיליון דולר מתוך יעד של כ-200 מיליון דולר. הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית מעניקה כסף מזומן לכל אחד מנפגעי פעולות הטרור מאז תחילת המלחמה, זה נותן לאזרחים אוויר לנשימה. עד כה העברנו סיוע ל-3,000 אזרחים ואנחנו מטפלים בסך-הכל ב-4,500 משפחות. כל מי שנפצע או שהבית שלו ניזוק יכול לפנות אלינו. אנחנו בקשר עם קציני צה"ל שאחראים על הקשר עם משפחות החטופים על-מנת להעניק להן סיוע.

"בשבוע הראשון של המלחמה חילקנו 10 מיליון שקלים לראשי הרשויות בדרום כדי שיהיה להם תזרים מזומנים ואנחנו בוחנים אפשרות להפעיל עד 1,000 יחידות דיור לטובת המפונים מיישובי העוטף. כמעט בכל יום מגיעים לישראל משלחות של קהילות יהודיות מחו"ל כדי להפגין הזדהות ולבחון דרכים נוספות לסיוע. עסקים קטנים וזעירים שנזקקים להלוואה יכולים לקבל הלוואה של עד 100 אלף ש"ח ללא ריבית. אנחנו מעמידים את היכולות של חברת-הבת שלנו 'עמיגור', שבנתה את כל הממ"דים בעוטף, לטובת המדינה לבניית מרחבים מוגנים ודיור גם בצפון. אנחנו מפעילים רשת שותפויות של קהילות יהודיות שמחוברות ישירות לערים ולקיבוצים בעוטף עזה. אנחנו נגייס את העם היהודי לשותפויות חדשות יחד עם כל הקהילות שנפגעו".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "עם ישראל מתגייס בשיא כוחו גם בארץ וגם בתפוצות. אנחנו עורכים קמפיין גדול מאוד עם תמונות החטופים שרץ ב-30 מדינות בעולם. אנחנו מוסרים בימים אלה 250 דירות לשהייה של מספר חודשים למשפחות שפונו ביישובי עוטף עזה, היעד שלנו הוא להגיע ל-1,000 דירות. הקהילות היהודיות נמצאות גם הן במשבר גדול שבא לידי ביטוי בעלייה של מאות אחוזים בגילויי אנטישמיות ברחבי העולם. יש התגייסות אדירה של יהדות התפוצות לסייע לאזרחי ישראל בשעתם הקשה הזאת".

עו"ד עדנה וינשטוק, מנכ"ל קרן היסוד: "אנחנו פועלים ב-45 מדינות ברחבי העולם. בסוף השבוע האחרון יצאה משלחת חירום לישראל כדי לעמוד לצידה בשעתה הקשה. אנחנו כרגע נותנים מענה לצורכי החירום ומתכננים קדימה את הצרכים ארוכי הטווח. חשוב לנו לספק את המענה לצורכי החירום של ישראל. אנחנו מודים לכל השותפים שלנו לדרך".

מטעם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה נמסר כי עד כה אספו סך של 388 מיליון דולר מתוך יעד של 500 מיליון, 55 מיליון דולר כבר הועברו לישראל. 123 עצרות הזדהות התקיימו בעבור מדינת ישראל. הפדרציות חילקו כסמל לאחדות עולמית בהזדהות עם בני הערובה ומשפחותיהם 150,000 סרטים כחולים. כמו-כן התכנסו בכירי הקהילה הפדרציות היהודיות בוושינגטון, על-מנת להיפגש עם הנהגת הקונגרס, הבית הלבן ומחלקת המדינה האמריקנית על-מנת לדון על דרכים לסיוע למדינת ישראל.

ג'ולי פלאט, לוס אנג'לס: "לנצח נעמוד לצד מדינת ישראל כדי לעזור לה להתגבר על כל הקשיים. הפדרציות היהודיות עומדות כתף אל כתף יחד עם ישראל. אנחנו אחים ואחיות שתומכים בכל דרך בישראל. מאמצי הסיוע שלנו מתגברים בימים אלה ושמנו לעצמנו למטרה לגייס תרומות של 500 מיליון דולר כדי לתמוך באזרחים ובקהילות שנפגעו כתוצאה מהמלחמה. הכסף מגיע אל המפונים ואל נפגעי הטרור. היהודים בארה"ב מאוד גאים בתמיכה שהם מעניקים לישראל. מעבר לתרומה כספית אנחנו מקיימים הפגנות תמיכה בישראל בכל רחבי אמריקה כדי לוודא שהסיוע האמריקני לישראל ימשיך להתקיים. אנחנו איתכם ואוהבים אתכם".

