|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
נתניהו עם שוטר שלחם בקרב על משטרת שדרות [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

המפכ"ל מבקש מנתניהו שהאחריות ליישובי הגבול תעבור למשטרה

נתניהו ביקר בתחנת משטרת שדרות שנהרסה וגם בתחנה החדשה שנחנכה בעיר ואמר לשוטרים: ״ביום מבחן עילאי הוכחתם את עצמכם. אתם גיבורים״ השר בן-גביר: "השוטרים מנעו בגופם את ההתקדמות של האויב עד לשערי ת"א"
30/11/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר (יום ד׳, 29.11.23) בתחנת משטרת שדרות לשעבר, לאחר שהוחלט על הריסתה בעקבות חדירת מחבלי חמאס שהתבצרו במבנה ב-7 באוקטובר. נתניהו פגש במקום את שוטרי התחנה, שחלקם נפצעו, ושמע מהם על הקרבות העזים שניהלו מול המחבלים. לאחר מכן, ראש הממשלה הניח נר זיכרון על הריסות מבנה התחנה לזכר השוטרים שנפלו בקרב.

משם המשיך למבנה משטרת שדרות שנחנך בעיר, שם קיבל סקירה מהמפקדים על פעילות המשטרה בבלימת מתקפת הטרור של חמאס.

לראש הממשלה התלוו השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי, מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, מפקד התחנה סנ״צ דביר ארובס ומנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי.

המפכ"ל ביקש מראש הממשלה להעביר את האחריות הביטחונית על היישובים בכל שטח המדינה למשטרה. בכאן חדשות פורסם כי כלקח ממאורעות מתקפת הפתע, סבור רנ"צ שבתאי שכל כיתות הכוננות שריכות להיות בפיקוד המשטרה ולא בפיקוד צה"ל, שאינו מכיר את השטח והאזרחים, לנוכח יכולתה של המשטרה לעבור במהירות משגר לחרום.

[צילום: קובי גדעון/לע"מ]

נתניהו אמר לשוטרים: "הגיבורים שניהלו פה קרב למופת איבדו חברים. המשטרה מאחורינו נהרסה ואנחנו בונים חדשה, אבל זו עדות למה שהתרחש כאן. אני שמעתי את הסיפורים, את התושייה ואומץ לב והערבות הדדית שזה פשוט מופת למדינת ישראל. אני מצדיע בשם כל עם ישראל וכל אזרחי ישראל בפניכם, אתם גיבורים של ממש. כל הכבוד לכם.

"עם ישראל חב לכם חוב ענק. אנחנו מעריכים את העבודה של השוטרים והשוטרות ואת ההקרבה שלהם ושל לוחמי מג"ב. לחמתם הן כבודדים והן כקבוצות בתנאים הכי גרועים שיכולים להיות, והוכחתם את עצמכם. ביום מבחן עילאי עמדתם במבחן הזה בצורה מופלאה, ובאמת אני אומר לכם מכל הלב, מהלב שלי אבל מליבו של העם כולו, אזרחי ישראל כולם - אתם גיבורים, תודה רבה לכם״.

השר לביטחון לאומי בן-גביר: ״בשמחה תורה עם ישראל הבין כולו את הגבורה, את האומץ והתושייה של משטרת ישראל. במשך תשעת החודשים שאני שר אמרו לי הרבה: ׳המשטרה ככה, והמשטרה אחרת׳, נראה לי שהיום כולם מבינים - השוטרים מנעו בגופם את ההתקדמות של האויב עד לשערי ת"א, עצרו בגופם את הטבח בילדים שלנו. גיבורים גדולים. יש לנו משטרה חזקה״.

