|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
השייח טריף. היינו מעדיפים היתרי בנייה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"אם יאשרו חיבור חשמל לדרוזים, בג"ץ יפסוק לחבר גם את טייבה"

ח"כ אחמד טיבי העלה את טענת השוויון בדיון בהצעת החוק לאספקת חשמל למבני מגורים ללא היתר בישובים הדרוזים חברת החשמל: "החוק יישאר אות מתה. נסו לחבר איתו בית אחד" יו"ר ועדת הכלכלה: "לפצל את החוק כך שהחיבור יהיה מיידי; אתם צריכים לדאוג לתושבים שלכם ולא להאשים כל הזמן את הממשלה"
01/02/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה קיימה (31.1.24) דיון בנושא הצעת חוק אספקת החשמל (הוראת שעה), התשפ"ד-2024. לפי הצעת החוק, המובאת כהוראת שעה לפרק זמן של שנתיים, יוכל שר האנרגיה להתיר אספקת חשמל עבור מבני מגורים ללא היתר ביישובים דרוזים או צ'רקסיים.

ראש העדה הדרוזית השייח מואפק טריף שהגיע לדיון, אמר: "למעלה מ-10,000 בתי מגורים בעדה הדרוזית מחוברים לחשמל באופן פיראטי. גר שם הדור הצעיר שלא אשם במחדל, ביניהם לוחמים שנלחמים עתה בעזה ושוכבים במארבים בצפון. כולם מלח הארץ. מצוקת הבנייה בישובים הדרוזים נמשכת עשורים ללא פתרונות מעשיים. ממשלות ישראל כבר הודו במחדל. בשנת 2014 נקבע שיש לסיים את התכנון בישובים דרוזים והוקמה ועדת גורן, אבל עד היום אין התקדמות. היינו מעדיפים היתרי בנייה, אבל זה לא בהישג יד, ללא אשמתנו. צריך פתרון זמני במקביל לרשויות התכנון".

יוזם הצעת החוק, ח"כ אופיר כץ (הליכוד): "אנחנו באים לתקן ולעזור לעדה הדרוזית והצ'רקסית. אנחנו לא מתביישים. סעיף 157 לחוק התכנון והבנייה קובע שמבנים לא חוקיים - לא יחוברו לחשמל. מאז נחקק לפני 30 שנה, היכולת להתקיים באופן כזה קשה עד בלתי אפשרית. הזכות לחשמל נגזרת מהזכות לחיים בכבוד. המדינה לא יכולה להתעלם מהמצוקה ומהעוול האמיתי, שלא יכול להימשך בזמן מלחמה. הגיעה העת למצוא פתרון. ההצעה מעודדת את הרשויות המקומיות להגיש תוכנית מפורטת".

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) התנגד לכך שהחוק יחול רק על הדרוזים ואמר: "אנחנו רוצים שכל הבתים בישובים הדרוזים יתחברו לחשמל, אבל אני רוצה שוויון לכולם. אם הצעת החוק הזאת תעבור, ניאלץ לפנות לבג"ץ על שוויון וברור שנזכה, אבל בואו נלך בדרך המלך, שיקבלו גם בטייבה". היו"ר דוד ביטן: "יש נימוקים למה לעדה הדרוזית יש קדימות. אם תעתרו לבג"ץ, הוא יקבע אם יש שוויון ואם מגיע לעדה יתרון יחסי או לא, ואז אולי זה יפתור את הבעיה כבר קודם".

ח"כ ששון גואטה (הליכוד): "בגלל שיש חיבורים לא חוקיים, חברת החשמל לא ערוכה לאספקת חשמל נכונה ואז, בימים של חורף, יש עומס והפסקות חשמל ממושכות וכל הכפר סובל, לא רק מי שלא מחובר". ח"כ אלי דלל (הליכוד) אמר כי "אם נשאיר את המצב כפי שהוא זה יהיה גרוע הרבה יותר". ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) אמר כי "הכרחי לקדם את החקיקה מהר ככל הניתן, גם בשל הצדק ובשל כך שמדובר בהוראת שעה".

נציג ארגון נכי צה"ל, איתי אלימלך: "ישנם למעלה מ-400 בתים של נכי צה"ל מהעדה הדרוזית – לא די שסיכנו עצמם בשדה הקרב, הם חוזרים לבית שלפעמים יש בו חשמל ולפעמים לא".