דבורה שירה איזיק, נשיאת התנועה הציונית האמריקנית: "תחתנו יש 43 ארגונים ציוניים שתומכים בישראל. העולם השתנה בשבת השחורה של אוקטובר. מחמם את הלב של כולנו לראות שישראל מתאחדת בשעה הקשה הזאת. המתקפה הייתה לא רק על הישראלים אלא על כל הלאום היהודי ברחבי העולם. הארגונים שלנו נאבקים עבור ישראל במדיה החברתית, ברחוב, בסיוע כלכלי ובתפילות. אנחנו עובדים עם כל הארגונים היהודיים בעולם כדי לחזק כמה שיותר את משפחות הנפגעים ומשפחות המפונים. הרבה משפחות יהודיות ברחבי אמריקה פוחדות לשלוח את הילדים שלהם ללמוד בקמפוסים בגלל העלייה בגילויי האנטישמיות. חמאס הכריז על יום זעם עולמי ובעקבות כך הרבה ארגונים לא עבדו באותו היום. המתקפות על העם היהודי בעולם צפויות להתגבר ככל שהלחימה בעזה תימשך".

וויליאם קליינבאום, נשיא הפדרציה היהודית בקנדה: "הצלחנו לגייס כסף רב לטובת מגן דוד אדום ולסייע לתושבי אשקלון שנפגעו. חשוב לי להיות כאן בישראל ולראות פנים אל פנים את עם ישראל בשעה הקשה הזאת".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

דני ווזנר, מנהל יחסי ממשל JFNA: "רוב הכסף שאנחנו מגייסים הולך לטובת פינוי תושבים מאזורי הקרבות, קרן לנפגעי טרור, תמיכה בקשישים, טיפולי טראומה ומערכת הבריאות. אנחנו שומרים חלק מהכסף לטובת שיקום היישובים והתושבים ביום שאחרי המלחמה".

פלג רשף, פתחון לב: "החזון שלנו הוא שבירת מעגל העוני הבין דורי. בעת הזאת אנחנו מנהלים קמפיין חירום ואנחנו מודים לחברי הכנסת שהתגייסו כדי לסייע לנו. עכשיו זה הזמן החשוב ביותר לגיוס תרומות כדי לאפשר לחברה הישראלית לעמוד על הרגליים. מאז תחילת הלחימה תרמנו עשרות אלפי חבילות מזון למשפחות המפונים. שכרנו מרלו"ג עצום כדי שיעזור לנו לחלק את המוצרים לכל המשפחות בכל מקום שהם. הסיוע של הקהילות היהודית לישראל הוא חשוב היום יותר מאי פעם. מעבר לסיוע הכספי צריך להניע ולעודד את הכלכלה הישראלית. צריך להשקיע בכלכלה הישראלית ברכישת ציוד בתוך ישראל. הסיוע של הקהילות היהודית לישראל הוא לטווח ארוך ככל שימי המלחמה ימשכו".

ארגון הבונדס העולמי גייס בקמפיין שבוצע בעקבות המלחמה 300 מיליון דולר במכירת אג"ח והתחייבויות משקיעים, מתוכן כמעט 150 מיליון דולר מרכישות אג"ח של מדינות, מוסדות ורשויות מקומיות בארה"ב. לפי הודעת הארגון, סכום זה מתווסף ליעד הגיוס השנתי של הבונדס שעמד על מיליארד דולר ונחצה עם פרוץ המלחמה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

דני נוה, נשיא ארגון הבונדס העולמי: "במהלך ה- 48 שעות הראשונות לגיוס הכספים השגנו את היעד של 200 מיליון דולר ועד היום אספנו למעלה מ-300 מיליון דולר והיעד החדש שלנו הוא להגיע למיליארד דולר. אנחנו מצליחים לגייס כספים מהמון ארגונים ואנשים פרטיים בכל רחבי ארה"ב. רמת התמיכה בישראל היא עצומה, אנשים מבינים שהתמיכה הכי גדולה בממשלה בישראל היא באמצעות סיוע כספי בכל הצרכים של הנפגעים. יש המון צרכים ומצוקה כלכלית גדולה שאזרחי ישראל נקלעו אליה. כל יהודי בארה"ב שואל את עצמו מה הוא יכול לעשות לטובת ישראל בשעתה הקשה".

ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי): "הקשר בין ישראל לתפוצות הוא חשוב לשני הצדדים. אנחנו רואים את הסיוע הגדול והמרגש של הקהילות היהודית ואנחנו מבינים עד כמה הקשר עם יהדות התפוצות הוא משמעותי וחשוב. הסיוע הפיננסי של התורמים בעולם הוא מהיר יותר ויעיל יותר מהמנגנונים הביורוקרטיים שהממשלה מפעילה".