תאריך:  30/11/2023   |   עודכן:  30/11/2023
עידן יוסף
+נתניהו הנחה להזמין את שגריר ספרד בישראל לשיחת נזיפה
14:50 30/11/23  |  מירב ארד
לשכת ראש הממשלה עדכנה כי "ראש הממשלה נתניהו הנחה את שר החוץ אלי כהן להזמין את שגריר ספרד בישראל לשיחת נזיפה לאחר ההתבטאות המבישה של ראש ממשלת ספרד ביום שבו מחבלי חמאס רוצחים ישראלים בירושלים בירתנו".
+נתניהו לבלינקן: "נשבעתי לחסל את החמאס. שום דבר לא יעצור אותנו"
14:41 30/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רה"מ הוסיף: "נמשיך את המלחמה עד שנשיג את שלושת היעדים - לשחרר את כל חטופינו, לחסל את החמאס עד תום ולהבטיח שמעזה לא יחזור איום כזה לעולם"  ▪  שלושת נרצחי הפיגוע הובאו למנוחות בבית העלמין הר המנוחות שבירושלים

נתניהו עם בלינקן. "זה אותו חמאס" [צילום: חיים צח, לע"מ]
+לאחר הפיגוע בי-ם: המשטרה עצרה לחקירה 6 מבני משפחת המחבלים
14:20 30/11/23  |  מירב ארד
שעות ספורות לאחר פיגוע הירי שהתרחש ביציאה מהעיר ירושלים בסמוך לצומת גבעת שאול, פעלו כוחות משטרה של מחוז ירושלים בבתי שני המחבלים בשכונת צור באהר שבמזרח ירושלים. שוטרי מחוז ירושלים, בהם בלשי היחידה המרכזית ירושלים, שוטרי תחנת עוז ולוחמי מג״ב ירושלים, עצרו לחקירה 6 מבני משפחת המחבלים, ביניהם - אחיהם והוריהם.

כלל החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה משותפת של ימ״ר ירושלים ושירות הביטחון הכללי, במטרה לבדוק את הקשר של החשודים שנעצרו לפיגוע ולמחבלים, ומידת מעורבותם בצורה כלשהי בפיגוע הרצחני.
+בן-גביר: זו לא הפסקת אש, אלא המשך הקונספציה של הכלה וכניעה
14:06 30/11/23  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר: "ביד אחת חמאס חותם על הפסקת אש, וביד אחרת הוא שולח מחבלים לרצוח יהודים בירושלים. זו לא הפסקת אש, אלא המשך הקונספציה של הכלה וכניעה. חייבים לחדול את העסקאות עם השטן, ולחזור באופן מיידי ללחימה בעוצמה אדירה על מנת להשיג את המטרה העליונה של המלחמה: השמדת חמאס באופן מוחלט, על כל גרורותיו ושלוחותיו."
+אין חזרה למציאות המדינית שמלפני מלחמת עזה
13:37 30/11/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
מגמה כלל עולמית היא שהרעיון של שתי מדינות לשני העמים נמצא בתנופה חדשה, חזקה למדי בעולם ולהערכתי גם בישראל
הגשמת הרעיון [צילום: כמרן ג'ברילי/AP]
+השר קיש: איבדנו הבוקר שתי נשות חינוך מצוינות
13:11 30/11/23  |  מירב ארד
שר החינוך יואב קיש בעקבות הפיגוע בירושלים: "בוקר קשה לעם ישראל. 3 נרצחים ו-8 פצועים בפיגוע הרצחני בכניסה לירושלים. איבדנו הבוקר שתי נשות חינוך מצוינות. חנה איפרגן ז"ל, מנהלת בי"ס בנות הדסה וליביה דיקמן ז"ל, מורה צעירה בת 24, שהיו בדרכן לחנך את הדור הבא. משרד החינוך מרכין את ראשו בעקבות הירצחן, ילווה את משפחותיהן ויסייע בכל שיידרש."
+שני לוחמי מילואים נפצעו קל בפיגוע דריסה סמוך למחסום בקעות
12:59 30/11/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל עדכן (יום ה') כי פיגוע דריסה אירע לפני זמן קצר במחסום צבאי, סמוך לבקעות שבחטיבת הבקעה והעמקים. לוחמי צה"ל במילואים שפעלו במקום ירו ונטרלו את המחבל. בפיגוע נפצעו שני לוחמי מילואים באורח קל. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחותיהם עודכנו. הכוחות פתחו בסריקות אחר חשודים נוספים.
+ראש הממשלה נתניהו נפגש עם בלינקן בירושלים
11:55 30/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מזכיר המדינה האמריקני: "נדון עם ישראל כיצד להשיג את מטרותיה כדי למנוע הישנות של מה שקרה ב-7 באוקטובר"  ▪  בלינקן נפגש עם הנשיא הרצוג וצפוי להיפגש עם לפיד וחברי קבינט המלחמה
[צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ]
+יומן מלחמה, היום ה-54
11:52 30/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ההנחה הרווחת היא שאנתוני בלינקן בא לרסן את ישראל באשר לכיבוש דרום הרצועה הן בהפצצות מן האוויר, הן במבצע יבשתי
בלינקן. הגיע לרסן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+תיעוד: האיחוד המרגש של איתי ומיה רגב בבית החולים
11:40 30/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השניים נחטפו על-ידי חמאס מהמסיבה ברעים ושוחררו בשתי פעימות שונות  ▪  אתמול נפגשו לראשונה בבית החולים סורוקה
+אין סוף לכאב
11:32 30/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