ראש מועצת סאג'ור, ג'בר חמוד: "יש אצלנו בתים עם היתר וטופס 4, אבל אין חיבור כי אין תשתיות לחשמל. אנחנו לא אחראים על תכנון. הממשלה לא עשתה כלום. אני אומר לכל אזרח דרוזי שיש לו קרקע פרטית, שהמדינה במשך 50 שנה לא הרחיבה את המתאר – שימשיך לבנות ויעשה חשמל סולארי ויתחבר באופן פיראטי". ביטן: "אנחנו לא מתכוונים לעודד בנייה בלתי חוקית. באנו לפתור בעיה אחת, ולא כדי לעודד בעיה אחרת".

ראשי מועצות דרוזיות טענו לאשמת ממשלות ישראל במצוקת הבנייה אצלם. היו"ר ביטן: "אתם צריכים לדאוג לתושבים שלכם ולא להאשים כל הזמן את הממשלה. גם לכם תהיה אחריות לעניין הזה".

ביטן הציע להכניס מספר תיקונים בנוסח הצעת החוק: "מדובר על הוראת שעה למשך שנתיים, אבל זה לא מספיק. צריך לתת הארכה לעוד שלוש שנים. אם ראש מועצה לא עושה פעולות נדרשות מבחינתנו, הישוב לא יקבל את הארכה. בנוסף, בתים שנבנו לאחרונה לא ייכנסו לחקיקה, אלא רק בתים ישנים, וגם לא בתים שיש לגביהם צו הריסה". בנוסף, הציע היו"ר לפצל את החוק לשניים: "אני רוצה לפצל את החוק באופן מהיר, כך שאישור החיבור לחשמל יהיה מיידי. החיבור הזמני יהיה בתנאי עד להוצאת היתר, שכידוע עולה כסף לאזרח. אני רוצה לפתור את בעיית החיבור באופן זמני וכל יתר הבעיות יופיעו בחלק השני שיכלול תקופת זמן של שנתיים, עם אפשרות להארכה של שלוש שנים נוספות, כפוף להתקדמות הליכים".

אכרם חסון, זאב אלקין וששון גואטה

"באופן פורמלי, ועדה רשאית לפצל הצעת חוק, אבל הפיצול לא פותר את הקושי", הדגיש היועץ המשפטי לוועדת הכלכלה, עו"ד איתי עצמון. נציגים נוספים שהספיקו לדבר בקצרה, הסתייגו מהפיצול: נציג הייעוץ המשפטי בחברת חשמל גרשון ברקוביץ: "כרגע החוק הוא בבחינת אות מתה ולא ניתן יהיה לבצע אותו. נסו לחבר בית אחד עם החוק הזה. לא תצליחו. אנחנו בעד אבל רוצים שיהיה ישים. שר האנרגיה מכיר את העמדה הזאת שלנו". סגן יו"ר מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים בני ארביב: אנחנו לא רואים אפשרות טכנית לפיצול הצעת החוק. לפי הנוסח המוצע, הצווים יכולים להינתן במשך שנתיים, אולם בחוק [כתוב] שלא מדובר על חיבור זמני". בישיבה הבאה, הבטיח היו"ר, תישמע בהרחבה עמדתם של כל נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים.

בתום הדיון ביקש ביטן להקים צוות מטעם ראשי המועצות הדרוזיות, שיביא לוועדה נתונים על מספר הבתים שאינם מחוברים, לפי ישובים ולמשך כמה זמן. וכן נתונים נוספים של מספר צווי הריסה מינהלי/שיפוטי שניתנו, כולל קנסות. בנוסף, אמר שיש להקים צוות בינמשרדי עם נציגות של הרשויות המקומיות, מעין מינהלת, שהממשלה תתקצב ותגיש תב"עות. כלומר, שהחוק יחייב תקצוב ולוחות זמנים על-מנת להבין כמה זמן לוקח לאשר כל דבר.

תאריך:  01/02/2024   |   עודכן:  01/02/2024
עידן יוסף
+הגנה מקומית: בקו התפר חוששים ודורשים כיתות כוננות
08:06 01/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
 ▪  תמיכה ממשלתית: גורמים רשמיים מציעים המשך שימוש בכיתות הכוננות להגנה זמנית עד שיוחלפו במשטרה
 ▪  חששות מימון: המשטרה מבקשת תקציב נוסף להדרכה, ציוד וכוח אדם
 ▪  ויכוח על פתרון ארוך טווח: צה"ל מדגיש את תפקידו בהגנה על הגבולות תוך הכרה בערך הכיתות המקומיות
ראשי מועצות בקו התפר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לוין לקריב: "אני מקווה שיש לך בטלפון תוכנת ניווט"
23:18 31/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים יריב לוין תקף באירוניה את התיקון לחוק יסוד שהציע גלעד קריב, וטען כי זו פגיעה בסמכות בית המשפט העליון  ▪  ח"כ קריב הגן על הצעת החוק, וטען כי היא חיונית להגנה על ערך השוויון, אך השר הביע את התנגדות הממשלה להצעות חוק שנויות המחלוקת
יריב לוין, גלעד קריב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הליכוד: לפיד דוחף סיום המלחמה ללא ניצחון
19:13 31/01/24  |  עידן יוסף
הליכוד פרסם הודעה נגד יו"ר יש עתיד: "יאיר לפיד דוחף לסיום מיידי של המלחמה בלי ניצחון מוחלט - לא נסכים לכך".

