רכבת ישראל סיימה את עבודות קו הרכבת לנתב"ג. מדובר בקו בינעירוני מהיר מנהריה-חיפה-ת"א-נתב"ג, שיחל לפעול ב-4 בספטמבר 2004. בהקמת הקו השקיעה רכבת ישראל 371 מיליון שקל (41 מיליון שקל מתוכם בהשתתפות רשות שדות התעופה).
תחנת הרכבת בנתב"ג ממוקמת בסמוך לטרמינל הנוסעים בנתב"ג 2000, כך שתתאפשר גישה נוחה לנוסעים ברכבת ישירות אל הטרמינל החדש. ואולם, בשלב ראשון, עד לפתיחתו הרשמית של נתב"ג 2000, תפעיל הרכבת, בשיתוף רשות שדות התעופה, 'שאטלים' מתחנת הרכבת אל הטרמינל הקיים כיום.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, רו"ח משה ליאון אמר כי "פתיחת קו הרכבת לנתב"ג היא נקודת ציון חשובה עבור רכבת ישראל והוכחה נוספת לצמיחתה ולהתפתחותה. קו זה מהווה נדבך נוסף בפיתוח התחבורה המסילתית במדינת ישראל ופריצת דרך ביכולת ההסעה ההמונית אל שדה התעופה ממקומות שונים במדינת ישראל. עם פתיחת קו זה מצטרפת רכבת ישראל אל שאר מדינות העולם בהן קיימת תחבורה רכבתית בין המטרופולין לבין שדה התעופה".
מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי מור אמר כי "לאחר השקעת משאבים רבים, אנו גאים להציג את הקו לנתב"ג. אורכו של הקו הינו 8 ק"מ, כש- 700 מטר ממנו עוברים בתוך מנהרות. הרכבת תפעיל כ-64 רכבות אל/ מנתב"ג ביממה, כולל רכבות לילה (החל מהשעה 3:40 לפנות בוקר). מדובר באחד הפרויקטים החשובים של הרכבת, שיאפשר לנוסעים מכל הארץ להגיע לטרמינל תוך חיסכון בזמן ובעלויות. אנו צופים כי משרותי קו זה יהנו כ-100 אלף נוסעים בחודש".
משך זמן הנסיעה מתל אביב לנתב"ג יעמוד על כ-10 דקות. בשלב מאוחר יותר, עם פתיחת הקו המהיר לירושלים, יעמוד זמן הנסיעה מירושלים לנתב"ג על כ-20 דקות.
עבודות קו נתב"ג בוצעו על-ידי 9 קבלנים וכללו בניית תשתית לשתי מסילות, תחנה תפעולית ותחנת נוסעים משולבת בטרמינל החדש.
העבודות שבוצעו בבניית הקו כללו יצירת מנהרה באורך 450 מטר מתחת לכביש מס' 1 בשיטת "חפור וכסה", תוך כדי הסטת המסלול הצפוני של הכביש והמסילה 3 פעמים; לראשונה בעבודות הרכבת, יצירת מנהרה באמצעות כרייה, באורך של 190 מטר מתחת למחלף שפירים; הטיית תוואי תעלת איילון (800 מטר); הקמת גשר רכבת נוסעים הארוך ביותר (200 מטר) מעל נחל איילון.
קו ת"א נתב"ג מהווה חוליה ראשונה בקו המהיר לירושלים, שיפתח בשנת 2008. משך זמן הנסיעה מת"א לירושלים יהיה כ-30 דקות.