לזכרם ולשובם [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+צה"ל: יורטה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון לשטח ישראל
11:23 30/11/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל עדכן (יום ה') כי בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב היישובים דובב, מתת וסאסא: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל
+מרב מיכאלי: ממשלת הימין מלא מלא בטרור, רצח ופיגועים
11:14 30/11/23  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה לפיגוע בירושלים: "הניסוי נכשל. ממשלת הימין מלא מלא בטרור, רצח ופיגועים. עוד שלושה נרצחים הבוקר בפיגוע טרור בלב ירושלים. משתתפת בצערן של משפחות הנרצחים ומאחלת החלמה מלאה לפצועים. נתניהו ראש ממשלה כושל שמסכן את ביטחון המדינה. צריך להחליף אותו עכשיו."
+הנשיא הרצוג לבלינקן: קיבלנו הבוקר תזכורת לאויב הרצחני שאנו מתמודדים איתו
11:08 30/11/23  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שנחת אמש בישראל: "תודה שהגעת לישראל שוב, אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקאי, ושאתה וארה"ב כולה עומדים לצדנו לאורך כל התקופה הקשה הזו.

קיבלנו הבוקר תזכורת לאויב הרצחני שאנו מתמודדים איתו בפיגוע טרור שגבה קורבנות בכניסה לירושלים. אנו דואבים על הרצחם ופציעתם של אזרחים חפים מפשע בידי מחבלים נתעבים ושפלים. אני מתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים, ושולח תנחומיי למשפחות האבלות.

אני מודה על החברות העמוקה והתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ועל מאמציכם המתמשכים להחזיר את החטופים משבי החמאס לחיק משפחותיהם."
[צילום: חיים צח/ לע״מ]
+שר החוץ כהן: קורא לקהילה הבינ"ל לגנות את הטרור
10:58 30/11/23  |  מירב ארד
שר החוץ אלי כהן בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים: "שולח תנחומים לנרצחים בפיגוע הטרור הבוקר בירושלים, מתפלל לרפואת הפצועים, ומחזק את הלוחמים והאזרחים שחיסלו את המחבלים ומנעו פיגוע קשה עוד יותר".

כהן הוסיף: "אני קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את הטרור ואת הרש"פ שמעודדת טרור ומשלמת לרוצחי יהודים. נמשיך להילחם בטרור ביד קשה, ולהגיב בעוצמה כנגד ניסיונות אויבינו לפגוע בביטחון אזרחינו."
+נתניהו: "כל מחבלי חמאס הם בני מוות. נמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים"
10:55 30/11/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר (יום ה') בעקבות הפיגוע בירושלים: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחות הנרצחים בפיגוע בירושלים. כולנו מתפללים לשלום הפצועים.

תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח שחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון - בכל מקום.