ח"כ טטיאנה מזרסקי (יש עתיד): "אנחנו מודים לקהילות היהודיות בעולם על כל התמיכה והסיוע. אנחנו צריכים שהקהילות היהודיות בעולם ישתפו את תמונות הזוועה מהמלחמה שאנחנו מנהלים כאן. ישראל נלחמת ברוע המוחלט וכל העולם צריך לדעת את זה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה): "באתי לדיון הזה כדי להגיד תודה. ברגעים הקשים האלה אנחנו רואים איך העם היהודי יודע להתאחד. אני לא חושב שמדינת ישראל עמדה אי-פעם בפניי טרגדיה נוראית כזאת ואנחנו עדיין לא יודעים כיצד המלחמה הזאת תתפתח בחזיתות האחרות. בלי התמיכה של הקהילות היהודית בעולם אני לא חושב שעם ישראל היה אותו דבר. הדרך היחידה שלנו לשרוד הוא להישאר מאוחדים. כאשר הלחימה התחילה ביום שבת קהילות יהודיות וארגונים יהודיים פתחו את הלב והכיס לטובת העם היושב בציון. הממשלה בישראל לא יכולה לעשות הכל והרבה מהסיוע שמגיע לאזרחים הוא בזכות תמיכת הקהילות היהודיות בחו"ל".

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, נרשמה עלייה חדה ומשמעותית, בהיקף האיומים המופנים נגד יהודים בארה"ב. קרול נוריאל, מנכ"ל הליגה נגד השמצה: "אנחנו רואים עלייה בגילויי אנטישמיות ברחבי העולם ועלייה בהפגנות אנטי ישראליות מאז שפרצה המלחמה. יש קבוצות רדיקליות שמערערות על עצם קיומה של ישראל. האוניברסיטאות הפכו להיות זירה מתוחה ליהודים בקמפוסים. בימים רגילים 15% מהיהודים מפחדים לחשוף את הזהות היהודית שלהם, קל וחומר בימים שבהם מתנהלת מלחמה בישראל. מעבר לזירת המלחמה בדרום, יש גם זירה תודעתית בין לאומית שמתפתחת".

רחלי ברץ ריקס, יו"ר המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית: "ההסתדרות הציונות העולמית הרחיבה את התמיכה שלה בעקבות המלחמה. יש החמרה של אלפי אחוזים בגילויי האנטישמיות ברחבי העולם. האג'נדה האנטי הישראלית ברחבי העולם משתנה והופכת לאנטי יהודית. הוצאנו קריאה עם סכנה ביטחונית לכל הקהילות היהודיות, יש קריאות ברשתות להצטרפות של דאעש למאמץ המלחמתי של חמאס".

חמוטל רוגל פוקס, משרד החוץ: "יש רכבת אווירית של משלחות הזדהות שמגיעות לישראל מכל רחבי העולם. אנחנו עוקבים בדאגה רבה אחרי התגברות האירועים האנטישמיים ברחבי העולם. אנחנו עדים לקמפיינים יוצאי דופן של הקהילות היהודיות ברחבי העולם וזה מחמם את הלב של כל אזרחי ישראל".

יו"ר הוועדה פורר סיכם את הדיון: "נאספו סכומים חסרי תקדמים. מעבר לכל סכום כספי, הרוח הגבית שהישראלים מקבלים מהקהילות היהודית היא מדהימה ומחזקת אותנו הכי הרבה. חיילי צה"ל פזורים בגבולות המדינה וממתינים לפקודה כדי להחזיר את השלום לישראל שחייב לעבור דרך מלחמה באויבים שלנו. ישראל תנצח במלחמה הזאת ואנחנו צריכים להראות לעולם שהטוב תמיד גובר על הרוע. תודה רבה על כל התמיכה והרוח שאתם מעניקים לנו. לפעמים ישראל תומכת בקהילות היהודית, אבל כעת ישראל נשענת על הסיוע של הקהילות היהודית ברחבי העולם".

