|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
האזור שבו נמצא מגדל 22

בגדד דרוכה לקראת תגובה משמעותית נגד המיליציות הפרו-אירניות

בלינקן רמז כי "המענה נגד אירן יכול היות רב-שכבתי, לבוא בשלבים להמשך לאורך זמן" ראש ממשלת קטר רמז כי תקיפה אמריקנית עלולה להשפיע על עסקת חטופים בין ישראל לחמאס
29/01/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בבגדד מצפים לתגובה משמעותית נגד המיליציות הפרו-אירניות אחרי הרג החיילים האמריקנים ב"מגדל 22", שבגבול ירדן-סוריה. במקביל, בכאן חדשות פורסם כי גורם עירקי שנמצא בקשר עם בכירי המיליציות אמר כי הן לא מתכוונות להוריד את הרגל מהגז וייתכן שאף ירחיבו את מעגל הירי נגד בסיסים אמריקניים באזור. היעד - הוצאת הכוחות האמריקניים מעירק.

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן רמז כי קיימת אפשרות שהתגובה תגיע במנות. לדבריו, "המענה נגד אירן יכול היות רב-שכבתי, לבוא בשלבים להמשך לאורך זמן".

ראש ממשלת קטר אמר בספק אזהרה ספק איום: "פעולת תגמול אפשרית מצד ארה"ב בשל המתקפה על כוחותיה - עשויה להשפיע על שיחות החטופים והביטחון האזורי". בבית הלבן דחו את הדברים: "אין סיבה שזה ישפיע על האפשרות לשחרור חטופים".

בתוך כך, וול סטריט ג'ורנל פרסם כי מערכות ההגנה האמריקניות זיהו בטעות את הכטב"ם שתקף את המוצב בירדן - ככטב"ם אמריקני.

מניין הפצועים במתקפת הכטב"ם על הבסיס האמריקני "Tower 22" שבגבול ירדן-סוריה עלה ליותר מ-40. כך נמסר מהפנטגון בנוגע לתקיפה שהתרחשה אתמול בלילה בבסיס, שבה נהרגו שלושה חיילים אמריקנים. בפנטגון הוסיפו כי מצאו "עקבות" של חיזבאללה במתקפת הכטב"ם. לפחות תשעה חיילים אמריקנים נפצעו באורח אנוש.

מגדל 22 שוכן בנקודה אסטרטגית בצפון מזרח ירדן, מרחק של כ-600 מטרים מהגבול עם סוריה וסמוך גם לגבול עם עירק. כ-20 ק"מ מבסיס א-תנף שבסוריה הנחשב לבסיס מפתח במלחמה נגד דאעש ובלימת ההשפעה האזורית של אירן. בזמן התקיפה היו בבסיס 350 חיילים. כאשר על-פי ההערכות, מדובר בצוותים המתמחים בלוחמה מיוחדת ובשיתוף פעולה עם כוחות מקומיים.

אירן הכחישה את מעורבותה במתקפה. והמיליציות הפרו-אירניות באזור חוששות מתגובה אמריקנית, והחלו לפנות את מפקדותיהן. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר: "העולם על סף מלחמת עולם שלישית". הוא האשים את ביידן בכך שהעניק לאירן "מיליארדי דולרים", ששימשו "כדי לשפוך דם ולבצע מעשי טבח ברחבי המזרח התיכון".

תאריך:  29/01/2024   |   עודכן:  30/01/2024
עידן יוסף
+זיהוי מחבלים ע"י רחפן וחיסולם: תיעוד מלחימת צק"ח 4 בח'אן יונס

13:18 30/01/24  |  מירב ארד
לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 פעלו בשבועות האחרונים במרחב ח'אן יונס. הכוחות חיסלו מחבלים, פשטו על תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים. הלוחמים השתמשו ברחפני איסוף להשגת מודיעין בזמן אמת וסגירת מעגלים מהירה לחיסול מחבלים. באחד האירועים, מפעילי הרחפנים זיהו חוליית מחבלים אשר נעה לכיוון הכוחות, הלוחמים הכווינו כלי טיס והמחבלים חוסלו. לוחמי צוות הקרב יצאו מהרצועה והוחלפו בכוחות אחרים בגזרה.