אני מעריך את העובדה ששני הלוחמים והאזרח פעלו במהירות בשטח. הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים. זהו אמצעי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם במלחמה בטרור הרצחני."
+משפחתו של אופיר צרפתי שהשתתף ב"נובה" עודכנה שנרצח
10:49 30/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במשך 3 שבועות גורלו לא היה ידוע, עד שמשפחתו קיבלה הודעה כי שנחטף  ▪  אופר השתתף במסיבה ברעים יחד עם בת זוגו שובל ועם כמה חברים נוספים
אופיר צרפתי [צילום: באדיבות המשפחה]
+אזעקות בצפון הארץ: חשש לחדירת כלי טיס עוין
10:48 30/11/23  |  מירב ארד
התרעות פיקוד העורף מחשש לחדירת כלי טיס עוין: דוב''ב, מתת וסאסא.
+20% מעובדי פוקס-ויזל יישארו בחל"ת עד סוף השנה
10:45 30/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החברה החזירה לעבודה כמה מאות עובדים בשל ההתאוששות בפעילות, אך 2,400 יישארו בחל"ת  ▪  צופה ירידה של 10%-15% בהכנסותיה ברבעון הרביעי בשל המלחמה
מזהירה מהשפעה שלילית מהותית
+גנץ: הפיגוע הזה הוא הוכחה נוספת, למחוייבות שלנו להמשיך את הלחימה
10:15 30/11/23  |  מירב ארד
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ בעקבות הפיגוע בירושלים: "בבוקר הקשה הזה, אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים מהפיגוע בירושלים ולאחל החלמה מהירה לפצועים. הפיגוע הזה הוא הוכחה נוספת, למחוייבות שלנו להמשיך את הלחימה בעוצמה ובנחישות כנגד הטרור הרצחני שמאיים על אזרחינו. בירושלים, בעזה, ביו״ש ובכל מקום."
+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (16)
10:14 30/11/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
שומר הרג את ראש-המטה של צבא הדרום במלחמת האזרחים האמריקנית, ששב מסיור לילי בקווי האויב  ▪  זקיף הרג את אלוף דוד "מיקי" מרקוס בלילה במפקדתו ליד אבו גוש  ▪  בצאלים היו שני אירועים של ירי דו-צדדי
חוסר תיאום [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+בן-גביר: האירוע מוכיח שוב כמה אסור לנו להפגין חולשה. בחמאס נלחמים
10:13 30/11/23  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, ח"כ בן-גביר אמר בעקבות הפיגוע בירושלים: בוקר קשה לכולנו. תנחומים למשפחות. רפואה שלימה לפצועים, וחיבוק גדול לגיבורים שהצילו כאן חיים. האירוע הזה מוכיח שוב כמה אסור לנו להפגין חולשה, כמה צריך לדבר עם החמאס רק דרך הכוונות, רק דרך המלחמה. בחמאס נלחמים.

האירוע הזה ממחיש עוד דבר, כמה המדיניות של חלוקת הנשק חשובה; למרות הביקורת של כל מיני גורמים, אני אמשיך במדיניות הזו של חלוקת נשק בכל מקום, גם לכיתות כוננות, גם לאזרחים. נשק מציל חיים, אנחנו רואים את זה פעם אחרי פעם, בכל מקום שיש נשק, אזרחים, שוטרים, חיילים, מצילים חיים. והנשק הזה יכול להציל אותנו וזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם.

זו הסיבה שכבר חודש וחצי אנחנו עוברים ממקום למקום ופותחים כיתות כוננות, מחלקים נשקים וגם הקלנו בקריטריונים לרשיון נשק אזרחי.

יש לנו משטרה חזקה, יש לנו צבא חזק, אבל אין שוטר בכל מקום ולכן במקום שיש נשק אזרחי, זה יכול להציל חיים. מדובר ככל הנראה בפעילי חמאס, שמדבר כאן בשני קולות, קול אחד של הפסקת אש כביכול וקול שני של טרור. עמדתי על הפסקת האש ידועה, אסור לתת לחמאס לדבר איתנו בשני קולות."
+שו"ב: ירידה של 60% במכירת דירות באוקטובר-נובמבר
10:08 30/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מדווחת שחזרה לפעול בכל אתרי הבנייה שלה, אם כי בקצב איטי יותר בשל גיוס עובדים והאיסור על כניסת פועלים פלשתינים  ▪  הרווח בשלושת הרבעונים הראשונים: 554 מיליון שקל
היקף הבנייה למגורים עלול לרדת [צילום: שיכון ובינוי]
+מתחילת המלחמה הוכרו 2,005 פצועי צה"ל וכוחות הביטחון כנכי מערכות ישראל
09:49 30/11/23  |  מירב ארד
מדינת ישראל מציינת היום (יום ה', 30.11.23), את יום ההוקרה הממלכתי לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה. מתחילת המלחמה הוכרו בהליך מהיר 2,005 פצועי צה"ל וכוחות הביטחון ומטופלים באגף השיקום. 97% מהבקשות הוכרו בתוך יממה, בהליך מהיר ללא צורך בהגשת מסמכים. 287 פצועי צה"ל וכוחות הביטחון מאושפזים בבתי החולים. 28 מאושפזים במצב קשה והשאר במצב בינוני וקל. כ-62 אלף נכות ונכי צה"ל מטופלים באגף השיקום. מדובר בנתון הגבוה ביותר מקום המדינה. כ-7% (4,000) הן נכות צה"ל, 56% מעל גיל 60 וכ-15% מתמודדים עם פוסט טראומה (8,500).

