|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

בקריאה ראשונה: מגבלות על חזרתו של מורשע בטרור לסביבת נפגעי העבירה

04/03/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של מורשע במעשה טרור לסביבת נפגעי העבירה, התשפ"ד-2024 של חברות הכנסת לימור סון הר-מלך ואתי עטייה, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת אריאל קלנר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת בקריאה הטרומית. 25 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 5 שהתנגדו, והיא תוחזר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.

מוצע בה לקבוע כי בית המשפט יהיה רשאי להטיל מגבלות על חזרתו של מורשע בעבירות אלימות שהן עבירות טרור לסביבת נפגעי העבירה או לסביבת קרובי משפחתו מדרגה ראשונה, כגון מגבלות על מקום המגורים, עבודה או לימודים בקרבת מקום העבודה, מגורים או לימודים של נפגעי העבירה.

עוד מוצע להסמיך את בית המשפט לקבוע את תקופת הזמן בה יחולו המגבלות, האזור בו יחולו המגבלות, וכן למנות מומחה מטעמו כדי לחוות דעתו על מצב נפגעי העבירה. בנוסף, מוצע לקבוע זכות עיון חוזר, ערר וערעור למבצע העבירה שהוטלו עליו המגבלות האמורות, וכן לקבוע חובת דיווח לכנסת בעניין אכיפת החוק.

תאריך:  04/03/2024   |   עודכן:  04/03/2024
עידן יוסף
+יו"ר ועדת הכלכלה דורש הסברים לסיבות שהובילו לעלייה בתעריף החשמל ל-2024
23:11 04/03/24  |  עידן יוסף
ועדת הכלכלה דנה בעלייה בתעריף החשמל לשנת 2024. בפתח הדיון הזכיר היו"ר ביטן כי בישיבות קודמות שקיימה הוועדה נמסר כי תעריף החשמל צפוי היה לרדת ב-2.5%, ולכן לא ברור כיצד הגענו למצב שהתעריף דווקא עלה ב-2.6% וביקש הסברים. הוא הוסיף כי ישנה טענה שחברת ניהול משק החשמל, נגה, קיבלה 1.7 מיליארד שקל.

ראש אגף מקרו ברשות החשמל, איתי גוטגליק, הסביר כי התעריף היה צריך לעלות ביותר מ-2.6%, בשל שינוי בשערי המטבע, האינפלציה, העלייה במדד וגורמים נוספים. מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, האשים כי הרשות מתנהלת בצורה מופקרת ופוגעת באינטרס הממלכתי. "הם עושים בכסף כבתוך שלהם ופוגעים ביכולת של חברת החשמל לתת מענה לצרכנים בשגרה ובחירום. גרעו מחברת החשמל 1.2 מיליארד שקל והעבירו אותם ועוד 500 מיליון לנגה. גם לי מותר לדעת מה עושים עם כספי שוק החשמל", אמר.

היו"ר ביטן ביקש לדעת למה חברת נגה קיבלה 1.7 מיליארד שקל על חשבון התעריף. מנהלת מחלקת הכספים של נגה, אילנה רוזנברג, אמרה כי יש חוסר איזון ופער של 1.2 מיליארד שקל בין הרכישות שבוצעו להכנסות והתעריף אמור לסגור את הפער הזה. לדבריה, נגה עדיין בגרעון והתעריף של 2024 לא סיפק את כל ההוצאות בסך 1.9 מיליארד שקל.

ביטן שאל ממה נוצר הפער, איך זה משפיע על התעריף ומה נעשה בכסף ממכירת תחנת אשכול ואמר: "המשק הסגור לא מקובל עלי. בשיטה הזו התעריף בחיים לא ירד. תמיד תהייה אינפלציה וצורך בהשקעות. בשביל מה עשינו את הרפורמה שבסוף לא יצא ממנה כלום? נעשה דיון מיוחד רק בנושא הזה. אני לא מתכוון להרפות מהנושא הזה, צריך לספק הסבר לציבור. איך יכול להיות שמוכרים את אשכול וזה לא בא לידי ביטוי בשום דבר", אמר. הוא סיכם את הישיבה וביקש לבחון מחדש את המדיניות בענף, הן מבחינת ההשקעות והן מבחינת מחיר החשמל, כדי לבחון כיצד ניתן להתייעל ולהפחית הוצאות, ושב והזכיר כי יכנס את הוועדה לדיון ברפורמה.


+בני משפחות החטופים התפרקו: "לא זכאים לטיפול נפשי"
22:10 04/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשפחות העידו בוועדת הבריאות על דיכאון, חוסר-תפקוד, תשישות נפשית ופיזית, ירידה במשקל, חוסר-שינה, עלייה בצריכת תרופות פסיכיאטריות ואובדן כושר עבודה  ▪  יו"ר הוועדה התחייב כי בני המשפחות ימשיכו ויהיו זכאים כולם להמשך הטיפול - גם לאחר שחרורם
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: פיקוח על כלבים משוטטים באזורי ספר
21:18 04/03/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק להסדרת הפיקוח על כלבים (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 2 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.

מוצע לקבוע, בהוראת שעה עד ה-31.12.2024, כי הרופא הווטרינר העירוני בתחומן של רשויות מקומיות הסמוכות לגדר המערכת עם רצועת עזה, יוסמך להורות על המתת כלבים שאינם מסומנים, וזאת אף אם טרם חלפו 10 ימים מיום הבאתם לכלבייה העירונית. המתה כאמור תתאפשר רק במקרים בהם נמצא כי הכלבים אינם בני שיקום ואימוץ בשל מצבם הבריאותי או ההתנהגותי וכי אין גורם אחר לפי החוק שניתן למסור לו אותם.