+איסמאעיל הנייה יגיע לקהיר לדון על ההצעה שגובשה בפריז
12:16 30/01/24  |  מירב ארד
מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הודיע (יום ג', 30.1.24) כי יגיע לקהיר לדון על ההצעה שגובשה בפריז.

הנייה אמר כי ארגון הטרור חמאס קיבל את ההצעה שנידונה בפגישה בפריז לומד אותה. הניה הוסיף: "הארגון יגיש את תשובתו, על בסיס העדיפות הראשונה להפסקת התוקפנות על עזה והסגת כוחות הכיבוש כולם מחוץ לרצועה".

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר על הפסגה בפריז: "השיחות היו קונסטרוקטיביות. תיארתי אותן כרציניות ומפוכחות. אני לא חושב שיש לנו עסקה מיידית אבל אני חושב שרשמנו התקדמות מסוימת".

בתוך כך מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לביקור בישראל במוצאי השבת הקרובה. זהו ביקורו השישי מאז פרוץ המלחמה. בלינקן צפוי להישאר בארץ עד יום שני.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ימריא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה"ב, במהלכו ייפגש עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון. לאוחנה יצטרפו משפחות החטופים בהם: תומאס הנד - אביה של אמילי ששוחררה משבי חמאס; צביקה ואפרת מור - הוריו של איתן מור שנמצא בשבי; עלי אל-זיאדנה שאחייניו עאישה ובילאל שוחררו אך אחיו יוסף ואחיינו חמזה נותרו בשבי - וגם חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה.
הנייה עם סינוואר. לא דחה על הסף [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]
+הנקלה
11:56 30/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי - אל תאמר לי שהיית עסוק במלחמה ולא שמת לב וכל הכזבים המקובלים  ▪  אתה פשוט נקלה וחסר רגישות  ▪  חבריי חושבים שאתה נבל ואני בדעה שאתה מסכן
נתניהו. משפץ את הבריכה [צילום: תומר אפלבאום]
+הושמדו משגרי הרקטות מהם בוצעו השיגורים לעבר גוש-דן אתמול
11:06 30/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה בצפון ובמרכז הרצועה  ▪  חוסלו עשרות מחבלים ואותרו אמצעי לחימה רבים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+הערות בשולי האירועים
10:46 30/01/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
אילון לוי ונועה תשבי; מופע "הניצחון"  ▪  טלי גוטליב ושקמה ברסלר  ▪  חופש ההפגנה  ▪  ימין מלא-מלא?  ▪  קבינט ניהול המלחמה; גדי איזנקוט; בני גנץ; אלופים פוליטיים במסווה של מומחים צבאיים  ▪  העכשיוויזם משחית!
נתניהו. מערכה רב זירתית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מקורות החימוש של חמאס? ישראל!
10:09 30/01/24  |  יעקב אחמאיר   |   לרשימה המלאה

+יו״ר הכנסת ייצא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה״ב עם משפחות החטופים
09:16 30/01/24  |  מירב ארד
בהזמנת יו״ר בית הנבחרים האמריקני: יו״ר הכנסת אמיר אוחנה ייצא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה״ב עם משפחות החטופים. אוחנה יקיים פגישות מדיניות עם בכירים בקונגרס הנהגת אייפא"ק, ארגונים יהודיים וצפוי לנאום בכנס של איגוד הפרלמנטים הבינלאומי במטה האו"ם. הוא הזמין את החכים יולי אדלשטיין אפרת רייטן ועידן רול להצטרף אליו.
למשלחת יצטרפו גם תומאס הנד, אביה של אמילי, צביקה ואפרת מור, הוריו של איתן מור שנחטף מהנובה, ואת עלי אלזיאדנה מרהט, שאחייניו בילאל ועאישה שוחררו מהשבי, אך יוסף אחיו וחמזה בנו עדיין בעזה.