+ישראל הכילה אסטרטגית את התעצמות החמאס כדי לשמר דיאלוג מדומה אִתו
09:44 30/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק שני משיחת עומק עם סגן אלוף ד"ר דן שיאון, מפקד טייסת לשעבר, הטוען כי ישראל הכילה אסטרטגית את התעצמות החמאס כדי לשמר דיאלוג מדומה אִתו
[צילום: מגד'י מוחמד/AP]
+השגרירות הנוצרית הבינ"ל תרמה 15 מיליון שקל לתושבי העוטף
09:24 30/11/23  |  יפעת גדות
השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים גייסה 15 מיליון שקל מנוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם כסיוע לתושבי הנגב המערבי ולמדינת ישראל. בעקבות הטבח שאירע ב-7 באוקטובר ביישובי העוטף ופינוי תושביהם, ומלחמת חרבות ברזל, ערכה השגרירות הנוצרית גיוס תרומות ברחבי העולם, וגייסה מעל 4 מיליון דולר, שהם כ-15 מיליון שקל.

התרומות נועדו למימון לסיוע במגוון צרכים, ביניהם סיוע למשפחות מפונותהשגרירות הנוצרית מימנה ציוד לשלוש כיתות למפונים השוהים כעת באילת, ובכוונת השגרירות לסייע במימון שבע כיתות נוספות. כמו-כן, השגרירות הנוצרית סייעה בחלוקת מזון ובמאמצים הומניטריים.
+סנאטורים דמוקרטים לביידן: להציב תנאים לסיוע לישראל
09:07 30/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כמה מחברי האגף השמאלי במפלגה מבקשים מהממשל לדרוש מישראל לעשות יותר להגן על אזרחים פלשתינים ולהרחיב את הסיוע ההומניטרי  ▪  בכירים אחרים במפלגה אומרים: לא נכבול את ידיו של צה"ל
מקונל ושומר. ראשי הסיעות תומכים בסיוע [צילום: חוזה מגאנה, AP]
+בתי המשפט מרחיבים משמעותית ממחר את פעילותם
09:05 30/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדיונים יתחדשו - אלא אם מדובר בצדדים ובעורכי דין מהאיזורים המפונים, שגויסו בצו 8 ובני משפחות החטופים וההרוגים  ▪  בנוסף לכך, בתי המשפט ישקלו את מועדי הדיונים בהתחשב במצב הבטחוני ובנסיבות התיק
לוין. ביטל את מצב החירום [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+אל-על צופה השפעה שלילית של יתרות המזומנים שלה
08:53 30/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסיבה: המלחמה גורמת להרעה ביתרות ההון החוזר; במגעים עם המדינה על קבלת סיוע  ▪  מדווחת שהיא "נערכת להמשך הרציפות התפקודית, להפעלת טיסותיה משדות תעופה חלופיים, ככל ויעלה הצורך"
615,000 נוסעים מתחילת המלחמה [צילום: צפריר אביוב, AP]
+ההפוגה תימשך, שמונה חטופים ישוחררו
08:10 30/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לישראל הועברה שימה מעודכנת של משוחררים העומדת בתנאי המתווה  ▪  הרשימה הפעם תכלול - שש נשים ושני ילדים  ▪  משפחות החטופים שישוחררו היום עודכנו
טנקים של צה"ל מתמרנים סמוך לגבול [צילום: צפריר אביוב/AP]
+פורסם החוק לדחיית מועדים בדיני המיסים בשל המלחמה
08:10 30/11/23  |  עו"ד ורו"ח אלכסנדר שפירא   |   לרשימה המלאה
שורה ארוכה של פעולות - הן של הרשויות והן של הנישומים - יידחו, כך שתקופת המלחמה לא תבוא בחשבון הזמנים הרגילים  ▪  החוק מאוזן ונכון, אם כי נותרו בו מספר נקודות פתוחות
להקל על הנישומים, בלי התיישנות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+שלושה נרצחו בפיגוע ירי בכניסה לירושלים
07:58 30/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנרצחים הם: הרב אלימלך וסרמן ז"ל, דיין בית הדין הרבני באשדוד; חנה איפרגן ז"ל - מנהלת בית יעקב בנות הדסה בבית שמש וליביה דיקמן ז"ל, בת 24 משכונת הר נוף  ▪  המחבלים שביצעו את הפיגוע - שני אחים מוראד ואברהים נמר המזוהים עם חמאס  ▪  השניים פתחו באש לעבר עוברים ושבים בשדרות ויצמן בירושלים  ▪  המחבלים נוטרלו על-ידי אנשי כוחות הביטחון ואזרח  ▪  לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם פונו שמונה פצועים מזירת הפיגוע בהם: 2 במצב אנוש, 2 קשה, 3 בינוני ו-1 במצב קל
פרופ׳ באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, בעדכון על מצב הפצועים
זירת פיגוע הירי בירושלים [צילום: דוברות המשטרה]
הנשק ששימש את המחבלים [צילום: דוברות המשטרה]
+תגנו גם על דרום תל אביב