תאריך:  25/10/2023   |   עודכן:  25/10/2023
עידן יוסף
+צה"ל תוקף בלבנון בתגובה על הירי לעבר רכס רמים
16:49 25/10/23  |  עידן יוסף
חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט מוקדם יותר - לעבר טנק של צה"ל באביבים. הרוגי אויב בגזרה הצפונית עד כה: 42 פעילי חיזבאללה. 4 פעילי ג'יהאד אסלאמי. 3 פעילי חמאס. 8 חיילים סורים.
+דובר צה"ל מאשר כי אבו עוביידה הוא חד'יפה כחלות
16:43 25/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי אומר כי מאחורי זהותו של אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, עומד חד'יפה כחלות. בכך מאשר אדרעי את המידע והתמונה של חד'יפה, שנחשפה כבר בשנת 2014 בשידורים הפלשתינים לאחר השתלת שידור של צה"ל.
+תוקנה ההצעה האמריקנית להפסקת אש
16:32 25/10/23  |  עידן יוסף
גורמים במחלקת המדינה של ארה"ב לרשת אל-ערביה: הגשנו למועצת הביטחון הצעה להחלטה מתוקנת להפסקת אש בעזה.
+זינוק חד בתקריות אנטישמיות נגד יהודי ארה"ב ברקע המלחמה
16:30 25/10/23  |  עידן יוסף
דוח הליגה נגד השמצה ה-ADL: עלייה של 388% בתקריות אנטישמיות מסוג הטרדה, ונדליזם ותקיפות ברחבי ארצות הברית מאז הטבח של חמאס באזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בין התאריכים 23-7 באוקטובר 2023, הליגה נגד השמצה תיעדה בסך הכל 312 תקריות אנטישמיות - 190 מהן היו קשורות ישירות למלחמה בישראל ובעזה.
+שר האנרגיה הטורקי מבטל את הגעתו לישראל
16:27 25/10/23  |  עידן יוסף
שר האנרגיה הטורקי מבטל את הגעתו לישראל, היה אמור להגיע לארץ בתקופה הקרובה. בנוסף לכך, בבלומברג מדווחים, שטורקיה החליטה לבטל צוות משותף, שעליו הוכרז בפגישת נתניהו ארדואן בחודש שעבר, שהיה אמור לעסוק בחיפוש מאגרי אנרגיה בים התיכון.
+מועצת אשכול הודיעה לכלל התושבים שהיא מקפיאה את כל דרישות התשלומים
16:25 25/10/23  |  עידן יוסף
המועצה האזורית אשכול הודיעה לכלל התושבים שהיא מקפיאה את כל דרישות התשלומים, בהן: ארנונה, אגרות ביוב, חוגים ועוד. ראש המועצה גדי ירקוני: "כל ישובי אשכול נפגעו מהאסון ואנו מתייחסים לכולם כמקשה אחת. לא נאפשר עוד סלקציות והפרדה לא רלוונטית על בסיס ריחוק גיאוגרפי מהגבול. דורשים מהממשלה לשנות את כל תפיסת הטיפול בישובינו".
+אזעקה בקריית שמונה ובכפר גלעדי
16:24 25/10/23  |  עידן יוסף
זוהו ארבעה שיגורים לעבר שטח ישראל, שנפלו בשטחים לא מאוכלסים ברכס רמים, ולא היה צורך בשיגור טילים מיירטים.
+מטה משפחות החטופים העביר לאשתו של מלך ירדן קישור לאתר שבו זוועות חמאס
16:23 25/10/23  |  עידן יוסף
מטה משפחות החטופים העביר לרניה, אשתו של מלך ירדן קישור לאתר מקודד הכולל סרטוני עריפת ראשים, שריפת גופות והתעללות מזעזעת של חמאס דעאש. העברת החומר נעשתה בתגובה לראיון שלה, שבו התכחשה למעשי הזוועה ופשעים נגד האנושות של אנשי חמאס דאעש כנגד ילדים, נשים, גברים וחיילים.
+מלכת ירדן: "אין הוכחה שערפו ראשי יהודים"
15:33 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המלכה הירדנית ממוצא פלשתיני, טענה כי אין הוכחות לעריפת ראשים של ילדים בדרום  ▪  בתגובה המראיינת כריסטיאן אמנפור ציינה כי יש לכך הוכחות חותכות
המלך הירדני והמלכה ראניה [צילום: קרולין קאסטר/AP]
+ארדואן: "חמאס לא ארגון טרור, הוא מנהל מאבק על אדמתו"
15:19 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נשיא טורקיה הודיע על ביטול ביקורו בארץ  ▪  טען: "ישראל ניצלה את הכוונות הטובות של טורקיה"
[צילום: AP]
+על רפובליקות של פחד ו"בית החולים המופצץ"
15:02 25/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בעל הטור ברט סטיבנס מזהיר בניו-יורק טיימס: כאשר מקבלים ידיעה על "מעשה זוועה ישראלי בעזה" - יש לבדוק היטב כיצד וממי התקבל המידע
גופות בבית החולים אל-אהלי. לא טיל ישראלי [צילום: עאבד חאלד, AP]
+משרד הרווחה גיבש חבילת סיוע ראשונית של 60 מיליון שקלים
14:45 25/10/23  |  מירב ארד
משרד הרווחה גיבש חבילת סיוע ראשונית של 60 מיליון שקלים לחיזוק השירותים החברתיים בזמן המלחמה. המשרד הקצה 80 תקנים של עובדים סוציאליים חדשים ליישובי העוטף והעביר לרשויות המקומיות תוספת מיידית של 76,000 שעות נוספות לטובת העובדים הסוציאליים.