+אם רק נרצה אין זו אגדה
08:20 30/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ראש ממשלה בישראל נושא על כתפיו אחריות שנדמה כי אין לה אח ורע בעולם, ראש ממשלה בישראל אינו רק בעל תודעת שליחות ועשייה אלא בעיקר בעל תודעה היסטורית
נתניהו. לבד בצמרת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בג"ץ דחה עתירה להצבת מיגוניות בדרום תל אביב
08:16 30/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תושבים באזור טענו שאין מקלטים פרטיים וציבוריים  ▪  מינץ: אין די מיגוניות ופיקוד העורף החליט להציב אותן קרוב יותר לגבול; הסכנה הטמונה בהן עלולה להיות גדולה מן התועלת
ההדף מגביר את הסיכון [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+חוסלה חוליית מחבלי חמאס שהסתתרה בבית החולים בג׳נין
08:14 30/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המחבלים הסתתרו בבית החולים "איבן סינא" והשתמשו בו כמגן מפני כוחות הביטחון  ▪  השלושה היו חמושים ותכננו להוציא פיגוע בטווח הזמן המיידי

פעילות כוח ימ"מ [צילום: דוברות המשטרה]
+חמאס: אין עסקה ללא הפסקת אש והסגת כוחות צה"ל מהרצועה
00:14 30/01/24  |  עידן יוסף
חמאס מפגין שרירים לנוכח המתווה המוצע לעסקה. לאחר שמשלחת של חמאס ביקרה במטה החזית העממית בביירות, פרסם ארגון הטרור הצהרה לפיה "יש להפסיק את האש ולהסיג את כוחות צה"ל מעזה - לפני עסקת חליפין על בסיס 'כולם תמורת כולם'".

מוקדם יותר, קבינט המלחמה כונס לדון על פרטי עסקת החטופים המוצעת. ראש המוסד מסר לשרים סקירה לאחר שובו מהפסגה בפריז. משלחת ביטחונית ישראלית נחתה בצהריים בקהיר וחזרה בערב ארצה. המשלחת הגיעה לבירה המצרית במטוס מנהלים פרטי שנשכר בחודשים האחרונים על-ידי המוסד - מטוס שהטיס ביום ראשון את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ומתאם השבויים והנעדרים ניצן אלון לפסגה בפריז.
+דיווח: בכיר במשמרות המהפכה ניצל מהתקיפה בסוריה
23:36 29/01/24  |  עידן יוסף
דיווח לא מאומת לפיו סעיד איזדי, בכיר משמרות המהפכה האחראי על התיאום בין אירן לחמאס והג'יאהד, היה היעד הראשי לתקיפה היום בסוריה, אך ניצל ממנה לאחר שעזב את המקום דקות לפני התקיפה.

ערוץ אל-חדת' הסעודי פורסם כי התקיפה הישראלית בדמשק הייתה במתקנים של ענף פלשתין של כוח קודס האירני - שתומך בארגוני הטרור הפלשתינים. המתקנים האלו סיפקו לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי נשק ומידע.
+מזכ"ל האו"ם התערב לטובת חקירה מהירה בפרשת אונרא
23:31 29/01/24  |  עידן יוסף
דובר האו"ם מסר כי "המזכ"ל אנטוניו גוטרש נפגש עם ראש החקירות הפנימיות של הארגון, כדי להבטיח חקירה מהירה ויעילה של ההאשמות מצד ישראל נגד עובדי אונרא".

בעזה דיווחו כי "כוחות צה"ל נכנסו למרכזי מחסות ששייכים לאונרא בשכונת רימאל בעזה ועצרו עשרות פלשתינים".