07:52 30/11/23  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה
רוב הבניינים בדרום הינם ללא רישום זכויות מקרקעין (להלן "רישום בטאבו") ובסטטוס הקרוי "מושע"  ▪  הבעיה העיקרית שלו איננה רק בהעדר זכויות של הדיירים על הדירה בה הם מתגוררים, אלא גם בהעדר אפשרות, לא להתחדשות עירונית ובדיעבד גם לא למיגון
לא ממ"ד לא מקלט [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+השבים ארצה נקלטים בבתי החולים ונפגשים עם משפחותיהם
03:55 30/11/23  |  עידן יוסף
בשעה זו 14 החטופות והחטופים ששבו ארצה, בהם 10 אזרחים ישראלים וארבעה אזרחים תאילנדים, עושים את דרכם מבסיס חצרים ונקלטים בבתי החולים שם יתאחדו עם בני משפחותיהם.
+רגעי הכרעה בקבינט: ישראל אינה מרוצה מהרשימה שהגיש חמאס
03:28 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבוקר תפוג הפסקת האש, וגורמים מדיניים בירושלים אומרים כי אם הרשימה לא תשתנה - תתחדש הלחימה ברצועה  ▪  ההערכה בישראל היא כי לחמאס אין יכולת להשלים את העסקה הנוכחית
קבינט ניהול המלחמה [צילום: חיים צח/לע"מ]
+כמי שכפאו שד: מזכ"ל האו"ם גינה אלימות מינית בלי להזכיר את החמאס
02:54 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בסקירה ארוכה על המלחמה בעזה שבה הירבה גוטרש לתקוף את ישראל, הבליע קריאה לחקור "דיווחים על אלימות מינית" מבלי לציין מי יחקור ואת מי  ▪  מאשים את ישראל בכך ששני שלישים מההרוגים ברצועה הם נשים וילדים
גוטרש. גינוי רפה וחסר שיניים [צילום: חורחה סאנץ/AP]
+בגלל הביקורת נגדו: הצלב האדום לא עדכן את מד"א על מצב המשוחררים שנפצעו
02:10 30/11/23  |  עידן יוסף
עד הלילה, בכל השחרורים הקודמים עדכן הצלב האדום את מנכ״ל מד״א אלי בין על מצב הפצועים ברגע שהוא חבר אליהם. הפעם זה לא קרה. בצלב האדום כועסים על כך שבמד״א העזו לבקר ולתקוף את התפקוד שלהם ברצועה (חדשות 12).
+ישוב חדש יוקם בחבל התקומה; נתניהו הודיע: "נקים עוד"
01:51 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו בטקס יריית אבן הפינה ליישוב החדש אופיר בשטח המועצה האזורית שדות נגב: "אנחנו נשקם את היישובים, נרחיב את היישובים ונוסיף עוד יישובים"  ▪  השר גולדקנופף: "הישוב שיוקם - תוספת של אור, שיסייע לגרש את החושך הגדול שנפל עלינו באותו יום מר ונמהר"
בנימין נתניהו ויצחק גולדקנופף חותמים על הקמת מגילת היסוד של היישוב אופיר [צילום: תקשורת השר]
+ביידן שוחח עם הוריה של ליאת אצילי ששוחררה הלילה
01:06 30/11/23  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם הוריה של ליאת אצילי (49), תושבת ניר עוז, שמשוחררת כעת משבי חמאס ומחזיקה גם באזרחות אמריקנית. ביידן אמר לכתבים: "הם מלאי הערכה. דברים מתקדמים היטב. היא בטוחה ובקרוב תהיה בבית עם שלושת ילדיה".
+ראש הממשלה ביקר לוחמים ושוטרים פצועים בסורוקה
01:03 30/11/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש לוחמי צה"ל ושוטרים שנפצעו במהלך המלחמה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. ראש הממשלה קיים את הביקור יחד עם שר הבריאות אוריאל בוסו; השניים קיבלו עידכון על מצבם הרפואי של הפצועים ושמעו מהלוחמים על הקרבות שניהלו בלחימה.
+הפנים והשמות
00:54 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשימת החטופים שחזרו: רעיה רותם (54), רז בן עמי (57), ירדן רומן (36), ליאת אצילי (49), מורן סטלה ינאי (40), ליאם אור (18), איתי רגב (18), אופיר אנגל (17), עמית שני (16), גלי טרשנצקי (13)
[רפרודוקציה: כאן דיגיטל]
+החטופים נכנסו לשטח ישראל
00:12 30/11/23  |  עידן יוסף
הודעת הממשלה: ממשלת ישראל מחבקת את ארבעה עשר האזרחים, עשרת אזרחינו וארבעה אזרחים זרים ממוצא תאילנדי, ששבו היום לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם שבו ארצה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים. זאת בנוסף לשתי האזרחיות ששוחררו מוקדם יותר הערב. הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם. פָּדָה בְשָׁלוֹם נַפְשִׁי (תהילים)".
+תיעוד ראשון משחרור החטופים
23:54 29/11/23  |  עידן יוסף