+פיצוץ באזור אילת: החמאס לקח אחריות על ירי הרקטה
14:27 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הרקטה נפלה בשטח פתוח  ▪  כוחות צה"ל סורקים אז האזור  ▪  באזור הכרמל הופעלה התרעה - רקטה התפוצצה באוויר  ▪  בצפון נורה טיל נ"ט לעבר מרחב אביבים. לא היו נפגעים צה"ל השיב אש לשטח לבנון
אילת. על הכוונת של החמאס [צילום: איתמר לוין]
+בעקבות פרשת "לך לך" (א')
14:23 25/10/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
גם שפוקדים אותנו אירועים קשים, כשארגון טרור קוטף במעשים של פשע מלחמה חיי אלף ארבע מאות יהודים, אנחנו חייבים לזעוק את זעקת הנוקד, הבוקר, בולס השקמים, הנביא עמוס מתקוע, שהתריס ולא השלים עם קוטביות חברתית ומעמדית
גם בימים אלו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משרד הפנים בוועדת הכספים: טרם העברנו 200 מ"ש למפונים וליישובים
14:12 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היו"ר גפני: "עושים מאיתנו צחוק, אנחנו מדברים על 120 אלף פינויים, על כך שהשרים מדברים בתקשורת ובסוף אנחנו באים לכאן והכסף לא עבר"  ▪  באשקלון אושר שיפוי לכ-70 אלף תושבים מחוסרי מיגון, כאשר התפנו 59 אלף אשר לא ברור אם עונים לקריטריונים
הדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+המכללות האקדמיות לחינוך שוב דוחות את פתיחת שנת הלימודים
13:52 25/10/23  |  מירב ארד
לאחר שכבר הודיעה על דחיית לימודים לתחילת נובמבר, פורום נשיאי ונשיאות המכללות האקדמיות לחינוך מודיע הבוקר על דחייה נוספת של שנת הלימודים לתאריך ה-3 בדצמבר. יו"ר הפורום פרופ' שקד: "המציאות שנכפתה על מדינת ישראל דורשת דחייה נוספת".
+דיווח: ישראל תקפה את מסלול הנחיתה בשדה התעופה בחלב
13:50 25/10/23  |  מירב ארד
רשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחה (יום ד') כי ישראל תקפה את מסלול הנחיתה בשדה התעופה בחלב שבסוריה. אין נפגעים, נזק נגרם במקום.
+קטר היא אויב - הספונסר של חמאס
13:34 25/10/23  |  נפתלי בנט   |   לרשימה המלאה
מטרת ישראל המוצהרת היא השמדת חמאס  ▪  ‏מטרת קטר היא הפוכה בדיוק: הצלת חמאס  ▪  ‏איך נוכל להשמיד את האויב אם אנחנו מחלקים מחמאות לספונסר הראשי שלה
מפגינים בקטאר [צילום: עבד אל-רחים חטיב]
+טיל נ"ט שוגר לעבר טנק של צה"ל במרחב אביבים; אין נפגעים
13:31 25/10/23  |  מירב ארד
מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר טנק של צה"ל במרחב אביבים. אין נפגעים.
טנקים וכוחות ארטילריה של צה"ל תוקפים כעת את מקור הירי.
+הופעלה התרעה באזור הכרמל: זוהה שיגור שהתפוצץ באוויר
13:14 25/10/23  |  מירב ארד
בהמשך להפעלת התרעה באזור הכרמל, זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר שטח ישראל, שהתפוצץ באוויר.
+ישראל, רצועת עזה, המלחמה והדין הבינלאומי
13:06 25/10/23  |  פנינה שרביט-ברוך, תמי קנר   |   לרשימה המלאה
האם הרצועה היא שטח כבוש? מה מותר לישראל לעשות נגד חמאס? באיזו מידה ניתן לפגוע באוכלוסייה האזרחית? עושים סדר בסוגיות המשפטיות המרכזיות
הפצצה ברפיח, אתמול [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית יועבר למפונים
12:56 25/10/23  |  מירב ארד
סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אבי מעוז פנה (יום ג') במכתב למנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי, בהצעה להפנות את תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית ואת התקנים שלה לסיוע למפונים ולצרכים נוספים הנובעים מהמלחמה באמצעות משרד רה"מ. מנכ"ל משרד רה"מ נענה להצעתו של סגן השר ובישיבה שהתקיימה בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה וראש הרשות לזהות לאומית יהודית הוחלט להפנות את תקציב הרשות לסיוע למפונים מעוטף ישראל ומערי וישובי הדרום וכן למפונים מקרית שמונה ומשאר ישובי הצפון.