לקראת השימוע בקפיטול שיתקיים מחר בוושינגטון בוועדת החוץ של הקונגרס, אמר יו"ר ועדת החוקה, חה״כ שמחה רוטמן: ״השבוע, ארה״ב ומדינות נוספות הצטרפו להבנה שאונר״א מממנת טרור והשעו את העברות הכספים אליה. רק היום התפרסם שעובדים מאונר״א השתתפו באופן פעיל במתקפת ה-7.10. אותנו זה לא מפתיע. שנים שאנו צועקים שאונר״א לא דואגת לפליטים אלא משאירה אותם כאלה. בימים אלו אני נמצא בפגישות בארה״ב בדיוק בנושאים אלו לחיזוק ההבנה שיש לגלות אפס סובלנות לתמיכה בטרור. מי שתומך בטרור הוא אויב, ויש לנהוג בו ככזה. אונר״א תומכת בטרור ואני מצפה שמדינות נוספות יבינו זאת ויפסיקו את המימון לאונרא, באופן קבוע״.
אנטוניו גוטרש [צילום: ג'ושוע א' ביקל/AP]
+ארה"ב וצרפת פרסמו התנגדויות לכינוס ההתיישבות בעזה
23:20 29/01/24  |  עידן יוסף
בעולם מגיבים לכינוס הקורא לחידוש ההתיישבות ברצועת עזה ובצפון השומרון. מהבית הלבן נמסר: "מתנגדים להתיישבות ישראלית בעזה ולהעברת אוכלוסייה מעזה. צרפת מגנה את "האירוע להקמת התנחלויות בעזה" ומבקשת גם מממשלת ישראל לגנות אותו.
+הרב שהם עורקבי מונה לרמ"ט הרב הראשי לצה"ל
22:34 29/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחליף את הרמ"ט היוצא אל"ם אבנר כהן, וצפוי לקבל בחודש הבא דרגת אלוף משנה מהרמטכ"ל  ▪  את הקריירה הצבאית החל כלוחם בצנחנים וב-16 שנותיו ברבנות הצבאית, מילא מגוון תפקידים בהם ראש ענף ההלכה ורב פיקוד המרכז  ▪  בנאום הכניסה לתפקיד, הציב הרב עורקבי שורת מטרות, בהן טיפול בפרט, הכנה לחירום וחיזוק שיתוף הפעולה בתוך הרבנות הצבאית
סא"ל הרב עורקבי. חיבוק מהרבצ"ר
+הגרי: התפקיד שלנו לייצר הוראות פתיחה באש שישמרו על האינטרסים במרחב
21:53 29/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל מסביר מדוע לא יורים בכל מי שמתקרב לגדר: "צריכים לוודא שאם יגיע חטוף לגדר - לא נשגה"  ▪  שלושה מחבלים נכנעו במנהרה ומספקים מידע מודיעיני חשוב
תא"ל דניאל הגרי
+התייצב מצבו של החייל שנפצע קשה בחיפה
21:31 29/01/24  |  עידן יוסף
בבית החולים רמב"ם מעדכנים: החייל שנפצע קשה בפיגוע בחיפה יצא מחדר הניתוח לאחר 8 שעות והועבר למחלקת טיפול נמרץ. הוא אינו מורדם ומונשם ומצבו מוגדר יציב.
+יחידות מיוחדות התקדמו קילומטר בלילה אחד במנהרות ח'אן יונס
21:05 29/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה״ל פיתח בשבועות האחרונים שיטות לחימה משולבות חדשות ללחימה במנהרות  ▪  עד כה חוסלו כ-2,800 מחבלים בח'אן יונס - כשני שלישים מכוחו הצבאי של חמאס באזור  ▪  339 מחבלים נעצרו בשבוע האחרון במסדרון ההומניטרי  ▪  גלנט: צה"ל פגע במחצית הכוח הלוחם של חמאס
תמרון סימולטני [צילום: דובר צה''ל]
תא"ל דן גולדפוס [צילום: דובר צה''ל]
+בתוך פחות משעתיים: תקיפת מטוסים נוספת בדרום לבנון
20:40 29/01/24  |  עידן יוסף
בתוך פחות משעתיים מאז התקיפה האחרונה בדרום לבנון, מטוסי קרב תקפו פעם נוספת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. במסגרת התקיפה, הושמדו מספר תשתיות טרור של הארגון לצד עמדת תצפית במרחבים מרכבא, א- טייבה ומרון א-ראס בדרום לבנון.