+14 החטופים הגיעו למצרים
23:46 29/11/23  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום את 14 החטופים והחטופות בהם 10 חטופים ישראלים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית למצרים. החטופים השבים ארצה בדרכם בשטח מצרים לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופים השבים בנקודת המפגש. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף.
+14 חטופים שוחררו משבי החמאס ונמסרו לצלב האדום
23:11 29/11/23  |  עידן יוסף
על פי המידע שנמסר מהצלב האדום, 10 חטופות וחטופים ישראליים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית בדרכם לשטח ישראל.
+16 משוחררי היום השישי לעסקת החטופים נמצאים בשטח ישראל
20:48 29/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שתי המשוחררות הראשונות הן אירנה טאטי (73) וילנה טרופנוב (50)  ▪  סמוך לחצות הגיעו לשטח המדינה חמש נשים, חמישה נערים וחמישה תאילנדים  ▪  הישראלים המשוחררים: רעיה רותם, רז בן עמי, ירדן רומן, ליאת אצילי, מורן סטלה ינאי, ליאם אור, איתי רגב, אופיר אנגל, עמית שני, גלי טרשנצקי  ▪  דובר צה"ל עדכן כלפי מעלה את מספר החטופים
איתי רגב במעבר רפיח
ליאם רום, ירדן רומן ועמית שני
+הנשיא ייצא לביקור-בזק חריג באיחוד האמירויות
20:42 29/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת המאמץ הישראלי לשחרור החטופים, נשיא המדינה הרצוג ימריא לאיחוד האמירויות לסדרת פגישות מדיניות עם שורת מנהיגים במסגרת ועידת האקלים העולמית
ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן מקיים סיור לנשיא [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+תמונות ראשונות משחרור שתי החטופות שנמסרו לצלב האדום
20:13 29/11/23  |  עידן יוסף
תמונות ראשונות: שתי הישראליות עם האזרחות הרוסית שמשתחררות מעזה - אירנה טאטי (73) וילנה טרופנוב (50). בעלה של ילנה נרצח, בנה ובת זוגו נחטפו. היא עצמה הופיעה בסרטון התעמולה של חמאס. השתיים משוחררות כמחווה לפוטין, שלא כחלק מהעסקה.