+פתק שנמצא על גופת מחבל: "עריפת ראשים ועקירת לבבות"
12:44 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במסגרת פעילות לזיכוי וטיהור מרחב העוטף, נמצא פתק בכתב יד שנמסר למחבלים טרם יציאתם  ▪  בפתק מילות עידוד ודרבון לבצע טבח חסר רחמים תוך קבלת השראה ממפקדים בהיסטוריה המוסלמית שהפכו לסמל לג'יהאד
מילות עידוד ודרבון לבצע טבח חסר רחמים [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תקף חוליית מחבלים בגבול לבנון
12:43 25/10/23  |  מירב ארד
כלי טיס וארטילריה של צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב זרעית.
+מועצת חכמי החמאס
12:29 25/10/23  |  ראובן דינור   |   לרשימה המלאה
זכור את ה-7.10.23 כיום כיבוש, יום אחד בודד בלבד  ▪  לאחריו והלאה יוותרו בישובים גופות שליחיך הרצחניים למאכל לעוף השמים, שאפילו את קברותיהם נמנע ממך לפקוד
סינואר. קבלן הריסות [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+ראש המל"ל: "שמח שקטאר גורם חיוני"
12:26 25/10/23  |  מירב ארד
ראש המל"ל צחי הנגבי בציוץ חריג: "קטאר הופכת להיות חלק חיוני ובעת עניין בקידום פתרונות הומניטארים. המאמצים הדיפולטיים של קטאר הם קריטיים בתקופה זו.
+חיזבאללה הודיע על שני מחבלים נוספים שנהרגו בתקיפות צה"ל
12:08 25/10/23  |  מירב ארד
חיזבאללה הודיע על שני מחבלים נוספים שנהרגו בתקיפות צה"ל. מתחילת המלחמה חוסלו 41 מכוחות הארגון.
+הג'נטלמן השני נאבק באנטישמיות ומחזק את היהודים
11:59 25/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דאג אמהוף, בעלה של סגנית הנשיא קאמלה האריס, הוא אבן הבוחן לתגובתה של יהדות ארה"ב לפשעי חמאס ומדגיש שהקהילה מאוחדת, מדווח ניו-יורק טיימס
אמהוף וביידן במפגש עם נציגי הקהילות [צילום: סוזן וולש, AP]
+אושר בקריאה ראשונה: הגנה מפני עיקול על מענקים מיוחדים שניתנו בעקבות הלחימה
11:55 25/10/23  |  מירב ארד
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנה על מענקים מיוחדים (חרבות ברזל), התשפ"ד 2023. 18 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכספים. מוצע לקבוע הגנה מפני עיקול על המענקים המפורטים בתוספת, וכן להקנות לשר האוצר ולשר המשפטים סמכות לקבוע מענקים מינהליים נוספים, שכולם או חלקם, יהיו מוגנים מפני עיקול אם נמצא שיש הצדקה לעשות כן בנסיבות.

+שר האוצר מעלה את תקציב הערוץ המהיר של רשות החדשנות לסיוע לסטרטאפים
11:31 25/10/23  |  מירב ארד
שר האוצר הורה להגדיל את תקצוב הערוץ המהיר לחברות הזנק בעלות Runway קצר, שהושק השבוע על ידי רשות החדשנות כמענה למלחמת חרבות ברזל, מ-100 מלש"ח ל-400 מלש"ח, ובכך לתת מענה מהיר ומיידי לסטארטאפים ישראלים המתמודדים עם קושי בגיוס סבב הון לגישור ממשקיעיהן הקיימים בעת הלחימה.
+מאמץ זיהוי הקרבנות: 798 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל
11:06 25/10/23  |  מירב ארד
מאמץ זיהוי הקרבנות: עד היום (יום ד', 25.10.23) זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 798 חללים שהם כ 84% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 697 חללים.

+"צה"ל הדיח מפקדים טובים בגלל שטויות והם היו חסרים ב-7 באוקטובר"
10:54 25/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק רביעי מדיון עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, על טבח התושבים ביישובים בעוטף עזה, הטוען ש"צה"ל הדיח את המפקדים הטובים ביותר שלו בגלל שטויות"
הרצי הלוי בפיקוד הדרום [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תקף חוליית נ"ט במרחב הר דב
10:38 25/10/23  |  מירב ארד
צה"ל תקף (יום ד') חוליית מחבלים שניסתה לירות טילי נ"ט לשטח ישראל מלבנון
+חוסל מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון חמאס
10:19 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תיסיר מבאשר היה אחראי לשורת פיגועים רצחניים נגד ישראלים  ▪  נחשב למקורב לבכירי ארגון הטרור, בדגש על מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית
תיסיר מבאשר. חוסל [צילום: דובר צה"ל]
+זינוק בתקריות האנטישמיות בבריטניה בשבועיים האחרונים
10:02 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בלונדון נרשמה עלייה של 1353% ביחס לפשעים אנטישמיים אשתקד  ▪  בצרפת נער בן 15 ממוצא צ'צ'ני נעצר בסביבת בית כנסת כשברשותו סכין  ▪  עלייה של 300% בתקריות אנטישמיות באוסטריה ביחס לאשתקד  ▪  100 אירועים אנטישמיים אירעו בשוויץ מתחילת המלחמה  ▪  השר שיקלי: "על העולם המערבי להדק את המרדף אחר תומכי הטרור בארצם"
הפגנה נגד ישראל בלונדון [צילום: קין צ'ונג/AP]
+חסן נסראללה נפגש בביירות עם בכירי החמאס
09:27 25/10/23  |  מירב ארד
מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נפגש בביירות עם סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי ומנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה. השלושה דנו בהתפתחויות המלחמה.
+חיסול מנהרות חמאס ברצועת עזה
09:20 25/10/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגון חמאס בנה במשך שנים ברצועת עזה מערכת מנהרות עניפה באמצעות הכסף הקטרי והמלט והברזל שישראל אישרה להכניס לרצועת עזה. הריסת המנהרות והריגת המחבלים שבתוכן הם האתגר הגדול של צה"ל,המשימה היא קשה ומורכבת ועלולה להימשך לפחות כמה חודשים
המנהרות - האיום הגדול ביותר של חמאס [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+סניף "רמי לוי שיווק השקמה" בשדרות חזר לפעילות
08:55 25/10/23  |  מירב ארד
רשת "רמי לוי שיווק השקמה" הודיעה (יום ד') על חזרתו לפעילות של סניף שדרות שהיה סגור עד כה, ובכך כל 56 סניפי הרשת פתוחים
+חם בגבול
08:51 25/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