כמו-כן, בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר צפון הארץ. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.
+ראש ממשלת קטר מנמיך ציפיות ביחס לעסקת חטופים
19:21 29/01/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת קטר על המו"מ לעסקת חטופים: "אנחנו במקום טוב יותר משהיינו, אך לא יכול לומר שזה יקרה בקרוב".
+בן-גביר: שיבוש עבודת הקואליציה אם ייאסר על חיילים לירות בגבול
19:09 29/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר עוצמה יהודית מאיים לנקוט צעדים בעקבות האיסור לירות בפלשתינים שיתקרבו לגדר: "מדובר בקו אדום"  ▪  בצה"ל מבהירים: המהלך – בשל החלטה פרטנית של המפקדים, אך הוראות הפתיחה באש לא שונו
השר איתמר בן-גביר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לשכת ראש הממשלה מכחישה את הדיווחים על עסקה
18:36 29/01/24  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: "הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל. ממשיכים עד לניצחון המוחלט".

לקראת כינוס הקבינט: גורמים המעורים במו״מ מדגישים כי החמאס עדיין לא נתן תשובה וכי הפרסומים בתקשורת הזרה, לפיהם יש מתווה מוסכם, מוקדמים עדיין.
+לשכת ראש הממשלה: התקדמות משמעותית בהיערכות לחזרת תושבי הדרום לבתיהם
17:25 29/01/24  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה אומרת כי נתניהו קיים היום ישיבה בנושא החזרת תושבי הדרום לבתיהם. נרשמה התקדמות משמעותית בהיערכות לכך ונעשות התאמות אחרונות להתקדמות בנושא. ההחלטות יובאו בהקדם לדיון בממשלה.
+התרעה הופעלה במתת שבגליל
17:11 29/01/24  |  עידן יוסף

+כ-15 שיגורים למרכז מתוך שטח שבו פועל צה"ל
16:51 29/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אין נפגעים, אך יש פגיעה ברכב בראשון לציון  ▪  אזעקות הופעלו בגוש-דן ובשפלה  ▪  הערכת מערכת הביטחון: חמאס העדיף לירות את הרקטות לפני שאלה תיתפסנה בידי הכוחות בשטח
יירוט רקטה שנורתה מדרום הרצועה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+סקיי ניוז: ישראל הסכימה לעסקה שהוצעה בפסגה
16:38 29/01/24  |  עידן יוסף
ישראל הסכימה לעסקה שהוצעה אתמול בפסגת ראשי המודיעין. הטיוטה תוגש בקרוב לחמאס. העסקה כוללת שחרור חטופים בכמה שלבים כולל הפסקות לחימה, שחרור רוצחים וסיוע הומניטרי (סקיי ניוז).

בישראל היום פורסם כי ראש המוסד דוד ברנע וראש השב"כ רונן בר העבירו למתווכות מסר לפיו ישראל תהיה מוכנה להיות גמישה בכל פרטי עסקת החטופים: ימי הפוגה, שחרור מחבלים והגדלת סיוע, אך בסייג אחד - סיום המלחמה לא יעמוד על הפרק. עם המסר הזה יצאו אתמול קטר, מצרים וארה"ב בניסיון להביא את חמאס לדון בפרטי העסקה.
+צה"ל תקף מבנים צבאיים בהם שהו פעילי חיזבאללה בדרום לבנון
16:10 29/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו אחר-הצהריים שני מבנים צבאיים בהם שהו מספר פעילים של חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לצפון הארץ.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לצפון הארץ, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