עוד מוצע להסמיך את שר החקלאות ופיתוח הכפר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת ולאחר התייעצות עם מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, לקבוע כי סמכות דומה תינתן בעניינים של כלבים משוטטים לא מסומנים בתחומי רשויות מקומיות בטווח של עד 10 קילומטרים מגבול לבנון.
+מכון התקנים יעביר לאוצר המדינה 105 מיליון שקלים
20:03 04/03/24  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקנים (תיקון מס' 18), התשפ"ד-2024. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, ללא נמנעים.

כחלק מהתאמות תקציביות לשם התכנסות למסגרות הפיסקליות לשנת 2024 ואילך, בשל הוצאות הנגרמות ממלחמת "חרבות ברזל", נקבע כי מכון התקנים יעביר לאוצר המדינה סכום חד פעמי של 105 מיליון שקלים חדשים מהעודפים הצבורים של המכון, בתוך שישה חודשים מיום תחילתו של החוק המוצע.
+בקריאה ראשונה: הרשויות המקומיות תשתתפנה במימון העתודה בתקציב המועצות הדתיות
20:02 04/03/24  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (תיקון מס' 27) (רזרבה לכיסוי הוצאות), התשפ"ד-2024. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, והיא תועבר לדיון בוועדת הכספים.

משנת התקציב 2024 והלאה עולה נחיצות להסדיר את סוגיית הפרשת הרזרבה לכיסוי הוצאות במסגרת תקצוב המועצות הדתיות, וזאת עבור הוצאות נדרשות של המועצות הדתיות אשר לא היה ניתן לצפות אותן מראש בתחילת שנת הכספים. לפיכך, מוצע כי הפרשת סכום הרזרבה תיקבע בחוק, ולא בהחלטת ממשלה בלבד, לרבות השתתפותן של הרשויות המקומיות בסכום הרזרבה.
+נדחתה הצעת אי-האמון שהגישה סיעת יש עתיד
17:50 04/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה לפיד: "למדינה אין מספיק חיילים, ואין שום מקום אחר שממנו אפשר לגייס חוץ מאשר מקרב הצעירים החרדים"  ▪  שר האוצר סמוטריץ': "המשק הישראלי חוזר לעבוד. הוא חי, בועט ונושם. המשקיעים והשווקים מביעים אמון בכלכלה של ישראל"
השר מיקי זוהר וח"כ אופיר כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הבנקים ישלמו למדינה 2.5 מיליארד ש"ח סה"כ בשנים 2024 ו-2025
15:29 04/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מסגרת המנגנון שנקבע, הבנקים ישלמו 6% מהרווח שיפיקו על פעילותם בישראל בכל אחת משנים אלה  ▪  במסגרת השיח בין הצדדים, התחייבו הבנקים לדרישת הוועדה כי יקימו קרן הלוואות בתנאים משופרים לטובת אנשי מילואים בעלי עסקים קטנים בגובה 100 מיליון ש"ח ובמקביל מאריך בנק ישראל את מתווה חרבות ברזל
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+"העצורים מיוצגים ע"י עו"ד במימון פרטי"
11:35 04/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת חוקה החלה לדון בהצ"ח למניעת ייצוג למחבלי מתקפת החמאס ע"י הסנגוריה הציבורית  ▪  נציג הסנגוריה הציבורית: "אנחנו 5 חודשים מתחילת האירועים והסנגוריה הציבורית לא מייצגת באף אחד מהמקרים"  ▪  היו"ר רוטמן הודיע שלא יקדם בינתיים את הצ"ח כל עוד ברמה הפרקטית הייצוג לא בא מכיסה של המדינה
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקריאה ראשונה: מגבלות על חזרתו של מורשע בטרור לסביבת נפגעי העבירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בהצעה "הממשלה הכושלת מקום המדינה שמובילה אותנו למשבר כלכלי עם סדר עדיפות פוליטי" שהגישה סיעת יש עתיד תמכו 32 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. ההצעה לא זכתה לרוב הדרוש ועל כן נדחתה. הקואליציה מחרימה הצעות אי-אמון בתקופת המלחמה וגם חלקים באופוזיציה לא הגיעו להצביע.
04/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 4.3.24) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תשלום מיוחד לשם השגת יעדי התקציב (הוראת שעה - חרבות ברזל).
04/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה החלה (יום ב', 4.3.24) להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק הסניגוריה הציבורית (תיקון - ייצוג אסירים ביטחוניים שהשתתפו במלחמת חרבות ברזל), התשפ"ד 2023, שיזם יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן עם קבוצת ח"כים. מוצע לקבוע כי אסירים ביטחוניים שנעצרו במהלך מלחמת חרבות הברזל לא יהיו זכאים להיות מיוצגים על-ידי הסנגוריה הציבורית.
04/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ח"כ גלעד קריב: פעם נוספת השר לבטחון לאומי לא שלח את נציגי האגף לרישוי כלי יריה לדיון בוועדה לביקורת המדינה. הוא גם נתן הוראה לא חוקית לנציגי המשטרה לא להתייצב. יו״ר הכנסת אמיר אוחנה - האם תתערב? או שמא שיתוף הפעולה התמוה של הכנסת עם השר בן גביר בהפעלת חמ״ל רישוי נשק כאן במשכן למשך חודשיים, ממשיך לגבור על אחריותך למעמד הרשות המחוקקת?"
04/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
סערת ביטול פרס ישראל: "התנהלות פסולה, ספק חוקית, בכל הקשור להחלטה הגורפת והתמוהה של שר החינוך" - כך אמר היזם, אייל וולדמן בפתח דבריו על החלטת שר החינוך לבטל את פרס ישראל. וולדמן טען כי "יש סימוכין רבים שהחלטה לבטל את כלל הפרסים נבעה מכך שהוועדה עמדה להמליץ עלי כזוכה בפרס".
03/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il