מיש עתיד נמסר בתגובה: "לפיד דוחף להצלת החטופים והחזרתם הביתה ולא להצלת נתניהו ושותפיו הקיצוניים. הליכוד כהרגלו התבלבל – ניצחון מוחלט זה להחזיר את החטופים אחרי מחדל היסטורי".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel   תוכנית ויסקונסין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אם יאשרו חיבור חשמל לדרוזים, בג"ץ יפסוק לחבר גם את טייבה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
מליאת הכנסת דחתה (31.1.24) כצפוי את הצעת החוק הפרטית תיקון חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו (שוויון בפני החוק ואיסור הפליה), שהגיש ח"כ גלעד קריב (העבודה) ברוב של 45 מול 36. אולי מה שפחות היה צפוי היה הוויכוח הסוער שחוללה הצעת החוק בין שר המשפטים ליוזם.
31/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לעובדים זרים התכנסה דנה (30.1.24) בנושא בחינת העסקת עובדים זרים בענף הניקיון ובפרט במוסדות מערכת הבריאות. לפי נתוני שירות התעסוקה הישראלי, בענף הניקיון, מספר דורשי העבודה הרשומים עומד על 30,250, מתוכם 8,210 נמצאים בחל"ת. נכון ליום 29.1.24, מספר הדרושים שהתבקשו משירות התעסוקה על-ידי מעסיקים שונים בענף הניקיון עמד על 1,791.
31/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים החלה (30.1.24) לדון בהצעת חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי (הוראת שעה- חרבות ברזל) (דייר ממשיך מיוחד), התשפ"ד-2024. מטרת הצעת החוק שגיבשה הממשלה היא לאפשר לבן משפחה של מי שנהרג כתוצאה מפעולות האיבה או המלחמה שאירעו בשבעה ושמונה באוקטובר 2023, או של מי שנקבע כחטוף או כנעדר בשל אותם אירועים, זכאות בתנאים מסוימים להמשיך ולהתגורר בדיור ציבורי. הזכאות, לפי הצעת החוק, תינתן לבן משפחה כאמור שהוא קרוב משפחה והתגורר עם מי שזכאי לדיור ציבורי, והזכאי נפטר או עבר להתגורר במוסד סיעודי. לפי המוצע הזכאות להמשיך ולגור בדירה הציבורית תינתן לכל היותר למשך שש שנים, בהתאם לכללים שייקבעו ע"י משרד השיכון ובשים לב למצבו הסוציאלי, הכלכלי או הרפואי של המבקש. הצעת החוק נועדה להקל על בני משפחה שנפגעו מאירועי מתקפת הטרור, ולאפשר להם תקופת התארגנות והתאוששות בלא חשש מאובדן מקום מגורים בתקופה מורכבת זו.
31/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (30.1.24) בנושא שיעור הריבית על הלוואות לדיור והריבית המשתלמת על-ידי הבנקים על כספים המופקדים בחשבונות עו"ש ובפקדונות. טלי קיסר סטויה, סגנית המפקח על הבנקים, הציגה בפתח הדיון את נתוני התמסורת של עליית ריבית בנק ישראל לפיקדונות הציבור: "בכל מה שקשור להסטה של כספי ציבור מעו"ש לפיקודנות נושאי ריבית ולהעלאת הריבית על הפיקדונות, זה אחד היעדים שבנק ישראל שם, והנגיד ציין שאנחנו משתמשים בכל הכלים ומגוון רב של כלים. הכלים בין אם במכתבים, בין אם במפגשים, ואם זימון של כל בכירי המערכת הבנקאית, גם אם זה להנגיש לציבור ברמת הבנק הבודד את המחירים שהוא יכול לקבל בכל פיקדון, בכל תקופת זמן, זה כלי שמאפשר ללקוח להתמקח. אנחנו עוקבים ברמה הדוקה מאוד.
30/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה: מעל 1000 שוטרים משתתפים בחקירה של חרבות ברזל ונגבו לפחות 2,800 עדויות של ניצולים, בני משפחה וקורבנות. בנוגע למסיבה בנובה נגבו מעל 500 עדויות וטרם הסתיימה גביית העדויות
30/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il