הפסקה קלה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הבנקים יגדילו את ההפרשות בגין הפסדי אשראי
08:44 25/10/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במערכת הבנקאית צופים שרווחי הבנקים בישראל יצנחו ברבעון השלישי בשיעור של לפחות 30% בעקבות הפרשות להפסדי אשראי צפויים בעקבות המלחמה  ▪  בנק הפועלים ובנק לאומי צפויים להפריש כמיליארד שקל כל בנק
ההפרשות - בדו"ח שיפורסם בחודש הבא [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+אנשי הביטחון הפלשתינים עלולים לא להתייצב לעבודה
08:34 25/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשות צפויה לשלם רק מחצית משכרם - וחלקם עשויים לעבור לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, מתריע אקונומיסט  ▪  קשה להאמין שהרשות תוכל לשלוט בעזה אחרי חמאס
כוחות הביטחון הפלשתינים בגדה המערבית [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+דובר צה"ל: "אירן סייעה לחמאס לפני המתקפה וגם עכשיו"
08:30 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נסראללה נפגש בביירות עם בכירי החמאס: דנו בדרכים להשיג ניצחון בעזה  ▪  בג'נין ירו מחבלים חמושים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל - כטב"מ תקף את המחבלים וסיכל אותם  ▪  צעיר פלשתיני נהרג מאש צה"ל בקלקליליה  ▪  לאחר הירי לעבר ישראל - צה"ל תקף בתגובה תשתיות של צבא סוריה  ▪  צה"ל השמיד בעזה פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועמדות שיגור פצצות מרגמה וטילי נ"ט
נסראללה בפגישה עם סאלח אל-ערורי וזיאד נח'אלה [צילום: משרד התקשורת של חיזבאללה/AP]
+שבבים
08:26 25/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ישראל עושה משגה אסטרטגי כשהיא ניזונה מפירורי תעמולת שחרור של חמאס באשר לגורל החטופים  ▪  המאבק לשחרורם חיוני, אבל מדינה במלחמה עוסקת בראש ובראשונה ביעדה האסטרטגי - הפלת משטר החמאס
דיין. שאפו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חמאס הוכיח את כוחו של "חיל-האוויר לעניים"
08:08 25/10/23  |  לירן ענתבי, מתן ינקו-אביקסיס   |   לרשימה המלאה
הכטב"מים של הארגון מילאו תפקיד מפתח בהצלחת המתקפה ב-7 באוקטובר  ▪  שאלה נוקבת: האם ישראל הייתה ערוכה לאיום זה?  ▪  הלקח המרכזי: יש להתייחס לכטב"ים כשכבה אווירית בפני עצמה
כטב"ם של חמאס, 2021 [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+צה"ל בושש להיכנס בשערי עזה
08:02 25/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הוא מרבה בתפילה מפני שפחד אימים אחז בו, חרדת צלמוות  ▪  הוא צריך להחליט אם לפלוש לעזה, אם לאו  ▪  הוא הבטיח לעשות כן, אבל נבהל מעצמו
נתניהו. מפחד [צילום: כריסטוף הנה]
+מבקר המדינה: אין הצדקה לאי הקמת חמ"לים למפונים
03:33 25/10/23  |  עידן יוסף
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ביקר (ג') באילת, המארחת כ-60,000 מפונים מיישובי הדרום והעוטף. אנגלמן שיבח את ההתגייסות העירונית, אך ביקר את היעדר כלל החמ"לים הרלוונטיים למפונים ביום ה-18 למלחמה. הוא גם קרא להתמקד באוכלוסיות שנפגעו קשות בעוטף, ולסייע להן. "יש מקום לשיפור בטיפול במפונים", אמר אנגלמן. "משרדי הממשלה מוכרחים להתייצב ולספק פתרונות מיד".

המבקר ציין כי נחשף לקשיים רבים של המפונים, כגון חששות בטיפול מס רכוש, וצורך בסיוע בנושאים כגון ארגון הסעות להלוויות במרכז הארץ ורכישת מוצרי היגיינה ומצרכים בסיסיים.
0
+צה״ל תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לישראל
02:30 25/10/23  |  עידן יוסף
בתגובה לשיגורים לעבר נאות גולן, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה.