ערוצים לבנוניים מסרו כי מטוסי קרב ישראלים תוקפים כעת בחולא וטיבה בדרום לבנון.
+"לישראל מגיע מנהיג טוב יותר מאשר נתניהו"
15:52 29/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סרג' שרמן, מבכירי הפרשנים בניו-יורק טיימס, טוען שנתניהו מנצל בצורה צינית את המלחמה להישרדותו הפוליטית, מהווה מכשול במאמצים לסיים אותה ואינו המנהיג שיכול לקבל את ההחלטות הקשות הדרושות
לישראלים ולבעלות הברית נמאס [צילום: תומר אפלבאום, פול]
+סמוטריץ' בסיעה: להקים ממשל צבאי שישלוט בעזה
15:52 29/01/24  |  מירב ארד
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בסיעה: "הדרך היחידה להבטיח את השליטה שלנו בשטח לאורך זמן היא באמצעות הקמת ממשל צבאי שישלוט בעזה, יפקח על חלוקת הסיוע ההומניטרי ולא יאפשר לגורמים האזרחיים של חמאס לחזור ולשלוט שם, וזאת עד שתקום מנהיגות מקומית שמתנערת מהטרור שתוכל לטפל בנושאים האזרחיים של תושבי עזה. זה או אנחנו או חמאס. הממשל הצבאי גם יוכל לתת את המענה בנוגע לסוגיית הסיוע ההומניטרי, כי כרגע אותן משאיות סיוע הומניטרי מגיעות בסופו של דבר לאנשי חמאס וזה מחזק אותם"


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בגדד דרוכה לקראת תגובה משמעותית נגד המיליציות הפרו-אירניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
במעמד חגיגי במוזאון יד לשריון בלטרון, שבו נכחו מאות חיילים, נכנס לתפקידו (28.1.24) ראש מטה הרבנות הצבאית החדש, סא"ל הרב שהם עורקבי. הרב עורקבי צפוי לקבל מהרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בטקס נוסף שיתקיים בעוד שלושה שבועות דרגת אלוף משנה.
29/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי התייחס (29.1.24) בתדרוך העתי לסערת הוראות הפתיחה באש, בעקבות הפרסום לפיו חיילים אינם מורשים יותר למי שמתקרב לטווח קילומטר מהגדר.
29/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בצה״ל מעריכים, כי הנהגת חמאס הנמצאת מתחת לקרקע, שככל הנראה מקיפה את עצמה בחטופים ישראלים, נמצאת בבריחה ובתנועה מתמדת ממתחם תת-קרקעי אחד למשנהו, במנהרות בדרום הרצועה, מה שמקשה על ההגעה אליהם. כוחות אוגדה 98 מנהלים לראשונה ״תמרון סימולטני״ - לחימה במקביל מעל ומתחת לקרקע, כולל התקדמות של לוחמים בתוך המנהרות - וחיסול מחבלים בהיתקלויות מתחת לקרקע.
29/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר מאיים (יום ב', 29.1.24) לשבש את עבודת הקואליציה, אם לא תתוקן ההנחיה לצמצום הירי בפלשתינים שמתקרבים לגדר בצפון רצועת עזה, שנחשפה בכאן חדשות. בישיבת הסיעה שקיים אמר ראש עוצמה יהודית כי הודיע לראש הממשלה ש"אם לא ישונו הוראות הפתיחה באש בצפון הרצועה - נשבש את עבודת הקואליציה".
29/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ירי למרכז הארץ: כ-15 שיגורים בוצעו (29.1.24) מדרום הרצועה. התרעות הופעלו ביישובים: חולון, תל אביב-יפו, אזור, בת-ים, מקווה ישראל, אור יהודה, ראשון לציון, רמלה, אחיסמך, בן שמן, לוד, בית דגן, חמד, כפר חב"ד, משמר השבעה, צפריה, גנות, מצליח, יד רמב"ם, גמזו וכפר דניאל.
29/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il