נציגי הצלב האדום את העבירו את שתי החטופות הישראליות למצרים. החטופות השבות ארצה בדרכן בשטח מצרים לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופות השבות בנקודת המפגש. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהן באופן שוטף.

בתיעוד שפורסם נראה המון פלשתיני צמא דם צובא סביב השתיים שהלכו כשהן מאובנות.
+גנץ אחרי פגישה עם ראש המוסד: "מוכנים לחזרה ללחימה, בכל רגע נתון, כולל ברגעים אלו"
19:46 29/11/23  |  עידן יוסף
השרים בני גנץ וגדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) נפגשו היום עם ראש המוסד דדי ברנע. השלושה דנו בקידום השבת החטופים ונושאים מבצעיים נוספים.

גנץ נשא הצהרה שבה אמר: "הערב הזה, אני מבקש לפנות לבני משפחות החטופים שטרם שבו, לאלו שעדיין לא יודעים מה עלה בגורל יקיריהם. המשא שלכן, משפחות החטופים, הוא עצום ובלתי ניתן להסבר. ודווקא נוכח המשא הכבד הזה, אי-אפשר שלא להתפעם מהעוצמות שלכם, מהשמחה הכנה עבור אלו שהתאחדו עם יקיריהם. מהגב שאתם נותנים למדינה, להנהגה ולצבא להמשיך ולפעול כדי שנשנה את המציאות, כדי שנחזיר את יקיריכם, וכדי שנחזיר את כל תושבי הדרום והצפון לבתיהם בבטחה.
כולנו מחזקים ומחבקים אתכם.

"אנחנו נמצאים ברגעים מורכבים, ובחלון זמנים במסגרת המתווה להשבת חטופינו. נפעל כדי למצות אותו ככל שניתן. לצד זאת, אנחנו ערוכים ומוכנים לחזרה ללחימה, בכל רגע נתון, כולל ברגעים אלו. לנו אין ברירה. אנחנו חייבים להמשיך להילחם".
+נתניהו נפגש אתמול בקריה עם משפחת ביבס
19:37 29/11/23  |  עידן יוסף
נתניהו נפגש אתמול בקריה עם בני משפחת ביבס ומסר להם עדכון על המידע שישראל מכירה בנוגע לבני המשפחה המוחזקים בשבי חמאס. הוא שוחח עם בני המשפחה גם הערב טלפונית בעקבות ההתפתחויות (כאן חדשות).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל מבקש מנתניהו שהאחריות ליישובי הגבול תעבור למשטרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
המידע על עשרת החטופים שחזרו ביום השישי לעסקה (29.11.23) נמסר ממטה משפחות החטופים והנעדרים.
30/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ ליוו הערב (29.11.23) בשטח ישראל את אירנה טאטי (73) וילנה טרופנוב (50), שתי החטופות השבות ארצה, המוחזרות שלא במסגרת העסקה אלא בגלל אזרחותן הרוסית. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבן הרפואי, כוחותינו ילוו את השבות עד להגעתן לחיק משפחותיהן בבתי החולים.
29/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא מחר (30.11.23) לביקור של פחות מיממה ובו יקיים סדרת פגישות מדיניות עם שורת מנהיגים מרחבי העולם אשר צפויים להשתתף בוועידת האקלים COP 28 באיחוד האמירויות.
29/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בנק לאומי הקפיא את חשבונותיהן של שתי עמותות ישראליות שפעלו ברצועת עזה עד פרוץ המלחמה, וזאת מחשש לסיכון גבוה בתחום מימון הטרור. שתי העמותות דוחות את טענות הבנק ומבקשות (29.11.23) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות ללאומי לאפשר להן לפעול ללא מגבלות.
חמאס פרסם הודעה (29.11.23) לפיה בני משפחת ביבס נהרגו בעזה בהפצצות צה"ל. החטופים מבני משפחת ביבס הם האם שירי ביבס, הפעוט אריאל ואחיו התינוק כפיר. חמאס לא מסר שום הוכחה לטענתו. צה"ל מסר בתגובה: "ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי. נציגי צה״ל שוחחו עם בני משפחת ביבס, הודיעו להם על הפרסום ומלווים אותם בשעה זו. צה״ל בוחן את מהימנות המידע".
29/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il