תחנת הרדיו שאם-אף-אם המזוהה עם משטר אסד דיווחה על פיצוצים בכפרים באזור דרעא, שבדרום סוריה.
+קו תומך חמאס: רוסיה מאשימה את המערב בהסלמה בעזה
02:25 25/10/23  |  יאיר נבות
רוסיה דורשת מהחמאס לשחרר לאלתר את כל החטופים מעזה. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר מוקדם יותר בשיחה עם כתבים: "זו עמדתנו הנחרצת". הוא הוסיף שמוסקבה מנצלת כל אפשרות למגעים בנוגע לשחרור אזרחים רוסים מהשבי ע״י תנועת חמאס "עם כל הצדדים הקשורים לסכסוך": "אכן, עדיין לא הצלחנו להשיג את שחרור החטופים הרוסים, אבל נמשיך במאמצים הללו".

אלכסיי זייצב, סגן דוברת משרד החוץ הרוסי, נמנע מלהאשים בהסלמה את החמאס, והאשים את המערב, ובעיקר ארה״ב. "ההסלמה הנוכחית בעימות בין הפלשתינים לישראל היא תוצאה ישירה של התעלמות המערב מהחלטות קיימות של האו"ם ומועצת הביטחון, שלמעשה חסם את כינוסה של רביעיית המתווכים הבינלאומיים למזה״ת הכוללת את רוסיה, ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם״. הוא כיוון ל"רביעייה לענייני המזה״ת״, שכשלה בסיום את הסכסוך בין ישראל לפלשתינים. זהו קו תומך בעמדה הפלשתינית, שמזכיר שוב ושוב את זכות הפלשתינים למדינה שבירתה מזרח ירושלים.
+AP הנחתה את עיתונאיה שלא לתאר את חמאס כארגון טרור
02:13 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במדריש שהפיצה הונחו הכתבים שלא להשתמש במונח "טרור" לתיאור פעולות החמאס בנימוק שמדובר בתיאור טעון פוליטית  ▪  מנגד, בניו-יורק טיימס ידגישו שמשרד הבריאות בעזה בשליטת חמאס כדי שההתייחסות למידע תהיה בערבון מוגבל
תקשורת מלבינה טרור [בינג AI]
+S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל לשלילית
01:27 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת דירוג האשראי אישרה מחדש את דירוג האשראי אך הזהירה מהשלכות המלחמה בשנה-שנתיים הקרובות  ▪  הסוכנות צופה פגיעה משמעותית בצמיחת כלכלת ישראל ברבעון האחרון, פגיעה בשוק התעסוקה, השבתת ענף התיירות, פגיעה בהפקת הגז וירידה בהשקעות הזרות
סיכונים כלכליים גיאופוליטיים ובטחוניים [צילום: הני ריי אברמס/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קהילות יהודית תרמו מאות מיליוני דולרים לסיוע במלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
סוכנות הידיעות הגדולה בעולם AP, שמקום מושבה בארצות הברית, פרסמה מדריך כתיבה מיוחד לצורך סיקור המלחמה בין ישראל לחמאס, עבור העיתונאים שלה וגופי התקשורת המשתמשים בשירותיה, שבו היא מנחה אותם שלא להשתמש במונחים "טרור" או "טרוריסט" כדי לתאר את פעולות מחבלי החמאס.
25/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות המלחמה: חברת הדירוג S&P הורידה (25.10.23) את תחזית דירוג האשראי של ישראל לשלילית. בהודעתה, חוזה הסוכנות כי המלחמה בעזה תפגע משמעותית בצמיחת כלכלת ישראל ברבעון האחרון של השנה, וכי קיימים סיכונים כלכליים גיאופוליטיים וביטחוניים הקשורים לפגיעה בשוק התעסוקה, השבתת ענף התיירות, פגיעה בהפקת הגז בישראל כתוצאה מהמשך השבתת הפקת הגז בשדה הגז תמר בשל קרבתו לעזה וירידה בהשקעות הזרות.
25/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי שמונה מאמרים על מלחמת "חרבות ברזל", הצטברו אצלי תובנות, השלמות ובעיקר - תגובות שקיבלתי לכן, חזרתי לרגע למתכונת של הערות קצרות, החביבה עליי
דובר הפנטגון מסר (24.10.23) כי טילי השיוט ששוגרו על-ידי החות'ים בתימן יכלו להגיע לישראל. ההערכה שלנו היא שהם היו יעילים לטווח של 2,000 קילומטר. עוד נמסר בהודעת הפנטגון כי "אין ספק שאירן עומדת מאחורי המתקפות האחרונות נגד בסיסים אמריקנים. נבחר להגיב בזמן שאנחנו נהיה מוכנים. אנחנו מודעים מאוד לכך שאנחנו לא רוצים לראות את זה מתרחב לסכסוך אזורי".
24/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הטבח בשמחת תורה בישובי עוטף עזה, היה האסון הנורא ביותר לעם היהודי מאז השואה. מבצעי הטבח, ערביי עזה, הראו קבל עם כי הם מפלצות גרועות מהנאצים באכזריותם המזוויעה. אלה "הנאצים החדשים" כפי שקראו להם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il